Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gesprek bij de DA
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Gesprek bij de DA
Toen ik vanmiddag bij de DA in de wachtkamer zat met Boomer, hoorde ik 2 assistentes met elkaar praten.
Volgens mij waren het stagiaires, want ik ken ze verder niet.
Maar het gesprek ging als volgt:
A. had een mw. aan de telefoon gehad, want haar reutje van 2,5 jaar reed in de lucht nadat hij geslapen had. Hij was al jong gecastreerd en wat ze hier nou aan moest doen.. Volgens A. was het rijden op mensen dominantie, maar dit geval wist ze het niet, ze zou het navragen.
Volgens B. was het goed geantwoord, maar wat dat rijden in de lucht dan was, wist ze niet. Volgens B. was het de beste oplossing om m chemisch te castreren, dat zou vast wel helpen, omdat hij met 6 maanden al gecastreerd was. Ze vond dat A de mw. maar terug moest bellen met dat advies :N:
Gelukkig is de DA zelf erg kundig en heb ik vrij weinig met de assistentes te maken..
Volgens mij waren het stagiaires, want ik ken ze verder niet.
Maar het gesprek ging als volgt:
A. had een mw. aan de telefoon gehad, want haar reutje van 2,5 jaar reed in de lucht nadat hij geslapen had. Hij was al jong gecastreerd en wat ze hier nou aan moest doen.. Volgens A. was het rijden op mensen dominantie, maar dit geval wist ze het niet, ze zou het navragen.
Volgens B. was het goed geantwoord, maar wat dat rijden in de lucht dan was, wist ze niet. Volgens B. was het de beste oplossing om m chemisch te castreren, dat zou vast wel helpen, omdat hij met 6 maanden al gecastreerd was. Ze vond dat A de mw. maar terug moest bellen met dat advies :N:
Gelukkig is de DA zelf erg kundig en heb ik vrij weinig met de assistentes te maken..
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Gesprek bij de DA
Wat ongelooflijk achterlijk van assistente B zeg. Ik zou dan nog meer vertrouwen hebben in A, die vraagt het tenminste na als ze iets niet weet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
moraal van dit verhaal???
vind het altijd zo flauw om het allemaal zo neer te zetten. Zou als ik jou was maar snel een andere dierenarts zoeken
vind het altijd zo flauw om het allemaal zo neer te zetten. Zou als ik jou was maar snel een andere dierenarts zoeken
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dierenarts zelf is toch wel deskundig als ik het goed las, en ja die assistentes zijn precies dat, dierenarts assistentes en geen gedragstherapeute of dierenartsen, dus wat verwacht je er eigenlijk van 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een dierenarts assistente kan ook een prima gedragstherapeute zijn hoorS@ndr@ schreef:Dierenarts zelf is toch wel deskundig als ik het goed las, en ja die assistentes zijn precies dat, dierenarts assistentes en geen gedragstherapeute of dierenartsen, dus wat verwacht je er eigenlijk van

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat ik verwacht van een DA assistente? Dat ze zich bij haar eigen taak houdt en geen dingen gaat lopen roepen die ze niet weet 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Weet je dat ik me precies hetzelfde afvroeg?Rosita Compagner schreef:wat is eigenlijk het juiste antwoord?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
geen idee, maar ik vraag me af of een chemische castratie bij een castraat dit verschijnsel weghaalt. Ik ben geen GT'er dus ik waag mij niet aan dat antwoord

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Bij een reeds gecastreerde reu?EschaenStefanie schreef:geen idee, maar ik vraag me af of een chemische castratie bij een castraat dit verschijnsel weghaalt. Ik ben geen GT'er dus ik waag mij niet aan dat antwoord
Zelfs bij een ongecastreerde reu zie ik dit advies niet helpen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er is maar één goede oplossing hiervoor: castratie herhalen maar nu aan het andere eindje. Dan doet de hond het nooit meer. Gegarandeerd.Rosita Compagner schreef:wat is eigenlijk het juiste antwoord?

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Marleen, de foto onder je tekst spreekt boekdelen
Hoezo castratie herhalen aan het andere eindje???
Kun je dat uitleggen.
Wat ik begrepen heb is dat het 'apparaatje' nog gewoon werkt en dit gedrag, het rijden dus ook. Alleen er wordt niets meer geproduceerd. Hier een gecastreerd hondje, had een niet ingedaald balletje en reed veelvuldig en daarbij kwam er ook vloeistof uit. Dat was zo erg en veel dat ik - ook omdat een niet ingedaald balletje op den duur risico's , te heet kan worden, kanker kan veroorzaken, dat ik het heb laten weghalen.
Zijn gedrag is rustiger geworden maar het is zeker niet zo dat ie niet meer rijdt. 'Da zei, het apparaatje werkt nog wel hij kan er alleen niets meer mee'
Oplossing ligt dan gedragsmatig, afleiden, of zijn gang laten gaan.
Hij is nl al gecastreerd..
Kun je dat uitleggen.
Wat ik begrepen heb is dat het 'apparaatje' nog gewoon werkt en dit gedrag, het rijden dus ook. Alleen er wordt niets meer geproduceerd. Hier een gecastreerd hondje, had een niet ingedaald balletje en reed veelvuldig en daarbij kwam er ook vloeistof uit. Dat was zo erg en veel dat ik - ook omdat een niet ingedaald balletje op den duur risico's , te heet kan worden, kanker kan veroorzaken, dat ik het heb laten weghalen.
Zijn gedrag is rustiger geworden maar het is zeker niet zo dat ie niet meer rijdt. 'Da zei, het apparaatje werkt nog wel hij kan er alleen niets meer mee'
Oplossing ligt dan gedragsmatig, afleiden, of zijn gang laten gaan.
Hij is nl al gecastreerd..
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
AnneMarie schreef:Marleen, de foto onder je tekst spreekt boekdelen![]()
![]()
Kun je dat uitleggen.
Was een geintje... ik dreig Cody regelmatig mee dat ik het andere eind van z'n lijf laat castreren. M.a.w. z'n kop eraf (in zijn geval zou het geen verlies zijn want hij had volgens mij meer intelligentie in de achterkant van z'n lijf dan in de voorkant