nathalie schreef:Je zou inderdaad dat light voer eens een tijdje kunnen proberen. Prins is een voer dat wel vrij is van allerlei toevoegingen, maar heeft als hoofdbestandsdeel granen en dat is voor veel honden ook een dikmaker. Dat maakt het in mijn ogen geen goed voer

Heb je al eens een light kvv geprobeerd? Light van Lotgering? Of carnibest light (al is dat wel wat duurder, 3,50 per kilo). Loopt hij ook los? Anders zou je misschien in de korte rondjes een ballenwerper mee kunnen nemen? Dan loopt hij misschien wel 10x de afstand. Geestelijk veel bezighouden.. Heb je de mogelijkheid om routes af te wisselen, dat ze wat extra inspannend zijn voor hem?
Ik denk, dat als hij losloopt, hij prima beweging krijgt. Hoeveel weegt hij? 210gram (van de light voeding) is genoeg volgens de verpakking voor een hond van een kilo of 17. Ik zou hem voeren naar het gewicht dat je wilt dat hij gaat wegen. Als daar een heel groot verschil in zit, langzaam afbouwen. Belonen kan je misschien beter met zijn voeding doen. 's Morgens afwegen wat hij de hele dag mag hebben en daar de beloningen uitpakken. De rest kan je in een kong of voedingsbal doen, zodat hij ook dan weer lekker bezig is.
Succes!
Light voer gaan we inderdaad proberen, maar Prins zal dan inderdaad ook wel een dikmaker zijn, hoewel hij nu op normaal Prins niet zo dik is als met Lotgering (wat volgens mij ook wel héél vet is). Balletjes apporteren doet hij (nog) niet, ik ben nu bezig hem het aan te leren, maar dat heb ik nog niet snel voor elkaar. Hij loopt verder wel los. Voedingsbal en Kong hebben we al geprobeerd, is óf heel snel op, óf meneer gaat er bij staan blaffen
ignit schreef:een versie van barf die voor 50% uit groente bestaat - en voor de rest uit 20% eetbare botten, 20% mager vlees, 5% orgaanvlees en aanvillen met volle yoghurt, volle kwark, kefir enz.?
of afvallen met de methode van mogens eliasen - minder vaak eten en meer eten per keer?
http://barf-natuurlijk.nl/mogens/mogens ... icht1.html
vriendelijke groet,
ignit bekken.
lida1956 schreef:Mijn veelvraat, die af en toe ook te dik is geef ik ipv 200 gram kvv, ca 80 gram kvv en ca 120 gram sperziebonen en wortel. Ze vindt het nog lekker ook en valt er goed op af. Ze kan zelf de koelkast niet openen, dus als ze te zwaar is, is het mijn schuld. Het enige wat erop zit is minder eten geven. Van kale groente kan ze niet dik worden en het vult wel.
Vers ga ik niet snel meer doen, omdat hij maag- en darmproblemen heeft. Hij gaat van vers veel sneller aan de diarree en kotst en poept dan ongeveer twee keer per week in huis. Sinds ik terug ben op brokken, is het weer helemaal goed, geen problemen meer met de maag en darmen, goede poep en geen kots meer. Trouwens, Beau kan wél zelf de koelkast openmaken

En de prullenbak, en de afwasmachine

Daarom zitten daar nu sloten op, haha!
May Linn schreef:Ik denk ook dat je teveel voer geeft.
Ik weet niet zo goed wat gebruikelijk is qua gewicht aan brokken, maar mijn honden van 15kg krijgen zo'n 200-250gr barf.
Denk dat een beagle ongeveer hetzelfde moet wegen, dus 210 aan brokken lijkt me best veel.
Persoonlijk zou ik ook vlees voeren omdat ze daar meer van mogen.
En anders minder brok met gekookte groentes erbij voor wat vulling.
Zou geen sperciebonen uit blik geven, daar zit teveel zout in.
Beter is om gewoon groentes (wortels, sperciebonen, bloemkool enz.) te kopen en die zelf even kort te koken.
Beau is wel een grote beagle hoor, denk eerder dat hij zeker 19 kilo moet wegen, maar kan ook zijn dat ik in deze krom denk. Ga wel eens kijken voor een baantje of zo, want van mijn ouders mag hij geen groente omdat het te duur is.
duitse herder schreef:Ik vind 2x 110 gr prins behoorlijk veel! Nanni kreeg geloof ik 2x 90 gram royal canin german shepherd en dat was een hond van 2x zijn grootte! Minder voeren dus en vlees geven, smuldier ofzo
Krijgt hij dan geen honger? Want volgens mij als ik hem 2x 90 gram voer, is dat echt niet genoeg. Maar misschien is dat wel de sleutel tot afvallen zonder hem tekort te doen, als het echt genoeg is.
-Gaby- schreef:Ik zal wel een gemenerd zijn, maar als ik in jouw schoenen had gestaan kreeg hij gewoon minder eten, eventueel met wat groenten zoals sperziebonen erdoor geroerd.
Ik ben gemener als ik hem dik houd