Even een beetje uitleg, dagelijks ga ik wandelen, in het weekend met mijn vriend en zijn hond erbij (we wonen nog niet samen).
Tyr is dan echt overhevig, niet normaal.
Vaak gaat het goed maar ik heb ook al enkele keren voorgehad dat hij echt zo hevig is dat hij in zijn eigen tong beet met als gevolg het bloed druipt eruit
Ik heb al geprobeerd eerst even met hem alleen te wandelen dat hij rustig is, maar van het moment mijn vriend erbij komt met zijn hond is hij weer hevig.
Dat hij hevig is en goeiendag wil zeggen of spelen daar heb ik geen problemen mee, maar het feit dat hij zijn tong stukbijt
Mijn vraag naar jullie, kent hier iemand een manier om het bloed snel te stelpen????? Ik laat hem zoveel mogelijk drinken voor de smaak uit zijn mond te krijgen maar het bloeden stopt meestal pas na een uur ofzo (en dan zijn we uiteraard al lang terug thuis)
dus maw fijne wandelingen worden afgebroken doordat meneer te hevig is...
Het zou heel leuk zijn een manier te vinden waardoor het bloed sneller zou stelpen zodat we de wandelingen niet vroegtijdig hoeven af te breken
Ook stoort het mij dat zo'n momenten de mensen mij en mijn hond bekijken van wat een kwade hond is dat, hij heeft zeker net iets dood gebeten!!! en lopen om voor hem en dat terwijl hij nog maar 8 maand is en zeer zacht en lief van karakter
Ipv even te vragen wat er gebeurd is stellen mensen veel te snel vooroordelen
Dus als iemand iets weet dat ook maar kan helpen, hoor ik het graag
Dank jullie wel