Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middag weg met dit weer buitendeur openlaten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Middag weg met dit weer buitendeur openlaten?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb een woning met een dakterras van 30 m2. Als ik er ben staat met dit weer de buitendeur de hele dag open. Er kan niemand bij en niemand ziet dit. Is dus wat dat betreft veilig.
Nu vraag ik me af, als ik een middag wegga, zou het dan prettig zijn voor mijn hond om naar buiten te kunnen, of is het eigenlijk beter hem gewoon binnen te laten.Hij is een relaxt hondje, ik weet ook niet wat ie doet, of ie alleen wel naar buiten zou lopen, nu is ie altijd waar ik ben :hmmm: :scratch:
Enerzijds is het misschien prettiger voor hem, aan de andere kant lijkt het veiliger hem binnen te laten, 's morgens en 's avonds kan ie met mij weer mee.
Ik moet ook zeker weten dat de deur niet dicht kan waaien maar daar is voor te zorgen...
Wat denken jullie?
krullie
Zeer actief

Re: Middag weg met dit weer buitendeur openlaten?

Ongelezen bericht door krullie »

lekker binnen laten als je weggaat.
want je zegt zelf dat je niet weet wat hij doet.
en binnen kan je het heerlijk koel maken, meestal gaan ze liggen slapen.
dan is hij zeker veilig en heb je geen kopzorgen.
dat zou ik doen dan he. :W:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik zou hem gewoon binnenlaten, als hij daar geen problemen mee heeft.
mijn hond gaat liggen slapen als ik er niet ben. ik denk dat ze helemaal niet naar buiten zou gaan als ik de deur open zou laten. net als jouw hond is ze het liefst bij mij, en als ik er niet ben gaat ze binnen slapen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb een hondenluik in de achterdeur, die uitkomt op mijn tuin. Mijn honden kunnen lekker zelf kiezen...
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik heb de deur naar de achtertuin gewoon open, maarja, ik woon in een dürp :19:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik laat de deur wel eens open, als ze lekker buiten liggen. Maar ik weet erg zeker dat ze binnen no time beiden binnen gaan liggen en gaan slapen. Ze zijn een keer met zijn drieën (we hadden een logé) op de één of andere manier naar de buren gevlucht. Het was vreselijke onweer, achterdeur stond open (hekje was dicht). Gelukkig gaan ze dan dus wel naar de buren, en zijn die bijna altijd thuis. En kunnen die prima met honden omgaan, en brengen ze die terug naar huis en gaan in ons huis zitten tot de rust weergekeerd is en schuiven dan de tuindeur dicht.

Maar ik heb ze dus ook gewoon liever binnen.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Als ik niet al te lang weg ben laat ik nog wel eens de achterdeur open staan op de haak. Wel met een 3-tal honden loslopend die kunnen kiezen tussen woonkamer en tuin. de poort zit dan wel op slot.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben een schijterd, ik heb altijd de honden binnen als ik wegga, zelfs als dat maar voor een kwartiertje is.
Moet er echt niet aan denken dat er wat met ze gebeurt of dat Jan me gaat zoeken :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik wil nog wel even een brief posten als ze in de tuin zijn maar verder gaan ze lekker naar binnen als ik weg moet.
Afbeelding
Marion.

renee-uk schreef:ik ben een schijterd, ik heb altijd de honden binnen als ik wegga, zelfs als dat maar voor een kwartiertje is.
Moet er echt niet aan denken dat er wat met ze gebeurt of dat Jan me gaat zoeken :N:
Andersom ben ik dus altijd bang voor brand of inbraak ofzo, en dan hoop ik dat de dames door die open deur een veilig heenkomen kunnen zoeken (en gelukkig kent Saar die weg, en gaat huppelkut wel mee)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marion. schreef:
renee-uk schreef:ik ben een schijterd, ik heb altijd de honden binnen als ik wegga, zelfs als dat maar voor een kwartiertje is.
Andersom ben ik dus altijd bang voor brand of inbraak ofzo, en dan hoop ik dat de dames door die open deur een veilig heenkomen kunnen zoeken (en gelukkig kent Saar die weg, en gaat huppelkut wel mee)
ik heb nog nooit gedacht aan brand moet ik zeggen, in dit buurtje wel aan inbraak maar ik heb maar zo het idee dat ze dan dit huis overslaan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

renee-uk schreef:ik heb nog nooit gedacht aan brand moet ik zeggen, in dit buurtje wel aan inbraak maar ik heb maar zo het idee dat ze dan dit huis overslaan ;)
Ikke, beetje panisch voor brand. Thuis 3x serieuze brand gehad, ben ook wel eens een keer in Kleve (Dld, half uur van ons huis) omgedraaid omdat ik niet wist waar ik de laatste peuk gelaten had. Daarom heb ik ook graag de buitendeur open, kunnen de honden weg. Inbreken mogen ze en ze mogen alles meenemen, als ze de meisjes maar thuislaten. Hebben wij het wel makkelijk mee denk ik, ze gaan toch met niemand mee.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

bij ons is de achterdeur gewoon open. Dat is wel de deur naar de garage en van de garage naar het huis zit nog een deur.
Inbrekers wens ik veel succes en onze buren houden vaak een oogje in het zeil i.v.m. Zazoe.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Wij wonen dicht bij de stad en er is al vaker in de buurt ingebroken, dus hier gaan de deuren dicht en Noah blijft binnen als we weg gaan.
Er zijn genoeg koele plekjes en hij gaat meestal gewoon slapen.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”