Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulpdiensten bij ons om de hoek
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Hulpdiensten bij ons om de hoek
http://amstaf.hyves.nl/album/65078570/H ... /AUy_4E2g/
Wat er precies met de bewuste vrouw aan de hand was weet ik niet.
Wel heb ik foto's gemaakt.
Dit is voor het eerst dat ik heb gefotografeerd tijdens het werk van de hulpdiensten, en ik vond het best spannend.
Je kunt op de foto's klikken voor groter formaat.
Voor degenen die het topic nog niet gezien hebben en gaan reageren: ik wilde puur en alleen het goede werk van de hulpdiensten een keer vastleggen en niemand in zijn prive aantasten.
Dus reacties dat het onsmakelijk is en ga zo maar door, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Want die zijn gericht op het maken van foto's met een heel andere intentie dan ik heb gedaan.
Wat er precies met de bewuste vrouw aan de hand was weet ik niet.
Wel heb ik foto's gemaakt.
Dit is voor het eerst dat ik heb gefotografeerd tijdens het werk van de hulpdiensten, en ik vond het best spannend.
Je kunt op de foto's klikken voor groter formaat.
Voor degenen die het topic nog niet gezien hebben en gaan reageren: ik wilde puur en alleen het goede werk van de hulpdiensten een keer vastleggen en niemand in zijn prive aantasten.
Dus reacties dat het onsmakelijk is en ga zo maar door, daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Want die zijn gericht op het maken van foto's met een heel andere intentie dan ik heb gedaan.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 27 jun 2011 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Re: Hulpdiensten bij ons om de hoek
En waarvoor had je foto's gemaakt als ik vragen mag? Voor een krant of iets of echt voor jezelf?
Dat het MMT er bij is is niet best. Die komt niet zomaar. Ook nog gespint op de plank dus een HET slachtoffer vermoedelijk.
Hoop dat alles goed is met het slachtoffer.
Dat het MMT er bij is is niet best. Die komt niet zomaar. Ook nog gespint op de plank dus een HET slachtoffer vermoedelijk.
Hoop dat alles goed is met het slachtoffer.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
Mojuan
- Zeer actief
De foto's zijn voor mezelf.
Ik fotografeer als hobby van alles en nog wat dat op mijn pad komt.
Toevallig was dit vlak bij huis en kon ik mijn camera er zo bij pakken toen ik de traumaheli aan hoorde komen.
Kun je mij wat extra uitleg geven?
Wat is MMT? En wat is een HET slachtoffer?
Toevallig was dit vlak bij huis en kon ik mijn camera er zo bij pakken toen ik de traumaheli aan hoorde komen.

-
29996D
Ik vind het zo afschuwelijk als iedereen gaat staan loeren.
Net als die keer dat wij een ongeluk hadden gehad op de snelweg.
Iedereen minderde vaart om te gaan zitten gluren.
Bah
Net als die keer dat wij een ongeluk hadden gehad op de snelweg.
Iedereen minderde vaart om te gaan zitten gluren.
Bah
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
_Inge_ schreef:Waarom ga je daar in hemelsnaam foto's van maken![]()
Vraag je dat ook aan de mensen die foto's voor de krant maken?
Misschien kunnen ze bij de kranten nog iets met mijn foto's, je weet nooit toch.

-
Mojuan
- Zeer actief
EschaenStefanie schreef:voelde je jezelf geen ramptoerist?
Nee, ik gedroeg me erg netjes.
Ik bleef op ruime afstand.
Er stonden een stuk of 8 andere mensen (jonge mannen) te fotograferen en die gingen heel dichtbij staan met z'n allen op een rij. Ik ben daar een heel stuk achter gebleven.
Wilde nml niemand voor het hoofd stoten.

- bekooij
- Zeer actief
MMT is mobiel medisch team. Overdag vliegen ze, tegenwoordig mogen er ook een aantal 's nachts vliegen maar nog niet allemaal. Anders komen ze met een auto. En HET staat voor Hoog Energetisch Trauma, bijvoorbeeld als iemand van de trap af valt of een auto ongeluk. Dan heb je dus kans dat je je nek of rug gebroken hebt vandaar dat mensen gespint worden op een plank.Paulala schreef:De foto's zijn voor mezelf.
Ik snap dat je foto's wil maken, verplaats je alleen in het slachtoffer, als jij daar zou liggen wat jij er dan van zou vinden. Is een tip.

-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik had het echt verschrikkelijk gevonden als mensen mij hadden gefotografeerd toen ik op de brancard vastgebonden lag. 
- dagmar88
- Zeer actief
Wat smakeloos.
Weet nog hoe beroerd wij ons voelden toen er foto's van een goede vriendin in hele nare toestand werden geplaatst op internet
Dit soort dingen moeten gewoon privé kunnen blijven.
Weet nog hoe beroerd wij ons voelden toen er foto's van een goede vriendin in hele nare toestand werden geplaatst op internet
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dat geloven is een illusie...dagmar88 schreef:Wat smakeloos.
Weet nog hoe beroerd wij ons voelden toen er foto's van een goede vriendin in hele nare toestand werden geplaatst op internet![]()
Ik heb geen problemen met foto's maken van zulke dingen. Helemaal niet als mensen onherkenbaar gemaakt zijn. Ik heb deze foto's niet uitgebreid bekeken dus of er mensen herkenbaar zijn weet ik niet
- Rebble
- Zeer actief
Ik snap ook niet dat mensen zich niet in een slachtoffer in kunnen leven maar hun eigen hobby voorop plaatsen. En vervolgens al die foto's op internet zetten en de link én het adres van het slachtoffer ook nog gaan vermelden.
Hoe zou je het zelf vinden als dit soort foto's van bijv. jouw moeder of jouw vriend of andere geliefden zomaar overal worden neergeplempt mét alle adresgegevens. Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij
Hoe zou je het zelf vinden als dit soort foto's van bijv. jouw moeder of jouw vriend of andere geliefden zomaar overal worden neergeplempt mét alle adresgegevens. Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
thom schreef:Ik vind het eh, nogal smakeloos..
dit dus..
Gadverdamme..
Wat een lol. Laat die pers foto's lekker aan de mensen van de pers over?
Ben ook wel benieuwd wat je op de opmerking van bekooij te zeggen hebt.. Verplaats je is in het slachtoffer. Als ik foto's zou maken van jou terwijl je daar opgehaald word en lekker voor iedereen zichtbaar op mijn hyves knal.. Is niet helemaal normaal of wel? Ik dacht dat je het voor je zelf deed? En niet via hyves voor de hele wereld zichtbaar..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
Mojuan
- Zeer actief
Jullie hebben gelijk dat ik de adresgegevens niet hoorde te plaatsen, deze zal ik bij deze dan ook verwijderen.
Als er foto's bij zijn waar het slachtoffer herkenbaar in beeld is, ben ik bereid deze onherkenbaar te maken.
Natuurlijk wil ik niemand in zijn prive aantasten.
Het enige dat ik graag een keer wilde doen was de hulpdiensten tijdens hun werk fotograferen.
En ik vind daar niets mis mee.
Het is hartstikke goed en mooi werk, en dat is wat ik wilde vastleggen.
Jammer dat jullie dat niet willen/kunnen zien.
Als ik het slachtoffer uitgebreid in beeld had willen zetten (zou ik nooit in mijn hoofd halen) dan was ik wel een stuk dichterbij gekomen.
Als er foto's bij zijn waar het slachtoffer herkenbaar in beeld is, ben ik bereid deze onherkenbaar te maken.
Natuurlijk wil ik niemand in zijn prive aantasten.
Het enige dat ik graag een keer wilde doen was de hulpdiensten tijdens hun werk fotograferen.
En ik vind daar niets mis mee.
Het is hartstikke goed en mooi werk, en dat is wat ik wilde vastleggen.
Jammer dat jullie dat niet willen/kunnen zien.
Als ik het slachtoffer uitgebreid in beeld had willen zetten (zou ik nooit in mijn hoofd halen) dan was ik wel een stuk dichterbij gekomen.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben als mensen foto's maakten van het werk van de hulpdiensten.bekooij schreef:MMT is mobiel medisch team. Overdag vliegen ze, tegenwoordig mogen er ook een aantal 's nachts vliegen maar nog niet allemaal. Anders komen ze met een auto. En HET staat voor Hoog Energetisch Trauma, bijvoorbeeld als iemand van de trap af valt of een auto ongeluk. Dan heb je dus kans dat je je nek of rug gebroken hebt vandaar dat mensen gespint worden op een plank.Paulala schreef:De foto's zijn voor mezelf.
Ik snap dat je foto's wil maken, verplaats je alleen in het slachtoffer, als jij daar zou liggen wat jij er dan van zou vinden. Is een tip.
Wel zou ik het vreselijk vinden als ze met hun camera er bovenop gingen staan en mij vol in beeld zouden brengen.
Ik vind dat ik netjes op afstand ben gebleven, en ik heb bewust niet ingezoomd op het slachtoffer juist omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten/ kwetsen/ in het prive aantasten etc etc.
Het komt dan ook vrij hard aan dat ik zulke heftige reacties krijg terwijl ik juist mijn best heb gedaan om het zo netjes mogelijk te houden, en echt alleen de hulpdiensten en hun werk in beeld wilde brengen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
monique16
- Zeer actief
ja en als je hier iets niet wil dan krijg je het juist
ik heb er overigens geen moeite mee hoor
maar wel als er van die lui vlak voor je neus gaan filmen ofzo
dat vind ik wel walgelijk
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
monique16 schreef:ja en als je hier iets niet wil dan krijg je het juist![]()
je moet natuurlijk op geen enkele manier hulpdiensten gaan hinderen.
ik vind het alleen altijd wel bijzonder om te zien dat bij elk ongeluk files ontstaan, mensen staan te kijken en foto's filmpjes op internet geplaatst worden die ook goed bekeken worden. alleen op het grootste hondenforum van nederland zit niemand die dat doet.
hetzelfde met hondenpoep. heel de wereld heeft last van hondenpoep op de stoep. ergernis top 3.. maar op alweer het grootste hondenforum van nederland laat niemand zijn hond poepen waar iemand er last van kan hebben.
ga toch fietsen zou mijn vader zeggen

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
ik weet niet of er foto's verwijdert zijn inmiddels maar ik vind de foto's netjes. het slachtoffer is niet herkenbaar in beeld. het werk van de hulpverleners is wel goed te zien en dat was je doel. adres gegevens plaatsen ging natuurlijk ook veel te ver, maar dat is wat ik haal uit de reacties want die zie ik niet in je OP.
ik vind het voorasl erg als mensen op staart apies gaan kijken maar geen hulp bieden totdat de hulpdiensten er zijn! ook als ze met hun camera bovenop het slchtoffer zitten maar dat zie ik niet in deze foto's
ik vind het voorasl erg als mensen op staart apies gaan kijken maar geen hulp bieden totdat de hulpdiensten er zijn! ook als ze met hun camera bovenop het slchtoffer zitten maar dat zie ik niet in deze foto's
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ik heb de gegevens inmiddels verwijderd.aman.en.don schreef:ik weet niet of er foto's verwijdert zijn inmiddels maar ik vind de foto's netjes. het slachtoffer is niet herkenbaar in beeld. het werk van de hulpverleners is wel goed te zien en dat was je doel. adres gegevens plaatsen ging natuurlijk ook veel te ver, maar dat is wat ik haal uit de reacties want die zie ik niet in je OP.
Het was overigens niet zo dat ik dacht van hey, laat ik eens het adres erbij plaatsen.
Aanvankelijk wist ik niet eens welk huisnummer het was.
Maar toen ik via google zocht naar informatie over wat er aan de hand kon zijn geweest, kreeg ik een hele rits aan resultaten van oproepen van de hulpdiensten waar het adres overal volledig bij stond.
Dus zonder na te denken heb ik gisteren dat overgenomen, had ik niet moeten doen.

- Rebble
- Zeer actief
massam schreef:och zijn we op het HF alweer roomser dan de paus...
Mijn man gaat ook altijd kijken als er bij ons in de buurt wat gebeurt en ik vind het verschrikkelijk. Ik kan me gewoon zo goed voorstellen hoe het voelt als je staat te kijken hoe bijv. je eigen huis afbrand en het halve dorp loopt uit om te komen kijken. Waarom moet je nou weer roomser dan de paus zijn als ik alleen over dit onderwerp mijn mening geeft
Ik moet idd zeggen dat de foto's er netjes uit zien maar doordat je daar staat met je fototoestel maak je de menigte van ramptoeristen alweer groter.

-
Mojuan
- Zeer actief
Op verzoek van een naaste van de gewonde vrouw, heb ik bepaalde foto's waarop zij zichtbaar is net verwijderd.
Het was voor deze persoon te confronterend en hier heb ik uiteraard alle begrip voor.
Het kan zijn dat er nog meer foto's verdwijnen mocht ik nog meer mailtjes krijgen met verzoeken.
Het was voor deze persoon te confronterend en hier heb ik uiteraard alle begrip voor.
Het kan zijn dat er nog meer foto's verdwijnen mocht ik nog meer mailtjes krijgen met verzoeken.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Maar begrijp je nu hoe confronterend zoiets kan zijn.Paulala schreef:Op verzoek van een naaste van de gewonde vrouw, heb ik bepaalde foto's waarop zij zichtbaar is net verwijderd.
Het zal een familielid zijn, die je herkenbaar of niet ziet. Je weet natuurlijk niet wat er aan de hand was en hoe zoiets is afgelopen..

-
Mojuan
- Zeer actief
thom schreef:Maar begrijp je nu hoe confronterend zoiets kan zijn.Paulala schreef:Op verzoek van een naaste van de gewonde vrouw, heb ik bepaalde foto's waarop zij zichtbaar is net verwijderd.
Het zal een familielid zijn, die je herkenbaar of niet ziet. Je weet natuurlijk niet wat er aan de hand was en hoe zoiets is afgelopen..
Natuurlijk dat begreep ik al eerder.
Hoe mensen zoiets opvangen weet je nooit van tevoren.
Ik heb de foto's heel zorgvuldig geselecteerd.
En ik kan je vertellen dat de mensen op dit forum veel heftiger reageren dan de personen die de vrouw kennen.
Ik heb gewoon een hele nette mail gekregen met uitleg.
En daarop heb ik netjes geantwoord en aan het verzoek voldaan.
De persoon (personen) is blij met mijn medewerking en ik heb laten weten dat ik uiteraard alle foto's die op wat voor manier dan ook confronterend zijn bereid ben te verwijderen.
En ik heb uitgelegd dat mijn intentie was om het werk van de hulpdiensten in beeld te brengen, en daar had de persoon totaal geen moeite mee en wenste mij zelfs nog succes met mijn hobby (fotograferen).
Het valt me wel vaker op trouwens hoor, dat mensen die in feite totaal niets met de situatie te maken hebben veel heftiger en onredelijker reageren.
En dat juist de mensen die er dichtbij staan heel vriendelijk en beleefd blijven.
En dan heb ik het niet speciaal over foto's, dit kan in allerlei situaties zijn.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als ik op die brancard zou liggen zou het me echt niks uit maken als ze foto`s van me maken, zolang de hulpdiensten tenminste gewoon hun werk kunnen blijven doen.
Heb trouwens ook weleens vanaf mijn balkon foto`s gemaakt toen de brandweer bezig was om een brand te blussen in een appartement op de tweede verdieping.
En ook weleens van de traumahelikopter toen die bij ons op het grasveld stond, heb ze alleen niet op het internet gezet, maar daar had ik zelf geen behoefte aan en kwam eigenlijk ook geeneens in mij op.
Heb trouwens ook weleens vanaf mijn balkon foto`s gemaakt toen de brandweer bezig was om een brand te blussen in een appartement op de tweede verdieping.
En ook weleens van de traumahelikopter toen die bij ons op het grasveld stond, heb ze alleen niet op het internet gezet, maar daar had ik zelf geen behoefte aan en kwam eigenlijk ook geeneens in mij op.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik snap best dat het keer wat anders is om hulpdiensten in actie te fotograferen, geen problemen mee hoor. Interessant juist zo'n reportage.
Alleen het slachtoffer zou ik absoluut niet op de foto zetten en al helemaal niet herkenbaar.
Maar dat had je opgelost zag ik dus dan prima zo toch?
Vind het verder goed gelukte foto's hoor.
Alleen het slachtoffer zou ik absoluut niet op de foto zetten en al helemaal niet herkenbaar.
Maar dat had je opgelost zag ik dus dan prima zo toch?
- bekooij
- Zeer actief
@paulala het is niet zozeer kritiek hoor op je. Ik heb geen idee op welke afstand je hebt gefotografeerd. Ik zie alleen op de foto ook allemaal mensen over de ballustrde hangen om te kijken wat er aan de hand is. Het is meer dat al die mensen er dan omheen staan.
Als je het zo intressant vind waarom ga je dan geen foto's maken voor de plaatselijke krant? Kan je een perskaart aanvragen en dan mag je redelijk in de buurt komen. Is het voor jou een hobby en hebben andere mensen er wat aan.
Ik werk zelf bij 1 van de hulpdiensten. Fotografen zijn echt hinderlijk in ons werk. Jij in dit geval niet! Laat dat duidelijk zijn. Wij hebben hier 1 fotograaf in de buurt die werkt ook voor een krant en die is nooit hinderlijk, heel netjes zorgt nooit dat het slachtoffer herkenbaar in beeld is of schokkende beelden. Hij mag als enige altijd dicht in de buurt komen. Na bijvoorbeeld een beknelling de auto van heel dichtbij fotograferen maar ook tijdens ons werk. Echt hij hindert ons nooit. Zijn foto's worden vaak zelfs gebruikt voor politie onderzoek.
En de opmerking verplaats je in het slachtoffer komt vanuit mijn eigen gevoel. Ik zou het niet tof vinden als ik op de foto wordt gezet tijdens een incident van mensen die daar niks te zoeken hebben. Maar dat is mijn gevoel. Ik maak ook nooit foto's tijdens mijn werk.
Als je het zo intressant vind waarom ga je dan geen foto's maken voor de plaatselijke krant? Kan je een perskaart aanvragen en dan mag je redelijk in de buurt komen. Is het voor jou een hobby en hebben andere mensen er wat aan.
Ik werk zelf bij 1 van de hulpdiensten. Fotografen zijn echt hinderlijk in ons werk. Jij in dit geval niet! Laat dat duidelijk zijn. Wij hebben hier 1 fotograaf in de buurt die werkt ook voor een krant en die is nooit hinderlijk, heel netjes zorgt nooit dat het slachtoffer herkenbaar in beeld is of schokkende beelden. Hij mag als enige altijd dicht in de buurt komen. Na bijvoorbeeld een beknelling de auto van heel dichtbij fotograferen maar ook tijdens ons werk. Echt hij hindert ons nooit. Zijn foto's worden vaak zelfs gebruikt voor politie onderzoek.
En de opmerking verplaats je in het slachtoffer komt vanuit mijn eigen gevoel. Ik zou het niet tof vinden als ik op de foto wordt gezet tijdens een incident van mensen die daar niks te zoeken hebben. Maar dat is mijn gevoel. Ik maak ook nooit foto's tijdens mijn werk.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Weet je, je hebt volgens mij op best een flinke afstand staan fotograferen en er is weinig herkenbaars in beeld dus heus, geen kritiek daarop. Wel vraag ik me af met wat voor doeleinde je die foto's online hebt gezet. Ik heb heus ook wel eens foto's staan maken van de traumaheli hoor, je ziet nou eenmaal als het goed is niet dagelijks de hulpdiensten aan het werk, maar het is echt nooit in me opgekomen die foto's op m'n hyves oid te zetten. Daar ben ik dus wel benieuwd naar 
Verder heb ik eigenlijk ook een bloedhekel aan ramptoeristen, weet nog goed dat mijn oma halfdood door de brandweer uit d'r woning getakeld moest worden en dat er toen ook overal mensen stonden te kijken en hoe verschrikkelijk ik dat toen vond. Maar aan de andere kant maak ik mezelf er dus ook wel eens schuldig aan, zit een beetje in de natuur van de mens denk ik
Verder heb ik eigenlijk ook een bloedhekel aan ramptoeristen, weet nog goed dat mijn oma halfdood door de brandweer uit d'r woning getakeld moest worden en dat er toen ook overal mensen stonden te kijken en hoe verschrikkelijk ik dat toen vond. Maar aan de andere kant maak ik mezelf er dus ook wel eens schuldig aan, zit een beetje in de natuur van de mens denk ik