Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Guillermo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever

Loopse teef in losloopgebied

Ongelezen bericht door Guillermo »

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Met een loopse teef naar een losloopgebied gaan en haar ook loslaten lopen.
Kan dit of kan dit niet?

Ik kwam vanochtend in het bos een man tegen met een loslopende hond, mijn reu liep naar de hond toe en begon te snuffelen. Daarop zei de man dat zijn hond loops was. Tja... dat had mijn reu inmiddels ook door... ik explodeerde ongeveer, de man liep rustig door en het enige wat hij zei was "als hij erop zit schop ik hem er wel af..." Duh... dat kan dan niet meer... uiteindelijk mijn hond kunnen aanlijnen (waar hij normaal goed luistert heeft hij als zijn hormonen de overhand nemen, bananen in zijn oren...) en doorgelopen...

Gezien de reactie van de man vraag ik me nu toch af of het aan mij ligt dat ik hier pissig op reageer... Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

Even een toevoeging nav de reacties: ook de teef luisterde in dit geval niet... mijn reu luistert zolang hij niet aan een loopse teef gesnuffelt heeft.
Laatst gewijzigd door Guillermo op 06 jul 2011 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder dieren geen leven.

http://www.diereninbalans.nl

Het leven is te mooi om niet van te genieten!
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Re: Loopse teef in losloopgebied

Ongelezen bericht door IngeK »

ik denk dat dit een heeel lang topic gaat worden met veel :pop:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Blijkbaar luisterde zijnteef wel en jouw reu niet :wink: Ook zijn hond moet uit.
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Nou, als je graag een verrassingsnestje wilt, moet je dat doen :)
Zo niet, niet.

Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond, en als je geen pups wilt, houd je een loopse teef vast.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ik woon middenin een buitengebied wat nog redelijk onondekt is dus ik kom amper honden tegen maar als mijn teefje loops is dan lijn ik haar aan. Ik wil geen nestje en het is mijn hond dus mijn verantwoordelijkheid. Eerlijk gezegd vind ik het te ver gaan om te zeggen dat je reu niet luistert, hij wordt beinvloed door zijn hormonen. Nee hoor teefje aanlijnen, kleine moeite. En de opmerking dat de teveneigenaar hem er wel even afschopt......mwah ik kan ook goed schoppen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Robin schreef:Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond, en als je geen pups wilt, houd je een loopse teef vast.
Uhmz.....

De tééf luisterde.
De reu dus niet.

Als mijn teef luistert mag ze mee, ook als ze loops is.
Ik loop wel op wat rustiger momenten, maar ontwijk het losloopgebied niet.
Komt er een reu aan, roep ik mijn teef bij me. De reu stuur ik weg.
Ik wil geen pups, maar mijn loopse teef gaat dus niet vast als ze luistert.
Zo simpel kan het zijn.

Mijn reuen luisterden ook altijd.
Al liep er een met biefstuk behangen hoogloopse teef in het bos dat lokliedjes zong.
Ik als alfa ga nog altijd voor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Pemba schreef:Blijkbaar luisterde zijnteef wel en jouw reu niet :wink: Ook zijn hond moet uit.
Maar dat hoeft toch niet per se in losloopgebied te zijn?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ik heb het nooit gedaan met mn loopse teven omdat ik het flauw vind.
En dan nog stel er duikt wel een reu op dan heb je een hoop ellende.
En dat geblaat van ja je hond moet ten alle tijde onder appel staan tja tuurlijk maar goed we weten allemaal dat het voor reuen moeilijk is als er een loopse teef in de buurt is. Dus waarom als teven eigenaar dit uitlokken die twee keer per jaar dat ze loops is lekker ergens anders lopen word niemand minder van. Maar goed das mijn mening.
Guillermo
Vaste gebruiker

Leuk al die verschillende meningen... ga vooral door...

De teef in kwestie luisterde helaas ook niet... meneer en mevrouw doken gezamelijk de bosjes in :love:
Mijn reu luistert totdat hij de teef besnuffelt heeft, dan nemen zijn hormonen de overhand... Ik had ook zoiets van "waarom maak ik me zo druk... ik ben niet degene die zo meteen een nestje thuis heeft liggen..." maar toch... zal wel iets met verantwoordelijkheidsgevoel te maken hebben ;)
Laatst gewijzigd door Guillermo op 06 jul 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie

Ongelezen bericht door Gerrie »

Er zijn al best veel topics over dit onderwerp en iedere keer blijkt dat er geen einde komt aan deze discussie... Ik persoonlijk laat mijn loopse teef wel loslopen en ze gaat ook los mee de hei op. Wel let ik goed op en lijn haar aan als ik in de verte andere honden aan zie komen. Zef hou ik mijn hond bij me als ik aangelijnde honden tegenkom en dat verwacht ik van anderen eigenlijk ook. Dit gebeurt echter niet altijd en dan waarschuw ik nog even een paar meter voordat ik de ander passeer. Ik vind dat ik er op die manier genoeg rekening mee houdt en de ander de kans geef te reageren. Niet iedere hondeneigenaar is het hier echter mee eens, maar als ik naar mijn hond kijk, weet ik dat ze niet genoeg heeft aan 3 weken lang alleen aangelijnd in woonwijken rond te lopen...
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Expecting schreef:
Pemba schreef:Blijkbaar luisterde zijnteef wel en jouw reu niet :wink: Ook zijn hond moet uit.
Maar dat hoeft toch niet per se in losloopgebied te zijn?
Ik zelf zou het niet doen maar je kunt het een ander moeilijk verbieden :wink:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik vind het prima als iemand zijn loopse teef in een losloopgebied uitlaat. Maar mijn honden luisteren ook met een loopse teef in de buurt, dus ik heb makkelijk praten.

Als ik een teef zou hebben zou ik haar waarschijnlijk ook gewoon loslaten als ze luisterd. Zou wel op rustigere tijden gaan wandelen. Drie weken aan de lijn zou ik echt niet zien zitten.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

wilma23 schreef:ik heb het nooit gedaan met mn loopse teven omdat ik het flauw vind.
Ik wel. Als ze luistert.
Ook mijn loopse teef heeft lichaamsbeweging nodig.
En dat geblaat van ja je hond moet ten alle tijde onder appel staan tja tuurlijk maar goed we weten allemaal dat het voor reuen moeilijk is als er een loopse teef in de buurt is.
Dit is mijn tweede teef. Hiervoor heb ik altijd reuen gehad.
Ook opgegroeid met reuen. Soms solo, vaak roedeltjes.

En ze luisterden altijd.
Ook als er een loopse teef in de buurt was.

Ik zal wel gemakkelijke rassen hebben gehad.
Of héél veel geluk, 40 jaar lang.
Dus waarom als teven eigenaar dit uitlokken die twee keer per jaar dat ze loops is lekker ergens anders lopen word niemand minder van.
Uitlokken? Wat een onzin.
Moet ik mijn teef maar castreren dan, omdat anders de reu 'niet meer kan luisteren'?
Of haar drie weken binnen houden?
Want ook als ze aan de riem zit komen er niet luisterende reuen buurten.
Die vervolgens (al dan niet vriendelijk, naar gelang wat nodig is) worden weggestuurd.

Als je hond niet luistert, hoort hij of zij aan de riem.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Miranda schreef:
wilma23 schreef:ik heb het nooit gedaan met mn loopse teven omdat ik het flauw vind.
Ik wel. Als ze luistert.
Ook mijn loopse teef heeft lichaamsbeweging nodig.
En dat geblaat van ja je hond moet ten alle tijde onder appel staan tja tuurlijk maar goed we weten allemaal dat het voor reuen moeilijk is als er een loopse teef in de buurt is.
Dit is mijn tweede teef. Hiervoor heb ik altijd reuen gehad.
Ook opgegroeid met reuen. Soms solo, vaak roedeltjes.

En ze luisterden altijd.
Ook als er een loopse teef in de buurt was.

Ik zal wel gemakkelijke rassen hebben gehad.
Of héél veel geluk, 40 jaar lang.
Dus waarom als teven eigenaar dit uitlokken die twee keer per jaar dat ze loops is lekker ergens anders lopen word niemand minder van.
Uitlokken? Wat een onzin.
Moet ik mijn teef maar castreren dan, omdat anders de reu 'niet meer kan luisteren'?
Of haar drie weken binnen houden?
Want ook als ze aan de riem zit komen er niet luisterende reuen buurten.
Die vervolgens (al dan niet vriendelijk, naar gelang wat nodig is) worden weggestuurd.

Als je hond niet luistert, hoort hij of zij aan de riem.
nee hoor je hoeft je teef niet drie weken binnen te houden maar je kan ook ergens anders gaan lopen waar niet zo veel honden zijn. Je kan die drie weken je teef op zoveel manieren beweging geven maar het niet willen kan natuurlijk ook.
Ik vind het heel fijn dat jou reuen zo goed luisterden bij loopse teven ik ken er maar een paar die dat doen en bij de rest nemen de hormonen de overhand wat heel natuurlijk is.
Maar ik zei al het is mijn mening en jij hebt jou mening prima.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ja daar zijn al tig topics over geweest.

Een loopse teef drie a vier weken lang weghouden bij andere honden is niet te doen. Een reu langs alle loopse teven loodsen is ook geen gemakkelijke opgave.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen hond; als jouw hond niet luistert is dat jouw probleem, dat kun je niet afschuiven op de baas van de andere hond.
Je kunt wel rekening houden met elkaar. Ik ga niet met mijn hoogloopse teef naar het losloopgebied, dan moet ik overal oren en ogen hebben en loop ik niet relaxt. Wel ga ik naar het losloopveld hier in de buurt, als ik daar geen andere honden spot.
Nu is zij in haar nadagen en waarschuw ik de bazen van andere honden dat zij loops is. Zij geven dan vanzelf aan of hun hond dat kan hebben ja of nee. Gaat het niet dan lopen we ieder onze eigen weg. Nu snauwt mijn teef opdringerige reuen ook wel weg, dus dat scheelt wel.
Mijn reu weet wel dat hij een jongetje is, maar is niet helemaal in de ban van een loopse teef, dus wel bereikbaar en over te halen mee te lopen, als dat anders zou zijn zou ik hem even aanlijnen om verder te lopen.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je met een loopse teef niet naar het losloopgebied mag. Zeker niet als dat komt omdat je dus wilt dat die baas maar rekening moet houden met jouw niet luisterende hond, terwijl zijn eigen hond prima luistert.
Je kan het verhaal namelijk ook omdraaien, wat doet jouw hond in losloopgebied als hij niet onder appel staat?
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Loopse teven worden hier in de kelder opgesloten met een kuisheidsgordel om. Stel je toch eens voor dat ze wel beweging krijgen. Dat is alleen maar toegestaan voor geile en vooral niet luisterende reuen immers. :ugh:
Afbeelding
Guillermo
Vaste gebruiker

Samenvattend lees ik een paar verschillende meningen:

1. niet doen > dilemma: hoe geef je je loopse teef dan wel beweging
2. alleen doen als je teef luistert en dan ook rekening houden met anderen (aanlijnen, vooraf aangeven etc)
3. wel doen > verantwoording voor al dan niet luisteren van de reu ligt bij de eigenaar

Ik neig zelf het meeste naar optie 1 en zie ik het probleem van beweging geven niet zo... als mijn teefje loops is gaat ze uit logeren bij een vriendin van mij. Die loopt dan dagelijks drie uur met haar aangelijnd en gaat apporteren, fietsen en hardlopen met haar... inderdaad iets minder dan wat ze normaal aan beweging krijgt maar toch...

Maar als mensen tijdig aangeven hoe en wat kan optie 2 wat mij betreft ook (en werkt idd ook als de reu luistert), al blijf ik zitten met het punt dat je de kat niet op het spek moet binden...

Optie 3 klinkt leuk... maar wie ziet er met het nestje? Zou ik als eigenaar van de teef niet op vertrouwen ;)

Thanks voor de imput!

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

we kunnen er wel een polletje van maken :mrgreen:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik neem mijn loopse teven mee naar het losloopgebied (bos) laat ze alleen los als ze nog niet dekrijp zijn.

Als er een reu achteraan komt wacht ik even op de eigenaar of ik loop de eigenaar tegemoet. Maar ik ga geen reuen van mijn honden afschoppen. Ik schop geen honden van anderen.
Mijn eigen honden schop ik ook niet.

Als ik in de wijk loop kom ik meer honden tegen dus voor mij is het rustiger als ik in het bos loop, houd er wel een beetje rekening mee en ga niet op de drukste tijden.

Mijn honden worden trouwens drie keer per jaar loops.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ga voor een tussenweg; het lijkt me voor alle partijen handiger om een loopse teef aangelijnd uit te laten (en dat hoef natuurlijk geen 1-meter lijn te zijn!!) en te proberen om heel drukke gebieden / tijden te mijden.

Dat mag ook prima door een losloopgebied ;-) zolang je dan als teef-eigenaar maar weet dat er een loslopende reu aan kan komen die je toch even "eraf moet houden". Schoppen lijkt me dan ook weer niet nodig.

Ik vrees dat mijn loslopende reu ook niet heel goed gaat luisteren. Ik kom 'm wel meteen halen, dat weer wel ;-) ik ga niet zitten wachten tot dat niet meer hoeft. Het zou dan wel fijn zijn als het baasje van het loopse teefje even zou willen wachten.

Kortom; als we allemaal een beetje meer "meedenken" en niet denken dat we een alleenrechte hebben, dan komt het goed!

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Robin schreef:
Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond, en als je geen pups wilt, houd je een loopse teef vast.
pardon? mijn teef luisterd prima dan hou ik haar echt niet vast hoor :neenee:
en nee ik loop niet in een stervensdruk losloopgebied maar wel dagelijks in een losloopgebied hier in de wijk waar ze even kunnen poepen en plassen als ik een hele dag gewerkt heb en zij even hun blaas kunnen legen.

Overigens gaan mijn reuen dan ook nog mee dus dan mag ik hopen dat die andere reuen zich wel een keer bedenken... :hmmm:
Overigens nooit problemen gehad hiermee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gerrie schreef:Er zijn al best veel topics over dit onderwerp en iedere keer blijkt dat er geen einde komt aan deze discussie... Ik persoonlijk laat mijn loopse teef wel loslopen en ze gaat ook los mee de hei op. Wel let ik goed op en lijn haar aan als ik in de verte andere honden aan zie komen. Zef hou ik mijn hond bij me als ik aangelijnde honden tegenkom en dat verwacht ik van anderen eigenlijk ook. Dit gebeurt echter niet altijd en dan waarschuw ik nog even een paar meter voordat ik de ander passeer. Ik vind dat ik er op die manier genoeg rekening mee houdt en de ander de kans geef te reageren. Niet iedere hondeneigenaar is het hier echter mee eens, maar als ik naar mijn hond kijk, weet ik dat ze niet genoeg heeft aan 3 weken lang alleen aangelijnd in woonwijken rond te lopen...
Dit dus :ok: .
Ook mijn teven lopen gewoon los in een losloopgebied als ze loops zijn.
Nou ga ik niet op drukke tijdstippen, dus dat scheelt.
En op dekrijpe dagen zoek ik een gebied op waar bijna niemand komt.
Een paar weken geleden was Sandy loops en ik ging ze uitlaten.
Sandy liep aangelijnd mee richting de dijk (losloopgebied) en er kwam een Rottweilerreu van de dijk gestierd.
Die wilde wel even puppy's maken. Eigenaar liep nog op de dijk en het duurde wel even voor hij beneden was.
Ik heb die Rottweiler bij z'n slipketting gepakt, maar aan de andere hand had ik Sandy die om me heen stond te dansen omdat ze weg wilde van die reu (ze was nog niet dekrijp).
Dat was dus geen oplossing. Toen heb ik Sandy losgegooid, die reu aangelijnd aan de lijn van Sandy en overhandigd aan zijn eigenaar toen hij beneden aan de dijk kwam.
Op die manier verliep alles een stuk soepeler dan met twee joelende honden aan je armen :F: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik wil geen enkele hond zijn beweging ontzeggen, ook niet in een losloopgebied.
Een hond agressieve hond herken ik in de verte omdat een eigenaar hem/haar aanlijnt. Voor mij het teken om met name Billy aan te lijnen aangezien die nog in de fase zit van leukleukleukleuk een andere hond.

Waarom zou een eigenaar van een loopse teef dan in een losloopgebied ook niets aan kunnen geven. Het hoeft voor mij geen aanlijnen te zijn maar een waarschuwing in de verte zodat ik een keus kan maken om mijn mannen aan te lijnen zou wel zo prettig zijn.

Hetzelfde trouwens voor honden die iets mankeren

Bob luistert prima maar ik geef ook meteen toe, hij luistert echt niet als hij al met zijn snufferd tussen de achterpoten van een loopse dame zit.

Of moet ik 24/7/365 losloopgebieden ontwijken omdat ik ongecastreerde reuen heb :scratch:

Beetje rekening houden met elkaar is volgens mij de beste oplossing
En de groeten van de mannen :zwaai
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ook ongecastreerde reuen en die mogen naar geen enkele hond (ook mijn teef niet) als ik geen toestemming heb gegeven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

malinois schreef:
Robin schreef:
pardon? mijn teef luisterd prima dan hou ik haar echt niet vast hoor :neenee:
Bovendien kan een reu dan alsnog op een aangelijnde teef klimmen, ook als ze daar helemaal nog geen zin in heeft.
Daar heb ik helemaal geen trek in.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop gewoon op wat afwijkende tijden (doe ik toch al) en ze gaan gewoon los.
En als ik wat tegenkom en ik weet niet wat het is doe ik ze even vast, niet omdat ik zo bang ben voor een dekking maar omdat ik het niet aardig vind als een ander zijn hond kwijtraakt omdat ie met mij mee wandelt.

Maar ze gaan gewoon los en zolang ze niet dekrijp zijn kunnen ze het ook prima regelen. Zoals gezegd waarschuw ik dan alleen omdat ik niet wil dat iemand zijn reu kwijtraakt.

Overigens heb ik er nooit problemen mee/door.
Ik heb wel met zekere regelmaat reuen aan de poort gehad van mensen die ze dan los laten lopen, waarna zo'n hond dan opeens drie dorpen verder bij ons aanklopt.

Nee, ik ben verantwoordelijk voor mijn honden, dus ook als ze loops zijn.
En als iemand een reu heeft die achter een van mijn dames aankomt, is dat niet mijn hond en dus niet mijn verantwoording.
Ik wil er best rekening mee houden in die zin dat ik zorg dat het beest niet zoek raakt, maar ik lijn er mijn prima luisterende hond niet drie weken voor aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Als Luna loops is, loop ik niet minder met haar, maar wel aangelijnd. Ze luistert prima en het kan vast allemaal prima, maar ik wil gewoon niet het risico lopen dat ze per ongeluk gedekt wordt. Daar is ze nog veel te jong voor.

Ik loop overigens sowieso al op net iets andere tijden, maar wat ik dan wel doe op vrije dagen is 's avonds tegen een uur of half 10 naar het bos gaan. Dan is er geen hond meer te bekennen en kan ze dan even rennen en gek doen.

Overigens krijgt een hond niet minder beweging als hij aangelijnd loopt hoor? Ik ren even goed een stuk met haar mee, als ze graag wil rennen. Aangelijnd lopen betekent niet dat je enkel door de woonwijken wandelt. Ik loop exact dezelfde routes, met als enige verschil dat ze aan de lijn blijft en niet los loopt.

Nou moet ik zeggen dat je hier buiten het dorp niet vaak mensen met een andere hond tegen komt, als je de buitenroutes loopt, dus misschien heb ik makkelijk praten. Ik ondervind hier alleen geen problemen als ze loops is, noch met ons teefje noch met de reuen van een ander.

Edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door luna2906 op 06 jul 2011 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

De mensen die ik tegenkom die geven niet eens aan dat hun teef loops is.
Drie ongecastreerde reuen die druk onder d'r staart aan het snuffelen zijn, 'is ze soms loops', 'euh, ja'.
Prima hoor dat ze dan ook in een losloopgebied gaan lopen, maar meld het gewoon ff van te voren!! Ga anders ergens anders lopen waar je geen andere honden tegenkomt (aanlijngebied, en stiekum los doen bijv.)
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:Als Luna loops is, loop ik niet minder met haar, maar wel aangelijnd. Ze luistert prima en het kan vast allemaal prima, maar ik wil gewoon niet het risico lopen dat ze per ongeluk gedekt wordt. Daar is ze nog veel te jong voor.

Ik loop overigens sowieso al op net iets andere tijden, maar wat ik dan wel doe op vrije dagen is 's avonds tegen een uur of half 10 naar het bos gaan. Dan is er geen hond meer te bekennen en kan ze dan even rennen en gek doen.

Overigens krijgt een hond niet minder beweging als hij aangelijnd loopt hoor? Ik ren even goed een stuk met haar mee, als ze graag wil rennen. Aangelijnd lopen betekent niet dat je enkel door de woonwijken wandelt. Ik loop exact dezelfde routes, met als enige verschil dat ze aan de lijn blijft en niet los loopt.
prima als dat voor jouw hond voldoende is, voor de mijne niet... die rennen en vliegen alleen maar lopen ongeveer 10 x hetgene dat ik loop... Die kun je uit de gordijnen halen na een dag of 2 aangelijnd lopen, zelfs mn teef van 10. Je kunt aangelijnd lopen toch totaal niet vergelijken met loslopen!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

luna2906 schreef: Overigens krijgt een hond niet minder beweging als hij aangelijnd loopt hoor? Ik ren even goed een stuk met haar mee, als ze graag wil rennen. Aangelijnd lopen betekent niet dat je enkel door de woonwijken wandelt. Ik loop exact dezelfde routes, met als enige verschil dat ze aan de lijn blijft en niet los loopt.
Nou, bij mij wel ;)

Ten eerste heb ik er vier en ten tweede galoppeer ik niet als een jonge hinde mee met het spul. :mrgreen:
Ik schat dat ze hier viermaal de afstand lopen die ik loop en in heel wat hoger tempo (en ik loop echt stevig door).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”