Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond/kat probleem
Moderator: moderatorteam
- Nylan
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder - Locatie: Opheusden
Hond/kat probleem
Ik baal erg. Ik heb een probleem met de relatie tussen een van onze katten en onze pup. De kat is helemaal gek van haar en brengt haar steeds 'cadeautjes'. Merels, muizen, ratten, konijnen, padden. Ze sleept zich suf en ik kan steeds achter de hond aanjagen om diverse dode beesten uit haar bek te halen. 1 muis was onder de wasmachine gerold, had ik niet optijd in de gaten met als gevolg, een gore, stinkende, dode muis die lag te vergaan en waar de maden uitkropen.
Iemand een tip hoe ik kan zorgen dat hond en kat elkaar niet meer zo verschrikkelijk leuk vinden?
Iemand een tip hoe ik kan zorgen dat hond en kat elkaar niet meer zo verschrikkelijk leuk vinden?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Re: Hond/kat probleem
Idd ik denk dat je juist heel blij mag zijn dat het zo gaat. Verder misschien de kat een tijdje niet naar buiten laten?:PSuske schreef:Lijkt mij een luxe-probleem!
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb geen verstand van kattengedrag hoor, maar zou dit niet iets verzorgends kunnen zijn dat overgaat als de pup groter wordt? Niet dat dat je nu helpt, dat snap ik, maar misschien helpt het als je denkt dat het tijdelijk is?
En misschien je kat een belletje omdoen zodat het vangen misschien iets minder goed gaat?
En misschien je kat een belletje omdoen zodat het vangen misschien iets minder goed gaat?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Lillith
- Zeer actief
Ik wil niet lachen, niet lachenNylan schreef:Ik baal erg. Ik heb een probleem met de relatie tussen een van onze katten en onze pup. De kat is helemaal gek van haar en brengt haar steeds 'cadeautjes'. Merels, muizen, ratten, konijnen, padden. Ze sleept zich suf en ik kan steeds achter de hond aanjagen om diverse dode beesten uit haar bek te halen. 1 muis was onder de wasmachine gerold, had ik niet optijd in de gaten met als gevolg, een gore, stinkende, dode muis die lag te vergaan en waar de maden uitkropen.
Ik heb hier namelijk bijna hetzelfde alleen denkt mijn katertje dat hij hond is
Er worden alleen slakken(huizen) naar binnen gesleept door hem en af en toe krijgen we een lekkere worm
Figo (katertje 6mnd) sopt de pup, laat zich platwalsen, ja, het pupje groeit, en wil altijd met de pup spelen.
Vannacht was hij Lillith aan het wassen en mocht daarna wat aan haar sabbelen.
Dus hoop ik dat het later iets minder heftig gaat worden, Figo is zelfs beledigd als de honden iets honds krijgen, dat moet hij ook.
Loopt er een kater met een pensstaafje in zijn bek, als de hondjes spelen er vliegt een kater overheen
- Nylan
- Actief
Joenino schreef:Idd ik denk dat je juist heel blij mag zijn dat het zo gaat. Verder misschien de kat een tijdje niet naar buiten laten?:PSuske schreef:Lijkt mij een luxe-probleem!
Ik woon op een boerderij, als de kat niet naar buiten gaan komen de muizen naar binnen, geen optie hier.
En het voelt helemaal niet luxe
heb ik al eens geprobeerd, toen bleef ze aan een struik hangen en ik was er maar net optijd bij zodat ze niet stikte.MirandaH schreef:Ik heb geen verstand van kattengedrag hoor, maar zou dit niet iets verzorgends kunnen zijn dat overgaat als de pup groter wordt? Niet dat dat je nu helpt, dat snap ik, maar misschien helpt het als je denkt dat het tijdelijk is?
Verder is kat/hond combi hier nooit een probleem geweest. Alles groeit met elkaar op en als we een nest kittens hebben neemt de volwassen hond een deel van de verzorging op zich. (Wassen, zorgen dat ze niet weglopen enz.)
Ik hoop maar dat het overgaat....

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
konijnen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
en je kunt er ook niet voor zorgen dat de hond niet kan komen ..daar waar de kat naar binnen komt?...als dat een gang is de hond uit de gang houden en pas bij elkaar laten als jij alles van dode beeste weggehaald hebt haha (jij liever dan ik haha)

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Nylan
- Actief
Podenji schreef:konijnen?
jep, de uiterwaarde voor de deur, dus konijnen zat.
Heb net een ekster opgeruimd, wat zijn die beesten toch groot!RachelleAmericanBulldog schreef:en je kunt er ook niet voor zorgen dat de hond niet kan komen ..daar waar de kat naar binnen komt?...als dat een gang is de hond uit de gang houden en pas bij elkaar laten als jij alles van dode beeste weggehaald hebt haha (jij liever dan ik haha)
Maar als het mooi weer is heb ik de deur open dan kunnen de honden lekker de wei in of binnen, net wat ze willen en ik krijg een beetje frisse lucht in huis. Streep (de poes, ja ik weet het een waardeloze naam, maar ik heb twee kleine kinderen en die noemen haar zo) loopt dus ook in en uit, en als de deur dicht is legt ze de snacks in de wei verspreid zodat Jacky ze daar kan vinden.

- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Wat dat betreft mag je niet klagen nee ik zou willen dat het hier zo ging maar ik ken het probleem ik woon ook buiten dus.
Wij hebben een kattenluik dat ik op verschillende standen kan zetten als ik weg ga zet ik die altijd op uit dan kunnen ze alleen naar buiten in princiepe, die van ons hebben zichzelf geleerd dat Luik op te tillen zodat ze toch binnen kunnen maar dit lukt ze niet met een prooi.
Misschien een oplossing voor jou
Wij hebben een kattenluik dat ik op verschillende standen kan zetten als ik weg ga zet ik die altijd op uit dan kunnen ze alleen naar buiten in princiepe, die van ons hebben zichzelf geleerd dat Luik op te tillen zodat ze toch binnen kunnen maar dit lukt ze niet met een prooi.
Misschien een oplossing voor jou
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat een verschrikkelijke lieve kat heb jij, koester het beest zou ik zeggen, en controleer hem voor hij naar binnen komt 
of anders buiten laten begroeten en met de pup trainen op los - tegen beloning natuurlijk
of anders buiten laten begroeten en met de pup trainen op los - tegen beloning natuurlijk
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 2
Die Streep
Jacky eet ze zeker niet op?
- Nylan
- Actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
hier zitten bijna geen konijnen, wel veel hazen momenteel, maar het verbaast me dat een kat zulke grote dieren kan vangen, menig hond heeft zelfs moeite met het vangen van een konijn, hoe doet een kat dat dan?Nylan schreef:Podenji schreef:konijnen?
jep, de uiterwaarde voor de deur, dus konijnen zat.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Jeffy
- Zeer actief
Nou dan zou ik dat lekker zo laten geloof ik. Barfen is hartstikke gezondNylan schreef:Dat probeert ze dus welJeffy schreef:Die StreepJacky eet ze zeker niet op?
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon op laten eten, hoef je het ook niet op te ruimen!
Een van onze katten vangt ook wel eens konijnen, heeft wel eens een halve in de gang gelegen.
Vraag me af of je zoiets kunt afleren. 
Een van onze katten vangt ook wel eens konijnen, heeft wel eens een halve in de gang gelegen.
Groetjes Eva
- Jeffy
- Zeer actief
Ik denk niet dat je dat kan afleren
Zeker niet als je wil dat ze muizen vangt.
- Nylan
- Actief
Ze mag ze best vangen, maar Jacky mag ze niet opeten. Niet alleen omdat ze mij nog wel eens een lik geeft, maar vooral vanwege muizen-/rattengif gevaar. En ze eet nogal slordig 

- Jeffy
- Zeer actief
Dat gif probleem was nog niet in me op gekomen en dat kan ik me goed voorstellen. Slordig eten doet ze maar buiten 
- Nylan
- Actief
Vandaag is Streep met twee muizen, een mol en een rat aangekomen. En het is pas 10:45..... 

-
S@ndr@
- Zeer actief
wat een toppertje
die voorkomt in zijn uppie een plaagdieren invasie

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Uuhhhm hond mag ze niet opeten i.v.m gif, maar over kat maak je je geen zorgen.....????

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ongelooflijk wat een kat zeg.. die vangt nog eens wat...en dan alles meenemen... ik zou er ook niet blij van worden maar vind het ook wel aandoenlijk dat ze het schenkt aan haar vriend...
- Jeffy
- Zeer actief
De kat eet ze niet op. Die brengt ze bij de hondgyanty schreef:Uuhhhm hond mag ze niet opeten i.v.m gif, maar over kat maak je je geen zorgen.....????
Wat zal je vader blij zijn met Streep zeg
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Mooi toch gratis prooidieren! Wat wil een carnivoor nog meer!!! (op de muizen en ratten na dan das niet handig ivm gif)
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- Nylan
- Actief
gyanty schreef:Uuhhhm hond mag ze niet opeten i.v.m gif, maar over kat maak je je geen zorgen.....????
De kat eet ze inderdaad nooit op, laat de rommel normaal altijd slingeren, maar ja nu brengt ze het dus mee.
Ze vangt inderdaad heel goed, ze houdt in haar eentje het hele erf schoon.S@ndr@ schreef:wat een toppertjedie voorkomt in zijn uppie een plaagdieren invasie
![]()
![]()
Als ik niet bang hoefde te zijn voor gif, dan had ik er ook niet zoveel problemen mee, maar om de hond aan te leren om de muizen en ratten te laten liggen maar de rest wel op te eten.....dannuh....moet ik wel erg vaak met mijn hoofd boven de dooie beesten hangen. En dat wil ik nietcorina schreef:Mooi toch gratis prooidieren! Wat wil een carnivoor nog meer!!! (op de muizen en ratten na dan das niet handig ivm gif)

- Nylan
- Actief
Ik vind Jacky echt lief, echt waar......maar gisteren legde ze een dood konijn op mijn schoot
Ik zat niets vermoedend op de wc te puzzelen (je moet toch wat hè) toen de jonge dame binnenstormde en een dood konijn op mijn blote benen legde. Dat was niet leuk! Nu deelt zij ook al cadeautjes uit!

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Oeps..........Nylan schreef:Ik vind Jacky echt lief, echt waar......maar gisteren legde ze een dood konijn op mijn schootIk zat niets vermoedend op de wc te puzzelen (je moet toch wat hè) toen de jonge dame binnenstormde en een dood konijn op mijn blote benen legde. Dat was niet leuk! Nu deelt zij ook al cadeautjes uit!
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Whahahahaha. Sorry maar hier moest ik wel even om lachen..
Dat heeft ze vast van dr moeder, dat kan ook zo'n draak zijn.
Al heeft die nooit wat gevangen volgens mij..
Dat heeft ze vast van dr moeder, dat kan ook zo'n draak zijn.
Al heeft die nooit wat gevangen volgens mij..

- Nylan
- Actief