Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelletjes?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pelia33
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder

Spelletjes?

Ongelezen bericht door Pelia33 »

Wie heeft tips om een hond bezig te houden die 5 weken moet rusten ivm een pootblessure?

Zoekspelletjes vind ze erg leuk, maar alleen als er voer te vinden valt haha dan is ze over 5 weken tonnetje rond!
Misschien dat jullie nog ideeën hebben om haar bezig te houden?
Dogs4Walk.nl
Actief
Mijn ras(sen): Teckel x chihuahua
Labrador
Contacteer:

Re: Spelletjes?

Ongelezen bericht door Dogs4Walk.nl »

hoi hoi,

ik weet niet in hoeverre de blessure is en aan welke poot, maar een Karlie is anders wel leuk. Hier moeten ook wel helaas snoepjes weer in (dat dan weer wel :D )

hier vind je een filmpje over de Karlie ! of je kijkt bij filmpjes op onze website!

Wat je ook zou kunnen gaan oefenen is dat je je hondenvriendje de namen van de speeltjes gaat leren! en dat die die dan een voor een moet gaan ophalen. Mocht je hierin ondersteuning willen hebben kan ik je prive wel iets toezenden hoe dit te gaan realiseren!

Mvg,

Dennie
Http://www.Dogs4Walk.nl - Bij elk kakje, hoort een zakje! :)
Afbeelding
Pelia33
Vaste gebruiker

Dogs4Walk.nl schreef:hoi hoi,

ik weet niet in hoeverre de blessure is en aan welke poot, maar een Karlie is anders wel leuk. Hier moeten ook wel helaas snoepjes weer in (dat dan weer wel :D )

hier vind je een filmpje over de Karlie ! of je kijkt bij filmpjes op onze website!

Wat je ook zou kunnen gaan oefenen is dat je je hondenvriendje de namen van de speeltjes gaat leren! en dat die die dan een voor een moet gaan ophalen. Mocht je hierin ondersteuning willen hebben kan ik je prive wel iets toezenden hoe dit te gaan realiseren!

Mvg,

Dennie
Hoi Dennie,

Bedankt voor je antwoord.
Die karlie lijkt me wel leuk voor haar, al denk ik wel dat ze er snel op uitgekeken is.

Namen van speeltjes leren en die op gaan halen vind ze wel wat! Ze is gek op apporteren!
Mocht je nog meer tips hebben hoor ik dat graag. Jammer dat je zo ver weg zit, heb bij de cursus leuke dingen gezien!
Ik zal je mijn mailadres ff doorgeven via een pb
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Je woont een beetje uit de buurt..anders had je in mijn hondenpuzzelverzameling mogen duiken ....maar een goed gevulde kong,of gewoon een kartonnen doos met wat (ja weer) voertjes :) en wat snippers maar als je hem dan gewoon minder noremaal voer geeft word hij daar niet dikker van ;)...(Zowiezo minder eten geven door de verminderde beweging he)....ook een oude fleecedeken met daarin een frolicje opgevouwen doet het hier goed :)en spelletjes met de clicker (bij de boekenvoordeel zijn voor een paar euro boekjes te koop met clickerspelletjes)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Pelia33
Vaste gebruiker

RachelleAmericanBulldog schreef:Je woont een beetje uit de buurt..anders had je in mijn hondenpuzzelverzameling mogen duiken ....maar een goed gevulde kong,of gewoon een kartonnen doos met wat (ja weer) voertjes :) en wat snippers maar als je hem dan gewoon minder noremaal voer geeft word hij daar niet dikker van ;)...(Zowiezo minder eten geven door de verminderde beweging he)....ook een oude fleecedeken met daarin een frolicje opgevouwen doet het hier goed :)en spelletjes met de clicker (bij de boekenvoordeel zijn voor een paar euro boekjes te koop met clickerspelletjes)
Noppes krijgt vers vlees (kvv) te eten. Natuurlijk geef ik nu minder omdat ze minder beweegt.
Misschien moet ik dan maar op zoek naar caloriearme snoepjes zoals gedroogde long
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Pelia33 schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:Je woont een beetje uit de buurt..anders had je in mijn hondenpuzzelverzameling mogen duiken ....maar een goed gevulde kong,of gewoon een kartonnen doos met wat (ja weer) voertjes :) en wat snippers maar als je hem dan gewoon minder noremaal voer geeft word hij daar niet dikker van ;)...(Zowiezo minder eten geven door de verminderde beweging he)....ook een oude fleecedeken met daarin een frolicje opgevouwen doet het hier goed :)en spelletjes met de clicker (bij de boekenvoordeel zijn voor een paar euro boekjes te koop met clickerspelletjes)
Noppes krijgt vers vlees (kvv) te eten. Natuurlijk geef ik nu minder omdat ze minder beweegt.
Misschien moet ik dan maar op zoek naar caloriearme snoepjes zoals gedroogde long

bij mij krijgen ze ook kvv hoor...maar als beloning gewoon brokjes, knakworst, frikandel, gebakken kipfilet....noem maar op :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nina Ottosen en zoekspelletjes. En dan niet de zoekspelletjes dat je hond iets moet opzoeken, maar bv dat je 3 dozen naast elkaar zet en dat onder 1 van die dozen iets zit. En je hond moet dan natuurlijk de goede doos aanwijzen.

Beterschap alvast voor je hond. Hopelijk herstelt die snel.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier een hond die die we met zijn aantal blessures al behoorlijk eens hebben moeten vermaken. Je hebt natuurlijk inderdaad de voerballen (waar snoepjes uit moeten rollen) de kong(die je perfect met kvv kan vullen, als je het bevroren geeft zijn ze er extra lang mee bezig) en de denk spelletjes als de Karlie, Nina Otterson e.d. Ik deed ook wel eens in een klein waterflesjes stukjes pensstaaf en die moest hij er dan zelf uitkrijgen. Met een lekker en goed bot is Kay soms ook wel even zoet en omdat ze er zo lang mee bezig zijn valt het aantal calorieren uiteindelijk wel mee. Soms lukt het om wat rare trucjes te leren. Verder was autorijden een tip toen. Zeker als de hond het leuk vind om mee te kijken. Zien ze weer eens wat anders en op 1 of andere manier vermoeid het ook nog... En als het gaat om dichte blessure, misschien zwemmen? Verder in tuin een spoor met leverworst uitzetten, onder je schoenen en aan eind een lekker hapje leverworst
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een oude spijkerbroek is hier, naast wat al is genoemd, altijd een leuk bezighoudertje. Frolicjes in alle zakken, knup in een van de pijpen maken en daar wat in verstoppen. Netjes opvouwen en zoeken maar :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Pelia33
Vaste gebruiker

Dogs4Walk.nl schreef:hoi hoi,

Mvg,

Dennie
nog steeds geen mailtje gekregen helaas.
heb je het zo druk? mailtje sturen is toch niet zoveel werk? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”