Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaring rijden Noorwegen
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ervaring rijden Noorwegen
Het staat er een beetje raar maar we gaan dit jaar voor de 5e keer naar Noorwegen. Dan zou je denken dat je wel een beetje weet hoe het zit met de wegen aldaar.
Het is voor ons echter de 2e keer met eigen caravan. Vorig jaar wat meer in de vlakke gebieden gebleven. Nu gaan we echter wat meer richting de fjorden. Om iets duidelijker te zijn naar Olden naar Gryta camping. We komen vanuit Vang i Valdres en rijden dus weg 5 en weg 60. Nu is mijn vraag weet iemand of weg 60 te doen is?
Ik lees hier vaak dat er toch veel honden mensen naar Noorwegen gaan. Ook wel logisch want je kunt er prachtig wandelen en op de campings doen ze niet moeilijk over honden. HOnden zijn er altijd gratis en er is vaak geen max.
Dus mocht iemand er al eens zijn geweest dan hoor ik graag of het te doen is.
Het is voor ons echter de 2e keer met eigen caravan. Vorig jaar wat meer in de vlakke gebieden gebleven. Nu gaan we echter wat meer richting de fjorden. Om iets duidelijker te zijn naar Olden naar Gryta camping. We komen vanuit Vang i Valdres en rijden dus weg 5 en weg 60. Nu is mijn vraag weet iemand of weg 60 te doen is?
Ik lees hier vaak dat er toch veel honden mensen naar Noorwegen gaan. Ook wel logisch want je kunt er prachtig wandelen en op de campings doen ze niet moeilijk over honden. HOnden zijn er altijd gratis en er is vaak geen max.
Dus mocht iemand er al eens zijn geweest dan hoor ik graag of het te doen is.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Re: ervaring rijden Noorwegen
Geen advies, maar wil je wel veel plezier wensen en ik zie graag foto's als je terug bent. 
Misschien dat wij ook eens gaan .... over een paar jaar ....

- blacky
- Zeer actief
Oh het is er zo mooi. echt prachtig. Als we de bergen in gaan dragen de honden een tuig. en vooral op de stijle hellingen is het wel fijn. We hebben kleine hondjes maar toch is het een grote hulp als ze wat spanning op de lijn zetten als ze omhoog lopen. Wel mag de hond niet mee in restaurants dat is wel even wennen. Hier in Nederland is dat geen enkel probleem maar daar zijn ze in openbare gebouwen heel streng. Die van ons stoppen we dan nog in een rugzak maar ik kan me voorstellen dat dit bij die van jou niet gaat lukken.Shima schreef:Geen advies, maar wil je wel veel plezier wensen en ik zie graag foto's als je terug bent.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Haha, nee zulke grote rugzakken heb ik nog niet gezien en 40 kilo op je rug is niet echt fijn denk ik. Maar die van ons kunnen best een uurtje in de auto zitten als ze eerst goed uitgelaten zijn, dus dat zou niet zo'n probleem zijn.
Er is belangstelling vanuit Noorwegen voor een pup van ons, dus wie weet .......
Er is belangstelling vanuit Noorwegen voor een pup van ons, dus wie weet .......

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Dat is ook onze wens..Maar wij hebben gehoord dat het met een caravan toch
niet echt te doen is.
Maar aan de andere kant er zijn massa mensen die het dus wel doen.
Ik hoop je ervaringen te lezen.
Heel veel plezier.
Wij komen dit jaar niet verder dan Denemarken.. Wel lekker rustig daar.
niet echt te doen is.
Heel veel plezier.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- blacky
- Zeer actief
ik lees dus hele wisselende dingen. Ik weet dat je Geiranger niet moet doen want daar ben ik al geweest met alleen maar een auto was dat al goed uitkijken. En je wilt ook nog wat zien he.DjockPuck schreef:Dat is ook onze wens..Maar wij hebben gehoord dat het met een caravan toch
niet echt te doen is.
Heel veel plezier.
Ach we zullen wel zien ik ben niet zo'n angst haas. Ik moet rijden als het moeilijk wordt laat ik mijn man wel voor de auto uit lopen om alvast in de bocht de kijken of er wat aan komt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ohh dat is ook een idee.blacky schreef:ik lees dus hele wisselende dingen. Ik weet dat je Geiranger niet moet doen want daar ben ik al geweest met alleen maar een auto was dat al goed uitkijken. En je wilt ook nog wat zien he.DjockPuck schreef:Dat is ook onze wens..Maar wij hebben gehoord dat het met een caravan toch
niet echt te doen is.
Heel veel plezier.
Ach we zullen wel zien ik ben niet zo'n angst haas. Ik moet rijden als het moeilijk wordt laat ik mijn man wel voor de auto uit lopen om alvast in de bocht de kijken of er wat aan komt.

Alleen is het hier dan andersom, ik heb nog niet met de auto met caravan gereden.
Moet ik toch eens leren.
Ik ben wel lichtelijk angstig in de bergen hoor. Italie was ook zo leuk met caravan.( not)
Helemaal die rot tunnels. Verder een heerlijk vakantieland.
Er zijn dus mensen die heel Noorwegen doorkruisen met caravan.
Misschien even naar de ANWB??
Groetjes Willy, Djock en Puck