Wat ik me dus afvraag.
Zazoe heeft al langere tijd wat uitslag in zijn liezen. Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat hij maar 1 binnenbal heeft?
Hij gaat van de week sowieso ff mee naar de DA om het na te laten kijken. Desnoods maar weer een echo. (die hebben we paar maanden geleden laten maken en toen was alles goed) Zou dat zo snel verkeerd kunnen gaan?
De DA heeft me verteld als er kale plekken in zijn vacht komen dat ik langs moet komen. Nou heeft hij 1 kalig plekje op zijn staart maar dat is minimaal en er zit een korstje op en zou dus ook van een tekenbeet kunnen komen.
Ik heb eerder een hond met een binnenbaltumor gezien met kale plekken en die hond zag er totaal niet uit.
Wat denken jullie? Maak ik me weer te druk? (hoop ik)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eczeem in liezen --> binnenbal
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
eczeem in liezen --> binnenbal
Laatst gewijzigd door Sanne!! op 03 jul 2011 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Ήυs
Re: eczeem in liezen --> binnenbal
Ik heb nog nooit gehoord dat eczeem een oorzaak zou kunnen zijn van 1 binnenbal. Meer een oorzaak van een irritatie, darmproblemen of allegie.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou me niet zo druk maken maar ik zou de link met de niet ingedaalde bal ook niet leggen. 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zijn er bij jullie ook eikenprocessierupsen?
Nilo heeft ongeveer hetzelfde. De huis bij zn liezen en ook rondom zn ballen was heel onrustig, hij krabde het ook aardig kapot. Wij hebben bij de DA een injectie opgehaald tegen de jeuk maar die deed helemaal niets (ofwel: het komt niet van binnenuit). Daarna heb ik hem zelf gewassen met tea tree shampoo, heeft hij een kap om zodat hij het niet weer kapot kauwt en ik probeer plekken met die rupsen zoveel mogelijk te ontwijken en nu gaat het beter. Ik weet t dus niet zeker maar ik denk echt dat hij last heeft van die rupsen die hij natuurlijk raakt als hij door het hoge gras rent.
Nilo heeft ongeveer hetzelfde. De huis bij zn liezen en ook rondom zn ballen was heel onrustig, hij krabde het ook aardig kapot. Wij hebben bij de DA een injectie opgehaald tegen de jeuk maar die deed helemaal niets (ofwel: het komt niet van binnenuit). Daarna heb ik hem zelf gewassen met tea tree shampoo, heeft hij een kap om zodat hij het niet weer kapot kauwt en ik probeer plekken met die rupsen zoveel mogelijk te ontwijken en nu gaat het beter. Ik weet t dus niet zeker maar ik denk echt dat hij last heeft van die rupsen die hij natuurlijk raakt als hij door het hoge gras rent.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Heb het zelf ook nog nooit gehoord of gezien maja eens zou de eerste keer kunnen zijn...En ook omdat hij nu dat kleine kale plekje had.
En als hij op zijn zij ligt dan zie ik wel eens een bult in zijn lies op de plek waar die bal zou moeten zitten maar dat zag ik ook al voordat ik de echo liet maken dus toen alles nog goed was.
En als hij op zijn zij ligt dan zie ik wel eens een bult in zijn lies op de plek waar die bal zou moeten zitten maar dat zag ik ook al voordat ik de echo liet maken dus toen alles nog goed was.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13