Al die tijd heeft hij verder niet echt een zieke indruk gemaakt. Koorts heeft hij niet gehad.
Maar afgelopen zater begon hij ineens te piepen. Hij leek zijn bek niet goed open te krijgen en ik mocht er ook niet aankomen. Eten wilde hij ook niet.
Weer naar de DA. Niet onze eigen helaas. En die heeft weer gekeken en geluisterd. Weer waren de controles goed. Hij kuchtte niet meer, maar kwijlde nog wl. Maar ja, kan ook van de stress zijn natuurlijk. Binnen in zijn bek gekeken maar er waren verder niet echt aanwijzingen waar de pijn vandaan zou komen. Het leek uit de nek te komen wat verklaard zou kunnen worden door lomp spelen met Flamme. Pijnstillers dus en het advies hem goed in de gaten te houden (ja Duhhh
Het ging goed, tot vanmiddag. Mijn vader was hier en aaide de honden. Ging prima tot hij Escan verkeerd raakte. Weer begon die te piepen en weer wilde hij vanavond niet eten.
Heb hem helemaal nagekeken. Weer hetzelfde riedeltje als afgelopen weekend. Koorts gemeten, lymfeklieren nagekeken, alles nagevoeld op knobbels. Gekeken of ik ergens een gaatje kon vinden (grasaar) enzenz.
Het enige waar hij op reageerde was 1 bepaald plekje achter zijn kaak aan de rechterkant. En dus net weer naar de dierenarts. Die heeft weer gekeken met een grote lamp en gevoeld. Inderdaad, hij kwam tot dezelfde conclusie als ik. Nu moet ik as maandag terug met Escan. Dan krijgt hij een roesje waardoor ze echt achter de tong en achter de kaak kunnen kijken. Ook worden dan voor de zekerheid zijn longen nagekeken. Tot die tijd krijgt Escan nu iets tegen de pijn. Die is niet vreselijk ofzo, maar wil hem geen ongemak bezorgen als het niet nodig is. Hij speelt, en wil best eten maar dan zacht voedsel. Laat zich ook knuffelen. Maar toch ben ik er niet helemaal gerust op. Ik hoop dat het iets simpels is as maandag. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.