Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezoek - Grommen/blaffen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Bezoek - Grommen/blaffen

Ongelezen bericht door PattyB »

Vandaag de eerste onbekenden (voor Senna) over de vloer gehad.
Ze was tegen de man die kwam heel erg beschermend t.o.v. de pups.

Ik heb de mensen voor laten zitten en niet bij de kist. Ik heb toen een pup richting hun gebracht en dat vond Senna goed.
Ging de man even later richting de kist, nadat ze ongeveer 1 uur binnen waren, ging ze weer wat grommen en blaffen. Ze zijn weer voor gaan zitten en hebben de kist verder met rust gelaten. Ik heb ze de pups verder gebracht en dat ging dus wel goed.

Hoe gaan jullie hier mee om?
PattyB

Re: Bezoek - Grommen/blaffen

Inge O schreef:niet, eigenlijk :F: . het is gewoon wat het is en het is doodnormaal - de ene teef reageert er meer op dan de andere.

pupjes weghalen had ik hier dan weer nooit moeten doen, dan waren de moeders pas echt in hun wiek geschoten - rustig voor de kist gaan zitten en kijken mocht wel :wink: .
Senna was totaal relaxed op de bank gaan liggen met een paar pups. Dat vond ze prima, maar de man mocht niet bewegen ofzo van voorin naar achterin de woonkamer.

Ik weet dat het normaal is, maar misschien dat ik het op een bepaalde manier kan doen, dat ze er OK mee is.
Gewoon bij de kist zitten, werkt hier ook het beste denk ik. Dan mogen ze er ook op een gegeven moment wel een pup uithalen. Dus dat zal ik voor de volgende bezoeken doen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het ook nog wel wat vroeg voor bezoek..
PattyB

Valerie schreef:Ik vind het ook nog wel wat vroeg voor bezoek..
Ik niet. Pups zijn bijna 2 weken en Senna is verder heel erg relaxed en doet het goed.

Het is lekker makkelijk oordelen zo natuurlijk. :wink:
Met de vrouw had Senna totáál geen problemen, alleen met de man was ze wat brommerig/blafferig. Verder geen punt.
Ze doet het al die tijd al super en is rustig/relaxed.
Als ik over een week bezoek laat komen voor het eerst zal ze waarschijnlijk nog net zo reageren.
Laatst gewijzigd door PattyB op 20 apr 2011 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zou Senna ook niet zo reageren als ze geen pups had? Op die man??
Want de vrouw is dus ook vreemd en dat is dus totaal geen probleem :19: Sommige mannen worden door Pasha ook als bedreigend gezien.

Als Senna echt bezwaar zou hebben tegen bezoek zou ze dat toch wel tegen de meeste mensen hebben?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Vind t ook nog wat vroeg, denk toch dat haar reactie over 1 of 2 weken milder was geweest. Hier komt er niemand voor de 4 wk bij de pups...& meest is t dan gewoon goed.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wij hielden altijd aan minimaal 3 weken voordat vreemden op bezoek mochten komen. Bekenden mochten wel eerder bij de pups komen. Ik denk dus ook dat het voor haar nog wat vroeg is.
Verder reageert iedere hond anders en ook reageren ze op iedereen anders. Ik weet nog heel goed dat Ewout (we waren toen alleen bevriend) bij de pups kwam kijken. Hij had Beetle nog nooit gezien. De pups waren 3 weken, en moeders blafte niet eens toen hij binnenkwam :denken:. Heel apart, zoiets had ik nog nooit meegemaakt :I:.
PattyB

Gisteren bezoek gehad en daarbij had ze het een stuk minder. In het begin was ze even beschermend. Daarna was het goed. Op een gegeven moment was ze totaal relaxed en lag ze buiten de kist te slapen. :wink:

Bij Senna´s moeder mochten we al na 5 dagen gaan kijken en bij een vriendin van me mochten ook al binnen 1 week mensen komen.
Ik heb nu gewacht tot ze 11-12 dagen oud zijn, dus bijna 2 weken. Ik had ook mensen gepland na 1 week, die heb ik afgezegd, omdat ik het te vroeg vond. Ik heb goed naar Senna gekeken en ze doet het allemaal goed.
Senna vindt het verder allemaal prima, eergisteren alleen niet bij die man (dus ik denk dat je gelijk hebt Nathalie :19:)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier komen de eerste 4 weken geen voor de honden onbekenden over de vloer. Zowel Sjefke als Nozem zijn ook erg beschermend tegenover de pups en reageren hetzelfde als Senna als er wel onbekenden zijn. Nozem heeft dat vaak ook nog wel iets bij het eerste bezoek van de puppenkopers als de pups 4 weken oud zijn. Dan laat ik de mensen ook gewoon zitten en haal ik de pups naar binnen vanuit de eetkamer waar de puppyren staat, dan is het voor haar wél okay.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Is mams ook zo beschermend naar andere vreemde mensen toe, misschien mag ze die persoon niet :wink:
Afbeelding
PattyB

->Chanty<- schreef:Is mams ook zo beschermend naar andere vreemde mensen toe, misschien mag ze die persoon niet :wink:
Gisteren dus bezoek gehad en daar reageerde ze niet zo op. Veel milder.
De man was wat onzeker en ik denk dat ze dat feilloos aanvoelde.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk inderdaad dat het gewoon aan die man lag. Senna reageerde de eerste keer op mij ook helemaal niet anders dan normaal, omdat ze nu pups heeft :19:
Afbeelding
PattyB

nathalie schreef:Ik denk inderdaad dat het gewoon aan die man lag. Senna reageerde de eerste keer op mij ook helemaal niet anders dan normaal, omdat ze nu pups heeft :19:
Ja, maar jou kent ze ook natuurlijk. Je bent geen onbekende. :mrgreen:
Maar ik denk dat je gelijk hebt. :wink:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef:
nathalie schreef:Ik denk inderdaad dat het gewoon aan die man lag. Senna reageerde de eerste keer op mij ook helemaal niet anders dan normaal, omdat ze nu pups heeft :19:
Ja, maar jou kent ze ook natuurlijk. Je bent geen onbekende. :mrgreen:
Maar ik denk dat je gelijk hebt. :wink:
Maar ik ben al bij een hoop nesten geweest en ik vind dat veel teven toch anders op mij reageerde toen ze pups hadden. Niet agressief of wat dan ook, maar gewoon anders. Dat wil ik zeggen..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”