Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bah, dan baal ik zo - loslopende hond zonder baas.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Bah, dan baal ik zo - loslopende hond zonder baas.

Ongelezen bericht door Suuz! »

Vanmiddag stond Caro op dr moeder te wachten, en die kijkt uit het raam, en ziet een duitse herder langs lopen.
Kijkt nog eens, en zegt, hij loopt zonder baas. Ik zei nog, neej joh, kijk is goed, loopt vast iemand bij. Maar nee.
De hond stond op zijn gemak voor ons hek, ik naar buiten toe met een showlijn, maar hij begon al weer te lopen, langs de straat met veel auto's op de weg,
stak bij de kruising de weg over, om nog eens over te steken bij richting de omnisport :N:

Gelukkig zagen alle auto's de hond, en remden ze ook netjes, maar bah, ik hield mijn hart vast.
Bij de omnisport heb ik nog geprobeerd hem bij me te lokken met koekjes, maar geen haar op zijn hoofd die er aan dacht
om naar mij toe te komen. En ik vond het risico te groot om bewust op hem af te lopen, want dan zou hij geheid de weg weer oversteken.

Oftewel, vangpoging gestaakt, en naar huis gegaan, in de hoop dat de dierenambulance of de politie wat kan doen.
Probeer je de dierenambulance te bellen, krijg je een bandje dat ze niet rijden ivm te weinig vrijwilligers :devil:
Vervolgens de politie, en die zeggen heel droog, we zullen er een melding van maken.
Ehm ja, melding, maar gaan jullie er ook wat aan doen? Die hond loopt over drukke autowegen van apeldoorn.
Nou daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven.

Ik hoop maar dat ie terecht is, en weer bij zijn baas is. Maar dan baal ik soms zo van de hulpinstanties.
Heb de hele middag / avond wel amivedi in de gaten gehouden, maar daar staat geen vermissing op.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Bah, dan baal ik zo - loslopende hond zonder baas.

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Oei, ik hoop met jou dat de hond weer bij zijn of haar baasje is.
Het is niet echt een punt om als hond/kat/etc verloren te lopen. Het is echt wel druk daar aangezien het één van de toevoerwegen naar Apeldoorn is.

Dierenambulance hoef je, naar mijn bevindingen, idd niet te bellen als het huisdier nog leeft. Pas als het huisdier (let wel huisdier) het loodje heeft gelegt komen ze in actie. In de overige gevallen kan je het 'best' de politie bellen.

Ik heb het helemaal gehad met de dierenbescherming te bellen. Je krijgt een bandje, waarbij ze je letterlijk een poos aan het lijntje houden. Uitleg over de kosten van het gesprek, keuzemenu's etc en dat voor 45 cent per minuut, zonder de kosten van je mobiel. Eer je door dat intro en het keuzemenu heen bent, ben je al een heel stuk verder.
Ik ben niet te beroerd om ze financieel te steunen, maar niet op deze manier, dan toch wel omdat ik daarvoor kies.

Vorig jaar zag ik een dode das langs de kant van de weg liggen. Kanaalweg, 80 kilometer en kinderen in de bus. Ik ben toen doorgereden en heb toen ik thuis was de dierenambulance gebelt. Ik kreeg dus een hele riedel over mij heen en heb afgehaakt. Ik heb de website opgezocht en via de site aangegeven dat ik bij die en die hectometerpaal langs het kanaal een dode das heb zien liggen. Een week later kreeg hier antwoord op want degene die de mailbox beheerde was een paar dagen vrij. Antwoord was dat wilde dieren niet vallen onder de dierenambulance, maar onder politie, staatsbosbeheer of rijkswaterstaat oid.

Eerder gaf ik het door als ik een dode kat langs de weg zag liggen en dat ging toendertijd heel gemakkelijk. Meerdere keren doorgegeven dat ik een verongelukt dier had zien liggen en de dag erop was die weg.
Ik heb 2 telefoonnummers van de dierenambulance in mijn mobiel staan, regionaal en landelijk. Maar ik bel niet meer :neenee: .
Tegenwoordig leg ik de kat (want dat zijn het helaas meestal) langs de kant van de weg in de hoop dat die gevonden wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Liesbeth schreef:Oei, ik hoop met jou dat de hond weer bij zijn of haar baasje is.
Het is niet echt een punt om als hond/kat/etc verloren te lopen. Het is echt wel druk daar aangezien het één van de toevoerwegen naar Apeldoorn is.

Dierenambulance hoef je, naar mijn bevindingen, idd niet te bellen als het huisdier nog leeft. Pas als het huisdier (let wel huisdier) het loodje heeft gelegt komen ze in actie. In de overige gevallen kan je het 'best' de politie bellen.

Ik heb het helemaal gehad met de dierenbescherming te bellen. Je krijgt een bandje, waarbij ze je letterlijk een poos aan het lijntje houden. Uitleg over de kosten van het gesprek, keuzemenu's etc en dat voor 45 cent per minuut, zonder de kosten van je mobiel. Eer je door dat intro en het keuzemenu heen bent, ben je al een heel stuk verder.
Ik ben niet te beroerd om ze financieel te steunen, maar niet op deze manier, dan toch wel omdat ik daarvoor kies.

Vorig jaar zag ik een dode das langs de kant van de weg liggen. Kanaalweg, 80 kilometer en kinderen in de bus. Ik ben toen doorgereden en heb toen ik thuis was de dierenambulance gebelt. Ik kreeg dus een hele riedel over mij heen en heb afgehaakt. Ik heb de website opgezocht en via de site aangegeven dat ik bij die en die hectometerpaal langs het kanaal een dode das heb zien liggen. Een week later kreeg hier antwoord op want degene die de mailbox beheerde was een paar dagen vrij. Antwoord was dat wilde dieren niet vallen onder de dierenambulance, maar onder politie, staatsbosbeheer of rijkswaterstaat oid.

Eerder gaf ik het door als ik een dode kat langs de weg zag liggen en dat ging toendertijd heel gemakkelijk. Meerdere keren doorgegeven dat ik een verongelukt dier had zien liggen en de dag erop was die weg.
Ik heb 2 telefoonnummers van de dierenambulance in mijn mobiel staan, regionaal en landelijk. Maar ik bel niet meer :neenee: .
Tegenwoordig leg ik de kat (want dat zijn het helaas meestal) langs de kant van de weg in de hoop dat die gevonden wordt.
Hier komt de dierenambulance niet voor dode dieren. Belde pas geleden ivm een dode kat die in de sloot lag. Nou, daar kwamen ze niet voor. Ik moest de gemeente bellen om hem op te laten ruimen. :roll:
Met loslopende honden zeuren ze ook. Politie heb ik daar ook voor gebeld maar die lachte me nog net niet uit. Voor zoiets moest ik echt de politie niet bellen, daar was de dierenambu voor maar die kwam ook niet.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ja dat is ook erg, ik heb ook eens achter een stabij aangevlogen, die lag op een fietspad. , zwaar hijgend. geen baas te bekennen. Ik naar het dier toe, probeerde mij te bijten, dus wat afstand gehouden en geprobeerd hem rustig te houden.
Inmiddels dierenambu gebeld en reinier die met een riem kwam, zodat we hem misschien konden aanlijnen. Nou helaas. Op het moment dat we met de riem in de buurt kwamen vloog hij al bijtende de rotonde op. Ik hield mijn hart vast. Politie en dierenambu waren er rap. Uiteindelijk is hij een paar km. verderop op een schoolplein gevangen (had hij eerst nog een kind gebeten :schrik: ). Eigenaar is ook opgespoord. Hij kwam van een boerderij en was waarschijnlijk achter een kind aangerend die naar school fietste richting Sneek.
Hij heeft ook nog een stuk op de snelweg gerend waar Reinier hem af heeft weten te jagen.
God wat ben je dan bang , arme hond.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

En dan zal het maar je hond zijn die weggelopen is en zo over straat zwerft en ze dus gewoon niks doen.

Ik heb hier toen een keer een sharpei reu (intact!) gevangen maar mooi ook niet dat ze kwamen. Het was 's avonds laat en dan zit je dus met een intacte reu in je tuin terwijl je binnen zelf ook een intacte reu hebt zitten en die 2 vonden elkaar niet bepaald geinig.
Gelukkig voor mij kwam de eigenaar opdagen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik heb ook een keer de Dierenabmu gebeld op zondag middag voor een labradorteef die volgens de dierenambulance nog zoogde maar daar kwamen ze direct voor heb geloof ik maar een half uur staan wachten met het diertje
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier komt de dierenambulance nog niet eens voor een gevonden en gewonde hond die je vast hebt. :ugh:
Maar hier (regio Alkmaar) is de dierenambulance dan ook behoorlijk slecht. Ik bel ze daarom niet eens meer (tenzij het echt niet anders kan), want zelf een dier wegbrengen naar een asiel of dierenarts gaat vele malen sneller.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De dierenambu hier is toch wel een stuk beter dan.
Ik heb ze eens gebeld toen ik met spoed naar de da moest met een cavia die in barensnood was, en ze stonden binnen 10 minuten voor de deur.
Ook eens een hond die een geklapte milttumor had en zowat dood lag te gaan, en toen waren ze er ook binnen enkele minuten.
En eens voor twee loslopende honden zonder baas die ineens voor onze auto stonden :schrik:
Nét niet aangereden.
Daarmee zijn we naar het politieburo gegaan, en die hebben de dierenambu gebeld en die kwamen met een half uurtje de honden ophalen.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”