Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spannend..

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Leane

Spannend..

Ongelezen bericht door Leane »

Volgend weekend (7 mei) gaan we met Xavier en Winter op voor IPOII..

Opzicht moet het wel goedkomen. Op afdeling A (speuren) zouden ze allebei sneller af mogen bij de voorwerpen. Afdeling B (Appel) Ligt Winter haar zwakke punt bij het vooruit sturen en het aantikken van de haag bij het apporteren soms. Xavier heeft daar verder geen echte mankementen op alleen heeft hij snel last van warm weer waardoor het allemaal wat trager is. Op afdeling C (manwerk) Ligt Winter haar zwakke punt bij het drijven, dan verzwakt haar beet, Xavier heeft verder geen dingetjes daar..Dus al met al moeten ze kunnen slagen, maar ja !! Als het zo makkelijk was haha.. Het blijven wel honden die je lekker kunnen verassen..

Om het dan helemaal een lekker zenuwachtig weekendje van te maken doen we zondags mee (8 mei) aan een teamwedstrijd in Lelystad.

De Lelybokaal is een jaarlijks terugkerende B/C-wedstrijd bedoeld voor zowel ervaren als onervaren geleiders. Aan deze wedstrijd kan worden deelgenomen door gecertificeerde honden, dat wil zeggen honden in het bezit van minimaal het IPO I diploma. De Lelybokaal is een teamwedstrijd waar elke geleider met z¡jn hond 1 onderdeel doet, B (appel) of C (manwerk). Met dezelfde hond mag niet 2x hetzelfde onderdeel worden gedaan, het is dus wel mogelijk om 2 teams samen te stellen waarbij 1x B en 1 x C wordt gedaan.

Jos loopt met Winter op afdeling B (appel) samen met onze trainer met zijn duitse herder die afdeling C draait. Ik doe met Xavier mee op afdeling C (manwerk) samen met een clubgenoot die met zijn tevuren Appel loopt. Jos en ik zijn de enige met een Rottweiler :oeps:

Al met al een spannend weekendje dus volgende week,maar waar 1 ding voorop staat.. Lol met de club hebben en er maar proberen het beste van te maken. Maar ja toch beginnen de spanningen nu wel te komen. Ik ga alleen met Xavier zaterdag nog even speuren en dan leg ik hem een weekje stil tot aan het examen..
Dianavdberkt
Zeer actief

Re: Spannend..

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Inge O schreef:huhh, spannend weekendje dus, succes :ok: !
Leane schreef: Op afdeling C (manwerk) Ligt Winter haar zwakke punt bij het drijven, dan verzwakt haar beet,
wat is het 'drijven'?
Als de hond op de mouw zit gaat de pakwerker met korte hevige stappen zijlings weg met flinke dreiging en stokslagen. Het is dan de bedoeling dat de hond in weerdrift komt en het drijven probeert te verijdelen. Beter kan ik het niet uitleggen. Eigenlijk moet je het gewoon zien om het te begrijpen.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Leane, heel veel plezier en succes toegewenst.
Leane

Dianavdberkt schreef:
Inge O schreef:huhh, spannend weekendje dus, succes :ok: !
Leane schreef: Op afdeling C (manwerk) Ligt Winter haar zwakke punt bij het drijven, dan verzwakt haar beet,
wat is het 'drijven'?
Als de hond op de mouw zit gaat de pakwerker met korte hevige stappen zijlings weg met flinke dreiging en stokslagen. Het is dan de bedoeling dat de hond in weerdrift komt en het drijven probeert te verijdelen. Beter kan ik het niet uitleggen. Eigenlijk moet je het gewoon zien om het te begrijpen.
:ok:

Afbeelding

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Spannend!
Zou ook strontzenuwachtig zijn als ik ooit naar de keuring ga. Kan wel een pot seresta innemen denk ik! :engel:

Succes alvast! Gaat vást goedkomen :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Leuk ik ben er ook 8 mei, om clubgenoten aan te moedigen!
Succes 7 mei, het gaat vast helemaal goed komen!
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

succes, doen jullie ook mee op de verenigingsbokaal bij ons?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leane

malinois schreef:succes, doen jullie ook mee op de verenigingsbokaal bij ons?
Nee, daar hebben we geen geschikte honden voor op de club..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:
malinois schreef:succes, doen jullie ook mee op de verenigingsbokaal bij ons?
Nee, daar hebben we geen geschikte honden voor op de club..
ah jammer, dacht dat die van Ton wel mee zou kunnen doen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Leuk zeg!
Mag je daar ook gewoon als buitenstaander komen kijken? Misschien krijg ik mijn vent wel zo ver om mee te gaan kijken dan!
Waar is het precies en is er een website met info ofzo??

Ergens in onze toekomst willen we misschien ook wel de ipo in, maar goed dat duurt nog even aangezien we nu twee honden hebben die hopelijk nog lang bij ons blijven :wink:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Leane

Zondags kun je gewoon bij de wedstrijd komen kijken inderdaad http://hsv-lelystad.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false; op ons examen niet. Op gewone trainingsdagen wel..
johnny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dobermann

Ongelezen bericht door johnny »

Leane schreef:Zondags kun je gewoon bij de wedstrijd komen kijken inderdaad http://hsv-lelystad.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false; op ons examen niet. Op gewone trainingsdagen wel..
heyhey,waarom mag je niet komen kijken bij het examen??gr john
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef: op ons examen niet.
huh :denken: waarom niet?
Krijg bij zulke dingen altijd het gevoel dat er iets te verbergen is...

ik nodigde altijd iedereen uit als ik examen moest doen toen ik daar trainde (Nu bij deze vereniging nog steeds overigens) en ik denk dat men zich een aardig spektakel op de hals had gehaald als iemand mij dat zou verbieden...
Mijn examen :19: Ik betaal er notabene voor.
Heb nu ook al mensen uitgenodigd voor ons examen wat tevens ons clubkampioenschap is.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Spannend leanne :cheer: :cheer: heel veel succes zaterdag en dat gaat jullie vast wel lukken :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
johnny
Vaste gebruiker

johnny schreef:
Leane schreef:Zondags kun je gewoon bij de wedstrijd komen kijken inderdaad http://hsv-lelystad.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false; op ons examen niet. Op gewone trainingsdagen wel..
heyhey,waarom mag je niet komen kijken bij het examen??gr john
hoi,ik vraag gewoon maar waarom niet?????maar goed het zal wel.
johnny
Vaste gebruiker

malinois schreef:

ik nodigde altijd iedereen uit als ik examen moest doen toen ik daar trainde (Nu bij deze vereniging nog steeds overigens) en ik denk dat men zich een aardig spektakel op de hals had gehaald als iemand mij dat zou verbieden...
Heb nu ook al mensen uitgenodigd voor ons examen wat tevens ons clubkampioenschap is.
tja,bij ons is ook iedereen welkom dat is toch veel leuker je examen doen met vrienden of familie. :mrgreen:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Hoe laat begint dat 8 mei en tot hoe laat duurt dat ongeveer? Kan het niet vinden op de website namelijk... :denken:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

om 9.00 uur begint de 1e hond met appel lopen :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Leane

johnny schreef:
malinois schreef:

tja,bij ons is ook iedereen welkom dat is toch veel leuker je examen doen met vrienden of familie. :mrgreen:
En zo is het dus overal weer anders, heb geen zin om mij te moeten verdedigen voor iets wat ik zelf niet verzin aan regels. Iedereen is altijd welkom op de club alleen tijdens examens liever niet..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Leane schreef:
johnny schreef:
malinois schreef:huh :denken: waarom niet?

En zo is het dus overal weer anders, heb geen zin om mij te moeten verdedigen voor iets wat ik zelf niet verzin aan regels. Iedereen is altijd welkom op de club alleen tijdens examens liever niet..
liever niet is al weer een andere insteek dan niet :wink:

maar goed, kan die gedachtengang ook niet volgen, of is het voor jullie zenuwen? dat die mss minder zijn als er minder volk langs de kant staat?

succes in elkgeval, gaat wel goed komen :ok:
Leane

crutz schreef: liever niet is al weer een andere insteek dan niet :wink:
Het niet mogen komen antwoorden ik op Corina aangezien dat die erna vroeg. Dat het dan los daarvan word geqoute, tja..

Mensen zijn altijd welkom op de club maar niet tijdens het examen, daarvoor is iedereen die mee doet al gespannen en als ze zich dan ook nog duk moeten maken om vrienden of een fokker die staat te kijken zou dat jammer zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Leane schreef:
Het niet mogen komen antwoorden ik op Corina aangezien dat die erna vroeg. Dat het dan los daarvan word geqoute, tja..

Mensen zijn altijd welkom op de club maar niet tijdens het examen, daarvoor is iedereen die mee doet al gespannen en als ze zich dan ook nog duk moeten maken om vrienden of een fokker die staat te kijken zou dat jammer zijn.
toch vind ik het jammer, ik vond het juist als fokker leuk dat ik uitgenodigd werd op de examens & reed er ook graag een eindje voor....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:
Ik zeg alleen dan dat dat nieuw is, want dat is nl nooit zo geweest in de jaren dat ik er getraint heb, ruim 6 jr. :wink:
Ik nodigde iedereen uit dus niet alleen vrienden.... :wink:
Maar goed dan blijf ik het gewoon raar vinden als ik daar in de buurt was zaterdag was ik gewoon komen kijken nl. of Ton dat nu wel of niet goed vond.
Afbeelding
Leane

crutz schreef:
Leane schreef:

toch vind ik het jammer, ik vond het juist als fokker leuk dat ik uitgenodigd werd op de examens & reed er ook graag een eindje voor....
En zo heeft elke club dus zijn eigen regels en nalevingen net als op trainingsgebied. Kunnen we lang en breed over hebben maar ik ben er wel klaar mee :F:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Leane schreef:

Ik nodigde Nico ook altijd uit hoor en die kwam ook altijd... en die was geen goede vriendjes met Ton enige tijd toen (waarom weet ik niet, ga ik ook niet tussenzitten en zal me ook een worst zijn) en dat kon hem dus de ballen schelen want zijn fokprodukten deden mee (Xena en Xantos) dus dan kwam hij kijken. :ok:

Fokker van Xavi komt ook als ik VZH ga doen, en misschien de eigenaren van nestgenoten ook... :19: Als ik me daar al druk om moet maken dan kan ik beter stoppen... :wink:
Overigens ben ik een stresskip voor en tijdens examens dus ik loop ze niet zonder enige spanning (let wel; ik mag de week voor een examen niet eens meer trainen omdat mijn honden dan letterlijk niks meer doen door mijn stress)...
Dus stressvrij ben ik verre van... maar dan nog blijf ik het raar vinden dat mensen niet mogen komen kijken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:
En zo heeft elke club dus zijn eigen regels en nalevingen net als op trainingsgebied. Kunnen we lang en breed over hebben maar ik ben er wel klaar mee :F:
Hoe lang gelden die regels dan? Ik ben vorig jaar nl. nog uitgenodigd door John die toen examen deed... en ik train daar ook niet meer.

Jij hoeft je ook niet te verdedigen, wel ga ik het Ton eens vragen als ikhem zie op een wedstrijd wat dat voor iets raars is.... (maar goed als dat eens per jaar is, is het veel de laatste jaren, zonde hoor)

Wij zijn nl. al jaren bezig om IPO een beetje uit het verdomhoekje te halen door alles openbaar te maken/laten... en dan wordt er weer door een vereniging verboden om iets te kijken...
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Leane schreef: Mensen zijn altijd welkom op de club maar niet tijdens het examen, daarvoor is iedereen die mee doet al gespannen en als ze zich dan ook nog duk moeten maken om vrienden of een fokker die staat te kijken zou dat jammer zijn.
Is het dan ook zo dat wanneer een van jullie clubgenoten aan een wedstrijd meedoet het publiek verzocht wordt om even de kantine in te gaan wanneer je clubgenoot het veld op moet?
johnny
Vaste gebruiker

Dyenga schreef:
Leane schreef: Mensen zijn altijd welkom op de club maar niet tijdens het examen, daarvoor is iedereen die mee doet al gespannen en als ze zich dan ook nog duk moeten maken om vrienden of een fokker die staat te kijken zou dat jammer zijn.
Is het dan ook zo dat wanneer een van jullie clubgenoten aan een wedstrijd meedoet het publiek verzocht wordt om even de kantine in te gaan wanneer je clubgenoot het veld op moet?
hoihoi,zag bij een van je honden xantos v/h steendorp in de stamboom zitten dat is de vader hond van mijn dobermann axel vom burghof leuke site trouwens veel suc6 met je hondjes.over die quote jta heb daar zelf getraind en dit heb ik nog nooit meegemaakt dat er niemand mag komen kijken daar ik vind het een lachertje maar goed lekker laten zo.
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

spannend weekend heb je voor de boeg, kom er nu dus achter dat ik nu weet wij jij bent, ik ben lid in lelystad en de eerste vrijdag toen jullie kwamen intrainen heb ik met je zitten kletsen, zal je zondag wel even aanspreken, wens je susces zaterdag.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat is er in vredesnaam allemaal gebeurd met het examen en de wedstrijd? :80: Op het examen 2 geslaagden de rest gezakt... :80:
en op de wedstrijd ook gezakt?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”