Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms heb je echt zoiets van....ehm tja...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Soms heb je echt zoiets van....ehm tja...

Ongelezen bericht door Inge »

En dat had ik dus vanmorgen....

Ik was met de meiden op het veldje hier vlakbij. Marouck liep los, Biène had ik gewoon aan de lijn.
Op een gegeven moment zie ik aan de andere kant van de haag een vrouw lopen en ik meende te zien dat ze een hondje op haar arm had. Dus Marouck bij me geroepen en aangelijnd voor de zekerheid.
Nog geen minuut later komt ze de hoek om...nou ja, er kwam eerst een jack hussel de hoek om en 5 meter daar achteraan kwam de vrouw...jack hussel lekker alle ruimte van de flex gevend.
Ik draai direct om en loop verder het veldje op (veldje is zo'n 10 x 25 meter dus gewoon klein), Biène kreeg inmiddels de hussel in het vizier en ging over de zeik, Marouck volgde...
Dus ik sta daar met een klein woest keffend herdertje aan de lijn en een grote schuimbekkende herder...die haar frustratie af begon te reageren op haar riem (en aangezien ik die vast had zaten mijn handen erg dicht bij haar bek).
Vrouw loopt zonder blikken of blozen met de hussel verder in mijn richting. :80:
Dus ik zover mogelijk naar de zijkant om haar te ontwijken, ondertussen Biène proberend te kalmeren en Marouck tot de orde roepend....
Ik was blij dat ik het veld uiteindelijk af kon komen, maar snap dit soort mensen dus echt niet. :roll: Moet eerlijk zeggen dat ik dat hier ook nog nooit heb meegemaakt. Iedereen houdt altijd rekening met elkaar, staat er al iemand op het veldje loop je gewoon 50 meter verder de hoek om naar het volgende veld (veel groter)
Nou ja, was dus een gevalletje ehm...tja :ugh:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Soms heb je echt zoiets van....ehm tja...

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ja sommige mensen :roll:

Ik heb het een keer gehad met iemand uit de buurt. mevrouw heeft een boomerachtig iets.
Valt altijd uit naar Bo, bo bromt meestal wat terug. Ik ga altijd even aan de andere kant van het pad lopen als ik ze tegenkom. 1 keer had Bo net gepoept en was ik het aan het opruimen, ik draai me weer om en ineens staat ze zowat naast me, onderweg om me gewoon te passeren, binnen 50 cm... Ik kon nog net Bo meesleuren naar de andere kant van het pad.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tsja moeten jullie maar niet met zulke aggressieve honden lopen :pffff:

:tongue: herkenbaar, ook dat veldjes gebeuren, is er een heel vrij veld links komen ze met hun honden die zelf uitvallen/aanvallen daar de honden loslaten waar ik al loop ook mensen die weten dat ik altijd de honden bij me roep en dan aanlijn, om vervolgens zelf maar naar dat andere vrije veld over te steken om ze daar weer los te laten en verder te spelen :19: en soms blijven ze even aangelijnt en wacht ik tot de rest weer weg is, die lopen dan dat veld over en gaan weer naar huis.
Ik snap het soms ook niet, vraag me de gedachtengang van die mensen wel eens af.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Inge schreef:En dat had ik dus vanmorgen....

Ik was met de meiden op het veldje hier vlakbij. Marouck liep los, Biène had ik gewoon aan de lijn.
Op een gegeven moment zie ik aan de andere kant van de haag een vrouw lopen en ik meende te zien dat ze een hondje op haar arm had. Dus Marouck bij me geroepen en aangelijnd voor de zekerheid.
Nog geen minuut later komt ze de hoek om...nou ja, er kwam eerst een jack hussel de hoek om en 5 meter daar achteraan kwam de vrouw...jack hussel lekker alle ruimte van de flex gevend.
Ik draai direct om en loop verder het veldje op (veldje is zo'n 10 x 25 meter dus gewoon klein), Biène kreeg inmiddels de hussel in het vizier en ging over de zeik, Marouck volgde...
Dus ik sta daar met een klein woest keffend herdertje aan de lijn en een grote schuimbekkende herder...die haar frustratie af begon te reageren op haar riem (en aangezien ik die vast had zaten mijn handen erg dicht bij haar bek).
Vrouw loopt zonder blikken of blozen met de hussel verder in mijn richting. :80:
Dus ik zover mogelijk naar de zijkant om haar te ontwijken, ondertussen Biène proberend te kalmeren en Marouck tot de orde roepend....
Ik was blij dat ik het veld uiteindelijk af kon komen, maar snap dit soort mensen dus echt niet. :roll: Moet eerlijk zeggen dat ik dat hier ook nog nooit heb meegemaakt. Iedereen houdt altijd rekening met elkaar, staat er al iemand op het veldje loop je gewoon 50 meter verder de hoek om naar het volgende veld (veel groter)
Ik mis denk ik iets in dit verhaal...waarom gaan jouw honden zo over de zeik??
De hondjes liepen vast en er staat niet dat ze aanblaffen... :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Lillith schreef:
Inge schreef:En dat had ik dus vanmorgen....

Ik mis denk ik iets in dit verhaal...waarom gaan jouw honden zo over de zeik??
Sommige honden willen gewoon niets met andere honden van doen hebben, een beetje baas gaat dan niet bewust nog meer inlopen met honden aan een flex of loslopende honden om zijn of haar hond in de buurt te laten komen van een hond die overduidelijk laat merken er niet gediend van te zijn. Of een baas die zelf afstand neemt door weg te lopen omdat ze weten hoe hun eigen honden kunnen reageren. Daar ga je toch niet je hond bij in de buurt laten komen? :19:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

blondie schreef:Tsja moeten jullie maar niet met zulke aggressieve honden lopen :pffff:

:tongue: herkenbaar, ook dat veldjes gebeuren, is er een heel vrij veld links komen ze met hun honden die zelf uitvallen/aanvallen daar de honden loslaten waar ik al loop ook mensen die weten dat ik altijd de honden bij me roep en dan aanlijn, om vervolgens zelf maar naar dat andere vrije veld over te steken om ze daar weer los te laten en verder te spelen :19: en soms blijven ze even aangelijnt en wacht ik tot de rest weer weg is, die lopen dan dat veld over en gaan weer naar huis.
Ik snap het soms ook niet, vraag me de gedachtengang van die mensen wel eens af.
wij ook altijd met onze bloeddorstige allesverscheurende monsters
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Een klein woest keffend herdertje, lijkt me toch wel op te voeden :scratch:
Ja, ik pas wel op mijn honden :D maar dit lijkt me heel lastig voor TS.
Het is toch niet van zelf sprekend dat herders gillend in de lijn hangen. :80:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Het gedrag wat jou herders vertonen vertonen mijn kleine keffers ook. En weet je wat zo raar is. juist mensen met grote honden moeten dan vooral langs je heen lopen. En dan even besmuikt lachen en zeggen tegen hun hond, kom op bello straks wordt je nog door die woesteling opgegeten. :mep:

Dan weet je wel hoe ik me voel denk ik. nu heb ik niet veel moeite om ze te houden maar ze maken net zoveel herrie als die van jou.

En er is er hier echt nog nooit ook maar een iemand geweest die dan afstand hield van mijn honden.
Afbeelding
gevni havanezers
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Ik mis denk ik iets in dit verhaal...waarom gaan jouw honden zo over de zeik??
Biène moet weinig van andere honden hebben en Marouck reageert daarop. Marouck is nogal een bemoeizuchtig type.
Als ik ze apart bij me heb is er geen probleem, maar samen dus wel.
Als je dat ziet dan ga je toch even naar een veldje 50 meter verderop en loop je toch niet gewoon steeds dichter naar me toe? :denken: Ik bedoel....een knauw van Biène komt hard aan bij zo'n kleintje, dat zoek je dan toch niet op als de hond duidelijk niet blij is met de komst van je hussel? :80:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Een klein woest keffend herdertje, lijkt me toch wel op te voeden :scratch:
Geloof me maar....hyperactieve en bemoeizuchtige blafgrage Marouck krijgt niemand opgevoed tot een stil hondje. :LOL: Dat probeer ik al 9 jaar. :engel:
Overigens doet Marouck helemaal niets hoor, zij is prima sociaal. :wink: Alleen erg vocaal.
Biène stond echter met opgetrokken lip. :19:
Laatst gewijzigd door Inge op 24 jun 2011 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Mijn honden moeten het echt niet in hun hersens halen om als bezetenen te gaan blaffen of richting mij afreageren als ze een klein hondje zien........... Je kunt ze toch gewoon afleggen? Dan ga je er voor/tussen staan en stuurt het hondje eventueel weg. Ik vind het erg vooroordeel bevestigend voor herders eigenlijk. Dat zul je toch niet willen.
Lillith
Zeer actief

Inge schreef:
Lillith schreef:Ik mis denk ik iets in dit verhaal...waarom gaan jouw honden zo over de zeik??
Biène moet weinig van andere honden hebben en Marouck reageert daarop. Marouck is nogal een bemoeizuchtig type.
Als je dat ziet dan ga je toch even naar een veldje 50 meter verderop en loop je toch niet gewoon steeds dichter naar me toe? :denken: Ik bedoel....een knauw van Biène komt hard aan bij zo'n kleintje, dat zoek je dan toch niet op als de hond duidelijk niet blij is met de komst van je hussel? :80:
Het verbaasde me gewoon :wink: lijkt me zeker niet prettig lopen zo :ok:
Ik dacht dat je een pup bij je had :blont:
Laatst gewijzigd door Lillith op 24 jun 2011 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Mijn honden moeten het echt niet in hun hersens halen om als bezetenen te gaan blaffen of richting mij afreageren als ze een klein hondje zien........... Je kunt ze toch gewoon afleggen? Dan ga je er voor/tussen staan en stuurt het hondje eventueel weg. Ik vind het erg vooroordeel bevestigend voor herders eigenlijk. Dat zul je toch niet willen.
Ze reageerde het niet op mij af, maar op haar riem. Alleen zit die dus wel in mijn hand en die heb ik kort op zo'n moment. :wink:
Afleggen lukt prima, maar dat lost niets op...ik wilde gewoon weg uit die situatie.
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:
Inge schreef:
Het verbaasde me gewoon :wink: lijkt me zeker niet prettig lopen zo :ok:
Daarom loop ik dus meestal apart met ze of we gaan naar een bos waar niemand komt.
Alleen soms heb je wat minder tijd (tussen 2 afspraken door) en pak ik ze snel samen.
Het was trouwens maar 1 hussel hoor, met een baas die denk ik doof was :ugh:
Groetjes Inge
Afbeelding

blondie
Zeer actief

blacky schreef:Het gedrag wat jou herders vertonen vertonen mijn kleine keffers ook. En weet je wat zo raar is. juist mensen met grote honden moeten dan vooral langs je heen lopen. En dan even besmuikt lachen en zeggen tegen hun hond, kom op bello straks wordt je nog door die woesteling opgegeten. :mep:

Dan weet je wel hoe ik me voel denk ik. nu heb ik niet veel moeite om ze te houden maar ze maken net zoveel herrie als die van jou.

En er is er hier echt nog nooit ook maar een iemand geweest die dan afstand hield van mijn honden.
Geloof me de keren dat mensen met kleine honden die uitvallen en blaffen gekscherend naar hun hondje praten "joh doe niet zo mal, je bent een eenhapscracker voor ze" en toch de lijn laten gaan zijn ook ontelbaar. En het verbaasd me dat die mensen geen afstand houden, waarschijnlijk echt brave bello's, die van mij kunnen zich laten provoceren dus ik passeer dat soort honden nooit vlaklangs. En ja ik mompel in het voorbij gaan ook "negeren, die k.t. keffer, gewoon negeren en doorlopen" (reactie overigens afhankelijk van de baas die erbij loopt, mensen die wel moeite doen om in te grijpen als de hond over de rooie gaat ben ik dan weer niet geïrriteerd bij, en negeer en loop door, soms nog wel eens kort gesprek met een baasje aan weerszijden van een straat, maar lui die gaan lopen lachen over het gedrag van hun hond en het bagataliseren daar heb ik wat meer moeite mee eerlijk gezegd.)
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

komt me zo bekend voor..... de kleine hondjes hier lijken allemaal niet echt opgevoed en gaan te keer als je ze passeerd. en dan vlak van te voren roepen ze nog hij doet niks hoor! nee dat zal....
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:komt me zo bekend voor..... de kleine hondjes hier lijken allemaal niet echt opgevoed en gaan te keer als je ze passeerd. en dan vlak van te voren roepen ze nog hij doet niks hoor! nee dat zal....
Eerlijk is eerlijk...het lag niet aan de hussel hoor, die deed niets. :wink:
Het waren mijn honden die tekeer gingen.
Wat ik niet begrijp is dat iemand dan toch op zo'n klein veldje precies jouw richting in blijft lopen (voor de duidelijkheid, veld is aan 3 kanten afgesloten met een haag, de vierde kant grotendeels, er is een ingang/uitgang van net 2 meter breed).
Ik zoek nooit honden op die duidelijk niet gecharmeerd zijn van die van mij :19: , die ga ik juist uit de weg om de ander ruimte te geven.
Groetjes Inge
Afbeelding

blacky
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:komt me zo bekend voor..... de kleine hondjes hier lijken allemaal niet echt opgevoed en gaan te keer als je ze passeerd. en dan vlak van te voren roepen ze nog hij doet niks hoor! nee dat zal....
Goed lezen. En idd die van mij gaat blaffen als je nadert. Maar als je binnen een straal van 2 meter komt kruipt ze achter mijn benen en gaat de reu zich ermee bemoeien. Net even op een andere manier. Gelukkig zijn ze klein. Ik houd ze kort en soms heel soms wil er wel eens een blijven staan en een praatje maken. Dan worden ze rustig en is het goed.

Ik snap niet waarom er altijd gekletst moet worden over kleine en grote honden. Een hond is in mijn ogen een hond. En die kunnen de zelfde slechte eigenschappen hebben of ze nu groot of klein zijn.

En kom me niet aan met dat kleintjes niet worden opgevoed. Dat mijn dame zo blaft bij benadering van andere honden heb ik maar mooi te danken aan grote honden die o zo goed waren opgevoed.:-(
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Veel mensen, juist met Hussels en Boomers hebben nul verstand van hondengedrag. Nee, niet allemaal ;-) maar ik herken er wel wat in.
Komt ook omdat ik een uitvallende hond heb; ik zal er alles wat ik kan aan doen om juist rekening met de ander te houden. Stom genoeg verwacht ik van "de ander" eenzelfde houding. Da's een misverstand ;-((
Ofwel "ziet" men het probleem niet, letterlijk dus, ofwel vind men dat "de ander" maar wegmoet. Heel egoistisch gedrag dus... een beetje meedenken / meewerken wordt schaars de laatste tijd ;-(

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 24 jun 2011 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Sja,
ik zou dus opzij gaan met mijn honden.
Niet alleen voor jou hoor, maar er zal er ééntje losschieten. Dan heb ik liever wat bewegingsruimte.

Ik zeg niet dat jouw honden wat doen, maar als ik 2 blaffende en in de riem hangende honden zie, ga ik wel opzij.
(ook al heb ik geen éénhapscrackers :wink: )
En de groeten van de mannen :zwaai
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik zou ook wel een rondje omgaan ja, met mijn maatje tussendoortje :hmmm:

Maar dat er mensen zijn die alleen op de wereld leven, is natuurlijk al lang bekend..
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inge schreef: Het waren mijn honden die tekeer gingen.
Wat ik niet begrijp is dat iemand dan toch op zo'n klein veldje precies jouw richting in blijft lopen.
Misschien wilde ze een gezellig praatje maken :mrgreen:
Zo gezellig ben ik niet :tong:
Het was echt vreemd, ze leek me niet eens echt op te merken ofzo... :denken:
Misschien was ze wel doof én slechtziend :idea: :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

blacky schreef:
Goed lezen. En idd die van mij gaat blaffen als je nadert. Maar als je binnen een straal van 2 meter komt kruipt ze achter mijn benen en gaat de reu zich ermee bemoeien. Net even op een andere manier. Gelukkig zijn ze klein. Ik houd ze kort en soms heel soms wil er wel eens een blijven staan en een praatje maken. Dan worden ze rustig en is het goed.

Ik snap niet waarom er altijd gekletst moet worden over kleine en grote honden. Een hond is in mijn ogen een hond. En die kunnen de zelfde slechte eigenschappen hebben of ze nu groot of klein zijn.

En kom me niet aan met dat kleintjes niet worden opgevoed. Dat mijn dame zo blaft bij benadering van andere honden heb ik maar mooi te danken aan grote honden die o zo goed waren opgevoed.:-(
Ik heb het over de hondjes hier die ik hier tegen kom. uiteraard zijn er ook hondjes zoals die van jou.

maar heb hier met een paar kleine hondjes al gehad dat er gezegd word dat ze absoluut niks doen. En dan kom ik voorbij en dan gaan ze echt flink te keer dat ik blij ben dat ik ze verzocht heb even aan te lijnen (diego is ooit gebeten door een jack russel en hij vind het dus niet altijd leuk als kleine hondjes om hem heen lopen. Hij doet dan niks maar dan springt hij bijv. naar de andere kant van de fiets en dan zou ik op de grond liggen)

En zo zal het ook andersom gaan met grote honden die volgens de baas niks doen en dan blijkt anders.

Ik snap gewoon niet als mensen zien dat ik de mijne aanlijn en duidelijk volg commando geef dat zij hun honden laten lopen, een aantal er van gaan keffend om ons heen rennen/lopen. Ik denk dan voor het zelfde geld bijt mijn hond andere honden. Nu is dat niet zo maar als dat zo zou gebeuren dan heb ik het weer gedaan.
blacky
Zeer actief

Ja ik snap dat wel het werkt beide kanten op. Zo blaft Laika wel maar zal nooit dicht bij jou hond komen. Haar lijn ik dus niet aan. Wel als jij jou hond aanlijnt. Spikey lijn ik wel aan. Die blaft niet maar grijpt wel. (als hij los loopt) Ik zeg ook altijd zij doet niets maar hij wel.

Groot nadeel is dat die van mij er zo schattig uitzien. En dat zijn ze ook hoor maar niet altijd.

Overigens krijg je dit gedrag er niet uit. Wat iedereen ook zegt ook Inge zal dat heus wel proberen en geprobeert hebben met haar hond.
Afbeelding
gevni havanezers
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een andere route wil gaan lopen omdat een ander een uitvallende hond heeft :denken:
blondie
Zeer actief

Emma schreef:ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een andere route wil gaan lopen omdat een ander een uitvallende hond heeft :denken:
Hoeft toch ook niet, als je het fatsoen en de kunde hebt om je eigen hond even bij je te houden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een andere route wil gaan lopen omdat een ander een uitvallende hond heeft :denken:
Van mij hoef je ook niet een andere route te lopen maar geef me dan de kans om van het veld af te komen, loop niet op me af. :ugh:
Bovendien is er een veldje op nog geen 50 meter verder, sterker nog...aan de overkant van de straat is ook gras :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

blondie schreef:
Hoeft toch ook niet, als je het fatsoen en de kunde hebt om je eigen hond even bij je te houden.
de hussel liep aan de lijn, en TS zegt dat die zich wel gedroeg. liep wel aan de flex, dus in hoeverre de hond bij de eigenaar bleef, weet ik dan weer niet.
Emma
Zeer actief

Inge schreef:
Van mij hoef je ook niet een andere route te lopen maar geef me dan de kans om van het veld af te komen, loop niet op me af. :ugh:
Bovendien is er een veldje op nog geen 50 meter verder, sterker nog...aan de overkant van de straat is ook gras :roll:
oke, dat beeld had ik er nog niet bij gekregen :wink:

iemand een beetje de ruimte gunnen, lijkt me dan wel weer handig, inderdaad.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

tja ik doe dat wel, ik heb geen uitvallende hond maar ik weet wel wie er hier lopen in het park. Er waren hier 2 DH's 1 is nu overleden, maar de andere zie ik nog regelmatig lopen, aan een lange lijn netjes onder appel, hij bromt wat maar voor de rest niets aan de hand. Deze meneer met hond kan ik passeren met mijn hond ook netjes onder appel, dit gaat prima
en 1 reu die mevrouw liep altijd zo de andere kant op. Ik wachtte dan even netjes op een flinke afstand zodat ze niet weer een andere kant op hoefde te hobbelen. Een beetje meewerken kan beide kanten op hoor. Van beide mensen kreeg ik altijd een bedankje, en ik bedankte hun terug omdat ze hun honden netjes of onder appel hadden of hun verantwoordelijkheid namen door bijvoorbeeld de andere kant op te lopen wat van mij niet hoeft, mijn hond luistert netjes en die houd ik bij me

Maar er zijn hier genoeg mensen die het niet doen en dat kan soms wat frustratie beteken.
Als mensen eens wat meer rekening met elkaar zouden houden zouden er een stuk minder bijtgevallen OF frustraties/verhalen rondgaan. Scheelt een hoop vind ik
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”