Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

da praktijk "ontruimen"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

da praktijk "ontruimen"

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik was net met Tenzin bij de da en het is een hele grote praktijk. Ik denk dat de wachtkamer wel 15 X 6 meter is.
Daar grenzen de praktijkkamers aan. Er stonden een paar mensen te wachten en toen ging de deur open van de praktijkruimte.
Er komt een vrouw naar buiten die werkelijk iedereen vraagt aan de kant te gaan staan omdat er een hondagressieve hond aan kwam.
Zelfs mensen met een kat in een reiskooi moesten aan de kant. Ik moest zelfs achter een houten afscheiding gaan staan. Nadat de vrouw zich ervan overtuigd had dat alle gevaar geweken was kwam er een man met een bullterriër naar buiten. Het beest keek niet op of om en liep heel relaxed naar buiten waar hij lekker voor de deuropening bleef wachten tot de vrouw betaald had.
Ik zou op andere tijden afspreken en niet midden op de dag gaan als ik zo'n hond had.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: da praktijk "ontruimen"

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pemba schreef:Ik zou op andere tijden afspreken en niet midden op de dag gaan als ik zo'n hond had.
Maar ze heeft zo wel meer aandacht. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat idioot zeg..

lola is niet erg agressief, die stop ik altijd onder de stoel in de wachtkamer en de uitgang isa bij ons niet in de wachtkamer

als sam naar de DA moet maken we een afspraak overdag
of we spreken af dat de assistente belt als de laatste in de wachtkamer zit
of een van ons wacht buiten met sam tot we aan de beurt zijn.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Toen ik mijn Tosa kruising net had maakte ik inderdaad een afspraak 's ochtends heel vroeg, voordat er andere klanten waren.
Maar Charlie is hond agressief en daarmee ga ik naar het gewone spreekuur.
Ze heeft zich maar te gedragen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy til ik gewoon op als ik naar binnen loop :mrgreen: niet dat ze alles grijpt maar om de een of andere manier letten mensen nooit op hun hond bij de dierenarts :19:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

dagmar88 schreef:Toen ik mijn Tosa kruising net had maakte ik inderdaad een afspraak 's ochtends heel vroeg, voordat er andere klanten waren.
Maar Charlie is hond agressief en daarmee ga ik naar het gewone spreekuur.
Ze heeft zich maar te gedragen.
dat dus. Wij hadden dat met Kazan ook, maar mooi dat hij zich had te gedragen hoor! Wel gingen wij altijd apart, hier in de kliniek hebben ze zo;n hoekje waar wij met hem gingen zitten...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Valerie schreef:Jigzy til ik gewoon op als ik naar binnen loop :mrgreen: niet dat ze alles grijpt maar om de een of andere manier letten mensen nooit op hun hond bij de dierenarts :19:

dat doe ik bij lotje ook vaak ja.

sam gaat zich daar cooler van vinden dus die mag braaf de auto bewaken
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Valerie schreef:Jigzy til ik gewoon op als ik naar binnen loop :mrgreen: niet dat ze alles grijpt maar om de een of andere manier letten mensen nooit op hun hond bij de dierenarts :19:
Nou, dat heb ik ook gemerkt ja! Ik heb dan wel geen agressieve hond gehad, maar iedereen laat zijn/haar hond maar lekker aan de lange lijn rondkeutelen en overal bovenop springen als ze wild speels zijn, zijn zeker toch dichtbij de dokter mocht er iets gebeuren ofzo :19:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

als ik met monky kwam werd ook de grote hal 'ontruimd' :mrgreen: niet omdat hij agressief was maar honden maar omdat hij zich niet op mocht winden, ivm met zijn poot & rug problemen. Later ging ik gewoon via de achterdeur in & uit, ook mochten er geen assistente bij oid ivm zijn agressie mocht ik alles zelf doen met de DA zodat hij geen muilkorf om hoefde. ik vond dat altijd wel fijn dat er rekening mee gehouden werd :wink: zo moeilijk is het niet om ff opzij te gaan, of te luisteren maar wat de eigenaar het liefst wil, je betaald er toch voor mag je ook wat te zeggen hebben vind ik :F:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Valerie
Zeer actief

xAmberx schreef:
Nou, dat heb ik ook gemerkt ja! Ik heb dan wel geen agressieve hond gehad, maar iedereen laat zijn/haar hond maar lekker aan de lange lijn rondkeutelen en overal bovenop springen als ze wild speels zijn, zijn zeker toch dichtbij de dokter mocht er iets gebeuren ofzo :19:
Ja ik heb ook zoiets van straks zijn die honden ziek ofzo..
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Ik moet met mijn Duitse dog ook niet in een volle wachtkamer binnen wandelen, want dat wordt WOIII. als er meerdere reuen zitten te wachten. Dus ik spreek altijd af dat ik als eerste of als laatste aan de beurt ben om problemen te voorkomen.
Hij heeft zich te gedragen gaat niet op bij mijn hond. Hij is 4 keer flink aangepakt door loslopende niet opgevoede honden (reuen) tijdens zijn opgroei naar volwassenheid en het agressieve gedrag naar reuen dat hij daarmee heeft ontwikkeld, krijgt niemand er uit. Leuk is anders en het erge is, dat mensen je ervoor aankijken, terwijl het andermans fout is dat mijn makker zo is geworden.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Als het echt heel erg druk is en ik ben er met Jannie dan kan ik via de achter ingang naar binnen en naar buiten.
Maar dat heb ik nooit gedaan, ik probeer altijd een afspraak te maken aan het einde van de dag, dan is het nooit zo druk.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Wij wachten ook buiten en tillen op.

Ik snap niet dat mensen bij een da niet gewoon even de honden bij zich houden. Er zijn honden die niet alleen maar voor een enting komen. Wie weet wat die onder de leden hebben.

Wij hebben het zelf mee gemaakt met een hond. Hij lag bij de dierenarts aan het infuus en weigerde om te eten. Hij was daar eigenlijk aan het doodgaan en wilde absoluut niet eten. Hij had een combinatie van parvo/corona. In overleg met de dierenarts gingen wij 2 keer per dag naar hem toe en namen hem bij kop en kont met infuus en al en namen hem dan mee naar buiten voor een kleine wandeling (wat amper ging omdat hij zo verzwakt was) en lekker knuffelen en een poging tot een hapje eten uit de hand. Loop je dus met een meer skelet dan hond met een infuus in de poot en nog laten mensen hun honden erbij. Ik kan dat nog steeds niet snappen. We zochten al geen drukke stukken op. Was gewoon op straat. Maar niemand die even dacht dat die hond aan het infuus misschien wel erg ziek was en heel misschien wel iets had wat overdraagbaar was ofzo. Of zelf nog heel bevattelijk was.

Maar weer on topic. Ik ga niet in een drukke wachtkamer zitten met een hond die niet van andere honden houdt. Die blijft gewoon zolang mogelijk buiten en til ik naar binnen. Niks aan het handje.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

als ze het niet vraagt en er gebeurd wat is het ookw eer zo wat.... :wink:

ben bij onze DA toch blij dat ik helemaal niet via de wachtruimte hoef, iedere behandelkamer heeft ook een buitendeur (en meestal komt hij aan huis)
daywalker
Zeer actief

dogo4ever schreef:Wij wachten ook buiten en tillen op.

Ik snap niet dat mensen bij een da niet gewoon even de honden bij zich houden. Er zijn honden die niet alleen maar voor een enting komen. Wie weet wat die onder de leden hebben.

Wij hebben het zelf mee gemaakt met een hond. Hij lag bij de dierenarts aan het infuus en weigerde om te eten. Hij was daar eigenlijk aan het doodgaan en wilde absoluut niet eten. Hij had een combinatie van parvo/corona. In overleg met de dierenarts gingen wij 2 keer per dag naar hem toe en namen hem bij kop en kont met infuus en al en namen hem dan mee naar buiten voor een kleine wandeling (wat amper ging omdat hij zo verzwakt was) en lekker knuffelen en een poging tot een hapje eten uit de hand. Loop je dus met een meer skelet dan hond met een infuus in de poot en nog laten mensen hun honden erbij. Ik kan dat nog steeds niet snappen. We zochten al geen drukke stukken op. Was gewoon op straat. Maar niemand die even dacht dat die hond aan het infuus misschien wel erg ziek was en heel misschien wel iets had wat overdraagbaar was ofzo. Of zelf nog heel bevattelijk was.

Maar weer on topic. Ik ga niet in een drukke wachtkamer zitten met een hond die niet van andere honden houdt. Die blijft gewoon zolang mogelijk buiten en til ik naar binnen. Niks aan het handje.
Optillen is ook een optie, maar dat manneke van mij weegt 80kg. dus dat wordt een beetje moeilijk :LOL:
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

met bo plande da altijd een afspraak in voor of na operaties zodat er geen honden zaten of tussen een aantal katten in. :19: ik hoefde niet zo nodig al die aandacht :pffff: (schaamde me zo al genoeg voor zijn gedrag)
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wat is daar nu weer mis mee?
Het is ook nooit goed lijkt het wel.

als ik met Hera naar de DA moet verzeker ik mij er ook van dat er geen mensne zitten die hun hond 'zo gezellig' even willen laten snuffelen. Dan geef ik ook voor het naar binnen gaan aan dat ik met een agressieve hond naar binnen kom.
Ik ga niet altijd naar dezelfde dierenartsne toe. Ligt eraan wat ik moet.
Bij de een is de wachtkamer zo klein dat ik buiten wacht en dan roepen ze mij en dan vragen de assistentes aan de andere mensen hun honden bij zich te houden.
Bij de andere dierenarts is een gangetje waar ik gebruik van mag maken, ook erg fijn.

Ik maak ook altijd een afspraak hoor maar dan nog zitten er mensen na je in de wachtkamer.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

Misschien een tip voor die mevrouw om eens met de hond op cursus te gaan?
Afbeelding
hertaastra
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse herder kruising shih-tzu/tekel

Ongelezen bericht door hertaastra »

lijkt me inderdaad lastig als je hond hondageressief is ik zou dan ook een afspraak maken als het niet zo druk is.
gelukkig is mijn mechelaar heel erg lief tegen andere honden
de jack russel is wat minder lief maar niet ageressief
pootjes van herta en astra
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Beetje vreemd om de boel te ontruimen. Gooi er een muilkorf om als je je hond niet vertrouwd en hou hem kort op de voet. Als er ook maar een spatje agressie inzit houd de rest vanzelf de hond uit de buurt. Die hond blijft niet vriendelijk naast lopen namelijk.
Kan je je hond niet houden maak je maar een afspraak.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

daywalker schreef: Optillen is ook een optie, maar dat manneke van mij weegt 80kg. dus dat wordt een beetje moeilijk :LOL:
:schrik: Nee, zo ik ook niet proberen. Kan je gelijk door naar de arts voor een driedubbele hernia.

Onze Tekila is 30 kg en die til ik ook niet op. Maar bij haar kan ik gewoon door haar kop onder controle te houden (tegen mijn heup aan te drukken) een hoop ellende voorkomen. De Staffies wegen maar tussen de 15 en de 18 kilo dus dat zwiep je aardig makkelijk de lucht in. :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Ik til Tekila ook zo op hoor :engel:
Pemba
Zeer actief

Cash schreef:Wat is daar nu weer mis mee?
Het is ook nooit goed lijkt het wel.

als ik met Hera naar de DA moet verzeker ik mij er ook van dat er geen mensne zitten die hun hond 'zo gezellig' even willen laten snuffelen. Dan geef ik ook voor het naar binnen gaan aan dat ik met een agressieve hond naar binnen kom.
Ik ga niet altijd naar dezelfde dierenartsne toe. Ligt eraan wat ik moet.
Bij de een is de wachtkamer zo klein dat ik buiten wacht en dan roepen ze mij en dan vragen de assistentes aan de andere mensen hun honden bij zich te houden.
Bij de andere dierenarts is een gangetje waar ik gebruik van mag maken, ook erg fijn.

Ik maak ook altijd een afspraak hoor maar dan nog zitten er mensen na je in de wachtkamer.
Er is ook niets mis mee maar deze vrouw maakte er wel een heel spektakel van, ik moest zelfs met mijn hond ergens achter gaan staan. En dat lijkt me dan weer wat overdreven op een afstand van zo'n 5 meter.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Mijn dierenarts heeft geen grote praktijk maar wel drie wachtkamers. Reuze handig.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nou beter zo dan het bloed aan de muren in de wachtkamer toch?
Ik vind er niks mis mee als mensen dit vragen,ben er zelfs wel blij mee. Wat had je dan gezegd als de hond wel het gevecht was aangegaan? Dan was het ook niet goed geweest.
:pop:
Pemba
Zeer actief

pooh schreef:nou beter zo dan het bloed aan de muren in de wachtkamer toch?
Ik vind er niks mis mee als mensen dit vragen,ben er zelfs wel blij mee. Wat had je dan gezegd als de hond wel het gevecht was aangegaan? Dan was het ook niet goed geweest.
Beter lezen, ik zeg nergens dat er iets mis mee is. Het lijkt me alleen niet prettig voor de eigenaar dus zou ik zelf aan het begin of het eind van het spreekuur gaan.
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Henriette schreef:Misschien een tip voor die mevrouw om eens met de hond op cursus te gaan?
Als je denkt dat alle problemen met een hondencursus op te lossen zijn dan ben je wel heel naïef.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik vind het zowiezo een wonder dat er in wachtkamers bij de DA geen grote ongelukken gebeuren.
daywalker
Zeer actief

christina schreef:
Henriette schreef:Misschien een tip voor die mevrouw om eens met de hond op cursus te gaan?
Als je denkt dat alle problemen met een hondencursus op te lossen zijn dan ben je wel heel naïef.
inderdaad, je haalt me de woorden uit de mond. :wink:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Beter zo dan dat het anders gaat, en je kunt niet altijd alles plannen hé ;) Kan ook zijn dat ze ineens naar de da moeten. :19:

Ik zit meestal buiten. Ten 1e vind ik het altijd bloedheet binnen en letten mensen gewoon niet op. En ten 2e is Elmo veel rustiger als ik buiten met hem zit. Mijn vriend (of moeder) zit dan binnen. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”