Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
telegraaf: hond high van troep in bos
Moderator: moderatorteam
- Renke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi
telegraaf: hond high van troep in bos
Dit las ik net op telegraaf online:
Honden high van rondslingerende drugs HELMOND - Dierenarts Stijn Peters uit Brouwhuis waarschuwt hondenbezitters voor drugs in bosgebieden in de buurt, nadat een Mechelse herder op eerste Paasdag suf en slaperig werd binnengebracht.
Foto: Visumar De drugs slingert rond in bossen tussen De Mortel en Bakel. Als honden van de drugs eten kunnen ze ziek worden, zo schrijft het Eindhovens Dagblad.
De Mechelse herder die zondag werd binnengebracht stond wankel op de poten. Hondeneigenaar Toon van der Linden uit Gemert vertelde dat hij die ochtend met zijn hond in de Grotelse bossen was gaan wandelen. Daar had hij een plek gezien waar sigarettenpeuken en ampullen lagen. Toen Van der Linden later terugging naar het bos, zag hij dat andere mensen ook hun hond op diezelfde plek lieten snuffelen. Die hond kreeg later dezelfde verschijnselen als zijn eigen huisdier.
De hondenbezitter en de dierenarts hebben aangifte gedaan bij de politie.
Honden high van rondslingerende drugs HELMOND - Dierenarts Stijn Peters uit Brouwhuis waarschuwt hondenbezitters voor drugs in bosgebieden in de buurt, nadat een Mechelse herder op eerste Paasdag suf en slaperig werd binnengebracht.
Foto: Visumar De drugs slingert rond in bossen tussen De Mortel en Bakel. Als honden van de drugs eten kunnen ze ziek worden, zo schrijft het Eindhovens Dagblad.
De Mechelse herder die zondag werd binnengebracht stond wankel op de poten. Hondeneigenaar Toon van der Linden uit Gemert vertelde dat hij die ochtend met zijn hond in de Grotelse bossen was gaan wandelen. Daar had hij een plek gezien waar sigarettenpeuken en ampullen lagen. Toen Van der Linden later terugging naar het bos, zag hij dat andere mensen ook hun hond op diezelfde plek lieten snuffelen. Die hond kreeg later dezelfde verschijnselen als zijn eigen huisdier.
De hondenbezitter en de dierenarts hebben aangifte gedaan bij de politie.
groetjes van Renny & pootje van Fred
-
Zinndy
Re: telegraaf: hond high van troep in bos
- Renke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi
kweeniet ik zag het er nu niet meer op staan.
groetjes van Renny & pootje van Fred
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik dacht al, wat is Tomas tegenwoordig toch relaxt. Hij kijkt wel wat lodderig af en toe.....ik was gisteren al bang voor een zonnesteek.
Bij de plek waar wij de auto zetten liggen geregeld lege wietzakjes.
Zaak om je honden te leren niet alles op te vreten.
Bij de plek waar wij de auto zetten liggen geregeld lege wietzakjes.
Zaak om je honden te leren niet alles op te vreten.
- langehond1
- Zeer actief
"de drugs slingert rond"
Wie schrijft dat soort taal?
L
Wie schrijft dat soort taal?
L
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Drie van de vier hebben toch echt bananen in hun oren als er in het bos afvalresten van de barbeque liggen.Marie-Josée schreef: Zaak om je honden te leren niet alles op te vreten.
Vanochtend lag het bos ook weer vol, ik dacht er vanochtend niet aan dat het gisteren ook een vrije dag was voor de mensen (dat heb je ervan als je man niet meer werkt)anders had ik ze wel gelijk aan de lijn gedaan .
Ik hoorde later van mijn hondentrainster dat ze gisteren met drommen kwamen met tassen vol eten. Nou het was leuk geweest als ze die tassen ook vol met de rotzooi mee naar huis hadden genomen. Maar nee, ze gooien de zooi in plastic zakjes naast de vuilnisbakken neer die nog vol zaten van de dagen daarvoor. Niet dat dat wat uitmaakt voor sommige. Alles lag dus alweer over het grasveld verspreid en mijn honden schijnen een super neus daarvoor te hebben want ik was ze al lang voordat ik daar was kwijt, tenminste drie dan Tama luistert omdat die niet zo gek op eten is.
Maar misschien moet ik dan eens aan een TT gaan denken, maar dat doe ik dus niet want dat vind ik mishandeling.
Ik doe maar net of ik niks zie en maak gewoon onze ronde af, want als ik naar ze toe ga dan slikken ze alles in een keer in dan heb ik toch liever dat ze het klein kauwen.
Toen we een kwartier verder waren zag ik Bijou en die heb ik gelijk aangelijnd, daarna kwam Nikkie, Tama was al bij me want die was niet met ze mee gegaan en op het laatst kwam Jarah die blijft altijd het langst staan eten. Ben toen maar met de meiden naar een ander bos gegaan. Was wel een heel stuk de andere kant op lopen. maar ik wil toch wel dat mijn meiden ook nog even lekker los konden lopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Er zal toch niets anders opzitten want er lopen steeds meer honden rond en er is ook steeds meer zwerfafval. Ik zag ook een plastic tas met etensresten liggen in een heel mooi ongerept stukje natuur. De honden gaan daar nu vast en de volgende keer neem ik die zak mee naar een afvalbak als hij er dan nog ligt. Ook wilde dieren vreten eraan en daar is plastic ook niet goed voor
We zijn er niet met roepen dat het niet kan, het is nu eenmaal zo.
We zijn er niet met roepen dat het niet kan, het is nu eenmaal zo.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat ik op kon ruimen heb ik ook gedaan maar de vuilnisbakken waren allemaal al vol dus dan valt er niks meer te doen. Heb een kapot gevreten vuilniszak boven op de volle rotzooi in een vuilnisbak gezet maar een beetje grote hond trekt dat er natuurlijk af.
Er staan gewoon veel te weinig vuilnisbakken op het veld. Ze kunnen beter grote containers neer zetten al zullen er dan altijd nog mensen zijn die te lui zijn om hun rotzooi daar in te gooien.
Maar ik hoorde van mijn man die later op de dag door het bos gefietst is dat de gemeente al weer bezig was om de boel op te ruimen.
Mijn man heeft toen ook nog wat op geruimd.
Ik vind dat ze barbequen maar gewoon moeten gaan verbieden, het is niet alleen zo dat ze hun afval laten liggen ze hebben ook een picniktafel opgestookt op de barbeques die er in het bos staan.
Er staan gewoon veel te weinig vuilnisbakken op het veld. Ze kunnen beter grote containers neer zetten al zullen er dan altijd nog mensen zijn die te lui zijn om hun rotzooi daar in te gooien.
Maar ik hoorde van mijn man die later op de dag door het bos gefietst is dat de gemeente al weer bezig was om de boel op te ruimen.
Mijn man heeft toen ook nog wat op geruimd.
Ik vind dat ze barbequen maar gewoon moeten gaan verbieden, het is niet alleen zo dat ze hun afval laten liggen ze hebben ook een picniktafel opgestookt op de barbeques die er in het bos staan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.