Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alles over 1 kam scheren..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Alles over 1 kam scheren..

Ongelezen bericht door thianda »

Daar kan ik echt niet tegen, als 1 hond van dat ras zo is zijn ze het opeens allemaal :roll:

Ik reed naar huis op mijn fiets toen er een vrouw aankwam met 2 Amerikaanse buldoggen, okee de buurt staat niet zo goed bekend maar er wonen ook best aardige mensen.

Nu liep dus die vrouw daar met haar honden en een paar meter verderop stonden twee vrouwen te praten. Toen ik erlangs fietste hoorde ik ze zeggen : Dat is een pitbull, zulke honden zijn vals die moeten een muilkorf om anders bijten ze mensen/honden. Ik vind dat zo achterbaks om te zeggen, en dan ook nog zachtjes zodat de eigenaar het niet kan horen.

De honden zijn trouwens perfect opgevoed en luisteren heel goed, ook zijn ze sociaal naar honden en mensen dus ik snap niet wat die vrouwen nou zeuren.. :roll:
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Re: Alles over 1 kam scheren..

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Helaas blijf je dat soort reacties altijd houden... erg jammer dat het dan achter iemand's rug om gezegd wordt :(
Afbeelding

Made by _Inge_
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

thianda schreef:Daar kan ik echt niet tegen, als 1 hond van dat ras zo is zijn ze het opeens allemaal :roll:
Heb je toch in alle gradaties? Zo kom ik heel regelmatig mensen op straat tegen met bv kleine kindjes die amper boven mijn honden uitkijken. Moeder of oma zegt dan meestal "ga maar kijken hoor, dát zijn heel lieve hondjes!"

En mijn honden zijn natuurlijk ook wel goed met kleintjes, dus meestal offer ik me (en mijn honden) dan wel even op, maar ik zal het niet nalaten om even tegen kindje te vermelden dat ze wel eerst moet vragen voor kindje met zijn grijpgrage handjes richting hondenhoofden gaat.
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

Marion. schreef:
thianda schreef:Daar kan ik echt niet tegen, als 1 hond van dat ras zo is zijn ze het opeens allemaal :roll:
Heb je toch in alle gradaties? Zo kom ik heel regelmatig mensen op straat tegen met bv kleine kindjes die amper boven mijn honden uitkijken. Moeder of oma zegt dan meestal "ga maar kijken hoor, dát zijn heel lieve hondjes!"

En mijn honden zijn natuurlijk ook wel goed met kleintjes, dus meestal offer ik me (en mijn honden) dan wel even op, maar ik zal het niet nalaten om even tegen kindje te vermelden dat ze wel eerst moet vragen voor kindje met zijn grijpgrage handjes richting hondenhoofden gaat.
Heb ik ook wel eens gehad inderdaad, was er een jongetje die mocht van zijn mama naar mijn hond zo en hij sprong hem zo om de nek. Nu doet mijn hond niks tegen kinderen maar hij had ook kunnen schrikken en als gevolg happen.
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik erger me niet zo aan zulke dingen. Het is onwetendheid, je kunt niet van iedereen verwachten dat ze de rassen goed uit elkaar kunnen houden en/of dat ze alles van honden afweten. Vermoedelijk hebben ze zelf geen hond (gehad).
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Heb je altijd. Wij hebben 3 verschillende honden. Eentje is eng en agressief en bijt en blabla. De andere 2 zijn leuk en lief en kindjes moeten het maar aaien.
De kleinste vindt kinderen saai, die vindt het maar stom, dat geaai.
De middelste is het prototype van een leuke gezinshond qua uiterlijk. Die is bang voor kinderen en ik kan geen garantie geven dat ze niet hapt als ze in een hoekje wordt gedreven om geaaid te worden. Vandaag ook weer, zit je op een terras en dan komen de kinderen gewoon even buurten. Heel dichtbij komen, handjes uitsteken. Dat willen we gewoon niet hebben, opzouten.

De enge agressieveling is de enige die ik volledig vertrouw met kinderen, die vindt ze zo leuk en is zo zachtaardig voor ze.
Zo zie je maar.

Ik neem het mensen trouwens niet kwalijk hoor. Voor sommige honden loop ik ook even opzij met mijn kleinste hondje. En dat zijn vaak niet de poedels en goldens.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb er sowieso geen last van, maar ik kom die oordelen nauwelijks tegen.
Zelfs niet met mijn overdag op poep en plas rondjes gemuilkorfde "pitbull".

Mensen vragen wel vaak wat en als ik uitleg dat ik aan het oefenen ben om op een normale manier langs aangelijnde honden te kunnen heeft eigenlijk iedereen daar begrip voor :ok:

Met Pluisje is het ook geen punt, die heeft zo'n fijne, rustige uitstraling.
:D Juist heel veel kindjes komen dar op af om hem een aai te geven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”