(ok toegeven ik lul af en toe ook duits tegen ze, vorm van tic
Ze luisteren alleen niet zo goed als ik zeg Setzen sie sich bitte, dus schreeuw ik maar weer ZIT!
Moderator: moderatorteam
Oh Hahahaha, dat heb ik eens gezien bij miami animal cops ofzo. Daar had een oosterlijk uitziende meneer zich een rottweiler aangeschaft bij het asiel, en die rottweiler moest in het duits (wat die man niet echt beheerste) aangesproken worden. Anders begreep de hond het nietblondie schreef:Doet iemand dat? Ik zit CM te kijken en die mevrouw met duitse herders geeft de commando's op zijn duits![]()
(ok toegeven ik lul af en toe ook duits tegen ze, vorm van ticen even mijn duits op pijl houden
)
Ze luisteren alleen niet zo goed als ik zeg Setzen sie sich bitte, dus schreeuw ik maar weer ZIT!
Dat is bij ons "del"Inc schreef:Ik vond sommige mensen altijd heel hip, in NL nog, met hun 'DOWN'![]()
![]()
Ik dacht dan altijd...zeg dan gewoon 'AF' mens

Ik heb een aflevering gezien van iemand die duitse commando's aanleerde zodat de hond niet gejat zou worden omdat iemand dan een engels commando gaf. Of zoietsJaap* schreef:Oh Hahahaha, dat heb ik eens gezien bij miami animal cops ofzo. Daar had een oosterlijk uitziende meneer zich een rottweiler aangeschaft bij het asiel, en die rottweiler moest in het duits (wat die man niet echt beheerste) aangesproken worden. Anders begreep de hond het nietblondie schreef:Doet iemand dat? Ik zit CM te kijken en die mevrouw met duitse herders geeft de commando's op zijn duits![]()
(ok toegeven ik lul af en toe ook duits tegen ze, vorm van ticen even mijn duits op pijl houden
)
Ze luisteren alleen niet zo goed als ik zeg Setzen sie sich bitte, dus schreeuw ik maar weer ZIT!![]()
Ik dacht nog: wat een wonderlijk internationaal gebeuren![]()
Felix spreekt overigens louter fries

Spreek je het wel goed uit danbilly schreef:Hier maakt het niet uit, in het Russisch luistert hij ook niet.
Oh film het eens, niets leukers dan amerikanen duits horen te pratenMrsKaia schreef:Onze hond is opgegroeid met Engelse commando's. Voor het laten vallen van de bal heb ik hem echter "Los!" geleerd. Gewoon, omdat ik het een lekker kort woordje vind
Mensen hier die aan Schutzhund-training doen, of mensen die hun hond uit Duitsland hebben gehaald, gebruiken vaak Duitse commando's. Bij onze gehoorzaamheidstraining is een dame met een Mechel die naar Duitse commando's luistert. Maar 'aandacht' is dan weer "Look!"
Heb je hem wel eens een borrel gegeven eigenlijk?billy schreef:Hier maakt het niet uit, in het Russisch luistert hij ook niet.
Wat zeggen die dan zoal ?Jaap* schreef:Jachtmensen kunnen er ook wat van hoor

Ik had een puppie in spanje voor een korte periode en die werd 3 talig opgevoedDaisy@ schreef:Heb een Spanjaard gehad die toch al snel door had dat hier 'Flakkeese' commando's werden gegeven.(dialect)
Ze keek eens naar wat de andere honden deden en ging al snel precies hetzelfde doen.
Nou, die grossieren vaak in jagerstermen en in engelse commando's. Ik heb wel een beetje de indruk dat dat bij de retrievers(!sirene schreef:Wat zeggen die dan zoal ?Jaap* schreef:Jachtmensen kunnen er ook wat van hoor
En is dat nog rasgebonden ?
Ja misschien schort het daaraan.sirene schreef:Spreek je het wel goed uit danbilly schreef:Hier maakt het niet uit, in het Russisch luistert hij ook niet.
Gek genoeg klinkt het helemaal niet gek. Ik vraag mij alleen nog steeds af hoe de hond heet. Als we de recall oefenen hoor ik haar iets van "Hiebiehier" roepen, maar de hond heet volgens mij niet Hiebie ...blondie schreef:Oh film het eens, niets leukers dan amerikanen duits horen te pratenMrsKaia schreef:Bij onze gehoorzaamheidstraining is een dame met een Mechel die naar Duitse commando's luistert. Maar 'aandacht' is dan weer "Look!"