Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbazing

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Verbazing

Ongelezen bericht door Judith »

Soms kan je je echt verbazen. En ik heb dat over mijn buurman.

Mijn buurman is een alcohollist geweest, hij is niet echt de meest snuggere man, en heeft een beetje foute vrienden. Het is verder een prima man, die je nooit met een vinger aan zal raken, maar soms nog wel eens een bakkie teveel opheeft en dan nog wel eens overlast (als in geluidsoverlast) kan veroorzaken, door dat zijn (vreemde) vrienden iets te luidruchtig praten.
Hij werkt bij zijn ouders in het bedrijf, het is een beetje een tokkie geval hihi.

Maar afgelopen week viel ik in de ene verbazing in de andere, en moet toch toegeven dat ik het veul erger had verwacht.
Hij heeft sinds 1,5 week een 4 maand oude mechelse herder pup. Ik dacht o god dat wordt dus niets, omdat hij in mijn ogen niet echt verantwoordelijk en consequent is. Maar wat schetst mijn verbazing, hij gaat er snachts uit om haar uit te laten, gaat naar de puppiecursus, als hij moet werken neemt hij haar mee. Afgelopen week wou hij beginnen met oefenen met alleen zijn, en weer een verbazing, kwam hij naar ons toe om zijn telefoonnr te geven, om zodra ze begon te joelen, dat hij dan meteen naar huis zou komen.
Ik zag dat het kleine ding een slipketting omhad, ik dacht dat kan toch niet (overigens niets van gezegd), maar wat bleek, hij had deze nog liggen van een vorige hond en heeft gelijk de volgende dag een halsbandje gekocht.
Eerst keer dat ik hem met pupje tegen kwam met Diesel was ze heel erg aan het blaffen en piepen, maar wat schetst mijn verbazing, hij is haar gewoon goed aan het opvoeden, geeft correcties op het goede moment enz. al een beetje aan het oefenen met commando's, hij is naar de da geweest voor de entingen.
Gisteravond kwam hij nog even langs om te vragen of ze overlast veroorzaakte snacht (heb haar de eerste 2 nachten 20 sec horen piepen/blaffen) en hij vroeg of we nog poepzakjes wouden, want die had hij gekocht.

Dus ik moet uiteindelijk toegeven dat ik er dus veel erger overdacht dan het in werkelijkheid is, al deze dingen had ik gewoon niet van hem verwacht. Nog steeds ben ik bang, want een mechelse herder is geen makkelijke hond. Maar van mij heeft hij nu de voordeel van de twijfel gekregen. En nog iets bijzonders, zijn ouders hebben vroeger 2 nestjes gehad met mechelse herders, dus als het fout zou gaan, gaat het pupje naar zijn ouders. Oftewel hij heeft al een soort van herplaats adres, mocht het niet gaan. Zelfs voor de onverwachte dingen (zoals plotseling wegmoeten) heeft hij iemand geregeld dat ze uitgelaten kan worden.
Dus buurman, ik hoop dat het nog lang goed blijft gaan en dat het een leuke stabiele en vrolijke hond wordt :E:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Verbazing

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja het gekke is dat een dier inderdaad juist een hele goede zet kan zijn in zo'n situatie. Ik zie het wel meer. Ook ik hoop voor buurman dat het harstikke goed blijft gaan, maar gelukkig is er achter opvang. Super geregeld klinkt het zo! :ok:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Top :E:
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Tja, soms, heeeel soms, worden we ook nog wel eens in positieve zin verbaasd..... Zo te horen worden dat prima maatjes samen :D
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Fijn voor hem! Misschien krijgt hij nu meer ritme in zijn leven en is hij buiten gezond bezig met z'n hond! ;)
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Godsamme! Nounou! Alcoholisten zijn ook nog eens mensen!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

amber81 schreef:Godsamme! Nounou! Alcoholisten zijn ook nog eens mensen!
:denken:

Ik snap je verbazing erg goed. Ik denk dat ik gek zou worden als de alcoholist hier in het park aan een hond zou beginnen...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kan goed zijn dat die hond orde en regelmaat in zijn leven brengt. Omdat hij zoveel gevoel voor een hond kan opbrengen dat hij de verantwoording voelt en deze na komt. Deze pup haalt het beste in hem naar boven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

Machie schreef:
amber81 schreef:Godsamme! Nounou! Alcoholisten zijn ook nog eens mensen!
:denken:

Ik snap je verbazing erg goed. Ik denk dat ik gek zou worden als de alcoholist hier in het park aan een hond zou beginnen...
Volgens TS was buurman alcoholist geweest, maar heeft regelmatig een bakkie teveel op (wastie et of istie het? je bent alcoholist of niet), heeft foute vrienden en is niet 'al te snugger'. Allemaal eigen interpretatie, allemaal suggestief. Pure bemoeizucht.
Ook wordt alcoholisme vaak aangewend in tragedies om te verduidelijken dat iemand geen zorg kan dragen voor iets of iemand en dan zeg ik het nog netjes. Dat is niet per definitie waar. Niet alle alcoholisten wonen bovendien in een park (en waarom zou je daar gek van worden?!). Het zou dus je buurman met luidruchtige vrienden kunnen wezen. Of gewoon een familielid ofzo. Om maar een voorbeeld te noemen.
Buiten dat, als hij een alcoholist is, was, is geweest en zal blijven (wat me nog steeds niet erg duidelijk is) zou het toch regelmaat kunnen creeren in die man zijn leven, een duw in de goede richting. Ik ken mensen met een hond en iedere avond een fles wijn wegzuipen (ach, is maar vier glaasjes!) en ik ken broodnuchtere, zogenaamd nette mensen (drinken is schijnbaar tokkie) die absoluut niet goed voor hun hond zijn. Heb jaren een zwerver gekend die met zijn hond leefde, hond had het erg goed! Hij zoop, maar liet nou niemand die hond wat aandoen. Kreeg lekker goed voer, terwijl hij zelf uit een vuilnisbak stond te vreten. En zo zou ik nog wel effe door kunnen gaan.

Zo bedoel ik maar; het is ook nog eens een mens. Maar goed, ik denk weer eens niet als de massa geloof ik. Mag je dan niet zeggen he?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is net wat ik eerder zei, in een topic of mensen die in de bijstand zitten of om andere redenen niet genoeg geld hebben, of die een hond zouden mogen hebben.

Ik zei dat alles afhangt van de juiste instelling naar de hond toe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

iones schreef:Het is net wat ik eerder zei, in een topic of mensen die in de bijstand zitten of om andere redenen niet genoeg geld hebben, of die een hond zouden mogen hebben.

Ik zei dat alles afhangt van de juiste instelling naar de hond toe.
exact. geld, al die niet een verslaving, tokkie zijn of niet...het doet er helemaal niet toe. Hoe men tegenover de hond staat, dat is het belangrijkste
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”