Beste lezer
Een poosje geleden heb ik u geïnformeerd over ons initiatief om een grote oefening met zoekhonden te organiseren op het trainingscomplex BOTC international te Weeze ( Duitsland).
We hebben veel enthousiaste reacties mogen ontvangen en dus gaan we door met de volgende stap.
We hebben de locatie bekeken en er zijn meerdere soorten zoekoefeningen te doen:
- kleine voorwerpen
- grote voorwerpen
- slachtoffers in puin zoeken
- vlakterevieren
Dit alles onder wel zeer uiteenlopende omstandigheden. Denk aan bijv: zoeken in woonhuizen, al dan niet met brandlucht, zoeken in een energiecentrale al dan niet in complete duisternis, of in een trein. De oefeningen zijn ook voor beginnende honden goed op te zetten. Voor de gevorderde honden is ook nog een volledige inzetoefening mogelijk.( evt. aan de hand van een eigen gemaakt zoekplan) Een volledig draaiboek zal gepresenteerd worden wanneer we duidelijkheid hebben in het aantal deelnemende teams.
Ons voorstel is om er een weekendoefening van te maken omdat op deze locatie zoveel te doen is en voor sommigen het een behoorlijk eind rijden is.
Uiteraard zijn hier kosten aan verbonden. Dit zal waarschijnlijk rond de 125 euro per persoon worden. Deze prijs is incl. overnachting op een 1 of 2-persoonskamer met eigen douche en toilet, ontbijt, lunch en avondeten en het gebruik van de trainingslocatie met de diverse panden. Een en ander is afhankelijk van onder meer het aantal deelnemers.
Vandaar dat we nu informeren hoeveel belangstelling er daadwerkelijk is.
Men kan zich aanmelden per team, dat wil zeggen: 5 mens-hond combinaties met 1 teamleider en minimaal een slachtoffer. Dit team blijft het gehele weekend als team bij elkaar.
Ook bestaat de mogelijkheid om u als individu aan te melden. Men vormt dan een team met andere individuele inschrijvingen en maakt op sportieve wijze dus kennis met andere mensen uit de sport en van diverse verenigingen.
Datum is vastgesteld: 16 en 17 juli 2011
Wat is nu de bedoeling ?
Wilt u bovenstaande voorleggen aan andere geïnteresseerden en polsen of men nog steeds belangstelling heeft?
Wij streven naar minimaal 20 en maximaal 25 mens-hond combinaties.
Wilt u voor 5 mei aan ons laten weten met hoeveel mens-hond teams u zich waarschijnlijk gaat opgeven, zodat wij inzicht krijgen of dit evenement kans van slagen heeft. Reacties kunnen gemaild worden naar g.raven@chello.nl
Als het door gaat, ontvangt u bericht met opgave van de definitieve kosten en een inschrijfformulier.
Wij kijken er naar uit en hopen op meerdere enthousiaste KNPV Zoekhondenteams.
Namens zoekhondenvereniging “ De Speurneus” te Apeldoorn,
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aankondiging grote oefening zoekhonden in Weze
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Re: aankondiging grote oefening zoekhonden in Weze
Jammer had graag meegedaan met Magnum of colt, maar voor mij is het helaas net te snel ivm het herstel van mijn enkel operatie. Mag tegen die tijd misschien net aan normaal lopen, maar mag dan nog geen auto rijden enz.....
Jammer hoop dat er eens weer zoiets word georganiseerd, mits het een succes is.
Dan hoop ik wel van de party te zijn.
Jammer hoop dat er eens weer zoiets word georganiseerd, mits het een succes is.
Dan hoop ik wel van de party te zijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: aankondiging grote oefening zoekhonden in Weze
Beste lezer.
Helaas, slecht nieuws uit Weeze.
Hedenmiddag ben ik – in samenspraak met beide bedrijfsleiders van het trainingscentrum in Weeze- tot de conclusie gekomen dat een oefening met zoekhonden op het trainingscentrum niet realiseerbaar is.
De rede van deze beslissing ligt hem in het feit dat bij nadere bestudering van de bedrijfsvoorschriften, lees; de aanhangende verzekeringspolis dus, door mij werd opgemerkt dat er met een oefening van welke aard dan ook altijd twee bevoegde personeelsleden van de firma aanwezig zouden moeten zijn. Dit met het oog op het veiligheidsprotocol uiteraard.
Op een doordeweekse dag is dit standaard het geval, echter heeft men zich bij het opmaken van een eerste prijsopgave niet gerealiseerd dat onze oefening in een weekend viel. Er moest dus ook nog twee man personeel betaald worden.
Het gevolg was dan ook een aanzienlijke stijging van de kosten hetgeen voor mij niet acceptabel meer was. We hebben vanmiddag in Weeze ECHT zitten puzzelen om het alsnog te kunnen realiseren maar helaas, het gat en het risico op hoofdelijke aansprakelijkheid als de veiligheidsvoorschriften overtreden zouden worden waren veel te groot. Beide bedrijfsleiders hebben excuses aangeboden en betreuren het geheel.
Uiteraard baal ik als een stekker want het was mogelijk geweest.
Het draaiboek was klaar, de tijdtabel was ter inzage aangeboden en ook de catering en logies waren geregeld. Teams, kleuren, radioverbindingen,aanmeldingsformulieren, platte gronden, een dierenarts op piket, het was er allemaal, het mocht helaas niet zo zijn.
Wat ik echter te gek vond was dat niemand zich als team heeft aangemeld maar men aangaf zo graag eens met een “ander” te trainen. Uiteindelijk was dat natuurlijk de onderliggende doelstelling van dit geheel.
Ik wil een ieder bedanken die heeft gereageerd. Jullie boden spontaan aan te willen helpen in welke vorm dan ook hetgeen blijk gaf van een grote mate van betrokkenheid in de sport en in dit initiatief.
Iedereen die een reactie heeft gegeven is door mij inmiddels geïnformeerd.
Heb je vragen over deze brief neem dan gerust contact met me op.
Met vriendelijke groet
Johan Raven
Helaas, slecht nieuws uit Weeze.
Hedenmiddag ben ik – in samenspraak met beide bedrijfsleiders van het trainingscentrum in Weeze- tot de conclusie gekomen dat een oefening met zoekhonden op het trainingscentrum niet realiseerbaar is.
De rede van deze beslissing ligt hem in het feit dat bij nadere bestudering van de bedrijfsvoorschriften, lees; de aanhangende verzekeringspolis dus, door mij werd opgemerkt dat er met een oefening van welke aard dan ook altijd twee bevoegde personeelsleden van de firma aanwezig zouden moeten zijn. Dit met het oog op het veiligheidsprotocol uiteraard.
Op een doordeweekse dag is dit standaard het geval, echter heeft men zich bij het opmaken van een eerste prijsopgave niet gerealiseerd dat onze oefening in een weekend viel. Er moest dus ook nog twee man personeel betaald worden.
Het gevolg was dan ook een aanzienlijke stijging van de kosten hetgeen voor mij niet acceptabel meer was. We hebben vanmiddag in Weeze ECHT zitten puzzelen om het alsnog te kunnen realiseren maar helaas, het gat en het risico op hoofdelijke aansprakelijkheid als de veiligheidsvoorschriften overtreden zouden worden waren veel te groot. Beide bedrijfsleiders hebben excuses aangeboden en betreuren het geheel.
Uiteraard baal ik als een stekker want het was mogelijk geweest.
Het draaiboek was klaar, de tijdtabel was ter inzage aangeboden en ook de catering en logies waren geregeld. Teams, kleuren, radioverbindingen,aanmeldingsformulieren, platte gronden, een dierenarts op piket, het was er allemaal, het mocht helaas niet zo zijn.
Wat ik echter te gek vond was dat niemand zich als team heeft aangemeld maar men aangaf zo graag eens met een “ander” te trainen. Uiteindelijk was dat natuurlijk de onderliggende doelstelling van dit geheel.
Ik wil een ieder bedanken die heeft gereageerd. Jullie boden spontaan aan te willen helpen in welke vorm dan ook hetgeen blijk gaf van een grote mate van betrokkenheid in de sport en in dit initiatief.
Iedereen die een reactie heeft gegeven is door mij inmiddels geïnformeerd.
Heb je vragen over deze brief neem dan gerust contact met me op.
Met vriendelijke groet
Johan Raven
Jan