Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springer (de echte) of van Karlie (de neppert)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Springer (de echte) of van Karlie (de neppert)?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik weet 't even niet meer ... ;-(

Op vakantie heb ik voor het eerst met de honden gefietst, aan de springer. Dat was op een huurfiets en ik had een echte springer, dus de originele.

Nu wil ik dat thuis ook ;-) zodat we kunnen gaan fietsen samen.

Maar, maakt het voor jullie gevoel uit of je de echte of een "neppert" hebt?

Er komen shelties aan, in de toekomst hopelijk ooit een collie. Trekkracht van de sheltie is natuurlijk niet vreselijk groot, maar onze oudste kan soms uitvallen. Het moet niet zo zijn dat die neppert dat niet kan houden.

Wat is evt jullie ervaring?

Suzanne
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Springer (de echte) of van Karlie (de neppert)?

Ongelezen bericht door lieke »

Boutje schreef:Ik heb een neppert van karlie, voldoet prima ook bij uitvallen (ik zal eerder zelf van mijn fiets af vallen dan dat dat ding het begeeft denk ik) en grote trekkrachten. Ik heb er vorige zomer een loeihard trekkende friese stabij reu aan gehad, ging perfect (en met een goed tuigje aan hoefde ik amper nog te trappen).
De collies vinden het wel niet zo fijn, dat lang aan een stuk draven, die verkiezen slenteren en rennen afwisselend, met de shelties lukt dit veel beter.

Ik heb geen ervaring met shelties aan de fiets, maar wel met collies. En dat was geen succes :mrgreen: . Halverwege, nou ja na 100m, trokken de dames (en heer) doodgemoedereerd de kop uit de halsband en gingen zitten wachten tot je ze kwam ophalen :smile: .

Dus neppert of echte, als je het voor een collie wilt aanschaffen, zou ik er helemaal van afzien :mann: .
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nou, hij wordt in eerste instantie voor de shelties aangeschaft; ik zie Guinnie niet meer zo rennen ;-)

Te zijner tijd, als Guinnie niet meer onder ons is, komt er (is de bedoeling) opnieuw een collie bij.
Die zal dan ook tzt als ze wil en kan aan die springer; da's dus een meerjarenplan ;-)

Oh ja; aan een tuigje; zodat 'kop-uit-halsband' niet kan ;-)
(Ook de jongens trouwens aan een tuigje...)

Al met al zou dus die van Karlie ook prima moeten voldoen...?

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, die van Karlie werkt helemaal prima.
En ik heb er een uitvallende, kat jagende staff mix van 21 kilo schoon aan de haak aan :tongue:
Wel is het zo dat ik haar aan het tuig aan de springer heb en dat ik haar dan ook nog aan de riem heb om bij te sturen indien nodig.
Als extra zekerheid eigenlijk, 'kom maar' (links) 'pas op' (rechts) en het tempo/stoppen doet ze allemaal puur op stem normaal.

Maar voor een sheltie zou die springer gewoon moeten volstaan :ok:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Voor shelties lijkt me die prima in orde ja.

Ik heb voor mijn eigen hond de echte springer.
Tascha was een forse teef die loeihard trok en ook nog eens uitviel naar honden en katten en dergelijke.

Voor de shop heb ik die van Karlie ook uitgeprobeerd met mijn herder, dat ging goed.
En je hebt tegenwoordig ook nog de variant van Altranet, die is ook goed.

Echte oorspronkelijke springer en die van Altranet zijn TÜV gekeurd.
Op de echte krijg je sowieso levenslang garantie tegen verbuigen e.d. Die van Altranet heeft ook behoorlijke garantie en is gewoon echt goed. Karlie vind ik zelf wel van een iets mindere kwaliteit, het metaal is dunner.

Voor een sheltie zijn alledrie de soorten prima geschikt.
Ook voor andere honden die zich niet zo heel debiel gedragen aan de lijn maakt het op zich niet zo heel veel uit welke je neemt.
Voor mijn mechel had ik geen vertrouwen in die van Karlie, hij hield hem wel maar ik heb hem slechts 1 ritje gebruikt.

In elk geval veel fiets plezier gewenst!

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”