Toen ze iets ouder werd, hoorde ik opeens heel veel verhalen over kleine hondjes die waren doodgebeten door grotere. Niet eens altijd uit aggressie, maar gewoon verkeerd gehapt tijdens het spelen.. Ik dacht toen; als ik ooit nog een klein hondje krijg, doe ik voorzichtiger en vertrouw ik het niet gewoon allemaal zomaar.
Nou ja, en nu is kleine Mikai er. We waren zojuist in het park en Mikai liep los. Er kwam een man aan die ik ken, met een rottweiler. Ontzettend lief beest, speelt vaak met Robin. Omdat het de eerste keer was dat Mikai losliep (we hebben haar pas sinds vanmiddag) tilde ik haar uit schrik op (ja, dom, dat weet ik) en vroeg aan de man of Morres (zo heet die hond) ook met zulke kleintjes goed zou gaan. "Hij is de schrik van de buurt, hij heeft 1 hap nodig, we zullen het zelf ondervinden wat hij doet..." Was het enige dat hij zei
Ik was geïrriteerd. Want ik bén helemaal geen muts met mijn kleine kuthondje(s), ik ben niet overbeschermend en ik dénk niet dat alle grote honden eng zijn...
Ik weet, optillen is een slecht plan. Ik heb Mikai weer neergezet en de man liep gewoon door, terwijl Morres Mikais hele snuitje aflikte.
Het ging dus prima, ik hield Mikai wel vast bij de halsband overigens.
Ik heb zelf ervaring met een klein hondje vs. grote honden, en het is ALTIJD goed gegaan... Maar toch ben ik benieuwd wat jullie adviseren te doen in dit soort gevallen...
(Mikai is een JRT/maltezer/shih tzu-kruising van 8 weken en 4 dagen oud, voor de volledigheid

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15