Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet iemand wat ik kan doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Weet iemand wat ik kan doen?

Ongelezen bericht door Runa »

Hoi,

Even een beetje uitleg, dagelijks ga ik wandelen, in het weekend met mijn vriend en zijn hond erbij (we wonen nog niet samen).
Tyr is dan echt overhevig, niet normaal.
Vaak gaat het goed maar ik heb ook al enkele keren voorgehad dat hij echt zo hevig is dat hij in zijn eigen tong beet met als gevolg het bloed druipt eruit :(
Ik heb al geprobeerd eerst even met hem alleen te wandelen dat hij rustig is, maar van het moment mijn vriend erbij komt met zijn hond is hij weer hevig.
Dat hij hevig is en goeiendag wil zeggen of spelen daar heb ik geen problemen mee, maar het feit dat hij zijn tong stukbijt :ugh:
Mijn vraag naar jullie, kent hier iemand een manier om het bloed snel te stelpen????? Ik laat hem zoveel mogelijk drinken voor de smaak uit zijn mond te krijgen maar het bloeden stopt meestal pas na een uur ofzo (en dan zijn we uiteraard al lang terug thuis) :(
dus maw fijne wandelingen worden afgebroken doordat meneer te hevig is...
Het zou heel leuk zijn een manier te vinden waardoor het bloed sneller zou stelpen zodat we de wandelingen niet vroegtijdig hoeven af te breken
Ook stoort het mij dat zo'n momenten de mensen mij en mijn hond bekijken van wat een kwade hond is dat, hij heeft zeker net iets dood gebeten!!! en lopen om voor hem en dat terwijl hij nog maar 8 maand is en zeer zacht en lief van karakter :devil:
Ipv even te vragen wat er gebeurd is stellen mensen veel te snel vooroordelen :ugh:
Dus als iemand iets weet dat ook maar kan helpen, hoor ik het graag

Dank jullie wel
Afbeelding
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: Weet iemand wat ik kan doen?

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik denk dat je beter kan beginnen met het verhelpen van de oorzaak.
Overhevig = overactief?
Vraag dan eens af waarom hij zo overactief is als je vriend met hond erbij is. Ik denk negeren al helpt.
Afbeelding
Runa
Zeer actief
Zwitserse witte herder

echt overactief is hij niet hoor, gewoon een 5 à 10 minuten echt overhevig, maar deze zijn vaak al genoeg (hij wil gewoon uitbundig goeiendag zeggen), hij krijgt voldoende beweging. Dus daar ligt het niet aan.
Hem negeren dat moment helpt ook niet, maar zoals ik al zei, het duurt maar 5 à 10 minuten, daarna is hij weer rustig en in sommige gevallen met bloedende tong dus.
Oorzaak voorkomen? ik kan hem moeilijk bij men vriend weghouden als wij samen verder door het leven willen gaan, dus dat is geen optie, van de moment dat we samenwonen en hij mijn vriend en zijn hond ook alle dagen ziet en erbij woont zal dat ook wel stoppen, maar ik vraag dus voor tot het zover is een eventuele oplossing om het bloeden, indien nog eens nodig, sneller te laten stelpen (als die er is)
Afbeelding
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Geef hem een bijtrolletje of knuffel of iets in die richting, denk dat je probleem dan al opgelost is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

chrico schreef:Geef hem een bijtrolletje of knuffel of iets in die richting, denk dat je probleem dan al opgelost is
Dat was ook wat in mij opkwam, even iets in de bek geven zodat in ieder geval door dat wauwelen en overenthousiate de tong niet stuk gebeten kan worden.
Runa
Zeer actief
Zwitserse witte herder

speelgoed interesseerd hem dat moment niet, maar nu je het over een bijtrolletje hebt, ik kan mss zijn kong in het vervolg meenemen met wat lekkers in en daar zijn aandacht mee afleiden... :ok: dank je wel (wel stom dat ik er zelf nog niet ben opgekomen :ugh: )
Afbeelding
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Tja witte herders en bloed lijkt meteen veel erger dan het is. En zon opmerking van die heeft iets doodgebeten is ook wel herkenbaar; cato is ooit in keer in iets scherps gestapt, bloede mega hard en omdat ik wilde kijken ik ook onder het bloed; aai hem om hem te kalmeren dus hij ook zijn kop onder het bloed enzz. Je wilt niet weten wat voor blikken ik toen kreeg toen we na de auto liepen...

Als hij mega druk wordt van je vriend kan die hem niet negeren op het eerste moment van de ontmoeting? Of probeer hem anders haar opdrachten te laten uitvoeren en belonen natuurlijk om haar zo af te lijden.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”