Kijkt nog eens, en zegt, hij loopt zonder baas. Ik zei nog, neej joh, kijk is goed, loopt vast iemand bij. Maar nee.
De hond stond op zijn gemak voor ons hek, ik naar buiten toe met een showlijn, maar hij begon al weer te lopen, langs de straat met veel auto's op de weg,
stak bij de kruising de weg over, om nog eens over te steken bij richting de omnisport :N:
Gelukkig zagen alle auto's de hond, en remden ze ook netjes, maar bah, ik hield mijn hart vast.
Bij de omnisport heb ik nog geprobeerd hem bij me te lokken met koekjes, maar geen haar op zijn hoofd die er aan dacht
om naar mij toe te komen. En ik vond het risico te groot om bewust op hem af te lopen, want dan zou hij geheid de weg weer oversteken.
Oftewel, vangpoging gestaakt, en naar huis gegaan, in de hoop dat de dierenambulance of de politie wat kan doen.
Probeer je de dierenambulance te bellen, krijg je een bandje dat ze niet rijden ivm te weinig vrijwilligers
Vervolgens de politie, en die zeggen heel droog, we zullen er een melding van maken.
Ehm ja, melding, maar gaan jullie er ook wat aan doen? Die hond loopt over drukke autowegen van apeldoorn.
Nou daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven.
Ik hoop maar dat ie terecht is, en weer bij zijn baas is. Maar dan baal ik soms zo van de hulpinstanties.
Heb de hele middag / avond wel amivedi in de gaten gehouden, maar daar staat geen vermissing op.