Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NEE HE" takkii weer allemaal uitslag /bultjes/ jeuk
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
NEE HE" takkii weer allemaal uitslag /bultjes/ jeuk
Takkii heeft sinds gisteren weer allemaal uitslag , bultjes, jeuk op zijn buik /lies en onder oksels.
Vorig jaar ook rond deze tijd maar toen was het nog erger. met echt ontstekingen erbij enzo. Nu is het nog redelijk....de huid is nog niet echt heel erg kapot en hij is ook niet beroerd als vorig jaar.
We hebben vorig jaar ons suf gedacht van waar het zou komen. Allergische reactie maar waarop? We hebben hem zelfs op streng dieet gehad maar toen we weer gingen provoceren gebeurde er niks.
We gaan ervan uit dat hij allergisch is voor gras/graspollen.
Net toch maar even iets gehaald tegen de jeuk bij de DA om te voorkomen dat meneer alles weer kapot bijt/likt/ krabt.
En we blijven even uit het lange gras.
Zijn er meer honden die nu last hebben van jeuk en bultje. en weten jullie waarvan het komt?
Vorig jaar ook rond deze tijd maar toen was het nog erger. met echt ontstekingen erbij enzo. Nu is het nog redelijk....de huid is nog niet echt heel erg kapot en hij is ook niet beroerd als vorig jaar.
We hebben vorig jaar ons suf gedacht van waar het zou komen. Allergische reactie maar waarop? We hebben hem zelfs op streng dieet gehad maar toen we weer gingen provoceren gebeurde er niks.
Net toch maar even iets gehaald tegen de jeuk bij de DA om te voorkomen dat meneer alles weer kapot bijt/likt/ krabt.
Zijn er meer honden die nu last hebben van jeuk en bultje. en weten jullie waarvan het komt?
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Re: NEE HE" takkii weer allemaal uitslag /bultjes/ jeuk
Misschien eens iets homeopathisch proberen als "Puur Jeuk" ?
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier hebben ze soms gele blaasjes ineens op de buik en idd ook bij de oksels enzo... net wat jij beschrijft.. ik heb het idee dat het van gras komt dat of net gemaaid is ofzo, ben er ook niet achter wat het kan zijn.. maar het is net zo snel weer verdwenen als het komt zeg maar.. meestal binnen een paar dagen weer weg...en het is ook maar een bepaalde periode...

- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Honden kunnen ook last krijgen van de eiken processie rups,die in deze tijd van het jaar voorkomt.
Er ontstaan daardoor ook jeukende bultjes,die juist weer kunnen gaan ontsteken door het bijten en/of krabben.
Er ontstaan daardoor ook jeukende bultjes,die juist weer kunnen gaan ontsteken door het bijten en/of krabben.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
zoiets als dit?

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- dretje
- Zeer actief
ja dat lijkt er erg op
- brennie
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising
Heeft ze het dit jaar weer?
Ik heb een vermoeden dat Maylo hier last van heeft. Vorig jaar juni, bovenop zijn snoet, net boven de neus, rood, jeuk, irritatie. Rondom de ogen, rood, jeuk, irritatie. Aan de poten, likken, bijten ...
Ook dit jaar weer. Het gras staat huizenhoog, zelfs mijn zoontje van negen kan er niet overheen kijken zonder op zijn tenen te gaan staan. Als er al spinsels liggen van de eiken processie rups dan zie je ze als mens niet eens.
Maylo bombardeert gewoon door dat hoge gras heen. Ze zouden dit jaar preventief te werk gaan. Nou dat is dus niet helemaal gelukt heb ik begrepen inmiddels. We moeten er wel doorheen want zowel links als rechts staan hier op de laan de bomen met deze rupsen.
Ze zouden ze eerder in het jaar april/mei aan moeten pakken, voordat de rupsen volwassen zijn ......
Hier dus weer een pak ellende en deze keer erger, sinds afgelopen met hoge koorts erbij!
Deze rups is absoluut gevaarlijk voor honden ......
andere dieren en mensen ook uiteraard
http://www.dierenkliniek.com/web/index. ... erups_Hond
http://www.gezelschapsdierenkliniekroos ... erups.html
Oogproblemen en zelfs dusdanig dat ze tot blindheid kunnen leiden .... En wat ik begrepen heb kan het zelfs dodelijk zijn voor je hond. Het is echt enorm oppassen geblazen.
Ik heb de gemeente nu al een paar keer gebeld waarom ze toch steeds later in het jaar gaan ingrijpen, in plaats van juist eerder!
Alsmede het maaien van het gras, zo enorm laat. Belachelijk gewoon, zeker als je weet dat bij ons op de laan ook nog eens heel veel mensen en kinderen komen en dieren, paarden, honden, katten. Het is echt triest en ook wel een stukje beangstigend. De hele laan zit hier dus telkens onder.
Dretje mag ik overigens vragen wat jij voor een crème hebt gehaald/gekocht tegen de jeuk? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik heb een vermoeden dat Maylo hier last van heeft. Vorig jaar juni, bovenop zijn snoet, net boven de neus, rood, jeuk, irritatie. Rondom de ogen, rood, jeuk, irritatie. Aan de poten, likken, bijten ...
Ook dit jaar weer. Het gras staat huizenhoog, zelfs mijn zoontje van negen kan er niet overheen kijken zonder op zijn tenen te gaan staan. Als er al spinsels liggen van de eiken processie rups dan zie je ze als mens niet eens.
Maylo bombardeert gewoon door dat hoge gras heen. Ze zouden dit jaar preventief te werk gaan. Nou dat is dus niet helemaal gelukt heb ik begrepen inmiddels. We moeten er wel doorheen want zowel links als rechts staan hier op de laan de bomen met deze rupsen.
Ze zouden ze eerder in het jaar april/mei aan moeten pakken, voordat de rupsen volwassen zijn ......
Hier dus weer een pak ellende en deze keer erger, sinds afgelopen met hoge koorts erbij!
Deze rups is absoluut gevaarlijk voor honden ......
http://www.dierenkliniek.com/web/index. ... erups_Hond
http://www.gezelschapsdierenkliniekroos ... erups.html
Oogproblemen en zelfs dusdanig dat ze tot blindheid kunnen leiden .... En wat ik begrepen heb kan het zelfs dodelijk zijn voor je hond. Het is echt enorm oppassen geblazen.
Ik heb de gemeente nu al een paar keer gebeld waarom ze toch steeds later in het jaar gaan ingrijpen, in plaats van juist eerder!
Alsmede het maaien van het gras, zo enorm laat. Belachelijk gewoon, zeker als je weet dat bij ons op de laan ook nog eens heel veel mensen en kinderen komen en dieren, paarden, honden, katten. Het is echt triest en ook wel een stukje beangstigend. De hele laan zit hier dus telkens onder.
Dretje mag ik overigens vragen wat jij voor een crème hebt gehaald/gekocht tegen de jeuk? Daar ben ik erg benieuwd naar.

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, en ik vermoed toch ook door iets van buitenaf. Voor haar eten is Charlie volgens mij niet allergisch.dretje schreef:Takkii heeft sinds gisteren weer allemaal uitslag , bultjes, jeuk op zijn buik /lies en onder oksels.
Vanaf de lente loop ik met haar alleen nog op het strand, nadat mevrouw gigantische jeuk aan haar voetzooltjes en een koortsaanval kreeg, waarschijnlijk van één of andere plant.
Maar zie maar eens uit te vinden waar ze allemaal doorheen heeft gelopen en op reageert
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Dat heet atopie. Shelly heeft er ook een beetje last van, in haar liezen en op haar buik wordt het rood. Ik weet nu zeker dat het door gras komt want gisteren hebben we door een halve meter hoog gras gebanjerd en ze is weer rood, terwijl het weg was. Ik zit te dubben wat ik zal doen, want als ik op atopie zoek en wat voor behandeling ze dan krijgen, ben ik daar niet zo blij mee. Prednison (vervelende bijwerkingen, zeker op de lange duur), atopica (heel kostbaar en vervelende bijwerkingen) of corticosteroïdenzalf. Die maakt de huid dunner en moet je ook tijdelijk gebruiken, en alleen als het erg heel erg wordt. Dus allemaal troep eigenlijk. Ik heb een olie gekocht die best goed helpt, dus ik denk dat ik het daar maar even bij hou. Ze likt er vooral aan en ook niet zo vaak, bijten en krabben doet ze nauwelijks. Dus het wordt ook niet erger of rauwer gelukkig. Dit is die olie:
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ren/137456
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ren/137456
- dretje
- Zeer actief
takkii had het idd weer, paar weken geleden precies hetzelfde als vorig jaar.
toch maar even wat gevraagd aan de DA hij heeft voor 5 dagen prednoral gekregen en dan nog 5 dagen een half pilletje. Dat hielp gelukkig wel wat en deze keer was het niet zo uit de hand gelopen (geen echte ontstekingen enzo) bultjes werden al snel wat minder...niet helemaal weg maar toch...ook de jeuk is minder. Hij is wel een beejte sloompies ik denk van de medicijnen maar alles beter dan die jeuk.
toch maar even wat gevraagd aan de DA hij heeft voor 5 dagen prednoral gekregen en dan nog 5 dagen een half pilletje. Dat hielp gelukkig wel wat en deze keer was het niet zo uit de hand gelopen (geen echte ontstekingen enzo) bultjes werden al snel wat minder...niet helemaal weg maar toch...ook de jeuk is minder. Hij is wel een beejte sloompies ik denk van de medicijnen maar alles beter dan die jeuk.
- dretje
- Zeer actief
takkii had het idd weer, paar weken geleden precies hetzelfde als vorig jaar.