Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 nadeel aan verhuizen :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

1 nadeel aan verhuizen :(

Ongelezen bericht door Robin »

In het parkje waar ik voorheen altijd liep met Robin, liep ook altijd een man met 2 shi tzu's en ik hoopte altijd vurig dat ik hem tegen zou komen.

Ik woon in Leiden, dus mensen praten hier zo
Deze man, een nooit uit de kast gekomen 50-plusser in Tommy Hilfinger-trui met bootschoentjes, liet zijn 2 kleine kuthondjes, die hem overigens totaal niet misstonden, altijd uit in dat park. Vaak hoorde ik hem al van verre staan praten. "Juh, ze motte da amaal maarrr zien te regele in die rrrregerrrring don, juh!"

Op dagen dat ik echt op zoek was naar redenen om te glimlachen, hoopte ik altijd extra dat hij er was. Ik hoefde alleen: "Hoi, alles goed?" te zeggen om hem 'aan' te zetten. Hij kon zich druk maken om vanalles. Heerlijk. Maar het mooiste was dat er bijna nooit echt een clue aan zijn verhaal zat. Dan stond hij daar, met zijn handen in zijn zij het park rond te kijken alsof hij de beheerder was en daadwerkelijk een taak stond uit te voeren, om zich heen kijkend, naar zijn hondjes kijkend, zijn mening over van alles en nog wat te verkondigen.
Dan knikte hij naar het bruin-witte hondje en begon. "Die? oooh... die? Ete..? ooohh... Ik zeg tege me vrrrouw ik zeg ooooohh, zeg ik, ik zeg, hebze don no niet gegete don? Zeg ze ja, zeg ik ja, zeg ze, ja zeg ze, nou, zoujje nie zegge als je naarrrr da beessie kek.. Ete, die?? ooohhh...? Kompik vandeweek kompik thuis, leg de hele terrringzooi doorrr me huis. Plantebakke alles, ik zeg oooh... Hoef ik alleen de krrrrant te pakke, gase onderrr tafel zitte... Zeg ik, wat denkiederrrvan, nou dan weeze tal."

Nu was er een nieuw project in het park in Leiden. Het zou totaal vernieuwd worden ten behoeve van wandelaars, hondenbezitters en kinderen. Mooi plan. Er werd een speelhoek aangelegd, er werden speels boomstammen neergelegd, er kwamen marmeren bankjes en er was een veldje dat als 'ligweide' door moest gaan. Een deel van het park beschut door bomen.

Die dagen daarvoor had het flink geregend. Het park was flink nat, er lag al dagen een grote plas die maar niet wegtrok op het stuk gras dat dus als 'ligweide' werd beschouwd. Mijn idool: "Moejje nou toch keke wa n terringzootje ze derrvan gemaak hebbuh don. Paar verrrrotte dooie bome neergelege, de ziekte zitte derrrin, hoorr. Met da paadje met een krrrronkeltje derrrin, ik loopt godverrrrredomme al genoeg! En dot don, da moerrrrras, die grrrrrote blubberrterrringzooi daarro in da grrrras, weetje hoe ze dat noeme? De (met sjiek, doch leids accent) "legweide!" Ga jij daarrrr legge? In die terrringbaggerrrr?? Nou ikke niet. Daarrr laat je je hond no nie eens doorrr lopuh toch, ga je toch nie legge don?! Die rrregerrrring hebbet allemaal nie op een rrrrijtje, da zegik je, meissie. Maarrrjaa, we gaan maarrr weerrres naarrr t vrrrouwtje. He, gaan we naarrr het vrrrrouwtje, keke wattie op tafel heb gezet voorrr een prrrrakkie."

In de buurt waar ik nu woon, praten ze niet zo.

Ik mis hem :(:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: 1 nadeel aan verhuizen :(

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O, plat Leids, heerlijk! Ik hoor zo een vriendin van me praten, die in Leiden woont :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Zo dan( don)
Lekker taaltie.......
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Robin schreef:In het parkje waar ik voorheen altijd liep met Robin, liep ook altijd een man met 2 shi tzu's en ik hoopte altijd vurig dat ik hem tegen zou komen.

Deze man, een nooit uit de kast gekomen 50-plusser in Tommy Hilfinger-trui met bootschoentjes,:
sorry totaal of topic maar is dat de Thaise namaak van het echte merk? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
:pop:
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

pooh schreef:
Robin schreef:In het parkje waar ik voorheen altijd liep met Robin, liep ook altijd een man met 2 shi tzu's en ik hoopte altijd vurig dat ik hem tegen zou komen.

Deze man, een nooit uit de kast gekomen 50-plusser in Tommy Hilfinger-trui met bootschoentjes,:
sorry totaal of topic maar is dat de Thaise namaak van het echte merk? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
:schrik: :oohja: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

pooh schreef:

:LOL: :LOL:
Afbeelding
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:LOL: zo herkenbaar! Ik kom aan mijn trekken waar ik werk. De schoonmaaksters alleen al, een groot deel katwijkse dames op leeftijd, een stel leienaars ertussen en gewoon in alle takken van het bedrijf mengelmoezen van Leienaars, Kattukers en Rijnsburgers, de kouwe kak uit Oegstgeest, Amsterdammers, een heuse duitse (homo) die Nederlands spreekt met accent :lol1: Ik houd wel van al die accenten en dialecten.
Maar Leids is ook echt wel een apart taaltje.

Voor de liefhebbers Rubberen Robbie uit Leiden :engel:
De voddenboer

Marie

Het Slurvenlied

De vuile zee ballade met clip
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Nanna schreef:Hier loopt een hagenees, een on-ver-vals-te. Hier logeert hier vaak bij zijn nicht maar woont feitelijk in de schilderswijk.
Ik kan het niet nadoen maar amuseer me altijd kostelijk met hem en geniet van dat platte haags.
Gek genoeg heb ik dat niet met b.v. plat amsterdams. Dat irriteert alleen maar.
:ok: Amsterdams is ook helemaal niks :kotz: Hier in Drenthe kunnen ze mijn Haags ook meestal erg waarderen. Ik probeer toch zo veel mogelijk ABN te praten, maar het blijft er altijd doorheen komen. Collega's vinden het altijd leuk als ik het extra dik aanzet :LOL: Vorige week waren we weer eens in Den Haag, nou, dan pak ik het zó weer op hoor! :D
Jacky_
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Jacky_ »

:LOL: :LOL: Ik woon vlakbij Leiden en kom er geregeld. Pas stond ik ergens in een winkel, begon er ook zo'n vent ontzettend plat Leids te praten, ik verstond het niet eens. Terwijl ze bij mij hier in de buurt ook aardig plat kunnen praten. :blah:
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Leids is wel uniek, ja :mrgreen:

Ik houd van alle dialecten, ook van Amsterdams (hoewel ik dan de voorkeur geef aan Jordanees en dat is haast uitgestorven).
Het staat of valt met de mentaliteit die het uitstraalt overigens: dat lakonieke van de stadsbewoner die overal een mening over heeft en aan het eind van het betoog lekker thuis achter de gebreide onderbroek van het vrouwtje kruipt.
Waar ie over het algemeen weinig in te brengen heeft overigens en uiteraard ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blondie schreef::LOL: zo herkenbaar! Ik kom aan mijn trekken waar ik werk. De schoonmaaksters alleen al, een groot deel katwijkse dames op leeftijd, een stel leienaars ertussen en gewoon in alle takken van het bedrijf mengelmoezen van Leienaars, Kattukers en Rijnsburgers, de kouwe kak uit Oegstgeest, Amsterdammers, een heuse duitse (homo) die Nederlands spreekt met accent :lol1: Ik houd wel van al die accenten en dialecten.

De voddenboer

Marie

Het Slurvenlied

en in de goot sla je dan maar zo over?
klappen moet je hebben :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Hier in huis hoor ik anders genoeg Jordanees ;-) Mijn schoonvader van 75 is geboren en getogen Jordanees, en heeft totdat wij hier naar toe verhuisde (3.5 jr geleden) in A'dam gewoond. Manlief spreekt ook Amsterdams/Jordanees.
Als ik West Friesland aan de telefoon heb, of op bezoek bent, val ik ook automatisch terug.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:
blondie schreef::LOL: zo herkenbaar! Ik kom aan mijn trekken waar ik werk. De schoonmaaksters alleen al, een groot deel katwijkse dames op leeftijd, een stel leienaars ertussen en gewoon in alle takken van het bedrijf mengelmoezen van Leienaars, Kattukers en Rijnsburgers, de kouwe kak uit Oegstgeest, Amsterdammers, een heuse duitse (homo) die Nederlands spreekt met accent :lol1: Ik houd wel van al die accenten en dialecten.

De voddenboer

Marie

Het Slurvenlied

en in de goot sla je dan maar zo over?
klappen moet je hebben :S:
sjeg rrrrrooje rrrakkert :S: deuze isj verre veur mijn tait, enne ben gien glibbert he, ik ben een kattukurr.
ien paer klappuh had ik ehad mottuh hebbuh :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”