Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dit?
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Wat is dit?
Niet omdat het nu zo belangrijk is, maar ik vraag het me gewoon af.
Sinds Lune drachtig was / is geweest heeft Mowan iets nieuws. Als ze samen op de bank
liggen om te gaan slapen, dan gaat Mowan Lune aflikken. In die zin, hij gaat een hele tijd tussen haar schouderbladen in likken alsof hij daar wat wil weghalen, of alsof het heel erg lekker ruikt,
maar ik kan niks ontdekken wat daar zit.
Herkent iemand dit van honden die dit bij elkaar doen? En zo ja, waarom doet ie dat?
Ik heb net wel een filmpje gemaakt, maar kan die nog even niet uploaden. Indien nodig doe ik dat later even.
Sinds Lune drachtig was / is geweest heeft Mowan iets nieuws. Als ze samen op de bank
liggen om te gaan slapen, dan gaat Mowan Lune aflikken. In die zin, hij gaat een hele tijd tussen haar schouderbladen in likken alsof hij daar wat wil weghalen, of alsof het heel erg lekker ruikt,
maar ik kan niks ontdekken wat daar zit.
Herkent iemand dit van honden die dit bij elkaar doen? En zo ja, waarom doet ie dat?
Ik heb net wel een filmpje gemaakt, maar kan die nog even niet uploaden. Indien nodig doe ik dat later even.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Wat is dit?
Sjon heeft ook van die periodes dat bepaalde plekjes van Roos heel grondig gepoetst moeten worden. Dan weer haar de knie van haar rechtervoorpoot, een week later haar mondhoeken, achter haar oor of op haar hoofd.
Zal wel, denk ik dan.
Zal wel, denk ik dan.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Doe je de vlooiendruppels niet toevallig tussen de schouderbladen? Is het enige waar ik aan kan denken.
Maar nee ik herken het niet, Escha sopte wel eens Dana haar oren uit maar dat was alles
Maar nee ik herken het niet, Escha sopte wel eens Dana haar oren uit maar dat was alles

- Suuz!
- Zeer actief
Lune sopt ook wel eens Mowan zijn oren, maar dat is anders
dit is bijna obsessief likken.
En nee, ze hebben hier al een ruim jaar geen pippetten gehad, dus dat kan het niet zijn
En nee, ze hebben hier al een ruim jaar geen pippetten gehad, dus dat kan het niet zijn
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
zit misschien de chip daar? al kan ik me echt niet voorstellen dat een hond daar ineens mee begint om dat obsessief te likken

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh ik lees even mee, wij hebben momenteel het zusje van mijn reu te logeer voor 2 weken, en Ollie lebbert ook bijna obsessief aan d'r koppie. Echt, oren wassen, bekkie likken, maar ook gewoon echt haar voorhoofd afsoppen. Als ik 'm zn gang laat gaan is ie zo 20 minuten aan het likken 
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Chester doet dit ook bij Sacha op haar schouder. Geen idee waarom en Sacha duidelijk ook niet, want die kan er behoorlijk geirriteerd van raken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Wilm@
Als jij dagcreme of een lekker luchtje gebruikt en daarna ga je Lune fijn knuffelen, dan kan het zijn dat Mowan die creme of dat luchtje oppikt en haar gaat likken.
Echtgenoot gebruikt bv een aftershave. Barca is dan niet meer bij hem weg te slaan. Gezicht van Echtgenoot is dan reuze 'lekker' en Barca wil die aftershave oplikken.
Vandaag had ik een luchtje Boucheron op en bij thuiskomst rook Barca dit meteen. Jawel, hij wist feilloos de plek te vinden, net in de halsstreek, waar ik mijn Boucheron heb opgedaan en meneertje wilde direct aan een grondige schoonmaak beginnen.
Zeep van Melkmeisje, Barca taalt hier niet naar. Maar gebruik geen Badedas want hij weet je te vinden.
Echtgenoot gebruikt bv een aftershave. Barca is dan niet meer bij hem weg te slaan. Gezicht van Echtgenoot is dan reuze 'lekker' en Barca wil die aftershave oplikken.
Vandaag had ik een luchtje Boucheron op en bij thuiskomst rook Barca dit meteen. Jawel, hij wist feilloos de plek te vinden, net in de halsstreek, waar ik mijn Boucheron heb opgedaan en meneertje wilde direct aan een grondige schoonmaak beginnen.
Zeep van Melkmeisje, Barca taalt hier niet naar. Maar gebruik geen Badedas want hij weet je te vinden.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dit dus. Ik moet ook altijd gróndig belikt worden als ik mijn crème heb opgesmeerd.Wilm@ schreef:Als jij dagcreme of een lekker luchtje gebruikt en daarna ga je Lune fijn knuffelen, dan kan het zijn dat Mowan die creme of dat luchtje oppikt en haar gaat likken.
Is begonnen toen ik een nieuwe crème ging gebruiken (granaatappel van Weleda).
Madam is er dól op.
Maar aangezien ik vind dat de crème meer nut heeft op mijn gezicht dan op haar tong, mag ze het - helaas voor haar - niet aflikken
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien heeft ook van die periodes, al weet ik eigenlijk niet of het ergens aan te linken is.
Maar ook dat dwangmatige dus.
Geen idee waarom.
Ik denk ook zal wel
Maar ook dat dwangmatige dus.
Geen idee waarom.
Ik denk ook zal wel
- Suuz!
- Zeer actief
Ik weet niet hoor.... maar ik smeer mijn parfum en dagcreme niet in Lune dr nek 
En meestal gebeurt dit pas s'avonds, dus niet als ik dat net heb op gedaan...
En meestal gebeurt dit pas s'avonds, dus niet als ik dat net heb op gedaan...
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Joris heeft dat ook, al is het niet bij Biry, maar bij ons. Dan kan hij bij je komen liggen en heel obsesief je handen en armen aflikken. Geen idee waar het vandaan komt, soms heeft hij zo'n bui