Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij krijgen als het goed is morgen onze nieuwe hond!!
Moderator: moderatorteam
- Maantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Wij krijgen als het goed is morgen onze nieuwe hond!!
Morgen om 15 uur komen de mensen met ons waarschijnlijk nieuwe Hondje hier om te kijken waar hun lieve maatje terecht komt,hij is 1 jaar is een Beagle en heet Dexter,wij hebben nu gekozen voor een gezinshond en die iig zeker bij kinderen kan en vooral kleine kinderen,we hopen dat het klikt en dat ik morgen foto,s kan plaatsen,ze zou mij even foto,s mailen,maar ik denk dat ze even niet er aan denkt of te druk is,dat is hun REDEN ook dat Dexter weg gaat,ze hebben geen tijd voor hem meer!!
dus ja juli lezen het goed,wij krijgen waarschijnlijk(als het allemaal klikt) een Beagletje
ik kon er niet mee wachten het juli te zeggen,maar wat ik al tik,ze komen eerst kijken dus vandaar dat ik zeg waaschijnlijk!!
maar we hopen dus vanaf morgen een maatje in ons gezin te hebben.waar we verder mee kunnen.
En Snuf gaat woensdag kennis maken met waarschijnlijk haar nieuwe huisje,we hebben woensdag een afspraak om te kijken hoe dat gaat.
dus ja juli lezen het goed,wij krijgen waarschijnlijk(als het allemaal klikt) een Beagletje
ik kon er niet mee wachten het juli te zeggen,maar wat ik al tik,ze komen eerst kijken dus vandaar dat ik zeg waaschijnlijk!!
maar we hopen dus vanaf morgen een maatje in ons gezin te hebben.waar we verder mee kunnen.
En Snuf gaat woensdag kennis maken met waarschijnlijk haar nieuwe huisje,we hebben woensdag een afspraak om te kijken hoe dat gaat.
Laatst gewijzigd door Maantje op 24 apr 2011 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Re: Wij hebebn zin in morgen!!
Ow dat is wel netjes dat ze eerst langs komen kijken met het hondje!
Weetje ook de reden waarom hij herplaatst word?

- Maantje
- Zeer actief
Kiran schreef:Ow dat is wel netjes dat ze eerst langs komen kijken met het hondje!
ja omdat ze er geen tijd meer voor hebben ivm werk

-
koentje
maar waarom gaat snuf weg dan? 
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Ik hoop voor jullie dat het klikt!
Zoek vandaag en morgen in ieder geval de informatie op over de Beagle!
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 13851.html" onclick="window.open(this.href);return false;koentje schreef:maar waarom gaat snuf weg dan?
- Maantje
- Zeer actief
dat heb ik al vanaf gister gedaan,maar een kennis van ons heeft altyd beagles gehad,dus we kennen het ras wel.ZaZa schreef:Ik hoop voor jullie dat het klikt!
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 13851.html" onclick="window.open(this.href);return false;koentje schreef:maar waarom gaat snuf weg dan?
en we hebben ook info van de dierenarts gehad over dit ras
ja en de link staat hier boven,over snuf.voor de gen die dat nog niet hadden meegekregen

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Wij hebben zin in morgen!!
Waarom een beagle? En waarom een puber?
In jullie situatie zou ik dan eerder voor een pup, of voor een hond die in ieder geval echt volwassen is gaan.
In jullie situatie zou ik dan eerder voor een pup, of voor een hond die in ieder geval echt volwassen is gaan.
- Maantje
- Zeer actief
[quote="Aimee"]Waarom een beagle? En waarom een puber?
In jullie situatie zou ik dan eerder voor een pup, of voor een hond die in ieder geval echt volwassen is gaan.[/quot
WIJ HEBBEN EERST OVERLEG GEHAD EN BLIJKT DAT DIT EEN SCHAT VAN EEN HOND IS,DIE ERG KINDVRIENDELIJK IS EN GOED LUISTERD,EN OMDAT IK OOK GRAAG OP CURSUS BLIJF,VANDAAR!!
In jullie situatie zou ik dan eerder voor een pup, of voor een hond die in ieder geval echt volwassen is gaan.[/quot
WIJ HEBBEN EERST OVERLEG GEHAD EN BLIJKT DAT DIT EEN SCHAT VAN EEN HOND IS,DIE ERG KINDVRIENDELIJK IS EN GOED LUISTERD,EN OMDAT IK OOK GRAAG OP CURSUS BLIJF,VANDAAR!!

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Houdt er rekening mee dat beagles vaak hun neus achterna gaan, waardoor het zo kan zijn dat hij uiteindelijk niet los kan. Het zijn nou eenmaal honden die erg graag hun neus, en stem gebruiken. Daarnaast is de hond pas 1 jaar, en kan gedrag, vooral bij reuen, daarna vaak nog heel erg veranderen.Maantje schreef:Aimee schreef:Waarom een beagle? En waarom een puber?
-
Inc
Als je hier al om gaat lopen stampvoeten, vraag ik me af of je genoeg geduld hebt voor een BeagleMaantje schreef:Aimee schreef:Waarom een beagle? En waarom een puber?
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Re: Wij krijgen als het goed is morgen onze nieuwe hond!!
Ze is zich al goed aan het inlezen dus denk dat ze wel weet dat een beagle nogal eens zijn eigen neus achterna gaat.
Misschien handig om een proeftijd af te spreken mocht de klik er toch niet zijn?
Misschien handig om een proeftijd af te spreken mocht de klik er toch niet zijn?

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Binnen 2 dagen?Kiran schreef:Ze is zich al goed aan het inlezen dus denk dat ze wel weet dat een beagle nogal eens zijn eigen neus achterna gaat.
Kijk, ik heb er respect voor dat ze hun fouten met Snuf hebben erkend en herkend, en er daarvoor hebben gekozen om haar te herplaatsen bij iemand die haar karakter aankan. Maar dan ben je toch juist 10x meer op je hoede als je dan weer voor een nieuwe hond gaat? Dan ga je je toch eerst goed inlezen, en ga je even kijken bij het ras zelf, eventueel een fokker mailen wat zijn ervaringen zijn met het ras. Ik zou als de dood zijn dezelfde fout te maken, en weer met een hond opgescheept te zitten, die eigenlijk niks voor je is. Ik zou er dus niet zoveel haast achter zetten, is toch ook nergens voor nodig?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
SuzanneMaantje schreef:Morgen om 15 uur komen de mensen met ons waarschijnlijk nieuwe Hondje hier om te kijken waar hun lieve maatje terecht komt,hij is 1 jaar is een Beagle en heet Dexter,wij hebben nu gekozen voor een gezinshond en die iig zeker bij kinderen kan en vooral kleine kinderen,we hopen dat het klikt en dat ik morgen foto,s kan plaatsen,ze zou mij even foto,s mailen,maar ik denk dat ze even niet er aan denkt of te druk is,dat is hun REDEN ook dat Dexter weg gaat,ze hebben geen tijd voor hem meer!!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik begrijp de haast eerlijk gezegd ook niet. En voor een cursus met een beagle moet je wel het nodige geduld hebben anders wordt het een groot frustratie moment.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Waarom niet heel even wachten tot Snuf een nieuw huis heeft, en dan rustig kijken voor een andere hond.
ik vind dit eigenlijk heel sneu voor Snuf
ik vind dit eigenlijk heel sneu voor Snuf

-
~Suzanne~
- Zeer actief
los daarvan zou ik de zaak omdraaien en rustig nagaan (in de komenden weken / maanden (niet dagen)) wel ras goed in jullie situatie zou passen en DAN in alle rust DAARNAAR op zoek.
Je gaat nu van het ene moeilijke ras naar het andere onhandige ras in mijn beleving.
Niet dat er met beide rassen iets mis is, maar als het (waar het voor mij als buitenstaander op lijkt) totaal niet in jullie wensenplaatje past; dan moet je niet net die hond gaan nemen natuurlijk!
Suzanne
Je gaat nu van het ene moeilijke ras naar het andere onhandige ras in mijn beleving.
Niet dat er met beide rassen iets mis is, maar als het (waar het voor mij als buitenstaander op lijkt) totaal niet in jullie wensenplaatje past; dan moet je niet net die hond gaan nemen natuurlijk!
Suzanne
-
Inc
Als ze zo goed weet wat een Beagle inhoudt door gelezen te hebben had ze niet geroepen dat het een goedluisterende hond is 
- Maantje
- Zeer actief
Suzanne123 schreef:los daarvan zou ik de zaak omdraaien en rustig nagaan (in de komenden weken / maanden (niet dagen)) wel ras goed in jullie situatie zou passen en DAN in alle rust DAARNAAR op zoek.
Suzanne
ik heb heel veel info over dit ras gehad,en al bekent kwa kennisen en fam met dit ras,en wij hebben ook al een goed gesprek met de eigenaar gehad,im heb zelf heel veel gelezen en ook info van een fokker gevraagt en juist zegt die dat dit juist een hele goede hond is voor ons en onze wensen!!
we gaan morgen iif kennis maken met dexter en,eerlijk gezegt had ik andere antw verwacht,meer in vrolijke zin,maar deze reacties,zitten we eerlijk gezegt niet op te wachten sorry,anders had ik wel gewacht met plaatsen
we zullen zien wat dexter voor een hond is,we zullen aan elkaar moeten wennen,maar daar gaan we voor!!
ik wilde nu net een foto plaatsen,maar dat lukte niet waarom niet weet ik niet,maar denk ook niet dat julli er op zitten te wachten of wel!!
gr manuela
ps;en snuf vergeten zullen wij nooit!!!

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.Maantje schreef:Suzanne123 schreef:los daarvan zou ik de zaak omdraaien en rustig nagaan (in de komenden weken / maanden (niet dagen)) wel ras goed in jullie situatie zou passen en DAN in alle rust DAARNAAR op zoek.
Suzanne
ik heb heel veel info over dit ras gehad,en al bekent kwa kennisen en fam met dit ras,en wij hebben ook al een goed gesprek met de eigenaar gehad,im heb zelf heel veel gelezen en ook info van een fokker gevraagt en juist zegt die dat dit juist een hele goede hond is voor ons en onze wensen!!
we gaan morgen iif kennis maken met dexter en,eerlijk gezegt had ik andere antw verwacht,meer in vrolijke zin,maar deze reacties,zitten we eerlijk gezegt niet op te wachten sorry,anders had ik wel gewacht met plaatsen
we zullen zien wat dexter voor een hond is,we zullen aan elkaar moeten wennen,maar daar gaan we voor!!
ik wilde nu net een foto plaatsen,maar dat lukte niet waarom niet weet ik niet,maar denk ook niet dat julli er op zitten te wachten of wel!!
gr manuela
Zou je misschien hier ook neer kunnen zetten wat je wensen zijn, misschien dat we van het forum dan kunnen
zien dat het inderdaad de perfecte hond voor jullie is.
Overigens ben ik wel benieuwd naar een foto hoor!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?Aimee schreef: Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.
Zou je misschien hier ook neer kunnen zetten wat je wensen zijn, misschien dat we van het forum dan kunnen
Wat een idioterie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Tja, als je hier iets plaatst kun je antwoord verwachten, ook antwoorden die toevallig niet in jouw straatje passen.
Jammer dat je deze keuze zo wilt maken, ik zou er ook wat beter over nadenken als ik jou was.
De meeste reutjes van rond het jaar gaan namelijk niet weg (kan wel in uitzonderingsgevallen) omdat er ineens geen tijd meer is, de reden is vaak eerder dat ze niet zo best zijn opgevoed en de oude eigenaren daar de vruchten niet van willen plukken.
Voor zover makkelijke rassen al bestaan geloof ik niet dat de beagle er een van is, maar succes ermee zullen we maar zeggen
Ik vind het wel triest voor Snuf, eerst een hondje (waarschijnlijk) erbij en dan mag zij twee dagen later wegwezen, lekker duidelijk
Jammer dat je deze keuze zo wilt maken, ik zou er ook wat beter over nadenken als ik jou was.
De meeste reutjes van rond het jaar gaan namelijk niet weg (kan wel in uitzonderingsgevallen) omdat er ineens geen tijd meer is, de reden is vaak eerder dat ze niet zo best zijn opgevoed en de oude eigenaren daar de vruchten niet van willen plukken.
Voor zover makkelijke rassen al bestaan geloof ik niet dat de beagle er een van is, maar succes ermee zullen we maar zeggen
Ik vind het wel triest voor Snuf, eerst een hondje (waarschijnlijk) erbij en dan mag zij twee dagen later wegwezen, lekker duidelijk
- renee-uk
- Zeer actief
Is snuf nog wel bij TS in huis dan, ik las in het andere bericht dat ze opgevangen werd bij iemand van de cursus?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maantje
- Zeer actief
dank je!!renee-uk schreef:Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?Aimee schreef: Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.
Wat een idioterie
en ik kan dus geen foto plaatsen,ik kan de img niet klikken er komt niks te staan ook geen smilies dioen het??

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oh, dus we moeten het maar toejuichen dat iemand binnen 2 dagen een totaal ander ras kiest,renee-uk schreef:Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?Aimee schreef: Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.
Wat een idioterie
terwijl TS te kennen geeft dat ze een goed luisterende hond wil. En dan neem je een beagle reu van 1 jaar
En daarnaast vraag ik mij dan af waar ze de info vandaan heeft die ze heeft ingewonnen her en der, en of ze zich niet net zoals met Snuf gaat vergissen hierin. Zo gek lijkt me dat niet.
Is dat ook verboden om daar iets over te zeggen, Renee?
-
Inc
Zo bedoelt ze dat toch helemaal niet, dat weet je vast best welrenee-uk schreef:Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?Aimee schreef: Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.
Wat een idioterie
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maantje schreef:
gr manuela
Ik vind nu dat je wel een beetje kinderachtig reageert, vooral dat stukje over die foto en zo. Wat had je nu verwacht ? Een beagle is als je een beetje pech hebt een eigenwijs portret, reuen kunnen erg onvriendelijk zijn tegen andere reuen, het gros kan absoluut niet los, kun je voor onbepaalde tijd kwijt zijn ivm jagen en heeft dikke bananen in hun oren.
Dus een goed luisterende puber beagle van 1 jaar is dan wel een onwaarschijnlijk lot uit de loterij. De mensen hier proberen je enthousiasme (terecht) een beetje te temperen opdat je niet met open ogen een nieuwe teleurstelling tegemoet gaat.
En gezien je openingspost over een goed luisterende hond waarmee je lekker op cursus kan is de kans op een fikse teleurstelling heel reëel aanwezig. Dan is je beeld van de gemiddelde beagle zacht gezegd een beetje te rooskleurig.
Iedereen gunt jullie een leuke gezinshond, dat bleek dacht ik wel uit het topic over de herplaatsing van Snuf. Maar als iedereen niet ineens hosanna roept bij je keus over een 1 jarige puberende beagle reu, dan hoef je niet zo kribbig te reageren. Misschien dat je er juist even wat beter over na kunt denken, voordat je je in laat pakken door een paar droopy-achtige beagle oogjes.
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
nee hoor je mag zeggen wat je wil, maar dat geldt ook voor mij en ik vind het compleet belachelijk als je gaat stellen dat het forum eerst moet bekijken of een hond bij iemand past voordat ze toestemming krijgt hem aan te schaffenAimee schreef:Oh, dus we moeten het maar toejuichen dat iemand binnen 2 dagen een totaal ander ras kiest,renee-uk schreef:Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?Aimee schreef: Je kan niet binnen 2 dagen alles weten over een ras.
Wat een idioterie
terwijl TS te kennen geeft dat ze een goed luisterende hond wil. En dan neem je een beagle reu van 1 jaar![]()
En daarnaast vraag ik mij dan af waar ze de info vandaan heeft die ze heeft ingewonnen her en der, en of ze zich niet net zoals met Snuf gaat vergissen hierin. Zo gek lijkt me dat niet.
Is dat ook verboden om daar iets over te zeggen, Renee?
Arrogantie ten top!
Dat mensen vraagtekens hebben bij deze aanschaf kan ik wel begrijpen, die heb ik ook, maar dat is van een heel andere orde en met dat soort posts, waar jouw latere ook onder valt, heb ik dan ook totaal geen moeite.

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb afgelopen kerstvakantie de beagle van mijn zus 1½ week in huis gehad.
En het leek of ik een kleuter in huis had, die dichtgestopte oren had.
Het is een ontzettend lieve, echt heel lieve hond. Er zit geen greintje kwaad in.
Maar het enige wat bij deze hond telt, is: waar is het eten? En heel veel slapen. En niet luisteren.
Loslopen kon niet, dan was ie weg. De ontbijttafel laten staan ook niet. Niets op de rand van het aanrecht etc etc.
Ik kan me voorstellen dat dit ras voor een gezin met kinderen heel leuk is, maar geef mij maar mijn fanatieke border collies.
Er zijn beagles die heel goed luisteren (zo eentje zit bij mij op de training). Daar zitten echt héél veel uren training in. En soms gaat het dan nog niet goed op de training en doet hij wat er in hem opkomt.
En die beagle doet dus ook behendigheid en dat gaat heel goed.
En het leek of ik een kleuter in huis had, die dichtgestopte oren had.
Het is een ontzettend lieve, echt heel lieve hond. Er zit geen greintje kwaad in.
Maar het enige wat bij deze hond telt, is: waar is het eten? En heel veel slapen. En niet luisteren.
Loslopen kon niet, dan was ie weg. De ontbijttafel laten staan ook niet. Niets op de rand van het aanrecht etc etc.
Ik kan me voorstellen dat dit ras voor een gezin met kinderen heel leuk is, maar geef mij maar mijn fanatieke border collies.
Er zijn beagles die heel goed luisteren (zo eentje zit bij mij op de training). Daar zitten echt héél veel uren training in. En soms gaat het dan nog niet goed op de training en doet hij wat er in hem opkomt.
En die beagle doet dus ook behendigheid en dat gaat heel goed.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Snuf zit inderdaad al tijdelijk ergens anders, ik meende bij haar trainster.rose schreef: Ik vind het wel triest voor Snuf, eerst een hondje (waarschijnlijk) erbij en dan mag zij twee dagen later wegwezen, lekker duidelijk
Gr. Aniek

- Maantje
- Zeer actief
nee snuf is niet hier,maar wordt opgevangen!!