Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veel bloedverlies na dekking?
Moderator: moderatorteam
- caroline
- Vaste gebruiker
veel bloedverlies na dekking?
Mijn jongste teef is 11 dagen geleden gedekt voor de eerste keer. Mijn reu (ander ras en dus niet de aanstaande papa) is nog steeds enorm geinteresseerd in haar en de teef laat goed merken dat ze er niet van gediend is. Ze is gedekt op dag 9. Eigenlijk had dag 8 de beste dag geweest (ochtend was progesteron 10.1), maar omdat ik die ochtend werd geopereerd aan mijn ogen, is ze dus op dag 9 in de ochtend gedekt ipv de avond/middag ervoor. De dekking is goed gelukt en ze hebben zeker wel een 30 min gekoppeld gestaan. Voordat het lukte duurde het wel even, want beiden honden hebben geen ervaring. Maar goed die dekking was dus wel een feit gelukkig. De volgende dag wou de reu niet meer dekken, omdat ze blijkbaar niet lekker genoeg meer rook. Okay we waren ook wel veel later dan de planning, omdat we halverwege panne hadden en we moesten wachten op de wegenwacht (heerlijk als je in het buitenland staat!). Vanaf die dag mag er ook niemand weer springen van haar, ook haar moeder niet die nogal hitsig kan doen als haar kind loops is.
Nu is het normaal bij haar dat ze verschrikkelijk veel bloed verliest tijdens de loopsheid en ik had niet verwacht dat haar dekdatum zo snel in de loopsheid zou aandienen. Haar vulva is verschrikkelijk opgezet (ook bij haar normaal), maar binnenin was hij wel netjes gekrompen. Dus ik ga er maar vanuit dat het ook echt de juiste dekdag was. Alleen nu blijft ze zo verschrikkelijk vloeien. Het ziet er gewoon uit zoals de laatste week een beetje zou moeten zijn in de loopsheid. het stinkt niet, maar het is nog steeds zo veel!!! (en dat is niet wat ze normaal heeft.... maar goed het is natuurlijk wel haar eerste dekking) Ook heeft ze geen koorts of verhoging, ik heb dat voor de zekerheid vanmorgen even bekeken. Mijn reu is verschrikkelijk vervelend, hij is gister teruggekomen van het logeren, en vindt echt dat ze meer dan heerlijk ruikt. Ik ben bang dat het een baarmoederontsteking is, ookal heeft ze totaal geen symptomen van ziek zijn.
Haar moeder wordt altijd pas na de 21e dag gedekt en haar uitvloeiing qua loopsheid is dan al echt minimaal, dus ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal.
Dus ik vroeg me af: Zien jullie wel eens extreme uitvloei (van loopsheid) NA een dekking? (ze zit nu op haar 19e/20e dag! en zou dus 11 dagen drachtig moeten zijn als het gelukt is)
Nu is het normaal bij haar dat ze verschrikkelijk veel bloed verliest tijdens de loopsheid en ik had niet verwacht dat haar dekdatum zo snel in de loopsheid zou aandienen. Haar vulva is verschrikkelijk opgezet (ook bij haar normaal), maar binnenin was hij wel netjes gekrompen. Dus ik ga er maar vanuit dat het ook echt de juiste dekdag was. Alleen nu blijft ze zo verschrikkelijk vloeien. Het ziet er gewoon uit zoals de laatste week een beetje zou moeten zijn in de loopsheid. het stinkt niet, maar het is nog steeds zo veel!!! (en dat is niet wat ze normaal heeft.... maar goed het is natuurlijk wel haar eerste dekking) Ook heeft ze geen koorts of verhoging, ik heb dat voor de zekerheid vanmorgen even bekeken. Mijn reu is verschrikkelijk vervelend, hij is gister teruggekomen van het logeren, en vindt echt dat ze meer dan heerlijk ruikt. Ik ben bang dat het een baarmoederontsteking is, ookal heeft ze totaal geen symptomen van ziek zijn.
Haar moeder wordt altijd pas na de 21e dag gedekt en haar uitvloeiing qua loopsheid is dan al echt minimaal, dus ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal.
Dus ik vroeg me af: Zien jullie wel eens extreme uitvloei (van loopsheid) NA een dekking? (ze zit nu op haar 19e/20e dag! en zou dus 11 dagen drachtig moeten zijn als het gelukt is)
XXX Caroline, Eve, Ayla, Amber en Henkie
-
Melanie 74
Re: veel bloedverlies na dekking?
Mijn teefje had ook nog na de dekking veel bloedverlies wat enkele dagen aanhield.
Normaal had ze dat niet met de loopsheden, ongeveer dag 12/13 stopte ze met vloeien en was dan dekrijp. Echter na de eerste dekking bleef ze nog paar dagen flink bloeden.
Normaal had ze dat niet met de loopsheden, ongeveer dag 12/13 stopte ze met vloeien en was dan dekrijp. Echter na de eerste dekking bleef ze nog paar dagen flink bloeden.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Hier vloeide ze ook nog flink door na de dekking, 9 pups.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn teef vloeit ook nog lang door na de dekking. Vorige keer zelfs 10 dagen.
- caroline
- Vaste gebruiker
hoi kitty, dat is lang geleden
Ik denk dat ik me gewoon onterecht zorgen maak. Teef is zeer relaxed en ligt de hele dag met pootjes in de lucht te chillen. Het bloeden was vandaag eigenlijk nihil, dus denk dat het morgen wel klaar is met loops zijn.
11 mei weet ik meer, dan gaan we een echo maken. Ik vind die eerste weken echt niet leuk, dat wachten..... maar goed je doet er weinig aan als het mislukt is, tja nou ja een half jaar wachten.
Ik denk dat ik me gewoon onterecht zorgen maak. Teef is zeer relaxed en ligt de hele dag met pootjes in de lucht te chillen. Het bloeden was vandaag eigenlijk nihil, dus denk dat het morgen wel klaar is met loops zijn.
11 mei weet ik meer, dan gaan we een echo maken. Ik vind die eerste weken echt niet leuk, dat wachten..... maar goed je doet er weinig aan als het mislukt is, tja nou ja een half jaar wachten.
XXX Caroline, Eve, Ayla, Amber en Henkie
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik leef met je mee hoor, dat wachten is spannend! Mijn teefje is afgelopen zaterdag voor het eerst gedekt en nu breken voor ons ook vier lange weken aan!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Noortje is 8 dagen geleden gedekt en ze vloeide de eerste dagen ook nog erg na.
Het viel op omdat ze voor de dekking bijna niet meer voeide .
Linda
Het viel op omdat ze voor de dekking bijna niet meer voeide .
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)