Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup zonder bench
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Pup zonder bench
Zoals jullie wellicht weten komt hier over een paar weken er een poedelpup bij.
Nu heb ik na zitten denken en ik wil eigenlijk geen bench voor de pup. Ik wil sowieso de eerste dagen/weken pupje naast mijn bed.
Maar hoe doe ik dat erna? Diesel sliep alleen in de keuken en gang, maar we hebben zijn leef ruimte vergroot. Hij heeft nu het hele huis (appartement) tot zijn beschikking.
Is het mogelijk om het zonder bench te doen? Waar moet ik dan op letten? Kan ik beter de eerste tijd alleen de keuken/gang als plek doen, omdat dat daar niets sloopbaars is?
Hoe groot is de kans dat het een sloopmonster wordt?
Oftwel, hoe hebben jullie het gedaan zonder bench? of met bench? en waarom wel of niet voor een bench gekozen?
Nu heb ik na zitten denken en ik wil eigenlijk geen bench voor de pup. Ik wil sowieso de eerste dagen/weken pupje naast mijn bed.
Maar hoe doe ik dat erna? Diesel sliep alleen in de keuken en gang, maar we hebben zijn leef ruimte vergroot. Hij heeft nu het hele huis (appartement) tot zijn beschikking.
Is het mogelijk om het zonder bench te doen? Waar moet ik dan op letten? Kan ik beter de eerste tijd alleen de keuken/gang als plek doen, omdat dat daar niets sloopbaars is?
Hoe groot is de kans dat het een sloopmonster wordt?
Oftwel, hoe hebben jullie het gedaan zonder bench? of met bench? en waarom wel of niet voor een bench gekozen?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Pup zonder bench
Geen bench hier, hebben alleen een voordeur en een toiletdeur
Alle losse spullen vanaf dag 1 opgeruimd, gordijnen, snoeren, noem maar op
zijn altijd veilig geweest! Nachtrust is soms wat minder als ze met zn 2en
gaan keten maar als dat alles is
Alle losse spullen vanaf dag 1 opgeruimd, gordijnen, snoeren, noem maar op
zijn altijd veilig geweest! Nachtrust is soms wat minder als ze met zn 2en
gaan keten maar als dat alles is
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Vroeger bij mijn ouders thuis ging een nieuwe pup in de keuken 's nachts, zonder bench, die bestonden toen nog niet eens volgens mij. Ging eigenlijk altijd goed, wel soms wat ongelukjes (poepje plasje) maar verder geen problemen, de keuken werd er wel een beetje op ingericht. En als het hondje eenmaal gewend en zindelijk was verbleven ze gewoon in het hele huis op de beneden verdieping.
Zelf heb ik soms wel soms geen bench gebruikt bij pups, in geval van geen bench ging pup in mijn halletje (als ik weg moest), waar ook eigenlijk niets te slopen viel.
Zelf heb ik soms wel soms geen bench gebruikt bij pups, in geval van geen bench ging pup in mijn halletje (als ik weg moest), waar ook eigenlijk niets te slopen viel.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wij hebben bewust wel voor een bench gekozen alleen om het slopen te voorkomen. Staffords staan er toch om bekend en iedereen die ik ken die het zonder bench heeft gedaan is thuis gekomen met aangevreten kozijnen/muren/kleedjes/meubels/trap etc. Dat wilden wij gewoon voorkomen, daarom de eerste tijd in de bench als wij niet thuis waren.
Inmiddels heeft ze gewoon het hele huis tot haar beschikking en gebruiken we de bench niet meer.
Mijn ouders hebben geen bench gebruikt, de hond is nu een jaar oud en heeft, buiten zijn eigen speelgoed, nog nooit iets gesloopt. Toen ze hem kregen is hij mee naar de slaapkamer gegaan waar ze een plank voor de deuropening hadden gemaakt (zodat hij niet de trap af kon) 's Nachts slaapt hij nog steeds bij hun op de slaapkamer en blijft lekker op z'n kussen liggen. De plank is verder niet meer nodig.
Als ze weg waren ging hij in de keuken en dat is altijd goed gegaan.
Inmiddels heeft ze gewoon het hele huis tot haar beschikking en gebruiken we de bench niet meer.
Mijn ouders hebben geen bench gebruikt, de hond is nu een jaar oud en heeft, buiten zijn eigen speelgoed, nog nooit iets gesloopt. Toen ze hem kregen is hij mee naar de slaapkamer gegaan waar ze een plank voor de deuropening hadden gemaakt (zodat hij niet de trap af kon) 's Nachts slaapt hij nog steeds bij hun op de slaapkamer en blijft lekker op z'n kussen liggen. De plank is verder niet meer nodig.
Als ze weg waren ging hij in de keuken en dat is altijd goed gegaan.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik was wel de eerste tijd de hele dag thuis met haar en als ik even boodschappen oid ging doen stuurde ik haar in d'r mandje met wat lekkers.
Ze heeft als pup echt amper iets gesloopt en alleen blijven is eigenlijk vanzelf gegaan...
- Moos
- Zeer actief
Bij beiden geen bench. Pups los door het hele huis, en rondslingerende spullen opruimen. Ging bij allebei prima hier.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb wel een bench gehad in de puppytijd. Om sloopgedrag te voorkomen, al was ik er minder bang voor dat dat 's nachts zou gebeuren dan overdag als ik van huis was om te werken enzo. Toen ik - dat hij wat ouder werd - merkte dat hij er uit zichzelf niet meer in ging liggen heb ik de bench weggedaan. Als ik zag dat hij ging slopen, liet ik hem achter een traphekje in de keuken. Na een tijdje weer los in de kamer, weer slopen, weer in de keuken. Dat een paar keer, maar hij blijft het na een periode voorzien op een tafeltje en een rieten mandje, merk ik. Rieten mandje ga ik daarom een dezer dagen vervangen door een kussen en tafeltje moet dan maar op een veilige plek staan als ik van huis ga.

Groetjes,
Sandra
-
Brigitte11
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu
Wij hebben ook geen bench voor Siem en voor Figo hadden wij er ook geen
En dat ging super goed
En dat ging super goed

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Kiyoshi slaapt nog steeds op de slaapkamer. Ik wilde hem ook zonder bench opvoeden en liet hem los in de huiskamer met Tyra overdag. Dat ging goed totdat hij een gat in mijn zeil maakte midden in mijn huiskamer. Ik probeer het wel weer wanneer hij gewisseld heeft. Maar goed ik moet zeggen dat ik naast Tyra dan alleen maar vreselijke sloperds heb gehad. Van complete banken tot afstandsbedieningen, mobiele telefoons noem maar op.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Pff, daarom dus hier de bench (toen ze jong was). Ik zou zachts gezegd niet blij worden als ik thuis kwam en er een gat in de bank zatValerie schreef:Kiyoshi slaapt nog steeds op de slaapkamer. Ik wilde hem ook zonder bench opvoeden en liet hem los in de huiskamer met Tyra overdag. Dat ging goed totdat hij een gat in mijn zeil maakte midden in mijn huiskamer. Ik probeer het wel weer wanneer hij gewisseld heeft. Maar goed ik moet zeggen dat ik naast Tyra dan alleen maar vreselijke sloperds heb gehad. Van complete banken tot afstandsbedieningen, mobiele telefoons noem maar op.
Kennis van mij ook, hond kon in de hal blijven, daar lagen geen losse dingen die hij kon slopen, dus zou wel goed gaan. Toen ze thuis kwam waren de deurkozijnen aangevreten, een gat in de muur en met de trap was hij begonnen
- Valerie
- Zeer actief
Heel herkenbaar
ik pleur hem dus maar gewoon in de bench. Ik heb geen zin om in een afgekloven huis te wonen. Hij krijgt trouwens wel een kong met kvv en dat soort dingen als ik wegga. Overal liggen nylabones en genoeg kauwdingen.
Jigzy kan ook pas los in huis sinds ze anderhalf is. En nog vertrouw ik haar niet 100%
Jigzy kan ook pas los in huis sinds ze anderhalf is. En nog vertrouw ik haar niet 100%
-
Supernova
- Zeer actief
Hier nooit een bench gebruikt, maar ik heb dan ook geen slopers.
Nova ging 's nachts mee naar bed en lag dan of op een mandje op de grond of in bed zelf.
Ze sliep wel meteen de hele nacht door dus dat was prettig. Als we even weggingen was ze gewoon in de woonkamer en ik zorgde dat er niks lag om te slopen. Uiteindelijk werd ik steeds nonchalanter daarin maar dat kon ook want ze pakte niks
De ene pup kun je prima groot brengen zonder bench en de ander niet. Als ik een hele erge sloper had gehad dan had ik zeker wel een bench gebruikt.
Nova ging 's nachts mee naar bed en lag dan of op een mandje op de grond of in bed zelf.
Ze sliep wel meteen de hele nacht door dus dat was prettig. Als we even weggingen was ze gewoon in de woonkamer en ik zorgde dat er niks lag om te slopen. Uiteindelijk werd ik steeds nonchalanter daarin maar dat kon ook want ze pakte niks
De ene pup kun je prima groot brengen zonder bench en de ander niet. Als ik een hele erge sloper had gehad dan had ik zeker wel een bench gebruikt.
- Miezemuis
- Zeer actief
Dushi heeft nooit iest gesloopt, die werd echt helemaal gek in de bench, dus die heb ik nooit gebruikt. Bo onze vorige lab, heeft tot hij 1 was in een bench gezeten. Toen hij 1,5 heeft hij de nieuwe nike air max van mijn broer en al het behang in de woonkamer tot een meter hoog er in een middag afgesloopt. je begrijpt dat hij tot zijn dood in de bench heeft gelegen 's nachts.
- Miezemuis
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
NeeMiezemuis schreef:Dushi heeft nooit iest gesloopt, die werd echt helemaal gek in de bench, dus die heb ik nooit gebruikt. Bo onze vorige lab, heeft tot hij 1 was in een bench gezeten. Toen hij 1,5 heeft hij de nieuwe nike air max van mijn broer en al het behang in de woonkamer tot een meter hoog er in een middag afgesloopt. je begrijpt dat hij tot zijn dood in de bench heeft gelegen 's nachts.
Vlak nadat ik met mijn ex uit elkaar ben gegaan en verhuisd heeft Charlie ook confetti gemaakt van mijn mobiele telefoon, pumps en nieuwe keukenvloer van vinyl.
Gewoon, uit frustratie en omdat ze mij aanvoelde.
Daarna heeft ze nooit meer mijn spullen omgekeken
- Valerie
- Zeer actief
Na alles wat Jigzy gesloopt heeft laat ik haar toch los. Nu gaat het wel goed al leg ik bepaalde dingen weg. Ze verdienen wel een kans vind ik. Straks mag Kiyoshi ook weer los ondanks het gat in mijn zeil. Hij moet alleen minderen met zijn bijtgedrag.
- Miezemuis
- Zeer actief
Nou mijn ouders wilden dat risico niet lopen nadat ze dus eerst AL het behang in de woonkamer eraf hebben moeten halen (de bovenste 2 meter, want de onderste meter had Bo dus gedaan) en daarna alles opnieuw hebben moeten behangen. ik vind dat ook behoorlijk flauw maar mijn vader gaf aan dat hij uberhaupt blij moest zijn dat hij alleen een gevangenisstraf kreeg voor de eerste keer wat hem betreft stond er op dat vergrijp de doodstraf
- dagmar88
- Zeer actief
Gezellig...Miezemuis schreef:Nou mijn ouders wilden dat risico niet lopen nadat ze dus eerst AL het behang in de woonkamer eraf hebben moeten halen (de bovenste 2 meter, want de onderste meter had Bo dus gedaan) en daarna alles opnieuw hebben moeten behangen. ik vind dat ook behoorlijk flauw maar mijn vader gaf aan dat hij uberhaupt blij moest zijn dat hij alleen een gevangenisstraf kreeg voor de eerste keer wat hem betreft stond er op dat vergrijp de doodstraf
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ach, Kyra sloopte in haar bench alles. Kussens/matrasjes, dekens .. Alleen fleecedekentjes niet. Nu is ze ook gewoon los in huis en heeft ze nog nooit iets gesloopt, zelfs het karpet niet. Dus er is nog hoop voor de slopers 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier zijn ze allebei zonder bench opgevoed.
Toen Max kwam hadden wij onze poedel nog en toen Macho kwam was Max er.
Ze zijn dus beiden nooit helemaal alleen geweest en beiden sliepen vanaf dag 1 snachts gewoon los beneden.
En ook als ik weg ging bleven ze vanaf dag 1 gewoon los in de huiskmamer.
Wel de spulletjes goed opgeruimd maar dat moet hier altijd voor Babs
Ze hebben beiden nooit wat gesloopt en ook nooit wat in huis gedaan.
Toen Max kwam hadden wij onze poedel nog en toen Macho kwam was Max er.
Ze zijn dus beiden nooit helemaal alleen geweest en beiden sliepen vanaf dag 1 snachts gewoon los beneden.
En ook als ik weg ging bleven ze vanaf dag 1 gewoon los in de huiskmamer.
Wel de spulletjes goed opgeruimd maar dat moet hier altijd voor Babs
Ze hebben beiden nooit wat gesloopt en ook nooit wat in huis gedaan.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hier nog nooit een bench gebruikt, ook ooit slopers gehad, ook de herplaatsers niet. wel tot een maand of 3 a 4 in bed gehad en in het begin niet alleen gelaten.

-
Marion.
Geen bench. 's-Nachts zijn ze beiden vanaf de eerste dag mee naar boven gedragen, lekker veilig tussen ons in geslapen. Vrij snel mochten ze gewoon de trap op lopen (ze doen het beiden heel rustig).Judith-Diesel schreef:Oftwel, hoe hebben jullie het gedaan zonder bench? of met bench? en waarom wel of niet voor een bench gekozen?
En nu is het regelmatig zo dat er een hond zegt dat het bedtijd is, en dat één van ons dus vervroegd mee naar boven hopt
-
Lillith
- Zeer actief
Hier ook geen bench, wel veilige ruimtes.
Met traphekjes en voor de slaapkamer een blokkade zodat hij binnen blijft.
Volgens mij heb ik geen sloper(s), Ollie is nog jong maar vrij rustig.
Ik denk dat het aan het ras/karakter zal liggen.
Met traphekjes en voor de slaapkamer een blokkade zodat hij binnen blijft.
Volgens mij heb ik geen sloper(s), Ollie is nog jong maar vrij rustig.
Ik denk dat het aan het ras/karakter zal liggen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier ook geen bench, in bed genomen 's nachts..hij sliep ook direct door. En verder gewoon vaak ff buiten zetten. Hij had zo door waar hij moest plassen/poepen. Diaz heeft tot nu toe niets gesloopt 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Vroeger deet iedereen het zonder bestonden er volgens mij geen benchen.
Bij mij lopen ze gewoon van dag 1 door heel het huis.
En als ik even weg moest zet ik een stuk wat veilig is af.
In deze flat was dat de gang en keuken.
Bij mij lopen ze gewoon van dag 1 door heel het huis.
En als ik even weg moest zet ik een stuk wat veilig is af.
In deze flat was dat de gang en keuken.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik denk dat je het per pup moet bekijken of het een sloper is of niet
ik heb nu een pup van circa 8 weken en heb hem in de slaapkamer als ik langer dan 1 uur weg ben, om te testen of hij een sloper is. ik heb wat (onbelangrijke) dingen wat hij uit verveling zou kunnen slopen en botjes en speeltjes wat hij weet dat hij mag slopen.. tot nu toe nog niks gebeurd en ben ik er al een beetje van overtuigt dat hij geen sloper is..
ik heb een bench naast mijn bed maar die gaat nooit dicht, altijd open en hij vind het fijn om zich hier in terug te trekken.
ik heb nu een pup van circa 8 weken en heb hem in de slaapkamer als ik langer dan 1 uur weg ben, om te testen of hij een sloper is. ik heb wat (onbelangrijke) dingen wat hij uit verveling zou kunnen slopen en botjes en speeltjes wat hij weet dat hij mag slopen.. tot nu toe nog niks gebeurd en ben ik er al een beetje van overtuigt dat hij geen sloper is..
ik heb een bench naast mijn bed maar die gaat nooit dicht, altijd open en hij vind het fijn om zich hier in terug te trekken.

- Nylan
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder - Locatie: Opheusden
Ik ben begonnen zonder bench voor jacky, al stond die wel paraat aangezien mijn andere hond een vreselijke sloper was toen ze jong was. jack sloopt ook, dus die zit voorlopig in de bench als ik er niet ben. Bijkomend voordeel is dat ze 's nachts in de bench wel zindelijk is en als ze los is nog niet.

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb Kaya zonder bench opgevoed en dat was ook een sloper. Heb hem in de woonkamer gelaten als we weg waren en alles waar hij aan zat te knagen besprayed met anti-knaag. En iets gegeven om te slopen. Hij heeft wel wat hoekjes afgeknaagt maar hij is ondertussen gelukkig gestopt met verbouwen 
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Hier maar even een bench gehad, na paar maanden weggedaan aangezien ze, op wat kleine dingetjes na, niet sloopte en er niet uit zichzelf veel in lag. Zindelijk was ze heel snel dus daarvoor hoefde het ook niet. Ging natuurlijk niet allemaal vanzelf, wel veel opletten en ingrijpen b.v. als ze wilde knagen aan iets wat ik liever niet wilde gaf ik haar speelgoed als vervanging. Wel een tijd een traphekje gehad zodat ze niet teveel zou traplopen en een uittrekbaar houten rek die ik voor de gordijnen zette omdat ze die af en toe ook wel interessant vond
, na een tijdje er niet bij kunnen was dat ook wel weer goed. Zal ook weer per hond en opvoeding verschillen, haar broertje (bij een gezin in de buurt) was een gigantische sloper die steeds in de bijkeuken werd opgesloten 's nachts en als ze weg waren 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki is de eerste pup hier die in een bench gaat en dat bevalt prima.
Hoef je 's morgens niet eerst te kijken waar je je voeten neerzet en je bent er zeker van dat alles heel blijft.
Ze ligt er - zeker 's nachts - graag in en als ik weg ga stapt ze er ook vanzelf in.
Hoef je 's morgens niet eerst te kijken waar je je voeten neerzet en je bent er zeker van dat alles heel blijft.
Ze ligt er - zeker 's nachts - graag in en als ik weg ga stapt ze er ook vanzelf in.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10