Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weglopertje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

weglopertje

Ongelezen bericht door aman.en.don »

vorige week zaterdag liep er een golden midden op de straat. nergens geen baas te bekennen. uiteraard heb ik de hond gelijk bij me gehaald en ben rond gaan vragen. we kwamen al gauw de buren van de eigenaren tegen die dus de hond herkende. die buren hadden me al verteld dat ze zich zorgen maakte om de honden. ze hebben 2 goldens. ze schijnen al tig keer weg te zijn gelopen en iedere keer weer tussen het drukke verkeer te belanden. ik heb dus heel braaf de hond meegsleept en de hond thuis afgeleverd. eigenaren waren verbaad want ze hadden de hond geen eens gemist. :ugh:. na een simpel bedankt werd de deur gauw dicht gedaan. was een behoorlijke villa waar 3 onder 1 kap van was gemaakt. zo aan het huis met omliggende grond te zien zijn het dus geen mensen die weinig geld hebben voor een goed hek/schutting om hun grond heen. afijn, beetje ondankbaar maar eind goed al goed.
nee staat diezelfde golden vandaag weer midden in het verkeerd. bus moest alweer in de ankers. dit keer heb ik de hond mee naar huis genomen en heb de dierenambulance gebelt. ik had zoiets van ik ga het de eigenaar niet weer zo makkelijk maken door de hond aan de deur af te leveren. ze gaan dit keer maar wat moeite doen en wie weet leren ze er dan van. de golden is geshipt en zo is dus de eigenaar gebelt. de dierenambulance heeft de golden mee genomen en weer thuis afgeleverd. er zou een flinke ritprijs berekend gaan worden voor de eigenaar maar ik betwijfel of die daar ook maar iets van leert.
ik heb een aantal maanden geleden op dezelfde plek ongeveer ook een golden uit het verkeer getrokken en die heb ik toen op laten halen door politie. aantal maanden daarvoor had ik er 2 gevonden hier in het park. ik weet bijna zeker dat het dezelfde waren.

hoe kunnen mensen zo onverantwoord of beter gezegt, niet op hun honden letten? hond word vandaag of morgen nog eens dood gereden! en hoe kan je in godsnaam geen eens merken dat je golden al een paar uur weg is terwijl je gewoon thuis bent? ik had gedacht nadat ik hem zaterdag terug gebracht had dat de eigenaren wel een beetje zouden schrikken en iets beter op hun honden zouden gaan letten maar niks blijkt dus minder waar :boos:.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: weglopertje

Ongelezen bericht door SannePP »

he getver... die arme honden... vandaag of morgen worden ze inderdaad aangereden! Kan de dierenbescherming daar niets mee?
RIP Cena :roos:
    krullie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

helemaal gelijk.
    hier liep een heeeeel lief engelse staff meid.
    ook tig x terug gebracht.
    haar naam was shiva bleek.
    maar evengoed liep ze de volgende dag weer los rond.
    auto's in de remmen en ze liep ook vaak met mij mee.
    dus ik kreeg de klachten van je moet haar vast houden.
    het was echt een schat maar een ongeluk wat moest gebeuren deed dat ook. :ugh:
    ze werd aangereden en heeft het niet gered.
    pffff sommige mensen, want het was een schat en ze verdienen zoveel beter. :cry:
    aman.en.don
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
    border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

helaas doet de dierenberscherming hier niks aan werd mij verteld.

ik had gehoopt de golden niet geshipt was. van die dierenambulance had ik de golden dan 2 weken in opvang mogen nemen en hem vervolgens via de stichting herplaatsen. dit zou dan ipv asiel zijn. hij had dan wel overal zoals amivedi aangemeld moeten staan. als ze moeite zouden doen zouden ze hem dus met 1 telefoontje kunnen vinden. helaas was balou, zo heet ie, wel geshipt. was/is een hele vriendelijke hond overigens. ik ben normaal helemaal niet zo maar als ik hem nog een keer in het verkeer zie staan dan hou ik hem een nacht bij me. misschien dat ze schrikken als de hond een nacht weg is. ( niet wetende dat de hond veilig zit). zou dan weer de dierenambulance bellen zodat ze weer kosten mogen betalen. ik ben echt niet zo dat ik hem zou houden hoor. alhoewel ik dat die golden wel gun, iemand die wel op hem let, maar ik ben geen dief.
    DebbieZ
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou de verkeersonveiligheid en de frequentie van loslopen even melden bij de politie, dan kunnen die even met de eigenaar gaan kletsen.
    Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Naar het asiel brengen zodat ze moeten betalen om de hond terug te krijgen. Zal ze leren!
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”