Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik heb een verslaving

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

ik heb een verslaving

Ongelezen bericht door aman.en.don »

ik heb een verslaving namelijk heel veel snacks kopen voor de honden. de katten krijgen ook wel extratjes hoor daar niet van.
voer voor de honden is er voldoende in huis (smuldier en farmfood), de snacks echter in overvloed. naast de 6 kluiven die er in huis liggen hebben we de honden, gedroogde long(grooooote zak), bullepezen (grooooote zak), gedroogde kifilet, pensstaafjes, 4 verschillende platte staafjes, gedraaide staven, dentasticks, goede adem staafjes, dunne buffelheid staafjes, buffelhuid staafje met vlees gedraait, koekjes, belonings snoepjes en zo nog een paar. de honden krijgen ongeveer 2 of 3 keer per dag een extratje met name als ze de bench in gaan.

hebben jullie ook een rare verslaving?
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: ik heb een verslaving

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik heb een halsbanden en tuigen verslaving :LOL:

bijna iedere maand wel een nieuwe halsband daarom ga ik nu alleen nog maar met mijn man naar de dierenwinkel :LOL: hij houdt het gelukkig tegen want we komen al om in de halsbanden en tuigen :goeie:
groetjes Tamara
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

aman.en.don schreef:ik heb een verslaving namelijk heel veel snacks kopen voor de honden. de katten krijgen ook wel extratjes hoor daar niet van.
voer voor de honden is er voldoende in huis (smuldier en farmfood), de snacks echter in overvloed. naast de 6 kluiven die er in huis liggen hebben we de honden, gedroogde long(grooooote zak), bullepezen (grooooote zak), gedroogde kifilet, pensstaafjes, 4 verschillende platte staafjes, gedraaide staven, dentasticks, goede adem staafjes, dunne buffelheid staafjes, buffelhuid staafje met vlees gedraait, koekjes, belonings snoepjes en zo nog een paar. de honden krijgen ongeveer 2 of 3 keer per dag een extratje met name als ze de bench in gaan.

:engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... oogmachine
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dogwalktrail...

Snoepjes koekjes halsbanden en aanverwante artikelen ben ik niet zo van. Halsbanden zie je vaak niet in zn vacht en ik doe hem toch vaak dezelfde om. Snoepjes etc maalt hij niet om, zowiezo niet echt om eten, dan koop ik iets voor hem en dan moet ie het weer eens niet. Wel haal ik regelmatig een lange bullepees voor hem.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

Ongelezen bericht door tkuijernl »

Nanna schreef:
tkuijernl schreef:ik heb een halsbanden en tuigen verslaving :LOL:

bijna iedere maand wel een nieuwe halsband daarom ga ik nu alleen nog maar met mijn man naar de dierenwinkel :LOL: hij houdt het gelukkig tegen want we komen al om in de halsbanden en tuigen :goeie:
Dat heb ik dus helemaal niet, zónde van het geld. Ze kunnen er toch maar één tegelijk dragen....
Hier loopt alles in ouwe afgedragen of kado gekregen meuk.
ik loop zelf ook niet alle dagen in dezelfde kleding :LOL: de honden hebben dus ook niet iedere dag dezelfde band om

wel hebben ze altijd dezelfde om als ze gaan zwemmen...
groetjes Tamara
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Vaste prik hier: dentasticks, vleesstrips en bullenpeesjes. Af en toe haal ik eens iets anders.
Halsbanden en tuigje - nee, ook niet.
Wel heb ik een hele periode gehad dat ik regelmatig een knuffelbeest voor hem meenam als ik bij de kringloop was geweest. Tot ie ze ging slopen :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Shoppen bij ZooPlus :oohja:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb geen verslaving (slechts 20 soorten thee terwijl ik geen thee drink, 15 soorten eenkopssoep van een blauwe maandag en tig soorten blikjes groenten (minimaal 30) voor het geval ik eens geen zin heb om te koken en wel zin heb om gezond te eten).

Valt best mee toch. :tongue:

Ik ben dus verslaaft aan verzamelen. Maakt niet uit wat, maakt niet uit hoe. Maar geen specifiek diereniets op dit moment. Wel had ik toen ik eenmaal een paard had gekocht niets meer nodig want alles had ik al jaren vantevoren gekocht (en toen ging ik nog helemaal geen paard kopen, ik reed op een manege).
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Domor schreef:Ik heb geen verslaving (slechts 20 soorten thee terwijl ik geen thee drink, 15 soorten eenkopssoep van een blauwe maandag en tig soorten blikjes groenten (minimaal 30) voor het geval ik eens geen zin heb om te koken en wel zin heb om gezond te eten).

Valt best mee toch. :tongue:

Ik ben dus verslaaft aan verzamelen. Maakt niet uit wat, maakt niet uit hoe. Maar geen specifiek diereniets op dit moment. Wel had ik toen ik eenmaal een paard had gekocht niets meer nodig want alles had ik al jaren vantevoren gekocht (en toen ging ik nog helemaal geen paard kopen, ik reed op een manege).
hahaha elk nadeel heeft zijn voordeel. toen ik mijn paard kocht had ik nog bijna niks :W:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Heb dezelfde verslaving als jou :oeps:

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn slechts twee laden uit de kast die er 6 telt :piew:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik ben ook dol op snacks kopen. Heb van Ziva nog zakken vol gedroogde meuk liggen, Daisy gaat er wat minder snel doorheen, dus ik gok zo dat ze er voor de volgende hond ook nog liggen. En nu heb ik dat topic van de droogmachine gezien, en ik *moet* ook een eigen droogmachine als er weer een grote hond is!
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik koop soms is een pensstaafje of een kauwbotje maar voor de rest niet zo veel
een stukkie kaas krijgen ze vaak als beloning en storm is al blij met een stukkie droog brood.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ja dezelfde verslaving kennelijk. :oeps:
veels te veel voor maar 1 hond. :vaag:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

shibashira schreef:Heb dezelfde verslaving als jou :oeps:

Afbeelding

Afbeelding

en ik maar denken dat ik erg ben hihihihi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben voor sommige zaken wel lichtelijk dwangneurosegevoelig, maar niks in relatie tot honden. Of het moet het dwangmatig oogsnotjesvegen zijn :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

nee haha dat heb ik dan weer niet..ik heb altijd wel iets in huis om te kauwen..maar vind die dingen zo stinken dat ik het tot een minimum beperk :mrgreen: ...twee keer in de week ofzo..en dan nog een s twee keer in de week een rauw iets..maar dat vind ik minder stinken ahha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:Ik ben voor sommige zaken wel lichtelijk dwangneurosegevoelig, maar niks in relatie tot honden. Of het moet het dwangmatig oogsnotjesvegen zijn :mrgreen:
Oh, die dwangneurose heb ik ook.
Skadi laat het gelaten toe en likt daarna de oogsnotjes van mijn vinger :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Miranda schreef:
Jaap* schreef:Ik ben voor sommige zaken wel lichtelijk dwangneurosegevoelig, maar niks in relatie tot honden. Of het moet het dwangmatig oogsnotjesvegen zijn :mrgreen:
Dat is toch ook een lekkere snack haha :kotz:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lisette1985 schreef:
Miranda schreef:
Dat is toch ook een lekkere snack haha :kotz:
Precies, ik was erg ontopic :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

shibashira schreef:Heb dezelfde verslaving als jou :oeps:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ook, alleen ligt het bij mij niet zo netjes in lades :oeps: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Dat is dus een andere "verslaving" oftewel neurose van mij. Het moet allemaal ook nog netjes liggen. Ze hebben zelfs een speelgoedbak met 4 vakken erin. In ieder vakje een ander thema (lees... vakje voor de ballen, vakje voor de knuffels, vakje voor de vulspeeltjes). Aj... nu ik het zo lees denk ik echt dat ik een serieus probleem heb. :scratch:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

shibashira schreef:Aj... nu ik het zo lees denk ik echt dat ik een serieus probleem heb. :scratch:
Valt best mee joh :LOL: .

Maar je lades zien er in ieder geval heel verzorgd uit.
Bij mij liggen de snacks in zakken in de voorraadkast :oeps: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Qulumojo
nieuw lid
Mijn ras(sen): boomer,chihuahua,malteser en am.stafford

Ongelezen bericht door Qulumojo »

ja hier is het ook zo erg, ik ben enorm verslaaft.
Zo ga ik elk jaar naar de Winner en dan niet zo voor de show, maar meer voor de kraampjes.
Het is nu zelf zo erg met mij dat ik zelf aan de gang wil om wat halsbanden te maken.
Vroeger had ik op school een opdracht met bandweven en nu zoek ik nog z,n ding waar die draden door heen gaan (weet niet hoe dat heet)
En voorheen was dat scooby touwtjes een hit , maar als ik nou het manier van knopen gebruik met de juiste materiaal dan heb ik weer een leuk speeltje voor ze.
Oja wil ook nog koekjes gaan bakken en ben ook druk bezig met de droogmachine, vrijdag komen de bestelde eendenpoten,kvv,pensstaven,geitenoren en bullenpezen.
Is er eigenlijk al een naam voor deze verslaving ? :scratch:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

halsbanden, riemen en tuigen, voor de rest speeltjes, ik zeg iedere keer dit is de laatste en tja, dan ineens koop ik met een smoesje 'voor de behendigheid' of 'voor flyball' weer een speeltje erbij.
Nu heb ik mijn riempjes/halsbanden/riemen verslaving vrijwel onder controle
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Qulumojo schreef: Is er eigenlijk al een naam voor deze verslaving ? :scratch:
hondengekte? :D
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

shibashira schreef:Dat is dus een andere "verslaving" oftewel neurose van mij. Het moet allemaal ook nog netjes liggen. Ze hebben zelfs een speelgoedbak met 4 vakken erin. In ieder vakje een ander thema (lees... vakje voor de ballen, vakje voor de knuffels, vakje voor de vulspeeltjes). Aj... nu ik het zo lees denk ik echt dat ik een serieus probleem heb. :scratch:

Oh, heerlijk, kom jij bij mij eens opruimen! Ik koop ook te veel snacks. Kan ik wel een "spiegies" verhaal aan breien hoor. Ik ben een "feeder". Ben altijd aan het klooien met mijn gewicht, maak mezelf blij met eten (emotie eter) en maak andere mensen daardoor ook graag blij met eten. Kook graag lekkere dingen (hoeft niet in het patroon te passen omdat het veel tijd en werk vraagt), koop op verjaardagen te veel eten voor de visite, maak m'n kinderen graag blij met eigen gebakken koekjes of andere lekkere dingen enz. Kortom, wil altijd andere mensen blij maken met lekkers omdat ik daar zelf ook blij van wordt (jammer genoeg maar voor even want dan komt het schuld gevoel weer). 'T is geen verhaal wat ik zelf bedacht heb hoor, het hoort vaak bij mensen die met hun gewicht worstelen en is een psychologisch gegeven. Herkennen jullie je daar in of helemaal niet?
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Sil schreef:Ik ben een "feeder". Ben altijd aan het klooien met mijn gewicht, maak mezelf blij met eten (emotie eter) en maak andere mensen daardoor ook graag blij met eten. Kook graag lekkere dingen (hoeft niet in het patroon te passen omdat het veel tijd en werk vraagt), koop op verjaardagen te veel eten voor de visite, maak m'n kinderen graag blij met eigen gebakken koekjes of andere lekkere dingen enz. Kortom, wil altijd andere mensen blij maken met lekkers omdat ik daar zelf ook blij van wordt (jammer genoeg maar voor even want dan komt het schuld gevoel weer). 'T is geen verhaal wat ik zelf bedacht heb hoor, het hoort vaak bij mensen die met hun gewicht worstelen en is een psychologisch gegeven. Herkennen jullie je daar in of helemaal niet?
:O: Heb ik bovenstaande soms zelf geschreven? :roll:

Zó erg herken ik mij hierin! OK, ik heb geen kinderen om te verwennen, maar dat doe ik dan dus met mijn vriend en de hond. Ook ik heb een heel krat vol met kauwsnacks, beloningssnoepjes, koekjes e.d. (voor de hond dus, niet voor mijn vriend :wink: ).

Is er ook een manier om van deze "stoornis" af te komen? Ik ben zelf namelijk nog steeds niet blijvend afgevallen, iedere keer komt het weer terug, zucht... :jank:
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Shooting Star schreef:
Sil schreef:Ik ben een "feeder". Ben altijd aan het klooien met mijn gewicht, maak mezelf blij met eten (emotie eter) en maak andere mensen daardoor ook graag blij met eten. Kook graag lekkere dingen (hoeft niet in het patroon te passen omdat het veel tijd en werk vraagt), koop op verjaardagen te veel eten voor de visite, maak m'n kinderen graag blij met eigen gebakken koekjes of andere lekkere dingen enz. Kortom, wil altijd andere mensen blij maken met lekkers omdat ik daar zelf ook blij van wordt (jammer genoeg maar voor even want dan komt het schuld gevoel weer). 'T is geen verhaal wat ik zelf bedacht heb hoor, het hoort vaak bij mensen die met hun gewicht worstelen en is een psychologisch gegeven. Herkennen jullie je daar in of helemaal niet?
:O: Heb ik bovenstaande soms zelf geschreven? :roll:

Zó erg herken ik mij hierin! OK, ik heb geen kinderen om te verwennen, maar dat doe ik dan dus met mijn vriend en de hond. Ook ik heb een heel krat vol met kauwsnacks, beloningssnoepjes, koekjes e.d. (voor de hond dus, niet voor mijn vriend :wink: ).

Is er ook een manier om van deze "stoornis" af te komen? Ik ben zelf namelijk nog steeds niet blijvend afgevallen, iedere keer komt het weer terug, zucht... :jank:
Er is nog geen manier om van de "stoornis" af te komen maar gelukkig wordt het steeds meer serieus genomen en worden er onderzoeken naar gedaan. Gewoon afvallen en op gewicht blijven dat is al jaren duidelijk dat dat niet lukt bij de meeste mensen dus gelukkig worden de heren doktoren eens wakker en zijn ze verder aan het kijken. Waarom hebben sommige mensen een ingebouwd systeem die zegt dat ze moeten stoppen met eten en als ze doorgaan met eten dat ze kotsmisselijk worden, terwijl andere mensen zich letterlijk dood eten en die rem absoluut niet hebben. Er wordt gekeken of er stofjes in de hersenen zijn die fout reageren of die niet afgegeven worden of dat het iets is wat in een afwijkend gen zit. Ik wacht met spanning af! (30 kilo afgevallen en, verdomt, er zitten er weer 10 aan! :devil: )
Soof & Sam
Actief

Ongelezen bericht door Soof & Sam »

aman.en.don schreef:ik heb een verslaving namelijk heel veel snacks kopen voor de honden. de katten krijgen ook wel extratjes hoor daar niet van.

Ja, elke halsband die ik zie MOET ik hebben :boos: . En ook met manden en dekentjes en speeltjes en riemen en borstels en naamkaartjes en, en en en en en en :blah: :schrik:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ja dat doe ik ook :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”