Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo heerlijk relaxed gewandeld, de kleine doet niets hoor!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Zo heerlijk relaxed gewandeld, de kleine doet niets hoor!

Ongelezen bericht door blondie »

Echt soms vraag ik me af, anderen hebben nooit van niemand geen last. Waarom ik dan wel? Loop bospark in, aanlijngebied, loop er nog niet koud in net (bluf is loops) Maar aanlijnpark naast bewoond gebied... mag ik aub ergens lopen? Dalmaat los aan de andere kant die erin komt, ik zie hem komen, en weet dat het een reu is en roep nog, even bij u houden aub.. geen reactie, Finn reageerde dat de reu niet dat bij zijn teef moest komen en dat werd begrepen, hond moest nodig schijten ook dus ging zitten schijten en ik loop door. Om voor me vanaf een andere ingang een soort chihuaha los op me af te zien schieten, vrouwtje roepen, en aan de naam te horen ook een reutje. Rechtsomkeert waar de dalmaat weer stond baasja had poep opgeraapt en :engel: ditkeer wel in de zit met de bazin erachterm, ik roepte de chi baas nog na "sorry hoor, ze is hoogloops" (dat dan weer wel sorry zeggen zit in mijn genen geloof ik :ugh: " Chibaas had hem gegrepen en vast. ik ben dat parkje dus rap uitgelopen.
Uitlaat stuk even verderop maar ingegaan, tiental minuutjes over straat, even goed gekeken of het leeg was, en jippie vrij baan, terloops een gat gespot onder het hek dat naar verboden gebied in de duinen gaat, daar gaan we morgen lopen :lol1:
Even lekker gedold op dat duinlosloop gebied (legaal) vervolgens aangelijnt om weer naar huis te gaan.
Loop langs een school stukje gras en daarachter plein, hoor een kabaal... \izzzy nee hier!!!
Ik denk nee hè.. ja hoor hond over een klein hekje heen (de izzy waar ik jaren geleden al eens toen het nog een pup was heb gevraagd of ze niet wat zouden gaan trainen op gehoorzaamheid, balletje focus of wat ook, want toen kwam dat beest ook al als een ongeleid projectiel Finn bejagen.. nu is die pup kruising staf ambul wat ook maar wel dat soort hond dus ruim 1 1/2 of 2 jaar en kwam even aanstuiven... vanuit de bosjes los en over een hekje heen. Vol op Finn en Bluf af, ik week uit naar links, een vrouw die langsfietste schrok zich rot want die merkte het op stopte ziet een hond in de flank van mijn hond die terugreageerd vervolgens trek ik jut en jul mee weg, komt er nog een kleine hond achteraan "die doet niets hoor" :oohja: hondje stond ook bij de konten van Bluf en Finn te schnappen, die kruising godzijdank was onder de indruk van de reactie van Finn en Bluf (die ik nog steeds aan de lijn had/hield en sommeerde mee te lopen) en week, dus iemand anders kon die hond toen vastpakken. Doordat ik doorliep is die kleine ook afgetaaid. maar godsamme "die kleine doet niets hoor" dat deed hem wel even... ik liep door.. riep nog even uit frustratie "bedankt hé!" echt frustratie, ik probeer reageren op provocatie zoveel mogelijk tegen te gaan, en veel mensen in de buurt hebben een bepaald beeld bij herders en gedragingen, wat mij vaak overkomt zien ze niet en dan denk ik verdomme.
Oh, op mijn bedankt .kwam "graag gedaan". ergens denk ik dan soms waarom laat ik ze gewoon niet los als mensen toch zo laks zijn en het zo makkelijk langs zich af laten glijden.
Ik heb sinds die hond pup is geen last gehad omdat ik die plekken ben gaan mijden, toevallig tref ik ze nu weer eens op de openbare weg, ik hoorde van anderen dat deze hond dit gedrag dus regelmatig vertoond en er meestal dus mee wegkomt omdat andere honden bang zijn en geintimideerd. Nu heb ik hem dus getroffen en ik had ze aan de lijn, ik hoop deze hond niet in dat losloopgebied te treffen waar ik vlak ervoor liep (op 1 minuut afstand.)
Hou verdomme je hond onder controle of bij je op plekken waar ze uberhaupt niet los mogen, mijn eerste gedeelte, en als je je hond niet onder controle hebt hou de lijn eraan zeker als ze aanvallend aangelegd zijn.
En ga al zeker niet zeggen dat een kleinere hond die idem gedrag vertoond op plekken waar ze niet los mogen, maar die dus wel zo op honden afkomen dat ze niets doen :roll:
Oh en dat graag gedaan, ik hoop dat diegene op de fiets iemand was met hond, en die wel eens wat roddels gehoord heeft. want daar ben ik ook zo klaar mee, mensen die zeggen dat mijn honden niet te vertrouwen zijn en dat ik ze misschien niet in de hand heb. als dat nu zo'n wijf was heeft ze met eigen ogen gezien dat ik ze prima in bedwang heb ook al worden ze aangevallen. Ik gefrustreerd? Ja beetje wel na deze wandeling.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zo heerlijk relaxed gewandeld, de kleine doet niets hoor

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

logisch... en verdomde herkenbaar op 'slechte' dagen. Ik weet niet wat het is maar af en toe, zodra mijn meisje loops is zijn er op de rustige tijden ook ineens veel honden.
Tja.. een lijntje laten vieren is soms zo slecht niet, maar zou het niet zo snel doen bij een hond die niet vies is van een robbertje vechten.
Ach morgen weer een dag, hopelijk met wat minder mensen die hun hond niet onder controle hebben of wel een bordje kunnen lezen
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik begrijp er echt geen bout van, maar het was blijkbaar nogal frustrerend allemaal :F: . Misschien makkelijker om je honden apart uit te laten zolang ze loops is? Dan hoef je je iig maar om een hond tegelijk te bekommeren.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
blondie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:logisch... en verdomde herkenbaar op 'slechte' dagen. Ik weet niet wat het is maar af en toe, zodra mijn meisje loops is zijn er op de rustige tijden ook ineens veel honden.
Tja.. een lijntje laten vieren is soms zo slecht niet, maar zou het niet zo snel doen bij een hond die niet vies is van een robbertje vechten.
Ach morgen weer een dag, hopelijk met wat minder mensen die hun hond niet onder controle hebben of wel een bordje kunnen lezen
Het ging niet eens om loops, de laatste is gewoon een hond die niet komt omdat ze zo lekker rook, die kwam om te knokken, en mensen doen er laks over.
Daar kan ik heel slecht tegen, het had zo maar kunnen zijn dat iemand niet ziet dat de grote eerst aanvalt, terugwijkt vanwege mijn reactie en die van mijn honden , vervolgens komt er een kleinere los met een net zo grote muil. En dat had uit frustratie van de eerdere confrontatie misschien raak geweest, de kruising en mijn honden hadden ook bekcontact, hij kwam gewoon om te knokken en die kleine deed mee. Ik heb wel even Finn en Bluf gecheckt of ze geen bekwonden hadden eerlijk gezegd, ik heb geleerd na een eerdere confrontatie met een losse hond 's nachts, toen had mijn reu ook een beet in zijn achterpoot achteraf, ik heb geen zin meer om dingen te bagataliseren en te negeren.
Ik wil het gewoon niet gereageer op honden die provoceren, maar als dit om de haverklap gebeurt wordt het wel een beetje moeilijk en oneerlijk eerlijk gezegd.
blondie
Zeer actief

Strega schreef:Ik begrijp er echt geen bout van, maar het was blijkbaar nogal frustrerend allemaal :F: . Misschien makkelijker om je honden apart uit te laten zolang ze loops is? Dan hoef je je iig maar om een hond tegelijk te bekommeren.
Ik loop met twee aangelijnde honden langs de openbare weg, er komt ineens een hond los vanuit struiken bij een schoolplein jumpen over een stoep ik wijk uit de straat over omdat ik gebrul hoor en een hond verwacht.
Een vrouw die aan komt fietsen moet stoppen omdat die hond vanaf links richting mijn honden duikt, ik heb mijn honden aan de lijn en sommeer door te lopen de andere hond die aanviel druipt af omdat die van mij van zich af bijten of reageren op een dusdanige manier dat een hond af druipt, een kleinere hond komt dan vervolgens het ook nog proberen.
Wat is er onduidelijk?
Laat ze altijd samen uit, ook als ze niet loops had geweest had dit gebeurd, want de hond kwam niet op loopse teef af maar om het feit dat er honden passeerden. Andere honden gingen voor hem door de knieen die van mij niet. Ben ook niet van plan om mijn honden apart uit te gaan laten en zeker niet langs de openbare weg omdat er nittwits zijn die geen controle hebben over hun honden. Laten die lui maar even lekker met een lange lijn gaan oefenen wat ik ze een jaar geleden al heb geadviseerd.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

idd waarom moet zij zich aanpassen aan mensen die vergeten een lijntje aan hun hond te klikken die op andere honden afstuift om te knokken? Beetje omgekeerde wereld dat
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

blondie schreef:
Strega schreef:Ik begrijp er echt geen bout van, maar het was blijkbaar nogal frustrerend allemaal :F: . Misschien makkelijker om je honden apart uit te laten zolang ze loops is? Dan hoef je je iig maar om een hond tegelijk te bekommeren.
Ik loop met twee aangelijnde honden langs de openbare weg, er komt ineens een hond los vanuit struiken bij een schoolplein jumpen over een stoep ik wijk uit de straat over omdat ik gebrul hoor en een hond verwacht.
Een vrouw die aan komt fietsen moet stoppen omdat die hond vanaf links richting mijn honden duikt, ik heb mijn honden aan de lijn en sommeer door te lopen de andere hond die aanviel druipt af omdat die van mij van zich af bijten of reageren op een dusdanige manier dat een hond af druipt, een kleinere hond komt dan vervolgens het ook nog proberen.
Wat is er onduidelijk?
Laat ze altijd samen uit, ook als ze niet loops had geweest had dit gebeurd, want de hond kwam niet op loopse teef af maar om het feit dat er honden passeerden. Andere honden gingen voor hem door de knieen die van mij niet. Ben ook niet van plan om mijn honden apart uit te gaan laten en zeker niet langs de openbare weg omdat er nittwits zijn die geen controle hebben over hun honden. Laten die lui maar even lekker met een lange lijn gaan oefenen wat ik ze een jaar geleden al heb geadviseerd.
Nou ja, wat is er onduidelijk... je gebruikt weinig leestekens en je lijkt te vergeten dat wij er niet bij waren en het niet voor ons kunnen zien ;). Dan wordt het vooral een bak frustratie (die ik zeker begrijp hoor). Maar wat nou precies de situatie was, werd me echt niet duidelijk, sorry.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”