Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Manken

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ja hoor Noah heeft er zin in :ugh: Zondag dacht ik haar te zien verstappen en nu mankt ze zo nu en dan. Voornamelijk als ze stapt of slentert, in galop zie ik niets bijzonders. Ze rent en vliegt nog steeds en springt nog in mijn armen. ik heb haar 2 dagen rust gegeven, middagrondje 20 min en verder hoogstens 5 min gelopen. Net naar het park geweest en zag ik haar toch weer manken. Zondag heb ik een wedstrijd dus hoop dat het dan over is. Met opstaan schiet ze zoals gewoonlijk overeind, ze mankt dan niet.
Hier even een filmpje om te laten zien hoe het is, het is niet constant en ze lijkt er geen hinder aan te hebben. Zelf denk ik dat het haar schouder is, onderkant poten heb ik volledig nagekeken. Ze geeft verder ook nog pootje en klimt op schoot. Iemand nog tips om haar snel te laten herstellen? Helaas mag ze ook niet mee naar mijn werk, ze moet verplicht rusten. Dit tot grote tegenzin want ze stuitert ontzettend.
Afbeelding
Perry en Noah

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Manken

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik zou haar nog meer rust geven eigenlijk(nog minder lopen) misschien wat traumeel en nog max deze week aankijken. Ik vind het een flinke mank om eerlijk te zijn.
Zondag misschien toch maar een vervangende hond zoeken? Ik zou het niet aandurven om eerlijk te zijn om haar zondag een wedstrijd te laten lopen.
Afbeelding
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Nou ik ging ook voor meer rust. Hou oud is jouw hondje eigenlijk?
Onze leonberger kreeg dit ook plotsklaps toen hij bijna 10 was. We dachten ook dat hij wat had verrekt. Het werd al erger en we hebben foto's laten maken. Daar bleek toen uit dat hij botkanker had. Hij heeft met pijnstillers nog enkele goede maanden gehad. 2 weken voor z'n tiende verjaardag hebben we hem moeten laten gaan.
Ik denk niet dat je meteen van het ergste uit moet gaan maar ik zou het zeker in de gaten houden.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
duitse herder
Zeer actief

Zo loopt ze niet constant, alleen als ze over gaat in loopgang. Zo ging ze in volle vaart achter een eend aan zonder te manken :hmmm: Morgen haal k arnica en kijk of het beter gaat. Als ze nog mankt gaat ze zondag uiteraard niet meedoen met de wedstrijd, maar ze vind het zo leuk dus zou jammer zijn als ze niet mee kan doen.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

van het Spechthorst schreef:Nou ik ging ook voor meer rust. Hou oud is jouw hondje eigenlijk?
Onze leonberger kreeg dit ook plotsklaps toen hij bijna 10 was. We dachten ook dat hij wat had verrekt. Het werd al erger en we hebben foto's laten maken. Daar bleek toen uit dat hij botkanker had. Hij heeft met pijnstillers nog enkele goede maanden gehad. 2 weken voor z'n tiende verjaardag hebben we hem moeten laten gaan.
Ik denk niet dat je meteen van het ergste uit moet gaan maar ik zou het zeker in de gaten houden.
Ze wordt bijna 3. Ze gaat in juni gerontged worden voor de extra, normaal mankt ze uiteraard niet of laat iets merken. Ze is 2 jaar geleden namelijk gerontged op heupen en ellebogen en alles was goed
Perry en Noah

Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

duitse herder schreef:Zo loopt ze niet constant, alleen als ze over gaat in loopgang. Zo ging ze in volle vaart achter een eend aan zonder te manken :hmmm: Morgen haal k arnica en kijk of het beter gaat. Als ze nog mankt gaat ze zondag uiteraard niet meedoen met de wedstrijd, maar ze vind het zo leuk dus zou jammer zijn als ze niet mee kan doen.
ik zou mijn hond niet inzetten ongeacht dat ze nog mankt of niet, maar dat ben ik :W: ik geef mijn hond nog meer tijd om te herstellen want als het manken weg is geloof ik nog steeds niet dat het in zo'n korte tijd volledig is hersteld. Dat ze waarschijnlijk niet mankt als ze de jacht inzet is door adrenaline (denk ik hoor)
Maar ik zou haar eerlijk gezegd lijnrust geven zodat ze zich niet kan overbelasten en dan 10 minuten wandelen en dan 2x nog een kort p&p rondje.
Het is maar een korte periode maar het versneld de genezing meestal wel.
Grote kans dat als ze bijv. Vrijdag opgehouden is met manken en weer goed loopt en je haar de wedstrijd laat lopen dat het maandag weer bingo is
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Naar de DA gaan is zeker een raar idee?
duitse herder
Zeer actief

Inc schreef:Naar de DA gaan is zeker een raar idee?
Als ze non stop mankt zoals op filmpje zat ik er meteen, maar aangezien ze dat niet doet, ben ik wel iemand die eerst wil kijken of het met rust overgaat.
Net even de poten nagekeken, polsen kan ik buigen en ook schouder lijkt niet stijf. Ze loopt nu bv niet mank.
Mocht het vrijdag niet over zijn dan ga ik uiteraard naar de DA.

Komende dagen gaat ze alleen rondje om de sloot lopen a 5-10 min. Ze mankte vandaag niet vandaar dat ik naar park was gegaan entoen zag ik haar manken. Zelf ben ik de hele dag weggeweest en heb haar niet zien lopen, pas in het park
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Toch even nog een update. Vanaf woensdag heeft ze niet meer mank gelopen. Vrijdag ben ik gaan balletjes gooien om haar te belasten, om te kijken of ze zou manken zaterdag. niets van dat alles, wel overspoelde ze van de energie! gelukkig is ze weer de oude, ik denk nog steeds dat ze zich verstapt heeft.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”