Thuis is hij gewend aan Carnibest en Greenheart brokvoer. Ik neem een beperkte hoeveelheid Greenheart mee (voor noodgevallen), wat zouden jullie bij de lokale slager (evt buurtcafe
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vers vlees in het buitenland
Moderator: moderatorteam
- Guillermo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever
vers vlees in het buitenland
Eind mei ga ik met mijn hond een gedeelte van de camino lopen in Spanje; dit betekent dat ik een rugzak op heb en daardoor beperkt ben in de hoeveelheid voer die ik voor mijn hond mee kan nemen.
Thuis is hij gewend aan Carnibest en Greenheart brokvoer. Ik neem een beperkte hoeveelheid Greenheart mee (voor noodgevallen), wat zouden jullie bij de lokale slager (evt buurtcafe
) halen zodat je hond voldoende goede voeding heeft?
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Re: vers vlees in het buitenland
Ik zat met ongeveer dezelfde kwestie, ook wij gaan naar Spanje en voeren vers. Om te weten waar we aan toe zijn in Spanje qua vers, heb ik een bericht geplaatst op het Spanjeforum: http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=291750 Mijn conclusie is dat je bij de overdekte markthallen vaak goedkoop vlees kan halen en in de supermarkt ook wel genoeg te vinden is. In Nederland vind je alleen kip en rund, maar in Spanje eten ze alles. Wat zou ik halen? Het meest betaalbare spiervlees, nekken en karkassen van gevogelte en af en toe een beetje hart, lever en nier. Pens hebben ze er ook, maar alleen schone, dus daar heb je niet veel aan voor de hond.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Op vakantie koop ik inderdaad gewoon vlees bij supermarkt of slager.De percentages zijn voor een paar weken van weinig belang. Als je een beetje afwisseld komt dat allemaal wel goed. In het buitenland hebben ze vaak ook tussen de het mensenvlees speciaal dierenvlees (snijafval vaak).
Wat je ook kan doen is een droogmachine kopen en ipv Greenheart gedroogde CB meenemen. Da's lekker licht om mee te nemen en heel voedzaam. Ik zou gewoon dat wat je mee zou nemen aan gewicht van brokken drogen en meenemen aan CB actief. Ik denk dat 3 kg CB gedroogt misschien 1 kg weegt ? Of nog wel minder.
Wat je ook kan doen is een droogmachine kopen en ipv Greenheart gedroogde CB meenemen. Da's lekker licht om mee te nemen en heel voedzaam. Ik zou gewoon dat wat je mee zou nemen aan gewicht van brokken drogen en meenemen aan CB actief. Ik denk dat 3 kg CB gedroogt misschien 1 kg weegt ? Of nog wel minder.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Hij heeft nog maar 2 weken... Als ik de droogtijden soms lees dan redt hij dat niet. Er is van dat gedroogde spul te koop.... Iemand had het hier recent over op het forum en ik heb de potten op de wereldshow gezien. Weet alleen even niet hoe het heet.sirene schreef:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
CB is in een nachtje droog. 3 kg is twee nachtjesRosita Compagner schreef:Hij heeft nog maar 2 weken... Als ik de droogtijden soms lees dan redt hij dat niet. Er is van dat gedroogde spul te koop.... Iemand had het hier recent over op het forum en ik heb de potten op de wereldshow gezien. Weet alleen even niet hoe het heet.sirene schreef:
Ik haal de CB uit de vriezer en als net de buitenkant van de rol ontdooit is snij ik het in ronde schijfjes die ik zo in de droger leg. Dan krijg je soort van die popcornwafel achtige dingen qua model.
Gedroogd spul kopen kan uiteraard ook hoor.
En misschien wil iemand uit je buurt wel voor je drogen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed plan! Gaan de voedingsstoffen niet verloren door het drogen?sirene schreef: CB is in een nachtje droog. 3 kg is twee nachtjes
Ik haal de CB uit de vriezer en als net de buitenkant van de rol ontdooit is snij ik het in ronde schijfjes die ik zo in de droger leg. Dan krijg je soort van die popcornwafel achtige dingen qua model.
Gedroogd spul kopen kan uiteraard ook hoor.
En misschien wil iemand uit je buurt wel voor je drogen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, bij mensen is daar onderzoek naar gedaan. Er was 1 iets wat verloren ging met drogen, weet ff niet meer wat, maar dat was voor versvleesvoerders niet van belang want dat krijgen ze zat binnen.Badu schreef: Goed plan! Gaan de voedingsstoffen niet verloren door het drogen?
- Guillermo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel en golden retriever
Dank je voor jullie reacties! Goed om te lezen dat er zelfs meer variatie is bij de spaanse slagers dan in NL.
Mijn hond is Greenheart al gewend en ik neem een variant mee met een erg goed uitgebalanceerde eiwit/vet verhouding en op basis van eend zodat ik al wat variatie heb tov kip en rund van de slager. Desondanks dank voor de droogtip!
In het gebied waar ik ga lopen zijn weinig tot geen supermarkten, maar zo te horen komt het bij de slagers meer dan goed
Btw slim van je om een oproep op het spanje forum te zetten... daar had ik niet aangedacht...
Mijn hond is Greenheart al gewend en ik neem een variant mee met een erg goed uitgebalanceerde eiwit/vet verhouding en op basis van eend zodat ik al wat variatie heb tov kip en rund van de slager. Desondanks dank voor de droogtip!
In het gebied waar ik ga lopen zijn weinig tot geen supermarkten, maar zo te horen komt het bij de slagers meer dan goed
Btw slim van je om een oproep op het spanje forum te zetten... daar had ik niet aangedacht...