Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom houd jij zoveel van jouw hond(en)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Waarom houd jij zoveel van jouw hond(en)?

Ongelezen bericht door Strega »

Jullie kennen het vast wel: van die kleine, typische dingetjes die je hart doen overstromen. Wat zijn die dingen bij jullie honden?

Ik houd ervan dat Does als we in de auto zitten altijd achter me zit en dan zijn hoofd op mijn schouder legt. Ik houd ervan hoe Does me een goedemorgen komt wensen als ik nog in bed lig en iemand hem gaat uitlaten, ik houd ervan hoe Does soms naar me opkijkt tijdens het wandelen alsof hij 'gezellig hè!' wil zeggen, ik houd ervan dat Does altijd automatisch zijn poot om je arm slaat (niet op een dominante manier), ik houd ervan dat Does me soms ineens wil verzorgen en dan van die kleine vachtverzorgingsbeetjes geeft, ik houd ervan dat Does zo heeerlijk kan dromen, ik houd ervan dat Does altijd zin heeft in avontuur, ik houd ervan dat Does het te gék vindt bij de dierenarts, ik houd ervan dat Does zo stoïcijns is en ik houd ervan dat Does soms echt bij me wegkruipt :I: .

Ik houd ervan dat Dora zo expressief is, ik houd ervan dat Dora altijd zó haar best doet, ik houd ervan dat Dora zo gek is, ik houd ervan dat Dora zo blij kan zijn met een balletje, ik houd ervan als Dora echt op haar gemak is, ik houd ervan dat Dora er altijd bij wil zijn, ik houd ervan dat Dora zo slim is, ik houd ervan dat Dora zo goed weet duidelijk te maken wat ze wil, ik houd van de vlekjes aan de onderkant van haar bek, ik houd van Dora's oren, ik houd ervan dat Dora het leuk vindt om HEEL hard de trap af te rennen, ik houd ervan dat Dora zo grappig kan kijken, ik houd ervan dat Dora soms zo'n trutje is :I: .

Afbeelding
Links Dora en rechts Does, een paar jaar geleden alweer, maar Dora zit nooit stil dus er zijn weinig foto's waar ze samen opstaan ;).

Nu jullie :cheer: (en een foto erbij vind ik leuk zodat we weten over wie we het hebben).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Waarom houd jij zoveel van jouw hond(en)?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom ga je daarvan uit dat iedereen dat doet.?? :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

bouvierpoedel schreef:Waarom ga je daarvan uit dat iedereen dat doet.?? :pffff:
Omdat ze hier anders waarschijnlijk niet zaten en mochten er mensen zijn die zich niet aangesproken voelen dan zullen die niet reageren en die behoren dus niet tot de doelgroep die ik met mijn topictitel wilde aanspreken :klaar: .
Strega
Zeer actief

Maar als je wilt vertellen waarom je níet van je honden houdt, mag dat ook hoor :F: .
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik houd van Boyke als hij zijn natte neus tijdens de wandeling tegen mijn kuit komt duwen alsof hij even gedag komt zeggen. Ik houd er van hoe hij slaapt met zijn pootjes gestrekt op zijn zij en dan van die gekke geluidjes maakt als hij droomt :I: Hoe hij thuis nooit zonder uitnodiging op de bank zal springen, maar bij mijn moeder meteen als hij binnenkomt via de bank in de vensterbank zit. Hoe hij eigenwijs en lief zijn koppie scheef houdt als ik tegen hem praat. En hoe hij bij een warme wandeling met een verzaligd gezicht zich met zijn buik laat zakken in de modder :wink:
Het zijn gewoon die kleine dingetjes die een soort gevoel van verbondenheid geven.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik hou gewoon van mijn honden, van de meeste dingen die ze doen. En gewoon, omdat ze mijn hondjes zijn :I:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Zoveel dingen. Ik hou van zijn stinkvoeten, en hoe de puntjes van zijn oren kriebelen als hij naast me zit, en dat hij zo ontzettend stom naar me kan kijken compleet met verontwaardigde dubbele onderkin. Ik hou van de piepjes en blafjes die hij maakt als hij slaapt, dat klinkt echt als wif wif, als hij op bed mag kruipt hij binnen de seconde onder het dekbed en rolt zich op tegen mijn buik, hij snurkt als hij moe is na een wandeling, zijn mooie ogen, zijn geknor als ik binnenkom. En nog zoveel meer :mrgreen:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Alles, zelfs zijn scheten en zijn nukken :wink:

Maar een bijzonder ritueeltje is toch wel dat hij zo lekker in de binnenkant van mijn ellebogen kan zitten nibbelen als hij me begroet, bij het opstaan en soms even gewoon. Ik heb er soms de blauwe plekken in staan :oeps: maar dit is echt ons dingetje :I:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Omdat ze van mij zijn...ik heb ze uitgekozen omdat ik ze leuk vind. Maar af en toe kan ik ze ook gewoon achter 3 lagen behang plakken omdat ze vervelend zijn hoor :pffff:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Van Sjon gewoon om hoe hij naar me kan kijken. Dat blije smoeltje kan echt het ergste kuthumeur weg doen smelten. :I:
Van Roos omdat ze zo'n lekkere knuffelstinkerd is, en ook omdat ze zo móói is. Soms zie ik haar rennen door het bos of door een bloemenveld en dan kan ik niet geloven dat die mooie hond gewoon met mij mee naar huis mag.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Oh, en ook van Sjon om hoe hij er als de kippen bij is zodra hij merkt dat ik niet lekker in m'n vel zit. 1 keer verdacht mijn neus ophalen en hij doet er alles aan wat een klein prinsje kan doen om te zorgen dat ik weer ga lachen. :I:
Afbeelding
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

omdat ik zijn gedrag naar mij toe interpreteer als onvoorwaarderlijke liefde
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik hou van dat apekoppie, ik kan haar nu even niet vinden maar ze is aanwezig, altijd. :D
Ik hou van het feit dat ze vanmiddag haar katertje ging verdedigen, hij zat voor het eerst onder de poort door te gluren en daar zat de boze buurpoes.
Eerst liet ze het gaan maar toen begon het zooitje te gillen en kwam ze een handje helpen. :boos:
Ik heb d'r wel verteld dat ze volkomen belachelijk was en geen kattentaal spreekt, maar ja :lief:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh ik heb wel van die speciale dingetjes waardoor ik nog net een klein beetje extra gek op ze ben hoor ;)

Als wij aan de koffie na het eten toe zijn krijgen de honden altijd iets, een stukje fruit, een klein stukje brood of klein frietje in tweeën of zo, het gaat om het idee niet om de meerwaarde op voedselgebied ;)
Maar ze moeten daar wel iets voor doen en mogen het -zoals altijd- pas pakken als ik het zeg.
Jan zit dan kaarsrecht als het braafste jongetje van de klas, als ie armen had zou hij ze over elkaar doen om maar aan te geven hoe vreselijk braaf hij is, en hoe langer ik naar hem kijk hoe rechter hij gaat zitten.
Ik vind dat zo vreselijk schattig dat die arme ziel voor mijn plezier soms extra lang op zn lekkertje moet wachten :jank:

Gina zit met afwassen de laatste tijd altijd naast me en wil tijdens die afwas een aai over d'r koppie hebben, dat maakt ze me duidelijk door haar hoofd in mijn knieholte te drukken.
Juist omdat ze niet zo van de knuffels is krijgt ze haar zin en het tevreden bekkie dat ze dan trekt maakt dat ik haar haar gemanipuleer helemaal vergeef :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Romy, omdat ze zo verdomd goed luisterd. Dan roep ik haar naam en ze kijkt met een ruk op en wacht op het vervolg commando. En als ik die gegeven heb dan volgt ze die precies op en kijkt me dan aan alsof ze een lang neus trekt van 'ha! zie mij eens goed doen' en dan smelt ik :I:

Onyx, omdat ze nog zo een pup is in alles (10 maanden oud) en af en toe niet. Dan staat ze daar in het veld, borst vooruit, helemaal alert. En dan zie ik er helemaal geen pup meer in :I:

Bella, vanwege haar rare konijnsprongetje als madammeke blij is :I:

Ik heb wel veel meer momenten (en ook de behangplakmomenten) maar deze schieten me nu te binnen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn omdat ik niet eens hoef te praten om contact te hebben, en eigenlijk ook Bluf hahah besef ik me telkens weer zij ook geeft de blik zij het ondeugender :mrgreen:
Vandaag nam ik ze mee, richting taptoe, als het niet gaat en ze zijn te druk loop ik naar huis hoor pa... maar voorbeeldig, bij vreemde mensen op het terras en contact gemaakt ook met een poedel die ineens daar kwam en hoorde.. prima gedrag. strand op en ik genoot en keek zo naar ze en dacht ja ik houd zielsveel van jullie met jullie gedragingen je vrije karakters en jullie zijn gewoon toppers voor mij, ik houd echt van ze, en ook mensen om me heen die het helemaal niet zo op dit type honden hebben zoals mijn tante die op visite was vandaag die had er angst van, en van jut en jul niet, hij lag op haar voeten zijn kop te rusten en het was goed... dat zijn extra dingen die ik zie en meemaak waardoor ik zeg dat ik nog veel meer van ze hou :love:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik smelt als Willemijn slaapt met een puntje tong naar buiten. En van hoe ze omvalt.
En van hoe ze pontificaal midden in de kamer diep ligt te slapen.

En van Orpa omdat ze zo haar best doet braaf te zijn. Hoe ze aan de voet loopt en bijna struikelt omdat ze alleen naar mij kijkt. Hoe ze bij voorkeur slaapt met haar koppie op mijn tas.

En voor Fien met haar gekke kuren en truukjes.

En verder omdat ze mijn meiden zijn. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Even seizoens-gerelateerd:

Omdat ze huppelt als Bambi door het gras in de wei. En vaak gaat het fout en dan gaan haar pootjes in de knoop en dan ligt ze op d'r snoetje. :I:

En omdat ze gromt tegen 3 grote koeien die uit haar drinkbakje willen drinken. Maar owee als de koeien haar achterna zitten, dan komt ze met de staart tussen de benen bescherming zoeken bij mij.

En nee, ik woon niet op een boerderij, maar lig soms te relaxen aan de maas waar de koeien nog scharrelvlees mogen zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik smelt van Bigboy als hij tijdens het koken op gepaste afstand zit te kijken wat ik aan het doen ben
En hij altijd het idee heeft dat als ik iets klein maak het dan ook voor hem is. :I:
Als ik zijn borstje aan kriebelen ben hij zijn oogjes zo lief dichtdoet en zachtjes aan het zuchten is van genot.
Het tevreden smoeltje dat hij heeft als hij iets lekkers krijgt :I:
Als ik hem in de keuken uitbundig vertel hoe geweldig hij wel niet is,Hij dan zo trots gaat lopen staartje hoog in de lucht, kopje omhoog.
En dan naar de kamer loopt rechtstreeks naar de kast waar de honden snoepjes staan zo van nou dat heb ik wel weer verdiend :I:

Bij Boor smelt ik van dat zoetsappige bekkie als hij moe is,maar er toch bij wil blijven.(volgens Boor is 21:00 bedtijd) :I:
Hij alles zo goed bijhoudt als je de was ophangt,eten kookt de vaatwasser in of uit ruimt enz enz (echt begrijpen doet hij het niet want ik ben nog nooit thuis gekomen dat het allemaal al gedaan is) :I:
Als je zijn riempje pakt dan is hij helemaal door het dolle heen niet rustig te krijgen,je kunt bijna het riempje niet om zijn hoofd krijgen.
En dat als je dan 2 passen buiten de deur zet hij ineens heel rustig naast je loopt en er niets meer van dat hyper gedrag te merken is. :piew:
Strega
Zeer actief

Drazic schreef: Bij Boor smelt ik van dat zoetsappige bekkie als hij moe is,maar er toch bij wil blijven.(volgens Boor is 21:00 bedtijd) :I:
Ooo ja, dat is er ook een van Dora: dat ze soms heel moe is en eigenlijk in slaap valt, maar dat niet 'kan' zolang je haar aankijkt, dan wil ze op je gericht blijven voor als je iets van haar wil. Dan ligt ze echt te knikkebollen en vallen die oogjes steeds dicht, maar probeert ze uit alle macht wakker te blijven en je aan te kijken. Dan zie je dus steeds die oogjes dichtzakken en weer opengaan :F: .
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever

Ongelezen bericht door Heamla »

Ik weet het niet.
De eerste keer dat ik Jantje zag is hij in mijn hart gekropen. Noem het maar liefde op het eerste gezicht. Dat dit van twee kanten kwam was duidelijk, hij wilde van niemand anders iets weten.
Toen pas geleden Jantje erg ziek was voelde ik hoe diep die liefde zit, dieper als ik voor mogelijk gehouden had.

Met Roosje heeft het langer geduurd voor ik die klik had. Ik vond haar echt een leuk en lief pupje maar het gevoel van "jij hoort bij mij" heeft enkele maanden geduurd. Roosje trok ook duidelijk meer naar mijn zoon, die had de klik wel meteen.

Nu zijn mijn honden een deel van mijn leven, ik houd van ze om de leuke dingen maar ook om hun nukken en streken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hou van mijn honden omdat ik ze tenminste snap, wat je ziet is wat je krijgt.
En omdat ze moeiteloos integreren in mijn leven.
Omdat ze me accepteren zoals ik ben en niet veroordelen en geen lastige vragen stellen :wink:
Omdat ze altijd blij zijn me te zien, prettig zijn om naar te kijken en om dingen mee te ondernemen.
en omdat ze me een reden geven om alle dagen weer mijn best te doen en mijn bed uit te komen.

En omdat hij gewoon hij is :lief:
:cool2:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

omdat er juist iedere dag van die momenten zijn van :I:
en dat maakt je hele dag weer goed.

zelfs als ze eens wat vervelender zijn, doen ze dat toch op een manier van :I:
:F:

en onze honden zie je gewoon glimlachen. . . :lol1:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Vanaf de eerste aanblik is Beau mijn grote liefde. Dat kleine koppie met die grote bruine ogen doet mij smelten. Hij heeft mij geholpen met de opvoeding, ik was een onervaren baas en hij zocht gewoon geen grenzen zodat we een team werden die perfect bij elkaar past. Ik ben ook blij dat hij nu Akira laat zien hoe bepaalde dingen werken.

Akira is het gewoon helemaal, een clown die mij de hele dag laat lachen.
Een grietje dat gelijk in mijn hart is gaan zitten. Ik ben zo blij dat ik met haar mijn hart gevolgd heb.

Jeda was uniek, zo als zij was is er maar een.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Van Tsuki vind ik werkelijk álles leuk. Hoe en waarom weet ik niet maar vanaf de eerste nanoseconde zit dat beestje diep.

Van Quasar omdat hij zo'n blije pretbek trekt als hij mee gaat naar buiten, omdat hij een beetje mijn schaduw is (als ik achter me kijk zie ik vaak een kwispelend, kwijlend wit monster met lieve oogjes) en omdat hij zo lekker extra in zijn deken schurkt en gaat kreunen als je naast zijn mand komt zitten om hem te kroelen.

Van Stellar geniet ik het meest als ze keihard aan het rennen is. Dan spettert de blijdschap er vanaf en zie je meters tong uit haar bek wapperen in de wind.
Als ze naast me op de bank in het niets zit te staren en ik kijk naar haar, dan duurt het nooit lang voor ze me met die ondeugende ogen aankijkt en die lange neus tegen me aanduwt. Oh en als ze iets wil dan geeft ze zo'n heel knullig, slap pootje :I:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik hou van Bonnie, omdat ze Bonnie is!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik hou van Jamey omdat het liefste op het eerste gezicht was, en ze zo ontzettend op mij gericht is. En hoewel ik haar er regelmatig om kan wurgen hou ik ook van haar terriërstreken, gewoon omdat ze bij haar horen.

Van Cara houd ik omdat ze zo ontzettende blije pup is
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Van Sien omdat het zo'n lief bescheiden meisje is maar stiekum toch wel blij als ze wat onverdeelde aandacht krijgt.
Om haar blije koppie als we met de bal gooien ,waar ze onvermoeibaar achter aan blijft racen.
Haar begroeting als je thuis komt waarmee ze altijd weer zegt hey wat leuk dat je er weer bent.

Spok om zijn immer vrolijkheid bij wat er ook gebeurt.
Om zijn inmense goedheid naar kinderen ,en zijn ik ben altijd in the mood voor een spelletje naar hun toe.
Al gooien ze 100 keer de bal paks roepend hij blijft er lol in houden en mee doen.
Zijn tevreden knorretjes als je hem knuffelt.

Micron het klein mannetje die elke dag met me meegaat en gezellig naast me zit in de auto, lekker knus altijd samen.
Om zijn eigenwijzigheid en zijn eigengereidheid waar ik stiekum dol op ben.
Omdat hij echt mijn kleine maatje is en dat ook altijd weer laat merken.
Hij hoort bij mij en ik bij hem.

Rio omdat het de allergrootste lieverd is die er bestaat.
Zo bescheiden ,nooit op de voorgrond dringend maar stiekum dol op knuffelen en knussen.
Omdat hij altijd zo laat merken dat je erbij hoort.
Als hij 'sochtends met Jan gaat wandelen en ik niet meega komt hij altijd nog een keer terug naar binnen.
Zo van weet je het zeker ,ga je niet mee want eigenlijk zou ik dat het leukste vinden.
Als hij op een bepaalde manier gaat zitten , op zo'n knuffeluitnodigende manier dan moet ik hem beetpakken en knuffelen.
Omdat ik een golf van liefde voor hem voel als ik hem zie ,hij is echt een maatje en samen zijn we echt een team.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik hou van Buddy omdat ie mijn maat is, omdat ie mij laat lachen als ik een dag het gevoel heb dat niks me kan schelen. Hij is onze clown, maar kan je ook aankijken van :Jij bent gek!! Of :blah: :blah: als ik zeg dat ie iets doet wat niet mag.
Ik hou van Candy, omdat ze mijn meisje is. Als ze me met haar witte koppie schuin aankijkt als ik wat tegen haar zeg, of als ze sávonds haar eten krijgt en ze is aan het tapdansen...

Ik hou van hun, en ik heb maar 1 grote angst.... Dat ze er ooit op een dag niet meer zullen zijn!!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh dat zijn al die ontelbare kleine dingetjes bijelkaar. Ik kan soms zo genieten van het naar Kay kijken tijdens het slapen, het eten, het drinken, het zwemmen, het spelen je kan het zo gek niet bedenken.
Hoe hij met zijn bal als een Skippy kan rondhuppen en hoe snel hij een bal apporteert. Zijn sterke neus voor ballen, die hij overal vind en zijn sterke neus voor water waar hij kan zwemmen, zodra hij dat ruik, trekt hij er een spring heen. Hoe hij met een scheef kopje naar mij kan kijken als ik iets tegen hem zeg en hoe hij als een baby kan genieten van op schoot zitten. Van zijn mooie kopje en prachtige verschillende kleurtjes in ogen en vacht. Van zijn zachte lange haren en hoe fijn hij het vind om geborsteld te worden. Van alle commando's die hij zo graag wil leren, en hoe hij plezier heeft in behendigheid.

En zo zijn er vast nog ontelbaar dingen die ik nu vergeet, maar zodra ik ze zie, dat mijn hart weer smelt :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”