Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luna is gekeurd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Luna is gekeurd!

Ongelezen bericht door Gerrie »

Vandaag had de KC een clubmatch georganiseerd en in het kader van de Dag van de Hond was er ook een poule voor kruisingen en castraten. Ik kon met Luna dus ook terecht en de keurmeester was erg over haar te spreken! We kregen de volgende lijst mee:

Hoofd: Uitstekend
Gebit: Goed
Rug: Uitstekend
Voorhand: Zeer goed
Achterhand: Zeer goed
Beharing: Uitstekend
Verzorging: Uitstekend
Gedrag: Uitstekend +
Algemene lichaamsconditie: Zeer goed
Gangwerk: Uitstekend

Algemene opmerkingen: Zeer mooie en lieve kruising die jonger oogt. Vrolijk en in prima conditie. Fijne verschijning!

Reden genoeg om trots te zijn op mijn heerlijke asiel-kruising!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Syllvero

Re: Luna is gekeurd!

Ongelezen bericht door Syllvero »

Mooi zeg :D
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Mooi rapport, wat voor kruising is ze precies? :) Rottweiler met?
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Fenny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Basset fauve de Bretagne

Ongelezen bericht door Fenny »

Daar mag je zeker trots op zijn,

mooi rapport :ok: en een prachtige hond
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

Diaantje schreef:Mooi rapport, wat voor kruising is ze precies? :) Rottweiler met?
Ze komt uit het asiel en is gevonden, dus zeker weet ik het niet. Maar ik kwam laatst een man tegen die claimde dat ze van hem was geweest en die vertelde dat ze kruising Rottweiler-Labrador was...
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief

Gerrie schreef:
Diaantje schreef:Mooi rapport, wat voor kruising is ze precies? :) Rottweiler met?
Ze komt uit het asiel en is gevonden, dus zeker weet ik het niet. Maar ik kwam laatst een man tegen die claimde dat ze van hem was geweest en die vertelde dat ze kruising Rottweiler-Labrador was...
Oh als ze echt van die man is geweest zal hij het wel weten natuurlijk. Ach wat maakt het ook uit, ze is in ieder geval goed gelukt! :I:
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

Diaantje schreef:
Gerrie schreef:
Oh als ze echt van die man is geweest zal hij het wel weten natuurlijk. Ach wat maakt het ook uit, ze is in ieder geval goed gelukt! :I:
Haha, ja dat klopt, maar het was een beetje een raar verhaal (zie topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=213149) en hij moest ook heel lang nadenken: 'Uhm, hoe heet zo'n hond ook alweer? Uhm, ja een labrador, geloof ik!' Vandaar dat ik niet zeker weet of het nu echt klopt en hou ik het altijd maar bij Rottweiler-kruising...
Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Beike is ook ooit eens gekeurd op een show, door een keurmeester die tijd over had.
Was zo brutaal om te vragen :mann:
En gelukkig kon het wel even :cheer:

Castratie was al een fout, zijn opperarm-benen waren te kort, zijn ribwelving kon wat beter, staart aanzet mocht iets mooier en hij heeft een tanggebit.
Maar voor de rest was het een mooi rapportje :E:
( Beike heeft geen stamboom).

Nogmaals: Fijn dat Luna zo'n goed rapport heeft :cheer:
Laatst gewijzigd door Syllvero op 22 mei 2011 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Diaantje
Zeer actief

Haha, ja dat klopt, maar het was een beetje een raar verhaal (zie topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=213149) en hij moest ook heel lang nadenken: 'Uhm, hoe heet zo'n hond ook alweer? Uhm, ja een labrador, geloof ik!' Vandaar dat ik niet zeker weet of het nu echt klopt en hou ik het altijd maar bij Rottweiler-kruising...
:80: Heb het net even gelezen, wat toevallig en apart dat je die man tegen kwam. Ik snap je verbijstering wel, ik had ook met m'n mond vol tanden gestaan. Misschien kom je hem ooit nog eens tegen, wie weet.. In ieder geval is ze nu goed terecht gekomen. Stukje van d'r staart af, paar nestje gehad, d'r tandjes.. :ugh:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:) ik ben ook geweest, Nina had een aparte oordracht whaha...verder mooie atletische bouw en goede conditie gezien de leeftijd (8jaar en gecastreeerd)

Pfaffke mocht ook.....zeer mooi rastypisch hoofd,goede achterhand,schouders mocjten iets schuiner,goed schaargebit,hele mooie jonge hond en een gouden medaille.....
(Pfaffke is volop in de groei en aan het wisselen met tanden haaha ).het ging me vooral om de ervaring voor pfaffke eens kijken of hij netjes bleef staan en of hij zich goed liet betasten...en dat deed hij :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gefeliciteerd :cheer: , mooi rapportje :ok: al staat er niets in wat je niet al wist. Luna is in alle opzichten een heerlijke hond.
Gerrie
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Gefeliciteerd :cheer: , mooi rapportje :ok: al staat er niets in wat je niet al wist. Luna is in alle opzichten een heerlijke hond.

haha, dat klopt wel, maar ik heb bijvoorbeeld geen enkel verstand van voorhand, achterhand, gangwerk enz, dus vond het wel leuk dat ze hier zo positief over was. Verder heeft Luna het buiten de ring ook heel goed gedaan en daar was het mij vooral om te doen. Op een plek met veel honden, terwijl ze aan de riem zit, kan ze nogal zenuwachtig doen, fixeren en soms nogal kattig reageren, maar dat heeft ze gister geen enkele keer gedaan. Ze heeft zich keurig gedragen en ondanks het mooie rapportje, was ik daar het meest trots op! :D
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief

RachelleAmericanBulldog schreef::) ik ben ook geweest, Nina had een aparte oordracht whaha...verder mooie atletische bouw en goede conditie gezien de leeftijd (8jaar en gecastreeerd)

Pfaffke mocht ook.....zeer mooi rastypisch hoofd,goede achterhand,schouders mocjten iets schuiner,goed schaargebit,hele mooie jonge hond en een gouden medaille.....
(Pfaffke is volop in de groei en aan het wisselen met tanden haaha ).het ging me vooral om de ervaring voor pfaffke eens kijken of hij netjes bleef staan en of hij zich goed liet betasten...en dat deed hij :)
Wat leuk dat Pfaffke het zo goed deed. Jammer dat ik jullie niet gezien heb. Ik had nog een andere afspraak 's middags, dus kon niet al te lang blijven. Ben je van plan vaker met Pfaffke naar een show te gaan?
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Gerrie schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef::) ik ben ook geweest, Nina had een aparte oordracht whaha...verder mooie atletische bouw en goede conditie gezien de leeftijd (8jaar en gecastreeerd)

Wat leuk dat Pfaffke het zo goed deed. Jammer dat ik jullie niet gezien heb. Ik had nog een andere afspraak 's middags, dus kon niet al te lang blijven. Ben je van plan vaker met Pfaffke naar een show te gaan?

komende zaterdag gaan we naar de belgische herder clubmatch in deurne Pfaffke doet mee..al is het voor spek en bonen..hij is nog te jong (vanaf half jaar) maar voor de ervaring mag hij meedoen....Als Pfaffke de mooie jongen blijft die hij nu is..ga ik met hem showen..maar het is niet het belangrijkste hoor..blijkt hij nou uit te groeien tot een kameel met krullen..is het ook goed :engel: ...ben ik de eerste die behendigheid loopt met een kameel :ok:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Pfafke heeft het niet in zich een kameel te worden, dat wordt de mooie jongen van de klas.En ook nog eens een VIP :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”