Zo ongeveer 2 á 3 keer per week trekt ie ineens een mol uit de grond. Dan maakt ie een klein muizensprongetje, en nog voor ik het doorheb bungelt er een lief klein molletje uit zijn poezelige witte waffeltje.
Ook aangelijnd doet ie het, dan denk ik dat ie gewoon staat te snuffelen zoals reutjes dat nog weleens in volledige onschuld plachten te doen, dus ik kijk eens om me heen of naar Roos, en hup! Weer bingo.
Dus nu heb ik 2 molgerelateerde vragen. Hoe vaak trekken jullie honden gemiddeld een mol uit de grond? Doet Sjon dat nou bovengemiddeld vaak of valt het nog enigszins mee?
En, ook belangrijk, kunnen molletjes "dood spelen"? Soms blijven ze doodstil liggen als Sjon ze loslaat, maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze als een razende terug hun holletje inkruipen. Zijn de molletjes die blijven liggen dan aan het creperen en moet ik ze eigenlijk uit hun door mijn rothond veroorzaakte lijden verlossen, of wachten ze tot het gevaar geweken is voor ze terug naar huis gaan? Ik vind het zo zielig om te zien.