Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minder op naam reageren door te vaak horen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Minder op naam reageren door te vaak horen.

Ongelezen bericht door nusca »

Abby luistert redelijk naar haar naam, ze is nu een ruim een jaar oud en een jaar bij ons.
Ik heb een heel lief buurmeisje van 3.5 die het minuten lang vol kan houden om achter elkaar Abby te roepen. Soms reageert Abby eventjes en soms totaal niet omdat ze met andere dingen bezig is.
Kan het zijn dat ze omdat ze het buurmeisje zo negeert ook slechter naar haar naam luistert als wij haar roepen.
Vroeg me dit af, nou klinken onze stemmen natuurlijk al heel anders, maar de naam op zich verliest volgens mij wel zo ergens wat betekenis.
Of kan een hond perfect dat onderscheid maken in negeren van personen die hetzelfde zeggen.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Re: Minder op naam reageren door te vaak horen.

Ongelezen bericht door ChantalBos »

nusca schreef:Abby luistert redelijk naar haar naam, ze is nu een ruim een jaar oud en een jaar bij ons.
Ik heb een heel lief buurmeisje van 3.5 die het minuten lang vol kan houden om achter elkaar Abby te roepen. Soms reageert Abby eventjes en soms totaal niet omdat ze met andere dingen bezig is.
Kan het zijn dat ze omdat ze het buurmeisje zo negeert ook slechter naar haar naam luistert als wij haar roepen.
Vroeg me dit af, nou klinken onze stemmen natuurlijk al heel anders, maar de naam op zich verliest volgens mij wel zo ergens wat betekenis.
Of kan een hond perfect dat onderscheid maken in negeren van personen die hetzelfde zeggen.
Een hond weet heel goed onderscheid te maken of een kind 100x de naam roept of de baas 1x, waar die dan op moet reageren. Mijn papegaaien, 3 stuks, roepen de hele dag mijn honden en katten. Daar reageren ze totaal niet op, terwijl 1 papegaai echt mijn stem nadoet. En als ik ze roep krijg en verwacht ik ook reactie van mijn honden.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ik verwacht, maar krijg nog niet altijd reactie van Abby als ik haar roep.
Nou wijt ik dat ook aan andere dingen dan mijn buurmeisje haar geroep, maar vroeg het me toch af.
Wordt je dan niet gek van je papegaaien die dat doen, ik kan mijn buurmeisje af en toe dan wel achter het behang plakken en dat terwijl ze alleen maar lief wil zijn en wil spelen met Abby.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Een hond kan slechter gaan luisteren door het roepen van zijn/haar naam. De naam is het vragen om aandacht en zal je altijd moeten laten volgen door een commando/bevel. Een hond kan anders alleen maar gokken wat je van hem/haar wil, als je alleen de naam roept.
Bij sommige honden kan dat er inderdaad toe leiden dat ze niet meer op hun naam reageren, omdat ze niet snappen wat je nou eigenlijk wil.
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

ik denk dat dit soortgelijk is aan bv commando 'zit' , na 1x commando geven zal de hond moeten gaan zitten. als je het commando blijft herhalen totdat de hond gaat zitten, verlegt hij deze grens en moet je voortaan 5x 'zit' geven wil de hond gaan zitten :tongue:

ik merk ook op dat honden in het park veel worden geroepen door de baas, zonder dat de hond reageert of überhaupt begrijpt wat de baas verwacht. dat deze honden veel minder snel reageren en nog net niet de middelste teen laten zien :engel:

Als Browny buiten mijn bereik is en hij afgeleid is, dan weet ik al dat het geen zin heeft hem constant te roepen. meestal reageert hij na een harde fluit op mijn vingers en als dat niet helpt wacht ik gewoon tot hij wel komt (duurt meestal toch niet heel lang) als ik door heb dat hij weer dat interessante pad wil nemen kan ik hem vooraf een commando geven en gaat hij niet verder.

dus ja, ik ben van mening dat veelvoudig de naam roepen zonder contact met de hond te krijgen averechts werkt ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”