Ik was trots op hem, Semmy gedraagd zich tegenover vreemde precies zoals ik dat graag zie. Hij is vriendelijk maar laat zich absoluut niet zomaar aaien/oppakken door een vreemde, hij hoeft geen lekkers van iemand die hij niet kent en blijft op afstand van kinderen. De reden dat ik hier erg blij mee ben is omdat hij als pup vaak 'zomaar' werd opgetild of geaaid zonder het te vragen. Ik hou daar niet van en Semmy zal het ook gerust aanvoelen. Alleen door mensen die hij echt kent en vertrouwt laat hij zich aaien en wil dan ook graag bij hen in de buurt zijn, ik vind het ideaal!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed opgevoed
Moderator: moderatorteam
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Goed opgevoed
Ik was net even naar de supermarkt en had Semmy mee. Hij mag sinds kort niet meer mee naar binnen dus zet ik hem voor de winkel vast. Ik kan in het begin van de winkel nog naar buiten kijken door de glazen deuren. Semmy stond netjes op mij te wachten, toen kwam er een man uit de winkel gelopen en boog zich een beetje voorover naar Semmy, hij kletste wat tegen hem en gaf hem een koekje uit zijn zak. Semmy pakte het koekje uit pure beleefdheid aan maar liet hem direct weer vallen.
Ik was trots op hem, Semmy gedraagd zich tegenover vreemde precies zoals ik dat graag zie. Hij is vriendelijk maar laat zich absoluut niet zomaar aaien/oppakken door een vreemde, hij hoeft geen lekkers van iemand die hij niet kent en blijft op afstand van kinderen. De reden dat ik hier erg blij mee ben is omdat hij als pup vaak 'zomaar' werd opgetild of geaaid zonder het te vragen. Ik hou daar niet van en Semmy zal het ook gerust aanvoelen. Alleen door mensen die hij echt kent en vertrouwt laat hij zich aaien en wil dan ook graag bij hen in de buurt zijn, ik vind het ideaal!
- krullie
- Zeer actief
Re: Goed opgevoed
knap hoor.
zo zie ik het ook graag van mijn honden.
ze zijn los bij een terrasje en laten zich door niemand lokken of verleiden.
ze blijven waar ze zijn.
altijd fijn als het lukt ze zo op te voeden.
ze blijven waar ze zijn.
- Lin-C
- Zeer actief
krullie schreef:knap hoor.
ze blijven waar ze zijn.
Ja, ik vind het erg prettig zo. Veel andere mensen vinden het jammer omdat hij er zo schattig uitziet en ze hem graag willen aaien en oppakken.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Goed van Semmy
Maar mee de supermarkt in? Dat mocht?
Ik heb Otto als pup een keer meegenomen naar de supermarkt. In een mandje in het kinderzitje. Hij vond het prachtig, maar we werden na het afrekenen bij de kassa wel luid en duidelijk weggestuurd
Ik heb Otto als pup een keer meegenomen naar de supermarkt. In een mandje in het kinderzitje. Hij vond het prachtig, maar we werden na het afrekenen bij de kassa wel luid en duidelijk weggestuurd

Groetjes,
Sandra
- krullie
- Zeer actief
Lin-C schreef:krullie schreef:knap hoor.
ze blijven waar ze zijn.
Ja, ik vind het erg prettig zo. Veel andere mensen vinden het jammer omdat hij er zo schattig uitziet en ze hem graag willen aaien en oppakken.
ja dat ken ik hoor, van mijn jack dan he.
maar ik roep altijd gelijk, niet aaien.
jammer dan, gewoon afblijven, geen uitzonderingen.
streng he.
- Lin-C
- Zeer actief
Haha, ja dat mocht eerst altijd. Het is hier zo'n echte buurtsuper, als je je hondje opgetild of in het winkelwagentje meenam mocht hij gewoon de winkel in. Helaas hebben ze laatst een boete gekregen en mag het dus niet meer. Ook wel logisch natuurlijk, maar voor de hondeneigenaren wel jammer.[Sandra] schreef:Goed van Semmy![]()
- Lin-C
- Zeer actief
krullie schreef:Lin-C schreef:krullie schreef:knap hoor.
ze blijven waar ze zijn.
ja dat ken ik hoor, van mijn jack dan he.
maar ik roep altijd gelijk, niet aaien.
jammer dan, gewoon afblijven, geen uitzonderingen.![]()
streng he.
Hahaha, heel streng.
Neehoor, ik vind dat als jij niet wil dat iedereen aan je hond zit dat ook nergens voor nodig is. Vaak vragen kinderen of ze hem mogen aaien, ik zeg dan altijd; 'probeer maar of hij het wil maar ik denk niet dat hij er veel zin in heeft'. En nee, hij laat zich nooit aaien.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ja, logisch inderdaad in een supermarkt. Ik neem hem vaak mee naar de sigarenboer, daar krijgt hij altijd een koekje. Dat neemt hij graag aanLin-C schreef:Haha, ja dat mocht eerst altijd. Het is hier zo'n echte buurtsuper, als je je hondje opgetild of in het winkelwagentje meenam mocht hij gewoon de winkel in. Helaas hebben ze laatst een boete gekregen en mag het dus niet meer. Ook wel logisch natuurlijk, maar voor de hondeneigenaren wel jammer.[Sandra] schreef:Goed van Semmy![]()

Groetjes,
Sandra
- krullie
- Zeer actief
Lin-C schreef:Hahaha, heel streng.![]()
Neehoor, ik vind dat als jij niet wil dat iedereen aan je hond zit dat ook nergens voor nodig is. Vaak vragen kinderen of ze hem mogen aaien, ik zeg dan altijd; 'probeer maar of hij het wil maar ik denk niet dat hij er veel zin in heeft'. En nee, hij laat zich nooit aaien.
en vergeet niet dat hij het koekje ook niet aanpakte he.
knap hoor, de mijne doen dat ook niet.
sommige zoals die meneer proberen het wel, maar het zal hier ook niet lukken.
ik heb het gewoon liever niet, koekjes krijgen ze van mij.
- Lin-C
- Zeer actief
Dat vind ik nou ook, wie weet wat een ander hem geeft.krullie schreef:Lin-C schreef:Hahaha, heel streng.![]()
en vergeet niet dat hij het koekje ook niet aanpakte he.![]()
![]()
knap hoor, de mijne doen dat ook niet.
sommige zoals die meneer proberen het wel, maar het zal hier ook niet lukken.
ik heb het gewoon liever niet, koekjes krijgen ze van mij.