Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is dit mogelijk?
Gister hoorde ik een verhaal, waarvan ik toch wel even met mijn ogen ging draaien..
het is een tijd geleden gebeurt, maar wil toch even weten of het kan
Teef loops, reu (chemisch gecastereerd ) in de buurt, maar die had nog geen intresse, teef was normaal altijd zeer laat dekrijp ( vorige 2 dekkingen toch).
Teef was 11 dagen loops en opeens hingen ze aan elkaar vast, volgens de eigenaar is de teef verkracht door de reu!? Meteen naar de kliniek gegaan, gelukkig was de reu chemisch gecastereerd en vonden ze geen levende zaadcellen in de teef , progesteron waarde was ook veeeeeel te laag " volgens" eigenaar ...
kan een reu , zonder hulp van de mens een teef " verkrachten" , lijkt mij onzin en was de teef gewoon dekrijp ...
het is een tijd geleden gebeurt, maar wil toch even weten of het kan
Teef loops, reu (chemisch gecastereerd ) in de buurt, maar die had nog geen intresse, teef was normaal altijd zeer laat dekrijp ( vorige 2 dekkingen toch).
Teef was 11 dagen loops en opeens hingen ze aan elkaar vast, volgens de eigenaar is de teef verkracht door de reu!? Meteen naar de kliniek gegaan, gelukkig was de reu chemisch gecastereerd en vonden ze geen levende zaadcellen in de teef , progesteron waarde was ook veeeeeel te laag " volgens" eigenaar ...
kan een reu , zonder hulp van de mens een teef " verkrachten" , lijkt mij onzin en was de teef gewoon dekrijp ...
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Is dit mogelijk?
Ik vind het ook een heel raar verhaal, als een teef niet wil krijgt een reu het volgens mij alleen ook nooit voor elkaar. Conclusie, teef moet het in ieder geval toegestaan hebben. Wij hebben hier zo'n teefje die zich bijna 2 weken lang laat dekken. Over een sletje gesprokenCaramba schreef: kan een reu , zonder hulp van de mens een teef " verkrachten" , lijkt mij onzin en was de teef gewoon dekrijp ...
- AppleCrispLabradors
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever en Franse Bulldog
Als ze echt vast hebben gezeten leek ze mij gewoon dekrijp.
Ik heb echter wel is een teef gezien die alles toeliet en zich dus gewoon liet dekken terwijl ze niet eens loops was maar gewoon altijd lekker rook voor de reuen, maar die koppelde dan niet.
Ik heb echter wel is een teef gezien die alles toeliet en zich dus gewoon liet dekken terwijl ze niet eens loops was maar gewoon altijd lekker rook voor de reuen, maar die koppelde dan niet.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heb het wel vaker gehoord,
bij een kennis en zijn teef was helemaal niet loops en zaten wel gekoppeld.....
en pas bij ons thuis (niet gekoppeld omdat ik ingreep, dit was met uitlaten....) dat een van onze reuen er gewoon bovenop dook en goed klemde als bij een dekking, zij wilde niet, maar had niets in te brengen... (overigens was ze 2mnd daarvoor loops geweest en nu dus echt totaal niet, geen gezwollen muts, geen bloed & ze wilde ook niet)
ik had trouwens wel een andere teef loops op dat moment....en de heren waren daar al wel heel de week mee bezig....
bij een kennis en zijn teef was helemaal niet loops en zaten wel gekoppeld.....
en pas bij ons thuis (niet gekoppeld omdat ik ingreep, dit was met uitlaten....) dat een van onze reuen er gewoon bovenop dook en goed klemde als bij een dekking, zij wilde niet, maar had niets in te brengen... (overigens was ze 2mnd daarvoor loops geweest en nu dus echt totaal niet, geen gezwollen muts, geen bloed & ze wilde ook niet)
ik had trouwens wel een andere teef loops op dat moment....en de heren waren daar al wel heel de week mee bezig....
Laatst gewijzigd door crutz op 17 mei 2011 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige teven laten zich de hele loopsheid dekken of ze nu al dekrijp zijn of niet.
Ik heb er ook zo eentje
Ik heb er ook zo eentje
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als ze koppelen is de teef toch echt op een bepaald punt in de cyclus, anders koppelen ze niet.
Dat dat moment niet gelijk loopt met de progesteronspiegel komt soms wel voor trouwens.
Vrij zeldzaam, maar het gebeurt wel.
Ik ken overigens wel degelijk reuen die veel voor elkaar krijgen, ook met onwillige teven.
Die dekken gewoon, of zon teef nou hapt en snauwt en worstelt of niet.
In menselijke interpretaties zou je dat wellicht als verkrachting willen zien, maar volgens mij is het dan toch altijd zo dat de teef wel op een goed moment zit in de cyclus.
Als de reu echt te vroeg zou zijn is de kans groot dat ie niet eens fatsoenlijk binnenkomt.
Dat dat moment niet gelijk loopt met de progesteronspiegel komt soms wel voor trouwens.
Ik ken overigens wel degelijk reuen die veel voor elkaar krijgen, ook met onwillige teven.
In menselijke interpretaties zou je dat wellicht als verkrachting willen zien, maar volgens mij is het dan toch altijd zo dat de teef wel op een goed moment zit in de cyclus.
Als de reu echt te vroeg zou zijn is de kans groot dat ie niet eens fatsoenlijk binnenkomt.
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
ja dat leek mij ook...
als een teef echt niet wil, denk dan niet dat je als reu zijnde( ook al is het een ervaren reu) zonder hulp van mensen de teef gedekt krijgt..
vond het een heel apart verhaal..
als een teef echt niet wil, denk dan niet dat je als reu zijnde( ook al is het een ervaren reu) zonder hulp van mensen de teef gedekt krijgt..
vond het een heel apart verhaal..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
de eerste teef waar ik het over had is na het koppelen op progesteron geprikt, omdat hij dus idd er wel zeker van wilde zijn dat ze niet stiekum toch gedekt was...en zat dus totaal niet in een dekrijpe of loopse periode....wel dus met koppeling...Marjoleine schreef:Als ze koppelen is de teef toch echt op een bepaald punt in de cyclus, anders koppelen ze niet.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik ging aangifte van verkrachting doen hoor...........en slachtofferhulp bellen voor het teefje
Of wat is het probleem eigenlijk?
Ik snap het waarschijnlijk niet
Of wat is het probleem eigenlijk?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet zelfs van een reu die "verkracht" is (en daarop het loodje heeft gelegd, was een oud beestje) dus ja dat kan heel goed.
Daarnaast als ik zie hoe handig sommige reuen zijn zal het best vaak voorkomen. Sommige reuen grijpen de teef, draaien haar en zetten haar goed. Die teef heeft niets te willen dan.
Daarnaast als ik zie hoe handig sommige reuen zijn zal het best vaak voorkomen. Sommige reuen grijpen de teef, draaien haar en zetten haar goed. Die teef heeft niets te willen dan.
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
inderdaad, je snapt het niet.Tulp schreef:Ik ging aangifte van verkrachting doen hoor...........en slachtofferhulp bellen voor het teefje![]()
Of wat is het probleem eigenlijk?![]()
als je goed leest is er geen probleem, maar gewoon een vraag..
beetje belachelijke reactie wat je nu geeft.
-
Melanie 74
Volgens mij kan dat toch niet, als een teef echt niet wil .... hoe moet een reu dat dan voor elkaar krijgen? Fatsoenlijk blijven staan is er dan ook niet bij.
En een teef kan heel wendbaar en haar tanden laten blikkeren hoor. Of zich laten vallen of gaan zitten.
En een teef kan heel wendbaar en haar tanden laten blikkeren hoor. Of zich laten vallen of gaan zitten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
klemmen en omhoog trekken. Die houden zo goed vast dat zelfs als ze hij er nog niet inzit dat ze de teef mee omhoog trekken als je ze optilt.Inge O schreef:toch snap ik niet goed hoe ze zouden kunnen voorkomen dat een teef door de achterhand zakt of echt gaat zittensirene schreef: Daarnaast als ik zie hoe handig sommige reuen zijn zal het best vaak voorkomen. Sommige reuen grijpen de teef, draaien haar en zetten haar goed. Die teef heeft niets te willen dan.?

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
cy heeft zn zus ook wel eens verkracht terwijk ze bij lange na ook niet loops moest worden,
ze bleef gewoon staan
, tot hij bij haar binnen zat, toen gilde ze het uit en rende gauw weg 
ze bleef gewoon staan
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie nu dat jij het ook al schreef. Heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook tijdens loopsheid van andere teven met een niet loopse teef. En ook ingegrepencrutz schreef: en pas bij ons thuis (niet gekoppeld omdat ik ingreep, dit was met uitlaten....) dat een van onze reuen er gewoon bovenop dook en goed klemde als bij een dekking, zij wilde niet, maar had niets in te brengen... (overigens was ze 2mnd daarvoor loops geweest en nu dus echt totaal niet, geen gezwollen muts, geen bloed & ze wilde ook niet)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, hoor, ik ken ze ook.Inge O schreef:toch snap ik niet goed hoe ze zouden kunnen voorkomen dat een teef door de achterhand zakt of echt gaat zittensirene schreef: Daarnaast als ik zie hoe handig sommige reuen zijn zal het best vaak voorkomen. Sommige reuen grijpen de teef, draaien haar en zetten haar goed. Die teef heeft niets te willen dan.?
Teef heeft dan niks te willen en bijten helpt ook niet.
Die reuen zijn er heel handig in dat te ontwijken, en doordat ze telkens naar achteren gaan kan de teef niet gaan zitten ook.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ik ken zelfs een teefje die uiteindelijk aan zo'n verkrachting overleden is.
Bleek inwendigge bloedingen er aan overgehouden te hebben.
Bleek inwendigge bloedingen er aan overgehouden te hebben.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Mijn gecastreerde reu kan het ook. Hij klemt zo stijf dat het echt heel erg moeilijk is om de teef tussen zijn poten vandaan te halen en hij duldt geen tegenspraak van de teef. Ik wacht nooit af en grijp altijd in, maar ik denk wel dat het hem lukt als hij zou willen.Marjoleine schreef:Ja, hoor, ik ken ze ook.Inge O schreef:toch snap ik niet goed hoe ze zouden kunnen voorkomen dat een teef door de achterhand zakt of echt gaat zittensirene schreef: Daarnaast als ik zie hoe handig sommige reuen zijn zal het best vaak voorkomen. Sommige reuen grijpen de teef, draaien haar en zetten haar goed. Die teef heeft niets te willen dan.?
Teef heeft dan niks te willen en bijten helpt ook niet.
Die reuen zijn er heel handig in dat te ontwijken, en doordat ze telkens naar achteren gaan kan de teef niet gaan zitten ook.