Opzicht moet het wel goedkomen. Op afdeling A (speuren) zouden ze allebei sneller af mogen bij de voorwerpen. Afdeling B (Appel) Ligt Winter haar zwakke punt bij het vooruit sturen en het aantikken van de haag bij het apporteren soms. Xavier heeft daar verder geen echte mankementen op alleen heeft hij snel last van warm weer waardoor het allemaal wat trager is. Op afdeling C (manwerk) Ligt Winter haar zwakke punt bij het drijven, dan verzwakt haar beet, Xavier heeft verder geen dingetjes daar..Dus al met al moeten ze kunnen slagen, maar ja !! Als het zo makkelijk was haha.. Het blijven wel honden die je lekker kunnen verassen..
Om het dan helemaal een lekker zenuwachtig weekendje van te maken doen we zondags mee (8 mei) aan een teamwedstrijd in Lelystad.
De Lelybokaal is een jaarlijks terugkerende B/C-wedstrijd bedoeld voor zowel ervaren als onervaren geleiders. Aan deze wedstrijd kan worden deelgenomen door gecertificeerde honden, dat wil zeggen honden in het bezit van minimaal het IPO I diploma. De Lelybokaal is een teamwedstrijd waar elke geleider met z¡jn hond 1 onderdeel doet, B (appel) of C (manwerk). Met dezelfde hond mag niet 2x hetzelfde onderdeel worden gedaan, het is dus wel mogelijk om 2 teams samen te stellen waarbij 1x B en 1 x C wordt gedaan.
Jos loopt met Winter op afdeling B (appel) samen met onze trainer met zijn duitse herder die afdeling C draait. Ik doe met Xavier mee op afdeling C (manwerk) samen met een clubgenoot die met zijn tevuren Appel loopt. Jos en ik zijn de enige met een Rottweiler

Al met al een spannend weekendje dus volgende week,maar waar 1 ding voorop staat.. Lol met de club hebben en er maar proberen het beste van te maken. Maar ja toch beginnen de spanningen nu wel te komen. Ik ga alleen met Xavier zaterdag nog even speuren en dan leg ik hem een weekje stil tot aan het examen..