Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo ongeveer vakantie dan...

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Zo ongeveer vakantie dan...

Ongelezen bericht door meg1986 »

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van een gesprek met mijn opa en oma (laten tussen de middag boomer uit) kwamen we op boomer meenemen naar het buitenland.

Mijn opa en oma laten hem nu tussen de middag uit, maar dat gaat met ingang van over 2 weken niet meer lukken. Dus dan zit hij overdag de hele dag alleen. Ik ben er van overtuigd dat zolang we dat opbouwen hij dat wel kan, en zo niet dan ga ik hem wegbrengen. Nu hadden we het er alleen over, dat als ik een lange dag had, en mijn moeder en zus ook, ik hem misschien wel aan mijn vader mee kan geven. Ik werk zelf als docent dus heb soms ouderavonden, intakes en noem het maar op....

Mijn vader is internationaal vrachtwagenchauffeur, dus die kan hem wel meenemen. Boomer is helemaal dol op mijn vader, dus dat is ook geen probleem. Alleen zou hij dan een aantal dagen weg gaan. BOomertje vind dat vast ook niet erg, alleen ik wel natuurlijk. Als de nood dus echt hoog is zou dit een optie zijn. Ik vroeg mij alleen af hoe het dan zit met de entingen.

Hij wordt aanstaande zondag een jaar oud, en heeft met 9 en 12 weken (naja 15 weken) een enting gehad. Verder heeft hij niets gehad.

Mijn vader rijd met name op Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, soms Spanje, Italie, Portugal.

Hoe zit het dan met de entingen, is het verstandig hem nu voor dingen in te enten, en zoja welke?
:denken:
Iemand nog tips over wat hem mee te geven als hij een paar dagen mee gaat???

Liefs Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Re: Zo ongeveer vakantie dan...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hij moet iig rabiës hebben. Verder zou ik m een scaliborband omdoen dan, en goed ontwormen tegen hartworm...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou zorgen dat je alle importregels van elk land goed naleest en de verplichtingen die daarbij horen.

Belgie / Duitsland is alleen Rabies-verplicht, verder weet ik het niet; goed uitzoeken dus!
(en op tijd van tevoren ;-)

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als je hond meegaat naar Spanje, Italie , Portugal en Frankrijk dan zeker een scaliborband omdoen.
Verder alle standaart entingen en rabies.
Vraag anders even bij je da na, die moet het weten.
Het zijn ook hartworm gebieden dus daar moet je ook even rekening mee houden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”