Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politiehond bijt zonaanbidder
Moderator: moderatorteam
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: Politiehond bijt zonaanbidder
nou lekker zeg.. is zonnen ook al gevaarlijk.... ongelooflijk.. wat zal die man geschrokken zijn.. en waarschijnlijk wonden in zijn gezicht ?? want als hij zat te zonnen is dat al op haphoogte..
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Maylala
- Zeer actief
Fijn dat ik je blij gemaakt heb.Lance schreef:Blij dat jij het grappig vindt...Maylala schreef:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Misschien heeft de baas heel die man niet zien liggen tussen de beschutting en heeft hij helemaal geen kans gehad om zijn hond te roepen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die hond niet iedereen moet bijten die hij ziet liggen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die hond niet iedereen moet bijten die hij ziet liggen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
ik ben het met nanna eens!
Die hoort niet thuis bij de politie zo een hond hoort juist eerst niet te bijten pas op bevel van de handler lijkt mij.
Die hoort niet thuis bij de politie zo een hond hoort juist eerst niet te bijten pas op bevel van de handler lijkt mij.

- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
moet die vent maar niet op zijn plekke gaan liggen
maar inderdaad.. die hond kunnen ze beter voor het politiewerk gebruiken
maar inderdaad.. die hond kunnen ze beter voor het politiewerk gebruiken
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Maylala
- Zeer actief
Ik heb overigens in al mijn Haarlemse jaren nog nooit gehoord van iemand die ging zonnen in de Waarderpolder, dus als die hond het half zo vreemd vindt als ik snap ik zijn reactie wel. Niet dat hij daarmee wel geschikt is voor het werk hoor, maar het is wel apart.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Als jij iets vreemd vind , hoeft het nog niet vreemd te zijn. Die opmerking Zegt meer iets over jou dan over de man die daar lag te zonnen. En dan nog:Al stond die man daar poedelnaakt op zijn kop Yogaoefeningen te doen: Dan hoort een opgeleide politiehond NIET te bijten zonder opdracht van zijn baas.Maylala schreef:Ik heb overigens in al mijn Haarlemse jaren nog nooit gehoord van iemand die ging zonnen in de Waarderpolder, dus als die hond het half zo vreemd vindt als ik snap ik zijn reactie wel. Niet dat hij daarmee wel geschikt is voor het werk hoor, maar het is wel apart.

- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
mwah..
weet ik niet hoor.. stuk extra worst lust een herder wel
weet ik niet hoor.. stuk extra worst lust een herder wel
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
Ήυs
Maylala schreef:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
hmmmm ik heb maar zo het idee dat Budkes daar een ander antwoord op geeftMa-Rianne schreef:Als jij iets vreemd vind , hoeft het nog niet vreemd te zijn. Die opmerking Zegt meer iets over jou dan over de man die daar lag te zonnen. En dan nog:Al stond die man daar poedelnaakt op zijn kop Yogaoefeningen te doen: Dan hoort een opgeleide politiehond NIET te bijten zonder opdracht van zijn baas.Maylala schreef:Ik heb overigens in al mijn Haarlemse jaren nog nooit gehoord van iemand die ging zonnen in de Waarderpolder, dus als die hond het half zo vreemd vindt als ik snap ik zijn reactie wel. Niet dat hij daarmee wel geschikt is voor het werk hoor, maar het is wel apart.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een kuthond, om over zijn zgn baas maar te zwijgen.
Is vast zo'n diendertje die met liefde bekeuringen uitdeelt voor het los laten lopen van halfblinde bejaarde swiffers.
Zo zie je maar weer dat dit soort honden nooit los mag en altijd gemuilkorfd dient te zijn.
Is vast zo'n diendertje die met liefde bekeuringen uitdeelt voor het los laten lopen van halfblinde bejaarde swiffers.
Zo zie je maar weer dat dit soort honden nooit los mag en altijd gemuilkorfd dient te zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja zo werkt dat 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik denk dat je dan heel blij moet zijn dat hij niet meteen de doodstraf krijgt.Nanna schreef:het vervolg:
Een politiewoordvoerder doet het onnodige bijten van de Duitse herder af als "een bedrijfsongeval”.
Het slachtoffer lag in het natuurgebied aan de Jan van Krimpenweg tussen het riet te genieten van de zon toen hij plotseling werd gebeten door een politiehond. "De hond werd uitgelaten in een gebied waar normaal geen mensen zijn. Hij moet geschrokken zijn en instinctief hebben gebeten”, stelt een politiewoordvoerder.
Nou wordt ie toch godverdegodver mooi. Moet MIJN hond daar eens dusdanig iemand grijpen dat ie voor behandeling naar het ziekenhuis moet. Dan kan ik ook niet aankomen met "tsja, bedrijfsongevalletje"
![]()
![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Een politiewoordvoerder doet het onnodige bijten van de Duitse herder af als "een bedrijfsongeval”.
Het slachtoffer lag in het natuurgebied aan de Jan van Krimpenweg tussen het riet te genieten van de zon toen hij plotseling werd gebeten door een politiehond. "De hond werd uitgelaten in een gebied waar normaal geen mensen zijn. Hij moet geschrokken zijn en instinctief hebben gebeten”, stelt een politiewoordvoerder.
hoezo " waar normaal geen mensen zijn" ? hij loopt er toch ook met zijn hond
lekker ego om te denken dat je daar wel alleen op de wereld zou zijn in een druk bevolkt landje als het onze
hoezo " waar normaal geen mensen zijn" ? hij loopt er toch ook met zijn hond
lekker ego om te denken dat je daar wel alleen op de wereld zou zijn in een druk bevolkt landje als het onze
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Bedrijfsongevalletje
Ik dacht dat die honden juist getraind werden om tegen diverse situaties te kunnen en alleen op commando te bijten. Zou mooi worden, stel hij loopt in een winkelstraat te observeren en er is iemand die achter de hond langs komt met een enorme boodschappentas leeg flapperend en de hond schrikt + bijt, is het dan ook een gevalletje pech en we schrijven het weg met een bedrijfsongeval?
En idd je eigenhond zou als schrikreactie uithalen, dan wordt er direct aktie op ondernomen.
Hopelijk vallen de verwondingen voor zover het nog kan mee. Je zal daar liggen zeg, moet er niet aan denken.
Ik dacht dat die honden juist getraind werden om tegen diverse situaties te kunnen en alleen op commando te bijten. Zou mooi worden, stel hij loopt in een winkelstraat te observeren en er is iemand die achter de hond langs komt met een enorme boodschappentas leeg flapperend en de hond schrikt + bijt, is het dan ook een gevalletje pech en we schrijven het weg met een bedrijfsongeval?
En idd je eigenhond zou als schrikreactie uithalen, dan wordt er direct aktie op ondernomen.
Hopelijk vallen de verwondingen voor zover het nog kan mee. Je zal daar liggen zeg, moet er niet aan denken.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind de verwachting, of misschien is mythe een beter woord, omtrent elke politiehond die perfect onder appél zou staan totaal onrealistisch.
Dan bedoel ik geen zoekhonden natuurlijk
De eisen die eraan worden gesteld hebben nu eenmaal consequenties.
Daarbovenop óók nog eens verwachten dat zo'n hond zich in álle gevallen, óók als hij zich kapotschrikt, volstrekt correct gedraagt is geen eerlijke verwachting vind ik.
Het is ook maar een hond uiteindelijk.
Dan bedoel ik geen zoekhonden natuurlijk
De eisen die eraan worden gesteld hebben nu eenmaal consequenties.
Daarbovenop óók nog eens verwachten dat zo'n hond zich in álle gevallen, óók als hij zich kapotschrikt, volstrekt correct gedraagt is geen eerlijke verwachting vind ik.
Het is ook maar een hond uiteindelijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:Wie? Die zonaanbidder?marian* schreef: Ik denk dat je dan heel blij moet zijn dat hij niet meteen de doodstraf krijgt.
Nee,jouw hond als die zoiets doet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
S@ndr@
- Zeer actief
Die man ging natuurlijk niet voor niets in de middle of nowhere zijn hond uitlaten,
ligt er een of andere gek te zonnen
schrik :
ligt er een of andere gek te zonnen
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ook voor die politieman geldt dat als zijn hond zomaar bijt hij hem aangelijnd moet uitlaten of een muilkorf om moet doen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Tja ik liet DuCain ook altijd uit in verlaten gebieden ( Op onmogelijke tijden) om hem nog even te kunnen laten rennen.
deze meneer weet nu ook gelijk dat er overal zomaar ( ongewenst) mensen op duiken
denk niet dat hij het verwacht had. shit happens
deze meneer weet nu ook gelijk dat er overal zomaar ( ongewenst) mensen op duiken
denk niet dat hij het verwacht had. shit happens
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Absoluut. Maarja, de politie zal ook wel eens een verkeersongeluk veroorzaken. Dat hoort ook niet.Pemba schreef:Ook voor die politieman geldt dat als zijn hond zomaar bijt hij hem aangelijnd moet uitlaten of een muilkorf om moet doen.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, en zolang we honden willen inzetten om te helpen de orde te handhaven zal er heus wel eens een ongelukje gebeuren.
Als er nu dagelijks politiehonden op onschuldige burgers zouden springen zou het wat anders zijn natuurlijk.
Maar tot die tijd krijgen ze krediet, net als ieder ander
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
mariabel schreef:nou lekker zeg.. is zonnen ook al gevaarlijk.... ongelooflijk.. wat zal die man geschrokken zijn.. en waarschijnlijk wonden in zijn gezicht ?? want als hij zat te zonnen is dat al op haphoogte..
Dat zal waarschijnlijk wel 'meevallen'. De honden wordt geleerd in arm of been te bijten. En ze zullen dus niet snel ergens anders bijten, als ze bij een arm of been kunnen. Ook niet fijn, maar beter dan in het gezicht.
En politiehonden hoeven niet alleen op commando te bijten. Als de geleider wordt aangevallen moeten ze zelf de beslissing nemen om te bijten en dus niet wachten op een commando. Ik weet niet hoe de situatie was, maar als die zonaanbidder opeens op stond of ging schreeuwen is de aanval van de hond goed uitlegbaar(trainingsgewijs, daar praat ik het niet goed mee).
En ook als de hond aan de lijn had gezeten(ik weet niet of hij losliep) kon dit gebeuren. Als iemand in hoog gras ligt zie je dat echt niet altijd en kan het dus zijn dat de hond het eerder weet en in actie komt.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
wat verwoord je het toch weer mooi, Jaap 
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou je dit "bedrijfsongevalletje" ook zo benoemen als jijzelf de lul was geweest?Jaap* schreef:een ongelukje
-
chrico
- Zeer actief
Hier stond vermeld dat de hond dacht een verdachte te zien die zich probeerde te verstoppen.kleine2758 schreef:mariabel schreef:nou lekker zeg.. is zonnen ook al gevaarlijk.... ongelooflijk.. wat zal die man geschrokken zijn.. en waarschijnlijk wonden in zijn gezicht ?? want als hij zat te zonnen is dat al op haphoogte..
Dat zal waarschijnlijk wel 'meevallen'. De honden wordt geleerd in arm of been te bijten. En ze zullen dus niet snel ergens anders bijten, als ze bij een arm of been kunnen. Ook niet fijn, maar beter dan in het gezicht.
Het slachtoffer, een pool zonder vaste woon of verblijfplaats moest met fikse vleeswonden naar het ziekenhuis.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Van de hond uit begrijp ik het wel. hij wordt losgeklikt, en ziet een ``verdacht`` figuur. weet hij veel, dat er niets van hem verwacht wordt.
ik stond laatst ook gek te kijken toen ik op een losloopstrook gras/prut, einde industriegebied een fietser zag
maar wij zijn niet getraint om te bijten.
wat ik me afvraag is dat de politie niet voorzieningen hebben voor hun honden, als een losloopveld. dat voorkomt dit soort ``vreemde``en tragische situaties.
ik stond laatst ook gek te kijken toen ik op een losloopstrook gras/prut, einde industriegebied een fietser zag
wat ik me afvraag is dat de politie niet voorzieningen hebben voor hun honden, als een losloopveld. dat voorkomt dit soort ``vreemde``en tragische situaties.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
politiehonden gaan gewoon met de baas mee naar huis hoor,zijn niet helemaal gewone huishond maar ze weten volgens mij heus wel wanneer ze wel en niet aan het werk zijn.Emma schreef:Van de hond uit begrijp ik het wel. hij wordt losgeklikt, en ziet een ``verdacht`` figuur. weet hij veel, dat er niets van hem verwacht wordt.
ik stond laatst ook gek te kijken toen ik op een losloopstrook gras/prut, einde industriegebied een fietser zagmaar wij zijn niet getraint om te bijten.
Hij ging waarschijnlijk ergens achteraf lopen met de hond om dit soort situaties te voorkomen,tja dan kan dit gebeuren,was vast niet expres.
ik denk dat die hond gewoon geschrokken is van die kerel in het gras,of misschien de geleider wel waarop de hond reageerde