Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maandje logeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Maandje logeren

Ongelezen bericht door Hilde »

Heel veel mensen weten vast nog wel dat ik vorig jaar enorm veel gezeur heb gehad rondom Beau's opvang tijdens de zomervakantie. Dit jaar dus - zoals ik vorig jaar al zei - geen opvang voor Beau. Eerst zouden we met z'n tweeën thuis blijven terwijl mijn ouders naar Oostenrijk gaan, alleen ik wilde liever naar een nieuw plekje. Kon geregeld worden; we gaan met z'n tweeën lekker een maandje logeren bij mijn tante in Wezep! Groot huis met een grote omheinde tuin en met 30 meter lopen zitten we in het bos, stukje verder is een heide. Héérlijk, Beau en ik gaan ons wel vermaken! Ben erg blij dat hij dit jaar lekker bij mij kan blijven :lief:

Pas hebben we mijn tante's hond (een westie teef die zich vrij dominant kan opstellen tegen andere honden) kennis laten maken met Beau. Beau negeert haar en andersom ook, behalve als Beau haar knuffel pakt, dan vindt ze hem niet meer zo leuk. Dat lukt ons prima om in goede banen te leiden, daar verwacht ik zeker geen problemen mee :ok:

Wel met wat andere dingen. Bijvoorbeeld het plassen in huis :ugh: Ik loop uiteraard niet altijd bij Beau in de buurt en meneertje vindt het nodig daar te markeren. Tuin prima; huis niet. Hier thuis heeft hij nog nooit geplast, maar in huizen van anderen met honden (ook al eens bij een forummer) vindt hij het noodzaak. Hoe kan ik dat voorkomen? Wil hem zeker niet de hele maand aan de riem naast me houden :schrik:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Maandje logeren

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Piesen bij een ander in huis gewoon voor zijn, oftewel de eerste paar uur goed in de gaten houden. Duidelijk aangeven dat dat niet gewenst is.
Een, van huis uit, zindelijke hond begrijpt dat heel snel, is mijn ervaring.
Beau is wel wat eigenwijs, maar ook best slim. Volgens mij kan hij dat goed oppakken, als jij maar duidelijk genoeg bent :wink: .

Fijne vakantie, het is je dubbel en dwars gegunt :E: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo heeft daar ook een handje van :mrgreen: De eerste paar minuten hou ik hem strak in de gaten en krijgt hij ook een flinke stemcorrectie als hij alleen al probeert te plassen. Dat weten ze heel snel hoor.

Fijne vakantie! :cheer:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier dezelfde raad: bulderen als je ziet dat ie aanstalten maakt en dan ook echt bulderen, moet jij eens opletten hoe gauw hij zich wel weet te gedragen ;)

fijne vakantie Hilde :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hilde
Zeer actief

Dan ga ik hem in het begin heel goed in de gaten houden. Hopelijk laat hij het dan uit z'n hoofd. Vind het wel heel naar als hij dat doet, hebben we samen een huisje gevonden waar we een hele maand met z'n tweeën welkom zijn, gaat hij lopen plassen daar :tongue: Hij doet het ook echt alleen in huizen waar honden zijn, als ik ergens op bezoek ga houd ik hem nu altijd aan de riem bij me, maar voor een maand is dat wat teveel van het goede.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Strak in de gaten houden en bulderen als 'ie aanstalten maakt, inderdaad.
Echt boos en verontwaardigd hárd bulderen, that is.
"BEN JIJ NOU GODVER HELEMAAL BELAZERD!" :devil:

Moet je niet doen bij een bangige hond, trouwens.
Krijg je het probleem van deemoedsplasjes, zit je ook niet op te wachten :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:Strak in de gaten houden en bulderen als 'ie aanstalten maakt, inderdaad.

Krijg je het probleem van deemoedsplasjes, zit je ook niet op te wachten :tongue:
Ik heb zo het idee dat beau dat gebulder heel best aan kan, apekop dat het is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:
Miranda schreef:Strak in de gaten houden en bulderen als 'ie aanstalten maakt, inderdaad.

Ik heb zo het idee dat beau dat gebulder heel best aan kan, apekop dat het is ;)
Ja, ik had het ook niet over Beau, maar dacht aan andere mensen die dit zouden lezen en dachten dat dit dé methode was tegen alle vormen van pissen in huis :lol1:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
renee-uk schreef:

Ja, ik had het ook niet over Beau, maar dacht aan andere mensen die dit zouden lezen en dachten dat dit dé methode was tegen alle vormen van pissen in huis :lol1:
ah zo, ja daar heb je helemaal gelijk in ;)
Afbeelding

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Miranda schreef: "BEN JIJ NOU GODVER HELEMAAL BELAZERD!" :devil:

Nou dat gevloek is dan ook weer nergens voor nodig natuurlijk.
Als ik hier iets wil corrigeren ga ik trouwens niet staan bulderen, maar een zo kort en krachtig mogelijke stemcorrectie waarvan geschrokken wordt, dat werkt het best.
Dus kort maar krachtig en vooral hard: EY!!
:zweep:
Hilde
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik heb zo het idee dat beau dat gebulder heel best aan kan, apekop dat het is ;)
Je hebt gelijk :tongue: Denk dat hij het wel heel snel oppikt.
Paulala schreef:Als ik hier iets wil corrigeren ga ik trouwens niet staan bulderen, maar een zo kort en krachtig mogelijke stemcorrectie waarvan geschrokken wordt, dat werkt het best.
Beau is niet zo snel onder de indruk, dus ik denk dat het voor hem niet gek veel uitmaakt hóe ik corrigeer.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Hilde schreef:
renee-uk schreef:Ik heb zo het idee dat beau dat gebulder heel best aan kan, apekop dat het is ;)
Paulala schreef:Als ik hier iets wil corrigeren ga ik trouwens niet staan bulderen, maar een zo kort en krachtig mogelijke stemcorrectie waarvan geschrokken wordt, dat werkt het best.
Beau is niet zo snel onder de indruk, dus ik denk dat het voor hem niet gek veel uitmaakt hóe ik corrigeer.

Nou het gaat er ook niet zozeer om of je hond snel onder de indruk is met wat ik bedoel te zeggen.
Een lange zin uitbulderen is gewoon helemaal niet nodig.
Als je een korte maar krachtige stemcorrectie geeft die goed doorkomt, dan heeft dat uiteindelijk meer en beter effect dan een ellenlange zin uitbulderen.
En uiteindelijk wordt een hond vaak steeds ongevoeliger voor die lange bulderdebulder, en moet je steeds langer bulderen en word je zo'n viswijf dat op straat staat te schreeuwen naar de honden. :goeie:
Dat kom ik zo nu en dan een keertje tegen (niet vaak gelukkig) en je ziet gewoon dat die honden daar steeds minder op reageren. :W:
En natuurlijk moet je helemaal zelf uitkiezen hoe je het uitvoert, het was maar een tip :ok:

Ik zou hem trouwens in eerste instantie even aan een flexriem door het huis laten lopen, en zodra je ziet dat hij aanstalten maakt door op een bepaalde manier te snuffelen (dit herken je vast van je eigen hond) dan een heel duidelijke korte maar harde stemcorrectie en tegelijkertijd een flinke maar zeer korte ruk aan de riem.
Naar mijn ervaring werkt dat echt prima, en Staffords zijn wat dat betreft best eigenwijze donders hoor, die vrij ongevoelig kunnen reageren, dus het is niet dat ik alleen maar met heel gevoelige hondjes omga in mijn dagelijks leven. :lol1:
renee-uk
Zeer actief

Paulala schreef:
Hilde schreef:

Nou het gaat er ook niet zozeer om of je hond snel onder de indruk is met wat ik bedoel te zeggen.
Een lange zin uitbulderen is gewoon helemaal niet nodig.
Als je een korte maar krachtige stemcorrectie geeft die goed doorkomt, dan heeft dat uiteindelijk meer en beter effect dan een ellenlange zin uitbulderen.
En uiteindelijk wordt een hond vaak steeds ongevoeliger voor die lange bulderdebulder, en moet je steeds langer bulderen en word je zo'n viswijf dat op straat staat te schreeuwen naar de honden. :goeie:
Dat kom ik zo nu en dan een keertje tegen (niet vaak gelukkig) en je ziet gewoon dat die honden daar steeds minder op reageren. :W:
En natuurlijk moet je helemaal zelf uitkiezen hoe je het uitvoert, het was maar een tip :ok:

Ik zou hem trouwens in eerste instantie even aan een flexriem door het huis laten lopen, en zodra je ziet dat hij aanstalten maakt door op een bepaalde manier te snuffelen (dit herken je vast van je eigen hond) dan een heel duidelijke korte maar harde stemcorrectie en tegelijkertijd een flinke maar zeer korte ruk aan de riem.
Naar mijn ervaring werkt dat echt prima, en Staffords zijn wat dat betreft best eigenwijze donders hoor, die vrij ongevoelig kunnen reageren, dus het is niet dat ik alleen maar met heel gevoelige hondjes omga in mijn dagelijks leven. :lol1:
je maakt er een heel ander verhaal van dan het is
dit gaat sec om een markerende schijt aan zn baasje hebbende hond, niet om allerlei andere problemen.
En in zo'n geval heeft een goedgetimede bulder meer effect dan een 'hey' die ie ongetwijfeld al veel vaker te horen heeft gekregen!
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:je maakt er een heel ander verhaal van dan het is
dit gaat sec om een markerende schijt aan zn baasje hebbende hond, niet om allerlei andere problemen.
En in zo'n geval heeft een goedgetimede bulder meer effect dan een 'hey' die ie ongetwijfeld al veel vaker te horen heeft gekregen!
Gelukkig, Renee is er weer.
Scheelt mij weer typen :mrgreen:
And few will ever climb
Mojuan
Zeer actief

Ik maak helemaal nergens een ander verhaal van hoor.
Ook ik heb het over een markerende hond :19:
Maar goed, mijn mening is natuurlijk weer kul.
Mag ik ook gewoon een bijdrage leveren en een eventuele tip geven?
Of iemand er iets mee doet of iets aan heeft is dan weer een ander verhaal.
Maar als Romeo zijn poot ergens tegenaan wil optillen wat ik absoluut niet wil hebben, is een zeer krachtige en duidelijke ey!! toch echt voldoende en werkt beter dan een hoop gebulder.
Ik mag toch zeker mijn ervaring ook wel delen?
Lijkt me dat het juist fijn is als iemand meerdere verschillende tips krijgt waaruit hij/zij zelf een keuze maakt.

En Romeo is geen gevoelig hondje, maar juist een heel dominante hond waar je toch echt duidelijk boven moet gaan staan.

En je moet ook nog eens beter leren lezen, want ik heb het niet over een gewone simpele 'ey', maar een zeer duidelijke korte en vooral hard uitgesproken.
Maar ik wens je alle plezier van de wereld met mijn tips anders te maken dan ze zijn.
Als jij maar lol hebt hè :ok:
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Gewoon een plasband omdoen, lekker kinderachtig maar effectief. Érg vervelend een natte buik voor meneer, en jij hoeft niet achter m aan te hobsen een maand lang en kan je m lekker uitlachen met zn natte buik en zn domme blik van waar blijft mn geurspoor nou??? simpel zelf te maken en het werkt!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Paulala schreef:Ik maak helemaal nergens een ander verhaal van hoor.
Ook ik heb het over een markerende hond :19:
Maar goed, mijn mening is natuurlijk weer kul.
Mag ik ook gewoon een bijdrage leveren en een eventuele tip geven?
Of iemand er iets mee doet of iets aan heeft is dan weer een ander verhaal.
Maar als Romeo zijn poot ergens tegenaan wil optillen wat ik absoluut niet wil hebben, is een zeer krachtige en duidelijke ey!! toch echt voldoende en werkt beter dan een hoop gebulder.
Ik mag toch zeker mijn ervaring ook wel delen?
Lijkt me dat het juist fijn is als iemand meerdere verschillende tips krijgt waaruit hij/zij zelf een keuze maakt.

En Romeo is geen gevoelig hondje, maar juist een heel dominante hond waar je toch echt duidelijk boven moet gaan staan.

En je moet ook nog eens beter leren lezen, want ik heb het niet over een gewone simpele 'ey', maar een zeer duidelijke korte en vooral hard uitgesproken.
Maar ik wens je alle plezier van de wereld met mijn tips anders te maken dan ze zijn.
Als jij maar lol hebt hè :ok:
last van de warmte of zo?
Doe een koelbandje om joh!
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tja, mijn behoorlijk luide reactie naar Beau (hem een heel beetje kennende) zou waarschijnlijk de volgende zijn; "héé, wel potverdriedubbeltjes, ben jij van de potgerukt? Kappen nu en wel heel gauw."
Misschien is een héé, al genoeg, maar ik schat zo in dat hij daar op reageert met een wenkbrauw optrekken :hmmm: .
Voor een gevoelige hond zal een korte stemverheffing wel werken, maar ik denk dat zo'n hond überhaupt niet gaat markeren in een vreemd huis (veralgemeend dan hè, want er zijn altijd uitzonderingen).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

ik bulder ook graag op zulke momenten, varierend van HEY naar complete zinnen, afhankelijk van de situatie :engel: en het werkt eigenlijk altijd wel op zo'n moment (en neeeeeeeeee ik ga niet bulderend door het leven)want met gebulder weten ze dondersgoed dat het dus NIET oké is...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”