Zelf heb ik een vrij duidelijke opvoeding genoten als het gaat om dieren. Dieren zijn dieren en álle dieren kunnen gedrag vertonen wat je liever niet ziet. Dit gaat om honden, katten, paarden, geiten, lama's, koeien, etc. etc. etc.
De overtrokken en panische reacties die ik telkens meer en meer lees, herken ik totaal niet van mijn ouders. Ja, honden kunnen bijten, katten kunnen bijten en krabben, paarden kunnen bijten en schoppen, konijnen kunnen ook heel hard bijten en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen.
Met bijna alle genoemde dieren ben ik weleens in aanraking geweest en dan niet op een prettige manier maar ja, het zijn dieren, was het motto van mijn ouders dus niet janken, bezoekje aan deze of gene om wat te hechten, mocht het nodig zijn en de volgende keer beter opletten

Ik heb daar niets, maar dan ook níets aan overgehouden terwijl ik de eerste twaalf jaar van mijn leven niet ben opgegroeid met honden in huis behalve 1 hele chagerijnige kater die een hekel had aan kinderen

Maar het lijkt er naar mijn idee telkens meer en meer de verkeerde richting op te gaan v.w.b. mentaliteit naar hónden toe. Als een kat eens flink uithaalt (en díe kunnen lelijke wonden achterlaten

Wat is jullie idee hierover? wat zien of merken jullie in jullie omgeving? Ik merk wel dat hier in boeren buitengebied de mentaliteit nog een beetje is zoals ik ben opgevoed, thank god.