Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp bij allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bulldogz
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog en Franse Bulldog

Hulp bij allergie

Ongelezen bericht door Bulldogz »

Om de situatie in het kort uit te leggen;
Onze Franse Bull heeft een bloedtest gehad waaruit kwam dat ze allergisch is voor:
copramijt, farinaemijt en meelmijt.. ook is ze allergisch voor de gist malassezia.
Voor de drie mijten kunnen ze desensiliberen, dit is niet waar ik voor kies. Voor de malassezia hebben we shampoo.
Nou zijn de mijten natuurlijk niet geheel te ontwijken, wel houden we rekening mee dat ze geen granen krijgt (ze eet carnibest eend zonder rijst en dat gaat prima) en hebben we maar 2kleedjes liggen die elke dag op 95graden worden uitgewassen en goed stofzuigen en ventileren.. na deze maatregelen en het wassen met de speciale shampoo is ze al aanzienlijk opgeknapt, ze heeft geen bulten meer en heeft weer meer energie en zit weer beter in haar vel.. wel likt ze af en toe nog aan haar poten..

Graag zou ik willen weten of hier ook mensen zijn die homeopatische middelen gebruiken in soort gelijke situatie of adviezen hiervoor hebben.. zelf heb ik gedacht aan iets wat haar weerstand misschien verhoogt zodat de allergie niet zo snel de kop op zal steken.
Muk

Re: Hulp bij allergie

Ongelezen bericht door Muk »

Je zou eens een bezoek kunnen brengen aan een homeopaat of een holistische dierenarts. Wij hebben dat in het verleden gedaan, omdat onze hond altijd hotspots had. En, ondanks alle testen, de oorzaak daarvan niet bekend was.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”