Uitlaat stuk even verderop maar ingegaan, tiental minuutjes over straat, even goed gekeken of het leeg was, en jippie vrij baan, terloops een gat gespot onder het hek dat naar verboden gebied in de duinen gaat, daar gaan we morgen lopen
Even lekker gedold op dat duinlosloop gebied (legaal) vervolgens aangelijnt om weer naar huis te gaan.
Loop langs een school stukje gras en daarachter plein, hoor een kabaal... \izzzy nee hier!!!
Ik denk nee hè.. ja hoor hond over een klein hekje heen (de izzy waar ik jaren geleden al eens toen het nog een pup was heb gevraagd of ze niet wat zouden gaan trainen op gehoorzaamheid, balletje focus of wat ook, want toen kwam dat beest ook al als een ongeleid projectiel Finn bejagen.. nu is die pup kruising staf ambul wat ook maar wel dat soort hond dus ruim 1 1/2 of 2 jaar en kwam even aanstuiven... vanuit de bosjes los en over een hekje heen. Vol op Finn en Bluf af, ik week uit naar links, een vrouw die langsfietste schrok zich rot want die merkte het op stopte ziet een hond in de flank van mijn hond die terugreageerd vervolgens trek ik jut en jul mee weg, komt er nog een kleine hond achteraan "die doet niets hoor"
Oh, op mijn bedankt .kwam "graag gedaan". ergens denk ik dan soms waarom laat ik ze gewoon niet los als mensen toch zo laks zijn en het zo makkelijk langs zich af laten glijden.
Ik heb sinds die hond pup is geen last gehad omdat ik die plekken ben gaan mijden, toevallig tref ik ze nu weer eens op de openbare weg, ik hoorde van anderen dat deze hond dit gedrag dus regelmatig vertoond en er meestal dus mee wegkomt omdat andere honden bang zijn en geintimideerd. Nu heb ik hem dus getroffen en ik had ze aan de lijn, ik hoop deze hond niet in dat losloopgebied te treffen waar ik vlak ervoor liep (op 1 minuut afstand.)
Hou verdomme je hond onder controle of bij je op plekken waar ze uberhaupt niet los mogen, mijn eerste gedeelte, en als je je hond niet onder controle hebt hou de lijn eraan zeker als ze aanvallend aangelegd zijn.
En ga al zeker niet zeggen dat een kleinere hond die idem gedrag vertoond op plekken waar ze niet los mogen, maar die dus wel zo op honden afkomen dat ze niets doen
Oh en dat graag gedaan, ik hoop dat diegene op de fiets iemand was met hond, en die wel eens wat roddels gehoord heeft. want daar ben ik ook zo klaar mee, mensen die zeggen dat mijn honden niet te vertrouwen zijn en dat ik ze misschien niet in de hand heb. als dat nu zo'n wijf was heeft ze met eigen ogen gezien dat ik ze prima in bedwang heb ook al worden ze aangevallen. Ik gefrustreerd? Ja beetje wel na deze wandeling.