Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry, weer even..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Sorry, weer even..

Ongelezen bericht door Ήυs »

over Cesar Millan.

Maar zit nu een aflevering te kijken over een hondenpark, en ze volgen de schattige Lulu (een klein keffertje) dat al blaffend en springend achter andere honden aan keft.

En Cesar zei "veel mensen vinden het schattig als een hondje dit gedrag vertoont, maar het is precies het zelfde gedrag als een agressieve rottweiler. Maar omdat ze wollig zijn, kleine oortjes en een klein bekje hebben, vinden mensen het schattig, en dat is absoluut niet eerlijk tegenover andere honden"

En later zei hij: "Het is niet raar dat grotere honden vaak de kleinere hondjes aanvallen, die dit "schattige" gedrag vertonen"

En ik vond dat even heeeerlijk om te zien en te horen :engel:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 13 mei 2011 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Re: Sorry, weer even..

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Tja wat Cesar zegt is natuurlijk waar, want kleinde hondjes worden vaak behandelt als baby's en ja dan krijg je ook van die vervelende verwende keffertjes :F: .
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ήυs

kiki2000 schreef:Tja wat Cesar zegt is natuurlijk waar, want kleinde hondjes worden vaak behandelt als baby's en ja dan krijg je ook van die vervelende verwende keffertjes :F: .
Goh ik weet het niet, stond dat ergens?

:F:
kiki2000
Zeer actief

Krengetje schreef:
kiki2000 schreef:Tja wat Cesar zegt is natuurlijk waar, want kleinde hondjes worden vaak behandelt als baby's en ja dan krijg je ook van die vervelende verwende keffertjes :F: .

Wat bedoel je met stond dat ergens? :scratch:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ήυs

kiki2000 schreef:
Krengetje schreef:

Wat bedoel je met stond dat ergens? :scratch:
"Tja wat Cesar zegt is natuurlijk waar, want kleinde hondjes worden vaak behandelt als baby's en ja dan krijg je ook van die vervelende verwende keffertjes"

Zeg jij ;) ik vraag of dat ergens stond ;)

Edit: Of vind jij dit zelf ook echt? :F:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Krengetje schreef:over Cesar Millan.

En later zei hij: "Het is niet raar dat grotere honden vaak de kleinere hondjes aanvallen, die dit "schattige" gedrag vertonen"

Wat bedoel jij met dat je dat even heerlijk vind om te zien en te horen?
kiki2000
Zeer actief

ik spreek uit ervaring :pffff: . Mijn tante heeft een klein hondje, die ze behandelt als een klein kind en ja...een vervelend keffertje is het zeker die niet weet waar de grenzen liggen. Is een erg dominant hondje die alles kan en mag... En kijk eens om je heen...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

En toch vind ik het helemaal niet zo gek dat er zoveel blaffende hondjes rondlopen. Ik merk met Nova nu heel goed dat je voor je het weet een keffend hondje aan de lijn hebt hangen. Mensen doen vaak een beetje lacherig, dat je zo'n klein kuthondje gewoon mot opvoeden. Maar echt, ik heb liever 3 uitvallende kutjoekels dan 1 kutkeffertje om op te voeden. Dat laatste vind ik veel moeilijker.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

wat zijn we weer zout op slakken aan 't leggen...ooit van tussen de regels door lezen gehoord?

@TS
ja leuk is dat als dat bevestigd wordt, dat mensen vaak kleine honden (ik betrap mezelf er ook wel op hoor) toch meer van toelaten qua gedrag en agressiviteit dan bij grotere honden.
Laatst gewijzigd door S@nne op 13 mei 2011 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Ήυs

blondie schreef:
Krengetje schreef:over Cesar Millan.

Wat bedoel jij met dat je dat even heerlijk vind om te zien en te horen?
Omdat ik altijd de schuld krijg van de meeste honden eigenaren die een klein hondje hebben, dat mijn hond een kuthond is. Terwijl hun hondje continu in zijn poten hapt, of onder mijn hond gaan staan keffen. Waarna mijn hond deze hondjes even op "hun plek" zet.

Dus vond het heerlijk om dat even te horen en te zien. Want ik zie heel veel kleinere honden dat zelfde gedrag vertonen, deze hondjes lopen los in het park, en vallen mijn hond -die ik vast houd- (voor hetzelfde gedrag) lastig. Waarna mijn hond uitvalt, en dan heb ik een klote grote hond ;)

Nu gebeurt dit nooit meer, want ik ontwijk ze :F:
kiki2000
Zeer actief

Denise. schreef:En toch vind ik het helemaal niet zo gek dat er zoveel blaffende hondjes rondlopen. Ik merk met Nova nu heel goed dat je voor je het weet een keffend hondje aan de lijn hebt hangen. Mensen doen vaak een beetje lacherig, dat je zo'n klein kuthondje gewoon mot opvoeden. Maar echt, ik heb liever 3 uitvallende kutjoekels dan 1 kutkeffertje om op te voeden. Dat laatste vind ik veel moeilijker.
Ik denk dat wat je zegt wel klopt, want ik denk dat kleine hondjes toch een andere rol in het gezin nemen dan grotere honden.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

wie legt er nu zout op slakken?
Edit. het is vraag wedervraag, ik snapte de reactie van djow niet vandaar mijn wedervraag waar ze nu antwoord op heeft gegeven.
Laatst gewijzigd door blondie op 13 mei 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Supernova
Zeer actief

kiki2000 schreef:
Denise. schreef:En toch vind ik het helemaal niet zo gek dat er zoveel blaffende hondjes rondlopen. Ik merk met Nova nu heel goed dat je voor je het weet een keffend hondje aan de lijn hebt hangen. Mensen doen vaak een beetje lacherig, dat je zo'n klein kuthondje gewoon mot opvoeden. Maar echt, ik heb liever 3 uitvallende kutjoekels dan 1 kutkeffertje om op te voeden. Dat laatste vind ik veel moeilijker.
Ik denk dat wat je zegt wel klopt, want ik denk dat kleine hondjes toch een andere rol in het gezin nemen dan grotere honden.
Ik weet niet of het zo simpel is, ik ben voor Nova net zo streng als voor Kenzo. Het is niet mijn kindje en ze zit ook niet de hele dag op schoot. Ik behandel haar gewoon als hond. En toch begint ze nu te keffen naar grote honden, uiteraard mag dit niet en ben ik er mee bezig maar het is echt niet makkelijk af te leren. Dan vond ik Kenzo zijn uitvalgedrag veel makkelijker af te leren.
Wat ik wel weet is dat ik nu veel meer begrip heb voor mensen die wanhopig hun kutkeffer stil proberen te krijgen :wink:
kiki2000
Zeer actief

Denise. schreef:
kiki2000 schreef:
Ik weet niet of het zo simpel is, ik ben voor Nova net zo streng als voor Kenzo. Het is niet mijn kindje en ze zit ook niet de hele dag op schoot. Ik behandel haar gewoon als hond. En toch begint ze nu te keffen naar grote honden, uiteraard mag dit niet en ben ik er mee bezig maar het is echt niet makkelijk af te leren. Dan vond ik Kenzo zijn uitvalgedrag veel makkelijker af te leren.
Wat ik wel weet is dat ik nu veel meer begrip heb voor mensen die wanhopig hun kutkeffer stil proberen te krijgen :wink:
Hier heb ik ook een keffert maar alleen als ze in de tuin is en ze het terrein bewaakt :ok: .
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ήυs

Ik scheer trouwens nooit iets over 1 kam hoor ;)

Fodor kan ook uitvallen naar honden waarbij het niet logisch is, maar het is toch vaak bij dit soort hondjes, en ik word er echt ALTIJD op aangekeken ;) En ik vind het dus ook niet altijd eerlijk naar de grotere rassen.. Want de kleintjes hebben precies hetzelfde gedrag, veroorzaken alleen minder wonden e.d. ;)
Supernova
Zeer actief

kiki2000 schreef:Hier heb ik ook een keffert maar alleen als ze in de tuin is en ze het terrein bewaakt :ok: .
Mijn grote hond blaft ook als hij waakt, dat vind ik heel wat anders dan keffen naar honden. :mrgreen:
Supernova
Zeer actief

Krengetje schreef:Ik scheer trouwens nooit iets over 1 kam hoor ;)

Fodor kan ook uitvallen naar honden waarbij het niet logisch is, maar het is toch vaak bij dit soort hondjes, en ik word er echt ALTIJD op aangekeken ;) En ik vind het dus ook niet altijd eerlijk naar de grotere rassen.. Want de kleintjes hebben precies hetzelfde gedrag, veroorzaken alleen minder wonden e.d. ;)
Nou Nova valt niet echt uit hoor, het is meer van dat binnensmonds gemompel maar dat vind ik ook irritant.
Maar verder is ze prima sociaal en ze zal echt niet in Fodor zijn benen hangen, sterker nog zodra hij dichtbij is vindt ze hem vast leuk, want zo gaat het altijd :roll:
kiki2000
Zeer actief

Tja mijn hond valt soms ook uit aan de lijn, maar dat komt omdat ze een trauma heeft overgehouden toen ze nog een pup was en 3 grote labradors helemaal op haar afstormden en haar zo hard behandelde dat ze gewoon stond te janken en te piepen. Dus het uitvallen aan de lijn van kleine honden is niet altijd te linken aan de manier waarop men met het hondje om gaan...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Supernova
Zeer actief

kiki2000 schreef:Tja mijn hond valt soms ook uit aan de lijn, maar dat komt omdat ze een trauma heeft overgehouden toen ze nog een pup was en 3 grote labradors helemaal op haar afstormden en haar zo hard behandelde dat ze gewoon stond te janken en te piepen. Dus het uitvallen aan de lijn van kleine honden is niet altijd te linken aan de manier waarop men met het hondje om gaan...
Sorry maar ik geloof echt niet in trauma's. Geloof meer in dat bazen zoiets in stand houden want het hondje heeft een trauma dus daarom keft ze :wink: Wat zegt Cesar namelijk altijd? Juist, honden leven niet in het verleden of de toekomst, maar in het nu :cool2:
Ήυs

Denise. schreef:
kiki2000 schreef:
Maar het is niet het keffen, het is gewoon het dominante "hier ben ik" gedrag wat ze vertonen in een park, en achter elke hond aansjezen en happen en keffen. Wat dan ook allemaal maar toegelaten wordt.

Overigens keffen 9 vd 10 poedel pups die bij ons voor het eerst op puppycursus komen.
Ήυs

Denise. schreef:
kiki2000 schreef:Tja mijn hond valt soms ook uit aan de lijn, maar dat komt omdat ze een trauma heeft overgehouden toen ze nog een pup was en 3 grote labradors helemaal op haar afstormden en haar zo hard behandelde dat ze gewoon stond te janken en te piepen. Dus het uitvallen aan de lijn van kleine honden is niet altijd te linken aan de manier waarop men met het hondje om gaan...
Sorry maar ik geloof echt niet in trauma's. Geloof meer in dat bazen zoiets in stand houden want het hondje heeft een trauma dus daarom keft ze :wink: Wat zegt Cesar namelijk altijd? Juist, honden leven niet in het verleden of de toekomst, maar in het nu :cool2:
Helemaal mee eens.
Supernova
Zeer actief

Krengetje schreef:Maar het is niet het keffen, het is gewoon het dominante "hier ben ik" gedrag wat ze vertonen in een park, en achter elke hond aansjezen en happen en keffen. Wat dan ook allemaal maar toegelaten wordt.

Overigens keffen 9 vd 10 poedel pups die bij ons voor het eerst op puppycursus komen.
Oh dat doet Nova absoluut niet, zelf zoekt ze geen vreemde honden op. Tenzij het kleine harige hondjes zijn.
En als pupje kefte Nova niet.
kiki2000
Zeer actief

Hmm hoe vaak hoor je niet van de mensen die hij consulteert dat een hond is begonnen met uitvallen omdat ze een hele nare ervaring heeft gehad, terwijl ze daarvoor gewoon goed om kon gaan met honden. Het punt is om dan daaraan wat te doen en dat hebben wij ook gedaan met positieve training. Gelukkig valt ze heel uitzonderlijk uit, maar gelukkig allang niet meer bij elke hond. Maar ja bij ons gaat het natuurlijk allang niet zo goed en snel als bij CM.

Maar een hond kan wel leiden aan trauma's, maar het is maar hoe je er daarna mee omgaat.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

tja soms is het wel zo.
maar als er net zoals vanochtend een boxer naar bob stuitert.
ga eens na hoe dat voor een kleine hond is.
die denderde over bobby heen en stond op zijn rug.
tja dan gaat de snerk open. :19:
Ήυs

Denise. schreef:
Krengetje schreef:Maar het is niet het keffen, het is gewoon het dominante "hier ben ik" gedrag wat ze vertonen in een park, en achter elke hond aansjezen en happen en keffen. Wat dan ook allemaal maar toegelaten wordt.

Oh dat doet Nova absoluut niet, zelf zoekt ze geen vreemde honden op. Tenzij het kleine harige hondjes zijn.
En als pupje kefte Nova niet.
Nee dat bedoel ik ;) Dus dat keffen is zo erg niet, maar gecombineerd met de rest, heel heel storend, vooral (niet jij natuurlijk) als eigenaren er dan naar staan te lachen.
Supernova
Zeer actief

kiki2000 schreef:Hmm hoe vaak hoor je niet van de mensen die hij consulteert dat een hond is begonnen met uitvallen omdat ze een hele nare ervaring heeft gehad, terwijl ze daarvoor gewoon goed om kon gaan met honden. Het punt is om dan daaraan wat te doen en dat hebben wij ook gedaan met positieve training. Gelukkig valt ze heel uitzonderlijk uit, maar gelukkig allang niet meer bij elke hond. Maar ja bij ons gaat het natuurlijk allang niet zo goed en snel als bij CM.

Maar een hond kan wel leiden aan trauma's, maar het is maar hoe je er daarna mee omgaat.
Honden kunnen best een nare ervaring op doen, maar hoe je daar als baas mee omgaat maakt heel veel verschil hoor.
Ik geloof ook best dat honden de eerste tijd dan wat onzeker kunnen zijn, maar als jij daar als baas goed mee om gaat hoeft het dier er echt geen trauma aan over te houden.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Krengetje schreef:
Denise. schreef:
Helemaal mee eens.

ik niet, ik weet niet of ik het direct trauma's noem, maar ik weet wel zeker, dat een nare/enge/pijnlijke ervaring in het verleden, kan resulteren in bepaald gedrag, mijn kleintjes vinden het niet echt heel fijn om omver gedonderd te worden, of een mega poot op ze te krijgen, mijn oudste teefje had nooit echt problemen met andere honden, althans, ze vond ze niet leuk, maar ontweek, nadat ze als een debiel onderuit geschoffelt is en achterna gezeten werd, is haar "tactiek", aanval is de beste verdediging en begint al te "schreeuwen"bij het zien van vreemde honden, ik hou niks in stand hoor.
kiki2000
Zeer actief

[quote/]
ik niet, ik weet niet of ik het direct trauma's noem, maar ik weet wel zeker, dat een nare/enge/pijnlijke ervaring in het verleden, kan resulteren in bepaald gedrag, mijn kleintjes vinden het niet echt heel fijn om omver gedonderd te worden, of een mega poot op ze te krijgen, mijn oudste teefje had nooit echt problemen met andere honden, althans, ze vond ze niet leuk, maar ontweek, nadat ze als een debiel onderuit geschoffelt is en achterna gezeten werd, is haar "tactiek", aanval is de beste verdediging en begint al te "schreeuwen"bij het zien van vreemde honden, ik hou niks in stand hoor.[/quote]

Bij ons ook, begon ze altijd uit verdediging als eerste uit te vallen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Supernova
Zeer actief

yamie schreef: ik niet, ik weet niet of ik het direct trauma's noem, maar ik weet wel zeker, dat een nare/enge/pijnlijke ervaring in het verleden, kan resulteren in bepaald gedrag, mijn kleintjes vinden het niet echt heel fijn om omver gedonderd te worden, of een mega poot op ze te krijgen, mijn oudste teefje had nooit echt problemen met andere honden, althans, ze vond ze niet leuk, maar ontweek, nadat ze als een debiel onderuit geschoffelt is en achterna gezeten werd, is haar "tactiek", aanval is de beste verdediging en begint al te "schreeuwen"bij het zien van vreemde honden, ik hou niks in stand hoor.
Je zegt dat je niets in stand houdt, maar als je het schreeuwen naar andere honden vervelend genoeg had gevonden lijkt mij dat je daar wel aan wat gedaan had. :wink:
Ήυs

yamie schreef:
Krengetje schreef:
Denise. schreef:Sorry maar ik geloof echt niet in trauma's. Geloof meer in dat bazen zoiets in stand houden want het hondje heeft een trauma dus daarom keft ze :wink: Wat zegt Cesar namelijk altijd? Juist, honden leven niet in het verleden of de toekomst, maar in het nu :cool2:
Helemaal mee eens.

ik niet, ik weet niet of ik het direct trauma's noem, maar ik weet wel zeker, dat een nare/enge/pijnlijke ervaring in het verleden, kan resulteren in bepaald gedrag, mijn kleintjes vinden het niet echt heel fijn om omver gedonderd te worden, of een mega poot op ze te krijgen, mijn oudste teefje had nooit echt problemen met andere honden, althans, ze vond ze niet leuk, maar ontweek, nadat ze als een debiel onderuit geschoffelt is en achterna gezeten werd, is haar "tactiek", aanval is de beste verdediging en begint al te "schreeuwen"bij het zien van vreemde honden, ik hou niks in stand hoor.
Blijkbaar wel, want je doet er niets aan toch? Dat gedrag kan gewoon weer stoppen als je er aan werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”