Onze Baco heeft last van gras- en boompollen, hierdoor is zijn linkeroor geirriteerd en jeukerig. Door het vele krabben gaat zijn hele oor stuk, van de dierenarts kunnen we iedere keer een kuurtje krijgen (1 x per maand). Wil alleen niet iedere keer troep gebruiken. Kan ik niet wat vaker een middeltje (liefst homeopatisch) gebruiken om zijn oor schoon te maken en eventueel onsmettend/ontstekking remmend??
Alle tips zijn welkom.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hooikoorts oor?!
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Hooikoorts oor?!
Groetjes van Baco en Diesel
- nikkigioa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising Pyreneese herder x border collie
Re: Hooikoorts oor?!
Ik heb hele goede ervaringen met hydrocortiderm. Dat is een zalf voor honden en katten. Ik smeerde het alleen in de oorschelp van mijn pony (op DA-advies hoor). Hij was allergisch voor een bepaald soort muggen en jeukte zijn hele oor kapot. Iedere zomer weer... De zalf is alles behalve homeopathisch, maar wel een natuurlijke zalf want er zitten lichaamseigen hormonen in..
Zodra je een heel klein plekje met allergische reactie bespeurt, smeren! Meestal is de jeuk gelijk na het insmeren al weg, waardoor het dier minder krabt en de huid zich kan herstellen. Twee of drie dagen smeren was bij mijn pony vaak al genoeg. Dan was de plek over. Als je hond erg allergisch is, zul je waarschijnlijk een paar keer per jaar moeten behandelen.
Voor mijn pony was het de gouden oplossing. Al die oorzalven en oorspuiten vond hij verschrikkelijk. En ze hielpen hem niet zo goed, aangezien het een allergische reactie was. De klachten kwamen dus steeds terug.
Zodra je een heel klein plekje met allergische reactie bespeurt, smeren! Meestal is de jeuk gelijk na het insmeren al weg, waardoor het dier minder krabt en de huid zich kan herstellen. Twee of drie dagen smeren was bij mijn pony vaak al genoeg. Dan was de plek over. Als je hond erg allergisch is, zul je waarschijnlijk een paar keer per jaar moeten behandelen.
Voor mijn pony was het de gouden oplossing. Al die oorzalven en oorspuiten vond hij verschrikkelijk. En ze hielpen hem niet zo goed, aangezien het een allergische reactie was. De klachten kwamen dus steeds terug.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Hooikoorts oor?!
weet je zeker dat er niks in zit? Bedoel dan mee riets van een grasaar ofzo?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13