Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wond voetzool - schoentjes (bij intratuin?)
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wond voetzool - schoentjes (bij intratuin?)
Kyra heeft weer eens haar voetkussen open liggen. Dit is wel eens vaker gebeurd (ze is nogal lomp en rent gewoon overal overheen zonder te kijken :N: )
Ik heb het donderdag ontdekt omdat de hele bovenverdieping onder het bloed zat. Het is waarschijnlijk gebeurd tijdens de wandeling van woensdagavond, maar toen niets aan haar gemerkt.
Donderdag liep ze redelijk, alleen op steentjes hinkte ze, maar op het gras liep ze gewoon normaal. Vrijdag tijdens de wandeling bleek ze toch iets meer last te hebben en vandaag wil ze helemaal niet meer op lopen.
Ze gebruikt haar poot nu eigenlijk niet, als ze stil staat zet ze hem wel neer, maar anders zodat de snee de grond niet raakt.
Met lopen hinkt ze op drie poten.
De anderen keren had ze er niet zo heel veel last van, maar nu zit de snee ook echt op een rot plaats waar tijdens het lopen dus continu druk op staat.
Misschien dat een schoentje haar verlichting kan geven, alleen zit je nu natuurlijk met de paasdagen.
Ik weet dat de intratuin tweede paasdag open is, weet iemand of ze daar van die schoentjes hebben? Anders rij ik daar maandag even heen.
En heeft iemand nog een tip voor vandaag en morgen zodat ze iets makkelijker kan lopen?
Ik heb het donderdag ontdekt omdat de hele bovenverdieping onder het bloed zat. Het is waarschijnlijk gebeurd tijdens de wandeling van woensdagavond, maar toen niets aan haar gemerkt.
Donderdag liep ze redelijk, alleen op steentjes hinkte ze, maar op het gras liep ze gewoon normaal. Vrijdag tijdens de wandeling bleek ze toch iets meer last te hebben en vandaag wil ze helemaal niet meer op lopen.
Ze gebruikt haar poot nu eigenlijk niet, als ze stil staat zet ze hem wel neer, maar anders zodat de snee de grond niet raakt.
Met lopen hinkt ze op drie poten.
De anderen keren had ze er niet zo heel veel last van, maar nu zit de snee ook echt op een rot plaats waar tijdens het lopen dus continu druk op staat.
Misschien dat een schoentje haar verlichting kan geven, alleen zit je nu natuurlijk met de paasdagen.
Ik weet dat de intratuin tweede paasdag open is, weet iemand of ze daar van die schoentjes hebben? Anders rij ik daar maandag even heen.
En heeft iemand nog een tip voor vandaag en morgen zodat ze iets makkelijker kan lopen?
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 23 apr 2011 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wond voetzool - schoentjes bij intratuin?
Ushi heeft nu ook een paar keer haar voetzooltje opgehad. Ik weet niet of het door het lompe rennen komt of dat ze het zelf doet. Bij haar doe ik er berkenteerolie op. Is het zo weer genezen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank je voor je tip. Ik heb hier ook een speciale spray die de genezing bevorderd maar het is nu een vrij diepe snee, dus dat duurt wel even. Omdat ze nu echt niet erop wil staan wil ik dus kijken voor een schoentje of iets. Misschien dat ze dan iets makkelijker loopt.
Hier komt het echt van haar lompe gedrag en dan vooral in en rond het water. Dan kijkt ze echt nergens meer naar :N:
Hier komt het echt van haar lompe gedrag en dan vooral in en rond het water. Dan kijkt ze echt nergens meer naar :N:
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Neela heeft het ook een aantal keer gehad, schoentje heeft geen nut bij haar die verscheurt ze...
Ik deed het spoelen in een soda of biotex sopje en dan was het zo over.
Ik deed het spoelen in een soda of biotex sopje en dan was het zo over.

Groetjes Annemieke
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Haha, weet ook niet of ze een schoentje zal laten zitten.
Vorig jaar met die heftige wond in haar poot wat niet dicht wilde gaan heeft ze een verband bij de DA gekregen, dat liet ze redelijk zitten.
Ze heeft bijna ieder voetzooltje wel open gehad, maar nog niet eerder dat ze echt niet meer erop wil staan.
Nou ja, ik zal eens kijken voor zo'n schoentje (als de intratuin ze heeft) en anders moet ze het de komende dagen maar hinkend doen naar het grasveldje en weer terug.
Vorig jaar met die heftige wond in haar poot wat niet dicht wilde gaan heeft ze een verband bij de DA gekregen, dat liet ze redelijk zitten.
Ze heeft bijna ieder voetzooltje wel open gehad, maar nog niet eerder dat ze echt niet meer erop wil staan.
Nou ja, ik zal eens kijken voor zo'n schoentje (als de intratuin ze heeft) en anders moet ze het de komende dagen maar hinkend doen naar het grasveldje en weer terug.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Re: Wond voetzool - schoentjes (bij intratuin?)
Arme Kyra, wilde vandaag eens blijven kijken naar jullie les maar ik zag je niet komen, nu begrijp ik dus waarom. Hoop dat het snel over is.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Ik heb voor Thilda een schoentje gehaald toen ze een teen gebroken had bij Kwispelshop.nl, kan ze op de site zo niet vinden, maar beste kan je haar even bellen (misschien met een beetje mazzel kan je m wrsl maandag ophalen/laten versturen). Ze heeft meerdere soorten en maten op voorraad. Haal daar graag spullen, hebben veel keuze en leuk assortiment. Moet echt opletten dat ik niet teveel mee neem als ik langs ga!!
Nou hopelijk heelt het snel!
Nou hopelijk heelt het snel!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Even twee keer per dag in de biotex groen, en verder zou ik een (kinder)sokje aandoen bij de wandelingen. Sokje aantrekken, even wat tape eromheen (niet te strak en niet te los). Voorkomt dat er vuil in de wond komt en verlicht misschien ook de pijn iets met het lopen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft een hele heftige snee gehad; door het 1 x per dag in de biotex te doen en daarna een laag groene leem er op met een steriel gaasje en sokje was het sneller dicht dan ik had verwacht 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank allemaal voor de tips
Sopje doen we nu ook al, groene leem heb ik niet in huis, dus dat zou ik pas dinsdag kunnen halen.
Maar een kindersokje is wel een idee voor tijdens de wandelingen. Zal altijd wel iets verlichten. Gisteravond kwam ze terug van een kort rondje en toen bleek er een steentje in de snee te zitten
Dat kan dan met een sokje niet gebeuren.
Morgen zal ik wel even naar de intratuin rijden, kijken of ze een schoentje hebben en dan probeer ik dat gewoon even voor tijdens de wandeling en anders dinsdag naar de dierenwinkel hier, daar hebben ze het in ieder geval.
@Joyce: nee, ik was inderdaad niet gaan trainen met haar. Hoe gaat het bij jullie? Vind Do het leuk? Vast wel
Sopje doen we nu ook al, groene leem heb ik niet in huis, dus dat zou ik pas dinsdag kunnen halen.
Maar een kindersokje is wel een idee voor tijdens de wandelingen. Zal altijd wel iets verlichten. Gisteravond kwam ze terug van een kort rondje en toen bleek er een steentje in de snee te zitten
Morgen zal ik wel even naar de intratuin rijden, kijken of ze een schoentje hebben en dan probeer ik dat gewoon even voor tijdens de wandeling en anders dinsdag naar de dierenwinkel hier, daar hebben ze het in ieder geval.
@Joyce: nee, ik was inderdaad niet gaan trainen met haar. Hoe gaat het bij jullie? Vind Do het leuk? Vast wel
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik heb evt. wel een schoentje hier, maar weet niet of die past en waar je woont.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Openingstijden Pets Place Tweede Paasdag:
Rotterdam XL, Watermanweg, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
Heerlen XL, In de Cramer, geopend van 10.00 tot 17.00 uur
Den Haag XL, Van der Kunstraat, geopend van 11.00 tot 17.00 uur
Nijmegen, Ziekerstraat, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
Harderwijk, Luttekepoortstraat, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
en zie hier voor nog meer ideeën.
Rotterdam XL, Watermanweg, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
Heerlen XL, In de Cramer, geopend van 10.00 tot 17.00 uur
Den Haag XL, Van der Kunstraat, geopend van 11.00 tot 17.00 uur
Nijmegen, Ziekerstraat, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
Harderwijk, Luttekepoortstraat, geopend van 12.00 tot 17.00 uur
en zie hier voor nog meer ideeën.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank jullie wel nog voor de tips.
Blijkbaar was zondag de intratuin ook open, daar hadden ze alleen een pootbeschermer, niet echt een schoentje. Bij gebrek aan beter deze maar meegenomen, maar dat bleef niet zitten. Dat viel tijdens het wandelen er gewoon van af.
Vanmiddag ga ik even naar de dierenspeciaalzaak bij ons in het dorp want ze loopt nog steeds grotendeels op 3 poten.
Blijkbaar was zondag de intratuin ook open, daar hadden ze alleen een pootbeschermer, niet echt een schoentje. Bij gebrek aan beter deze maar meegenomen, maar dat bleef niet zitten. Dat viel tijdens het wandelen er gewoon van af.
Vanmiddag ga ik even naar de dierenspeciaalzaak bij ons in het dorp want ze loopt nog steeds grotendeels op 3 poten.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
2 maanden terug had ik eenzelfde probleem. Ik maakte een verbandje van gaas met zelfklevende bandage eromheen. Met nat weer gewoon nog wat ducktape eromheen plakken en je hebt een kant en klaar op maat schoentje. De ducktape en soms ook de bandage knipten we er na het wandelen gewoon weer af (verticaal naar beneden knippen) laten drogen en weer een paar keer hergebruiken door opnieuw omdoen en weer een extra ducktapeje eromheen doen.