Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel-rage?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Poedel-rage?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kunnen we spreken van een poedel-rage in hondenland op dit moment?
En zo ja, waar denken jullie dat dat door komt, is het 'krulletjesimago" verdwenen?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Poedel-rage?

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat het in de 1e plaats komt door de labradoodles ed. Aangezien die prijzen enorm zijn maar mensen graag zo'n hippe mensenmetallergiehebbenergeenlastvan hond willen hebben ze naar de poedel zelf zijn gaan kijken. Vervolgens leert men via via de poedel kennen en is men verkocht. Het zijn dan ook heerlijk honden :ok:
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Idd....denk dat het te maken heeft met de vroegere voor-oordelen..."een poedel is voor tutjes, is geen hond, is een zeikertje, keffertje, bijtertje...enz...)
Vind het een goed iets dat mensen nu eindelijk inzien wat voor leuke honden het zijn en wat voor mogelijkheden erin zitten !! :E:

Alleen hoop ik niet dat de rage zich gaat uiten op (over) fok.... :ugh:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik blijf het stomme beesten vinden, ze manipuleren, kosten van de kapper zijn nog duurder dan jezelf en zijn brutale honden :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Poedels zijn ook heel erg leuk, mijn Oma had vroeger een Koningspoedel die was heel erg leuk. En mijn ouders hebben Dwergpoedels gehad waren pittige beestjes. Vind de Koningspoedel heel erg mooi.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik vind de rage wel mee vallen hoor, zoveel zie ik er niet. Ik woon in een stad met 35 duizend inwoners en het aantal poedels kan ik op 1 hand tellen. Dan heb ik die van mij mee geteld.
Met de behendigwedstrijd in Made waar ruim 300 deelnemers waren, zaten ook maar enkele poedels tussen. :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij zijn verslingerd geraakt aan de poedel door een bezoekje aan Kees.
Omdat wij absoluut geen hondagressieve honden meer willen en die krullenbollen ons helemaal hebben ingepakt hebben wij dus de keus gemaakt in de toekomst aan de krullen te gaan.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Oke, laat ik het dan een forum-rage noemen.
Poedels zijn helemaal 'hot' hier op het HF :mrgreen: Vooralsnog lopen
ze in mijn buurt inderdaad alleen nog maar naast hele oude mensen. ( ze zullen vast erg gezellig en leuk zijn, maar die krullen :schrik: )
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik hou van honden met krullen :I:
Leuk toch, aparte vachtjes :F:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik denk ook dat het door het imago komt.

Ik zou bijvoorbeeld best een poedel willen hebben maar mijn vriend gaat daar echt niet mee rondlopen zegt ie :hmmm:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zal ik dan maar als eerste bekennen dat ik er niks mee heb? :mrgreen: Heb er niks tegen - absoluut niet - maar het is geen hond voor mij.
Enige wat ik wel tof vind zijn die showkapsels, maar dan hoef ik ze alsnog zelf niet.
Brindlecardi
Zeer actief

Machie schreef:Ik hou van honden met krullen :I:
Noem mij maar saai, maar ik heb het echt het liefst zo kort mogelijk. Langer dan een golden vacht, ga ik niet :mrgreen:
Ik vind het ook niet fijn om niet duidelijk te expressie van een hond te kunnen zien.
En dat heb je met een krullebol, dreads-hond of een langhaar, toch vaak dat probleem.
Kan me ook nog eens niet voorstellen dat het nou echt lekker aait trouwens. :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief

Mit schreef:Wij zijn verslingerd geraakt aan de poedel door een bezoekje aan Kees.
Omdat wij absoluut geen hondagressieve honden meer willen en die krullenbollen ons helemaal hebben ingepakt hebben wij dus de keus gemaakt in de toekomst aan de krullen te gaan.
Dat kan ik begrijpen, maar er zijn wel meer sociale honden naast een poedel natuurlijk, dus dat
zal dan niet de enige reden zijn neem ik aan :mrgreen:
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

"vroeger" vond ik poedels idd maar honden voor mensen die graag lopen te tutten met hun hond...

maar ik heb ze leren kennen en sindsdien is mijn blik volledig gewijzigd...het zijn super slimme honden, sportief en heerlijk actief...

om eerlijk te zijn zou het zomaar kunnen dat er over een aantal jaar een poedel hier zijn intrede doet :engel:
groetjes Tamara
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Aimee schreef:
Machie schreef:Ik hou van honden met krullen :I:
Noem mij maar saai, maar ik heb het echt het liefst zo kort mogelijk. Langer dan een golden vacht, ga ik niet :mrgreen:
Ik vind het ook niet fijn om niet duidelijk te expressie van een hond te kunnen zien.
En dat heb je met een krullebol, dreads-hond of een langhaar, toch vaak dat probleem.
Kan me ook nog eens niet voorstellen dat het nou echt lekker aait trouwens. :mrgreen:
echt wel, ze zijn heel aaibaar, lekker zacht. Hier in de buurt lopen er vier. Een hele mooie witte Koningspoedel als je die ziet rennen dat is zo mooi gezicht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Aimee schreef:
Mit schreef:Wij zijn verslingerd geraakt aan de poedel door een bezoekje aan Kees.
Dat kan ik begrijpen, maar er zijn wel meer sociale honden naast een poedel natuurlijk, dus dat
Zeker niet. Het karakter spreekt ons heel erg aan. Zeker de honden van Kees. Bovendien vertrouwen we Kees volledig en hebben we, voor zover ik weet, een goede band met hem. Ook dat vind ik belangrijk als ik een pup koop.
Wij gaan de toekomstige poedel overigens wel kort houden, sportief modelletje.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind ze helemaal niet leuk . De vacht vind ik verschrikkelijk lelijk en ik vind ze altijd veels te blij.. Ik hou van honden die net iets pittiger zijn, maar ook weer niet te.. Zoals Nova vind ik wel een grappig hondje, maar ik zou er niet aan moeten denken om zelf zon hondje te hebben
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

_Inge_ schreef:De vacht vind ik verschrikkelijk lelijk en ik vind ze altijd veels te blij..
Ik heb ook liever een hond die het leven wat serieuzer neemt ofzo, kan het niet echt uitleggen. En vind krullen ook vaak lelijk haha! Alleen zo'n showmodel vind ik wel gaaf.
Maar goed, het is ook saai als iedereen dan Poedels zou nemen, zou ook wat wezen. :F:
Machie
Zeer actief

Hoe kan een hond nu te blij zijn :LOL:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Tja gewoon.. het zijn gewoon huppelkutjes en daar hou ik niet van. Ik zou er echt niet tegen kunnen als ik een poedel de hele dag om me heen zou hebben. :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Machie schreef:Hoe kan een hond nu te blij zijn :LOL:
:denken: tja...

Hier zonder krullen, met pit en bijzonder blije huppelaars :tongue:

Het kleine poedeltje van de buuf heeft me wel over gehaald :I: Vind het nu absoluut geen trut hondjes meer.
:pffff: En die krulletjes zij heerlijk om lekker aan te frutten op de bank.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ook ik ben sinds kort zeer gecharmeerd van de poedel, en zeer waarschijnlijk wordt de 2e hond ook een poedel.

Voordat ik hier op het hf kwam dacht ik ook dat poedels tut honden waren. En ik keek om heel eerlijk te zijn ook eigenlijk alleen maar naar het uiterlijk van een hond en nog nooit over nagedacht of een karakter bij mij past.
Sinds ik op het HF heb gelezen hoe belangrijk een karakter van een hond/ras is, ben ik beter gaan kijken naar het karakter van een bepaald ras. Achteraf gezien past een stafford ook totaal niet bij mij, Diesel heeft uiteindelijk niet echt een stafford karakter. Ik vind bijvoorbeeld de airedale terrier en de ruwharige teckel op uiterlijk ook ontzettende leuke honden (nog meer ruwharige/krullerige rassen) maar als ik naar het karakter kijk passen dat totaal niet bij mij.
Het karakter van een poedel past een stuk beter bij mij, slim, actief en leergierig (en ook niet onbelangrijk niet hondagressief). De labrador en golden retriever passen ook redelijk goed bij mij, maar toch vind ik dat minder leuke honden.
En sinds ik meer ben gaan lezen en kijken zie ik ook in dat je ook door de bolletjes heen moet kijken. Als hier een poedel komt wil ik haar wel zoveel mogelijk in gewone vacht en niet in bolletjes vacht. Ik vind het niet lelijk, maar het wordt een htk hond en niet een fok of persee showhond. Ik zou best een keer in volle bolletjes vacht een show willen lopen, maar gewoon in het dagelijks leven lekker zonder bolletjes.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Machie schreef:Hoe kan een hond nu te blij zijn :LOL:
Ik vind het heerlijk, een hond die de hele wereld aan kan en alleen maar met een blij hoofd rond loopt :I:

Ik ga het hier nog een keer herhalen want je weet nooit :engel: ik zou Shaina wel willen :I: het is een, op het oog, verlegen meisje met een geweldig karakter. Ze is ontzettend slim, en heeft ogen om in te verdrinken :I: Maar helaas :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

LéonieHonden schreef:Zal ik dan maar als eerste bekennen dat ik er niks mee heb? :mrgreen: Heb er niks tegen - absoluut niet - maar het is geen hond voor mij.
Enige wat ik wel tof vind zijn die showkapsels, maar dan hoef ik ze alsnog zelf niet.

nummer 2 hier :F:
Machie
Zeer actief

Ik heb Dumas. Dat is ook zo'n blij ding. Die maakt mij ook weer blij. Als ik hem zie rennen en huppelen buiten moet ik er gewoon om lachen.

Luca is ook een blije hond, maar wel op een heel andere manier. Luca kan heel onverwacht ineens iets vreselijk grappigs doen.Kortom, ik geniet van mijn 2 blije guppen. Elke dag loop ik met een glimlach rond :I:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Mensen zijn kudde dieren, als de eerste schaap over de dam is.... :engel:

Het zijn geen honden voor mij , maar vind ze wel leuk, vooral als ze een stoer kapsels krijgen :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Inge_ schreef:Ik vind ze helemaal niet leuk . De vacht vind ik verschrikkelijk lelijk en ik vind ze altijd veels te blij.. Ik hou van honden die net iets pittiger zijn, maar ook weer niet te.. Zoals Nova vind ik wel een grappig hondje, maar ik zou er niet aan moeten denken om zelf zon hondje te hebben
Ze zijn niet alleen maar blij en onder geschikt hoor. :neenee:
Mijn oudste poedelteef is de baas over 4 poedels 1 Laekense en 5 bouviers.
En haar moeder was dat voor haar ook.
Haar dochter en zij springen gerust even tussen een paar knokkende Bouviers om het te laten kappen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mit schreef:
Aimee schreef:
Zeker niet. Het karakter spreekt ons heel erg aan. Zeker de honden van Kees. Bovendien vertrouwen we Kees volledig en hebben we, voor zover ik weet, een goede band met hem. Ook dat vind ik belangrijk als ik een pup koop.
Wij gaan de toekomstige poedel overigens wel kort houden, sportief modelletje.
Soms dan word ik helemaal poedelig van je als je van die lieve dingen zegt. :I:
Jij weet hoe je een oude opa kan behagen. :J:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik krijg ze niet aan mijn vriend verkocht, maar ben er helemaal gek op, als leuk tweede hondje. Al heel lang trouwens, mét gek kapseltje, al zou ik dat waarschijnlijk niet willen onderhouden (kapper en verzorgen) en de poedel zelf kort houden.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

@ boevierpoedel, als ik de zoektocht ga starten naar een poedel, kom ik ook zeker bij jou om de poedels te knuffelen (en om ook stiekem mijn vriend in te laten zien dat ze niet tuttig zijn :mrgreen: )
Want ik heb van meerdere mensen te horen gekregen dat ik vooral bij jou moet gaan kijken voor een mooie, lieve en vooral leuke poedel :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”