Als ik als eerste even reactie mag geven op het geheel, nu alles een beetje is gezakt, ik ben absoluut niet boos op mensen van de club of wie dan ook... Ik baal gewoon dat mijn hondje, hoe lief, leuk en wat dan ook ik hem ook vind, het op een of andere manier niet laat zien als we echt examen hebben, wat hij kan... Daar zal mijn gemoedstoestand zeker ook een rol in hebben gespeeld, dat sluit ik niet uit, want we moeten samen een team zijn, en hij doet het niet alleen uiteraard, maar straks (toen ik dit schreef) waren we nog niet zo heel lang thuis, en ik baalde gewoon van het geheel, niet zozeer van de methode of wat dan ook...
Ik had zo gehoopt dat hij het nu wel zou laten zien, dat ik het gewoon jammer vind dat het weer niet lukt....
Goed, en dan nu wil ik graag reageren op alle mensen die zo lief hierboven hebben geschreven:
PS: ik noem de persoon die de cursus heeft verzorgd voor het gemak maar even juf in dit hele verhaal, want lesgeefmens of wat dan ook vind ik ook niet zo vriendelijk klinken, en zij heeft ons super geholpen overal mee, dus vandaar....
Jaap* schreef:
Honden met alleen maar tienen op hun rapport blijken in het dagelijkse leven een ramp te zijn, en honden die zakken als een baksteen blijken fantastische honden te zijn in de dagelijkse omgang.
Ik ben het deels met je eens, boomertje heeft een moeilijke periode gehad, maar onze juf heeft ons daar fantastische tips in gegeven en heeft ons goed geholpen daar doorheen te komen. Hij doet het nu voorbeeldig (voor een jaar oude hond) zeg maar.... Het is volgens mij niet zo zwart wit, hier wel en daar niet, of andersom maar het kan natuurlijk wel voorkomen...(mijn mening he

) niet dat hier een hele rel door komt...
Elly* schreef:Ik snap je gevoel wel hoor.
Zo ben ik ooit met mijn Corgiteefje gezakt voor het GG1 examen (oude stijl). Terwijl ze alle clubexamens met (vrijwel) volle bak slaagde en ook de week ervoor nog de sterren van de hemel liep, lukte het niet op het examen.Waarschijnlijk door mijn eigen stress.
het is jammer, maar gewoon lekker opnieuw doen. Dan komt het vast en zeker lukken!
Fijn dat je snapt wat ik bedoel. Ik heb het met de juf nadat iedereen weg was nog over gehad. We moeten deze cursus halen om door te mogen stromen naar behendigheid. Ik had de keuze al gemaakt dat ik geen gehoorzaamheidscursus meer ga doen met Boom. Nu zou zij wel met de meneer van behendigheid willen praten om te kijken of we misschien toch door kunnen stromen. Het ligt aan mij wat we daarmee gaan doen. Ik zou dat aan de ene kant wel willen, maar tegelijk voel ik in mijn gevoel nog bezwaren, want ik wil niet dat mensen denken dat ik mij op die manier naar binnen heb gepraat of zo... Dat druist dan tegen mijn gevoel in....
Of ik deze cursus nog opnieuw ga doen weet ik niet. Ik twijfel daar dus ook heel erg over. Ik ben bang dat ik Boom er geen plezier mee doe, dat hij zich gaat vervelen, en dus etteren... Maar ik wil eigenlijk gewoon wel dit positief afsluiten, en op een legitieme manier doorstromen.... Lastig lastig.....
blondie schreef:
vergeet je eigen spanning niet als het op examen lopen aankomt, 9 van de 10 honden voelen de spanning van de bazen ook en doen dan ineens dingen die je totaal nooit eerder gezien hebt
Ik heb het ook meegemaakt, terwijl we lekker van start gingen, het volste vertrouwen en ineens ging het helemaal mis.
Balen, rotgevoel en teleurgesteld was ik op dat moment, gejankt heb ik

wel met de kop van de hond in mijn armen overigens. Het blijven dieren die we trucjes leren en soms gaat het allemaal zoals we wensen en soms niet
Gewoon lekker doorgaan en misschien heeft iemand je examen gefilmd dan kun je eens terugkijken en zie je misschien dingen die je opvallen in je eigen gedrag op dat moment.
Maar een knuf voor de teleurstelling wil ik je wel geven, ik weet hoe het voelt

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet gespannen was toen we begonnen. Maar bij de zit en de blijf en de af en de blijf had hij al zoiets van hee dat loopt iemand, eens even draaien en kijken..> Tja dan gaat het mis, en dan schiet ik in de stress, dat zal hij ook gevoeld hebben....
Boomer is er ook echt niet minder om, ik geef nog net zo veel om hem als alle andere dagen, maar ik baalde er gewoon nogal van

Tnx voor de knuf

Dat vind ik lief